Spring naar bijdragen

vrijdag 2 januari

Gast jopie

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers :)

Hier erg slecht geslapen of beter gezegd, niet geslapen, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag eens hard werken hiero maar zo eerst even boodschappen doen.

Wat doe je voor 'n vrijwilligerswerk met dieren Jani?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou je staat er mooi op dan Yo ;)

goeiemorgen frummers.

enne 1 glas bier per maand

zou voor mij betekenen dat ik

dat glas ga verheerlijken en belangrijker maken dan het is.

De rest van de maand zou ik daar onbewust mee bezig zijn

en ik denk dat ik binnen nu time een glas weet te vinden

van 5 liter ofzo, in een kunstwinkel, of laten blazen speciaal.

Plof, er wordt altijd aangeradeb door profs. om eerst een jaar

droog te staan om het lijf en de geest te laten weten dat

je helemaal niets nodig hebt. Of je daarna nog wilt en wat

dat kan dan, eventueel in overleg, worden bekeken, maar

wat dat ene glas dan nog toe zou voegen? Is aan ieder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge!

Wat een drukte hier al zo vroeg...

Ik heb lekker uitgeslapen...rustig ontbeten...

De tijd is gevlogen afgelopen weken...weer bijna back to normal.

'Geloof niet altijd wat je denkt'...hele mooi Hut!

Ik kan me niet voorstellen mezelf op de proef te willen stellen met één glas

als ik al een heel jaar droog sta...het idee om dan weer de mist in te gaan...brrr.

Fijne dag en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Net een uurtje wakker!. Als ik zo teruglees dan is toch een gemeenschappelijk kenmerk van herstellende drinkers dat ze zo opstaan vanaf een uur of 3.00 tot 6.00 in de ochtend( en ik heb nog wel eerder gezien). Ik vraag me dagelijks af hoe laat mensen naar bed gaan. Als je om 4.00 opstaat dan moet je, wil je acht uur slapen , er om acht uur s'avonds wel inliggen om dat nog te redden. Lekker met de boerenkool nog in de slokdarm, hup meteen naar bed. Waar ik woon zie ik de eerste lichten zo om een uur of 7.00 aangaan en dat zijn dan de vroegen hier. Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn van opstaan op zo een tijd? Of moeten sommigen om 3.00 aantreden op kantoor, oma helpen met brood smeren (want die staat altijd al om 1.00 op), de hond uitlaten om 5.00 omdat de lieverd het dan niet langer houdt, de kinderen naar school brengen want die begint tegenwoordig om 3.30 (heb ik iets gemist?). Heeft de NPO vergeten zich aan te passen en moet het laatste journaal eigen al om 20.00 uitgezonden worden en niet om 24.00 uur wanneer de eersten zich al half bewust achter de oren krabben. Mis ik de filemeldingen om 2.30 om dat ik dan schandalig lig te slapen? Of is het om volop te genieten van het nachtstroomtarief en alle electrische apparaten en lampen volledig tot hun recht te doen komen. Al eerder heb ik hier mijn verbazing hierover kenbaar gemaakt maar ik ben ( laat op de avond om een uur of 15.00) in elkaar gekrompen van de reacties ;  Wat ik wel niet dacht, er moest toch gewerkt worden en de kinderen moesten NATUURLIJK hun ontbijtje om 2.30, waar ik me druk over maakte, stel je voor. Help me alstublieft om dit voor mij onbegrijpelijke patroon te begrijpen en ik zal me in het vervolg vast om 22..00 uit bed hijsen om in het vervolg om 22.30 de dagdraad feestelijk te openen met koffie ,thee, muesli en een vrolijke ochtendhymne gezongen door kinderkoor "De Wekkertjes" die daartoe vast om 21.00 zijn opgestaan.

Carpe Diem (et Noctem)

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skippie! Natuurlijk heb ik een tip!

Het is best okay om in je eentje yoga te doen hoor. Het belangrijkst is dat je een goede online yoga-istructie volgt. Dus niet zo maar op youtube iets googlen, maar gewoon hier gaan kijken: http://www.doyogawithme.com/yoga_classes

Do Yoga With Me biedt hoge kwaliteit (gratis) yogalessen op alle niveaus, van alle soorten en maten. Het is een non-profit organisatie die de lessen echt aanbiedt vanuit een missie. Kan het je niet warm genoeg aanbevelen! Begin bijvoorbeeld met een Beginners-lesje Gentle Yoga. Gaat helemaal goed komen. En natuurlijk luister je naar je eigen lichaam, wat vooral neerkomt op: bij pijn, niet doen. Nog 2 specifieke tips: strek je armen en benen niet te ver door, houd bijvoorbeeld een lichte buiging in je knieën wanneer je voorover buigt of weer naar boven komt. En pas op je nek; als je bijvoorbeeld in een bepaalde houding staat of op je rug ligt en oefeningen doet, draai je hoofd dan niet heen en weer. Als je deze twee tips volgt kan er weinig misgaan, mits je geen specifieke blessures hebt. Zo ja, dan hoor ik het ook graag :-)

Veel plezier! 

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhh..als ik om 3.30 uit mijn bed ga is het voor de baas

Werk in 2 ploegendienst

Toen ik dronk had ik een hekel aan deze dienst...nu niet meer

Maar ik ben wel blij als de week erop late dienst is...kan ik ook nog ff blijven liggen

Moet zeggen..doe 2ploegen al 31 jaar...vind zelf dat ik meer vrijheid heb

Das dan ook maar een mening

En tussen 9 en 10 ga ik naar bed...

Niet drinken scheelt een hoop slaap :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ietje, hoe gaat het?

Wimmelt altijd al tussen zes en zeven opgestaan komt uit de tijd van kinderen naar school helpen en halfuur rijden naar werk...

Moet zeggen dat ik wel vroeg slaap uiterlijk 10 uur, dat komt dan weer door beperkte energie agv ziekte, zou soms liever 8 opstaan en tegen 10 standaard nog op zijn....

Sociaal ben ik 's avonds tegen 7 zowiezo uitgerangeerd dus past het vroege opstaan wel bij mijn leven...

Jij woont in het park las ik, denk ik zomaar Noorderplantsoen, Oranjebuurt, heb ik vroeger jaren gewoond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hèhè!

Hier eindelijk thuis van werk.

Wat een dag uit de hel.

Alles wat maar mis kon gaan, ging ook mis. Valpartijen, klanten die niet aangemeld werden, klanten die uit de planningsapp spontaan verdwenen...

Niemand die ook maar enigzins verantwoording nam, behalve ikke natuurlijk...

Pfff... Kapot!

En nu nog koken...

Eerst maar eens mijn kalmte hervinden met een bakkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net uit een burn-out Ploffie, 6 maanden thuis geweest en langzaam opgebouwd naar nu weer volledig werken.

Verantwoordelijk voelen zit in de aard van dit beestje en zeker in de zorg waar je toch met mensen te maken hebt en geen dingen...

Vind het moeilijk om dan niet mijn verantwoording te nemen, en erger mij kapot aan collega's die dat dus niet doen.

Kan dan ook erg fel worden.

Uiteindelijk misschien wel jaloezie dat anderen dit wel kunnen en ikke niet, al vind ik het zeker geen slechte eigenschap zolang ik mijzelf maar niet voorbij loop.

Dus nu lekker languit op de bank en maandag is werk pas weer een issue.

Fijne avond, ik ga opslomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...