Spring naar bijdragen

Vrijdag, 20 februari 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorge beste mensen,

het weekend staat weer voor de deur, ik heb maar een opdracht aan mezelf; van de alcohol afblijven!!!!!

Bertd, wat nu nog een opdracht is wordt een soort vanzelfsprekendheid als je het maar lang genoeg goed doet..

Wat weer niet wil zeggen dat je er onachtzaam en onverschillig tegenover mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie berichten hier.

Ik ga nu koffie zetten voor mijn vrouw en mij. Daarna verder met drie binnendeuren: schuren, plamuren.

Veel werk, maar nu ik daar "gewoon" een dag voor heb ingeruimd, helemaal prima en leuk om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha..Jopie,

kom je 't wéér tegen, hè? Vereenvoudigen is niet altijd makkelijk..

Maar 't maakt 't uiteindelijk wel overzichtelijker.

Of dát nou een einddoel is betwijfel ik voor mezelf. Want als ik overzicht

heb blijkt de horizon weer verschoven te zijn..

Achter elke waarheid (antwoord) ligt een nieuw probleem (vraag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

taart_22.gif

Goeiemorgen,

Iemand een stukje taart?

Vandaag ben ik 5 jaar gestopt met de alcohol.

5 jaar helder, een groot geschenk vind ik het nog steeds.

Helder, een mooi woord, mooier dan mag niet, kan niet.

Het is een van de beste wendingen in mijn leven, erachter komen dat ik geen alcohol nodig heb.

Dat ik het prettiger vind zonder, en dat dat heel best gaat.

Manlief is net wat langer gestopt dan ik, en we hebben het er nog regelmatig over.

Dat het zo fijn is om helder te zijn, wat er ook gebeurt.

Dus we gaan voor de volgende 5 jaar :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

taart_22.gif

Goeiemorgen,

Iemand een stukje taart?

Vandaag ben ik 5 jaar gestopt met de alcohol.

5 jaar helder, een groot geschenk vind ik het nog steeds.

Helder, een mooi woord, mooier dan mag niet, kan niet.

Het is een van de beste wendingen in mijn leven, erachter komen dat ik geen alcohol nodig heb.

Dat ik het prettiger vind zonder, en dat dat heel best gaat.

Manlief is net wat langer gestopt dan ik, en we hebben het er nog regelmatig over.

Dat het zo fijn is om helder te zijn, wat er ook gebeurt.

Dus we gaan voor de volgende 5 jaar :) 

Hartstikke proficiat! Ik ben goed op weg maar ik haal je hopelijk nooit meer in!

Goed, zulke berichten op dit forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kate, van harte!!! Wat ontzettend inspirerend en motiverend om iemand zoals jij te lezen. Dat geeft moed en goede hoop!

Wat ik ook heel leuk vind om te lezen, is dat jij een alcoholvrije partner hebt! Ze zijn schaars goed, meen ik :-) Is hij ook gestopt na problemen te hebben ervaren? Hoef je niet op te antwoorden hoor. Wat ik eigenlijk denk ik zou willen weten is of een relatie tussen twee herstellenden kan werken of niet. Maar weet dus niet of dat bij jou het geval is.

Nogmaals, gefeliciteerd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Relatie twee herstellenden:  mij is verteld om eerst eens te beginnen met een kamerplant, daarna nog één erbij. Als die nog leven na een jaar of twee, neem dan eventueel een huisdier(tje). Als dat nog leeft ben je een jaar of drie verder. Dan zou een relatie met twee herstellenden een kans mogen hebben.

Verslaving is een ziekte die nooit meer over gaat. Als je stopt met het ene middel, zie je vaak dat de ziekte zich op een ander vlak botviert. Dat kan ook een relatie of seks zijn. En dat is een bron voor veel ernstige problemen.

Vaak is het ook zo dat je in een beginnende relatie heel erg op elkaar, de ander gefocussed bent, terwijl heel erg naar jezelf kijken heel veel beter is voor je herstel.

Ik zie om me heen heel veel "herstel-relaties" jammergenoeg mislukken. Met veel leed en terugvallen als gevolg.

In de basisboeken van AA en de NA staat daar veel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, bij hem was de aanleiding om te stoppen gezondheidsproblemen.

Die zijn inmiddels helemaal over. En daarnaast kwam er wel degelijk een psychisch proces.

Je gaat meer nadenken over de waarden van het leven, wat nou eigenlijk echt belangrijk is.

En de ontdekking om te voelen het is om helder te zijn.

Allerlei inzichten komen dan spontaan lijkt het. En dat proces blijft doorgaan.

Soms begint hij over iets waar ik net over loop na te denken een tijdje. Telepathisch haast.

En ja, we konden het goed met elkaar vinden toen we nog drinkemaatjes waren, maar nu helder nog beter.

Helder is het opener, rustiger, eerlijker, op een andere golflengte.

We kunnen goed met elkaar praten en dat is niet minder geworden zonder glas erbij.

Ik besef me ook dat ik daar veel geluk mee heb, en ben daar dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...