Spring naar bijdragen

Lekker creatief bezig zijn samen met de Bolle.


bolletje

Aanbevolen berichten

Oooohhh, wat mooi allemaal, die schilderijen. Ik denk dat ik nog even wacht met mijn tekeningetje hier op zetten (als het me gaat lukken om het sowieso hier naartoe te kopieren).

 

Maar het is wel lekker ontspannend om zo bezig te zijn.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjeetje Luna, dat moet mooi geweest zijn. Ik wil nog eens kijken of ik niet wat meer kan vinden over hem. Een topkunstenaar was het.

Heb je trouwens ooit van Boris Valleo gehoord? Daar heb ik ook het een en ander van geschilderd, ook erg mooi maar heel anders weer.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Kijk eens aan zeg, Plofke dank je wel.

 

Ik had een verzoek gekregen om het sterrenbeeld Ram te maken voor iemand, dus ben ik maar begonnen en heb gekeken waar het schip zou stranden.

Eigenlijk wil ik hier mee zeggen, als je iets leuk vind, gewoon eraan moet gaan beginnen. Vaak merk ik dat het resultaat leuk is, en ik weer tevreden kan zijn.

Een echte kunstenaar zal hoogstwaarschijnlijk veel fouten zien maar heel belangrijk is dat ik weer lekker bezig ben geweest, en weer trots kan zijn op mezelf, dat is het aller belangrijkste. Iets te produceren i.p.v. maar aan de zuip gaan. Dit geeft veel meer voldoening. :D

Waar zijn jullie nu mee bezig, want in het begin van het draadje waren mensen ook begonnen met creativiteit.

Ben zo benieuwd.

O en net boven het linkeroog zat een hondenhaar die ik daarvoor niet gezien had, dus het is geen scheurtje of zo.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow Bol prachtig!

 

Ik ben nog steeds aan het kleuren

en mijn boekje wordt door anderen

ook gebruikt als zij waken. Vind ik

een leuk idee.

Gisteren bijna een schilderpakketje gekocht

in zo'n goedkope winkel, om te starten leek me dat wel wat.

Maar, zo'n bloemending weet je wel. Eigenlijk wel goed,

want mn eerste try out zal wel geen kunstwerk worden

en dan is dat misschien wel juist een uitdaging.

Zal zo eens kijken of ze m nog hebben.

Niet geschoten altijd mis he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker gaan doen Jane, het is altijd leuk om dingen uit te proberen. Wat bedoel je met "maar zo'n bloemending?"

Bij de Acti...on hebben ze goedkope olieverf, penselen, en doeken ook al voorbedrukte. Misschien is dat wat makkelijker voor je om me te beginnen?

Ikzelf dop veel. Dat houd in dat als ik twee kleuren een beetje over wil laten lopen, bv. geel en rood, ik de twee kleuren allebei naast  elkaar opzet en dan met een echte, op de rommelmarkt gekochte scheerkwast die ik al zo'n 10 jaar of langer gebruik, ( maar dat mag ook gewoon een schilderskwast zijn als het maar rond is) begin te doppen. Langzaam op de verf drukken en dan van de ene kleur naar de andere kleur gaan. Wel goed iedere paar keer doppen afvegen anders gaat de donkere kleur overheersen. Op een gegeven moment zie je de kleur langszaam veranderen van rood naar oranje en dan geel.

Heel leuk om te doen. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil dus mijn eigen servies 3D printen voor een mooi gedekte tafel.

 

porselein%20-%20kopjes-m.jpg

 

Of juist een heel creatief kopje. Zoiets als dit:

 

engste-koffiemok-s.jpg

 

Maar dan moet ik ook leren om ze mooi te schilderen. Er bestaan porseleinverf en -stiften. Dus dat lijkt me wel wat. 3D porselein printen en dan zelf beschilderen.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij dat geschilderd Bolletje? Wat bijzonder. Het glimt heel erg, is dat olieverf? En met een hondehaar, dat vind ik heel artistiek. Volgens mij bestaat er niet zoiets als fout in kunst. Heb jij een 3D printer Plof? Of laat je dat dan doen. Moet je daar nog bijzondere kennis voor hebben met een tekenprogramma?

Ik heb vandaag mijn kussen af gemaakt. Ik heb sinds kort een borduurmachine, dus denk niet dat ik al dat mooie borduurwerk er met de hand op gemaakt heb. Maar om er allemaal een mooi doorlopend geheel van te maken was nog een hele kunst en ik had nogal ruzie met mijn machien vandaag. De kleuren zijn in het echie wel warmer

DSCF2708.JPG

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...