Spring naar bijdragen

Lekker creatief bezig zijn samen met de Bolle.


bolletje

Aanbevolen berichten

Een van de belangrijkste dingen in het leven van mensen die willen stoppen of minderen met de alcohol is weer plezier krijgen in het leven zelf. Als je net begonnen bent met adb. worden, val je vaak in een groot gat. Wat je voorheen opvulde met de alcohol is nu een leegte geworden, en je gaat je vervelen, want drinken neemt een hoop tijd in beslag. Die leegte opvullen kan op heel veel manieren. Een van die manieren is lekker bezig gaan met creativiteit. Er is op dit gebied zo ontzettend veel.

Breien, naaien, meubels maken, bloemschikken, potten bakken, boetseren, edelsmeden, schilderen, tekenen, lezen, muziek maken en ga zo maar door. Deze dingen heb ik gedaan en weet dat dit ontzettend leuk is om te doen.

Sommige mensen gaan hiervoor op een cursus, wat eigenlijk ook het beste is, je komt onder de mensen en maakt weer vrienden. Voor anderen is dit niet weg gelegd om wat voor 'n rede dan ook. Deze mensen zou ik graag datgene willen leren wat ik zelf heb geleerd. En uiteraard andersom ook. Het delen van informatie over je hobby kan erg nuttig zijn voor anderen.

Nou gaat het er niet om dat je een perfect schilderij gaat maken of een prachtige trol, maar meer omdat je dan lekker bezig bent, ziet dat je iets kan maken, en trots kan zijn op jezelf. En heel belangrijk, als je trek hebt, en je gaat aan de gang met iets creatiefs kan het heel goed zijn dat daardoor de trek verdwijnt of in ieder geval minder wordt. Het werkt meditatief en je wordt er heel rustig van.

Ik ga proberen om zo duidelijk mogelijk dingen aan te geven en als ik het niet goed uitleg, vraag dan a.u.b. of ik duidelijker wil zijn. Het zal niet zo makkelijk zijn om dit via de comp. te leren maar we gaan het gewoon proberen.

Ik hoop dat dit een draadje gaat worden waarin iedereen trots kan zijn op zichzelf.

Wat heel belangrijk is is dat er foto's geplaatst gaan worden zodat iedereen kan zien hoe tof het is, of als er een vraag is.

Nou heel veel succes kanjers, en...... we doen het hier samen. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bolletje,

 

Leuk initiatief.

Ik wil graag meedoen. Want het is inderdaad zo. Ik krijg meer energie en zin om weer iets nieuws aan te pakken.

Dan ga ik snel iets uitproberen en dan kijken of ik de gemaakte foto ervan hier op de site kan krijgen. Zou moeten lukken  :)

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan tekenen voor gevorderde dummies :P of tekenen voor beginnende kunstenaars, of gewoon lekker creatief bezig zijn. Jij mag het zeggen.

 

Maar wat leuk dat je al wat dingen hebt. Zijn dat harde of zachte kleurpotloden? Met zachte kleurpotloden kun je de kleuren heel mooi laten overlopen door er met je vinger overheen te gaan en zo van een donkere kleur geleidelijk  naar een wat lichtere kleur te gaan. als je b.v. een gedeelte rood inkleurt en een gedeelte geel en je gaat er dan met je vinger over heen van rood naar geel krijg je, als het goed is een gedeelte oranje. Of anders om van geel naar rood, dan is het effect misschien weer anders. Probeer het maar eens. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi initiatief Bolletje.

Ik begin mijn creatieve kant net te ontdekken. Zit op een teken- en schildercursus.

Op het moment teken en kleur ik mandala's. Hoef ik het minste over na te denken.

Zoiets als dit: (foto is wat klein, maar als je erop klikt krijg je een beter beeld).

post-1926-0-04822300-1419285906_thumb.jpg

Jouw tip over het gebruik van zachte potloden ga ik zeker gebruiken.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet zo goed in de kast gekeken, en anders ga ik nog even winkelen. Ik heb een mooie kat, tenminste ik vind het beestje mooi. Die zou ik wel willen uittekenen. Ik heb er gelukkig een hoop foto's van, want het beestje blijft niet zo stil zitten als hij in de gaten heeft dat hij in de gaten gehouden wordt, haha.

Dus binnenkort, Bolletje, zie je mijn eerste poging tot........

Ik heb er echt zin in.

 

Groetjes Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja das mooi Kastanje. Dat geeft rust hé als je daar mee aan de gang bent.

 

Jane dat afgeven kun je voorkomen door een spuitbus vernis te kopen, speciaal voor geschilderde stukken. Ik heb Acrylic picture varnish glossy 114. Dat spuit ik er dan twee keer heel licht overheen. Dan geeft het niet meer af. ;)

 

Oei Ree daar ben ik heel benieuwd naar. Wat heel mooi is, is als je de ogen van de kat goed ziet. Ogen spreken en het schilderij of de tekening wordt dan nog mooier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Luna het gaat er hoofdzakelijk om dat als je vragen hebt of ergens mee zit waar je niet uitkomt, ik je misschien kan helpen. Als jij iets wilt gaan tekenen of je wilt beginnen met schilderen, dan zou ik graag willen proberen om je mee te helpen met de grondbeginselen van het schilderen. Wat je b.v. krijgt als je verschillende kleuren mengt of als je een kleur niet hebt, hoe je die dan moet mengen om hem wel te krijgen. Wat je nodig hebt om te gaan schilderen of tekenen of wat dan ook.

Hoe je een voorbeeld  kan vergroten. enz. Dus eigenlijk een beetje hulp.

En wat foto's zou leuk zijn om te zien hoe je je ontwikkelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk das hartstikke goed gedaan Iet. Is dat ook het liefst wat je maakt portretten? En je hebt niet zoveel ruimte nodig hoor om te schilderen, en je kan het gewoon iedere keer opruimen. Ik heb  2 vierkanten mtr. nodig om te schilderen.

En de Action heeft olieverf, penselen en doeken, vaak voor een prikje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Iet als ik eens wist hoe ik dat moet doen hier iets plaatsen, ze hebben het al meerdere keren uitgelegd maar ik snap er de ballen van, maar onder mijn berichtjes staan wat schilderijen misschien dat je daar op kunt kijken.

 

Ben jij daar nu mee bezig Hut?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is mooi geworden, Ietjefietje. Mijn creatie is een stuk minder, zie zelf al wat ik fout heb gedaan, maar ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Kun je me misschien vertellen hoe ik de tekening dan hier krijg? Bij email kun je een bijlage sturen, maar hier weet ik niet hoe het moet.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is ook ooit een speciaal draadje aangemaakt

ik zal zo eens kijken of ik het kan vinden en omhoog halen.

 

Ik heb bij die actie winkel een kleurboek voor volwassenen gekocht

en een nieuwe set kleurpotloden, zijn aanbiedingen deze week.

Zat ik gisteren 4 uur bij een client en concentreren op mijn boek

lukt niet. Dus dat ga ik standaard meenemen voortaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...