Antoinnette Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Goedemorgen vanuit druilerig Drenthe. Beginnende griepverschijnselen in mijn lijf. Goede berichten letje, Lekker genieten volgende week. Heb het goed vandaag mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Goedemorge beste mensen, het weekend staat weer voor de deur, ik heb maar een opdracht aan mezelf; van de alcohol afblijven!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Wat herkenbaar!!! Daarom weer op de dagpact! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Administratie bijwerken: Dagpact: jowan Blondie Albert Ietje Agnieta Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petervdww Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Dagpact: jowan Blondie Albert Ietje Agnieta Tine Petervdww Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Goedemorge beste mensen, het weekend staat weer voor de deur, ik heb maar een opdracht aan mezelf; van de alcohol afblijven!!!!! Bertd, wat nu nog een opdracht is wordt een soort vanzelfsprekendheid als je het maar lang genoeg goed doet.. Wat weer niet wil zeggen dat je er onachtzaam en onverschillig tegenover mag worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Mooie berichten hier. Ik ga nu koffie zetten voor mijn vrouw en mij. Daarna verder met drie binnendeuren: schuren, plamuren. Veel werk, maar nu ik daar "gewoon" een dag voor heb ingeruimd, helemaal prima en leuk om te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Haha..Jopie, kom je 't wéér tegen, hè? Vereenvoudigen is niet altijd makkelijk.. Maar 't maakt 't uiteindelijk wel overzichtelijker. Of dát nou een einddoel is betwijfel ik voor mezelf. Want als ik overzicht heb blijkt de horizon weer verschoven te zijn.. Achter elke waarheid (antwoord) ligt een nieuw probleem (vraag). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 32/32 grote maat ? AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Hoe kleiner de buschauffeur, hoe meer passagiers er in een uitpuilende bus passen. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 even een staaltje bescheidenheid: die socrates snapt me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Goeiemorgen, Iemand een stukje taart? Vandaag ben ik 5 jaar gestopt met de alcohol. 5 jaar helder, een groot geschenk vind ik het nog steeds. Helder, een mooi woord, mooier dan mag niet, kan niet. Het is een van de beste wendingen in mijn leven, erachter komen dat ik geen alcohol nodig heb. Dat ik het prettiger vind zonder, en dat dat heel best gaat. Manlief is net wat langer gestopt dan ik, en we hebben het er nog regelmatig over. Dat het zo fijn is om helder te zijn, wat er ook gebeurt. Dus we gaan voor de volgende 5 jaar Skip en Yogajuf reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Bedankt voor de felicitaties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Lekker taart, Kate. Van harte gefeliciteerd met je 5 jaar zonder alcohol. Je bent een voorbeeld voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Ook van mij de hartelijke felicitaties Kate, je klinkt als een gelukkig mens en terecht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Goeiemorgen, Iemand een stukje taart? Vandaag ben ik 5 jaar gestopt met de alcohol. 5 jaar helder, een groot geschenk vind ik het nog steeds. Helder, een mooi woord, mooier dan mag niet, kan niet. Het is een van de beste wendingen in mijn leven, erachter komen dat ik geen alcohol nodig heb. Dat ik het prettiger vind zonder, en dat dat heel best gaat. Manlief is net wat langer gestopt dan ik, en we hebben het er nog regelmatig over. Dat het zo fijn is om helder te zijn, wat er ook gebeurt. Dus we gaan voor de volgende 5 jaar Hartstikke proficiat! Ik ben goed op weg maar ik haal je hopelijk nooit meer in! Goed, zulke berichten op dit forum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Van ZuipKeet naar Kate Ervaren Forummer.. Vijf jaar is best lang, Kate.. gefeliciteerd. Kalm en sereen, vind ik bij jou passen. Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Dank! Ik word nog blijer van jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Zuipkeet???? haha die Koh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Hahahaha! Kate, ik neem graag een lekker stuk taart en zeg: Van harte met je vijf jaar en dank je voor de mooie overweging erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Lieve Kate, van harte!!! Wat ontzettend inspirerend en motiverend om iemand zoals jij te lezen. Dat geeft moed en goede hoop! Wat ik ook heel leuk vind om te lezen, is dat jij een alcoholvrije partner hebt! Ze zijn schaars goed, meen ik :-) Is hij ook gestopt na problemen te hebben ervaren? Hoef je niet op te antwoorden hoor. Wat ik eigenlijk denk ik zou willen weten is of een relatie tussen twee herstellenden kan werken of niet. Maar weet dus niet of dat bij jou het geval is. Nogmaals, gefeliciteerd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Relatie twee herstellenden: mij is verteld om eerst eens te beginnen met een kamerplant, daarna nog één erbij. Als die nog leven na een jaar of twee, neem dan eventueel een huisdier(tje). Als dat nog leeft ben je een jaar of drie verder. Dan zou een relatie met twee herstellenden een kans mogen hebben. Verslaving is een ziekte die nooit meer over gaat. Als je stopt met het ene middel, zie je vaak dat de ziekte zich op een ander vlak botviert. Dat kan ook een relatie of seks zijn. En dat is een bron voor veel ernstige problemen. Vaak is het ook zo dat je in een beginnende relatie heel erg op elkaar, de ander gefocussed bent, terwijl heel erg naar jezelf kijken heel veel beter is voor je herstel. Ik zie om me heen heel veel "herstel-relaties" jammergenoeg mislukken. Met veel leed en terugvallen als gevolg. In de basisboeken van AA en de NA staat daar veel over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Yogajuf, bij hem was de aanleiding om te stoppen gezondheidsproblemen. Die zijn inmiddels helemaal over. En daarnaast kwam er wel degelijk een psychisch proces. Je gaat meer nadenken over de waarden van het leven, wat nou eigenlijk echt belangrijk is. En de ontdekking om te voelen het is om helder te zijn. Allerlei inzichten komen dan spontaan lijkt het. En dat proces blijft doorgaan. Soms begint hij over iets waar ik net over loop na te denken een tijdje. Telepathisch haast. En ja, we konden het goed met elkaar vinden toen we nog drinkemaatjes waren, maar nu helder nog beter. Helder is het opener, rustiger, eerlijker, op een andere golflengte. We kunnen goed met elkaar praten en dat is niet minder geworden zonder glas erbij. Ik besef me ook dat ik daar veel geluk mee heb, en ben daar dankbaar voor. kruidenthee67, AlbertRemmo en Yogajuf reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2015 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden