Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 december 2014


Ree

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,

 

Fijne dag vandaag, sterkte voor wie het nodig heeft.

Ik heb veel verschillende dingen vandaag en het kan zo'n dag worden, dat alles zich aaneen rijgt.

Even opletten voor mij, niet qua drank, maar meer in termen van rust en regelmaat.

Misschien gooi ik er wel wat tussenuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een sombere begin van de dag,kleur het mooi in.

Fijne dag.

Deze kreeg ik van morgen toe gestuurd van vriendin..vond het een mooie.

Goeie morgen trouwens.

Ree..2 weken :)

Tomi..go for it

Kritiek..opbouwend..horen wat een ander werkelijk over je denkt

Geraakt worden op een bepaald vlak.

Op goede maar ook slechte momenten..zet mij meer aan het denken

dan 100 lieve woordjes die mij niets met me doen

Fijne dag..droog staan is niet altijd even makkelijk maar je komt er wel verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta

Communiseren doe jij heel goed als je nuchter bent...lees vaak een hele mooie wijze agnieta

Lees ook dat als je wilt/gaat drinken dat het een andere vrouw word die gaat trappen naar alles en iedereen..misschien wel naar zichzelf

Een vrouw die in mijn ogen niet de "agnieta" is.

Zo zonde en ja das ook maar een mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta:  welk deel van de communicatie gaat het om, tegen de tijd dat je weer gaat zuipen?

Is het het deel van de emoties en gevoelens? Kun je je daar moeilijker in uitdrukken? 

Dat is maar een beperkte handicap die gelukkig meestal niet permanent is. Daar kan wat aan gedaan worden, daar kun je je flink in verbeteren, zegt de ervaringsdeskundoloog zelf hiero.

Veel "gebruikers" hebben die handicap omdat de middelen de emoties dempten en blokkeerden. Daarmee stopt ook je emotionele ontwikkeling.

Ik moet er dus rekening mee houden dat ik zo'n dertig jaar stilgestaan heb en dat sommigen me nu af en toe met een vreemde blik aankijken als ik met mijn emoties of de omgang daarmee aan kom dragen.... Het is niet anders.

 

Een probleem inkaderen ie deel één. Een actieplan opstellen om eraan te werken, deel twee. Vooropgesteld dat je er iets aan wil doen. Maar daarom hangen we hier toch eigenlijk wel een beetje rond, of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik ook altijd dat toen ik dronk...dat ik normaal liep,praatte,schreef met drank op

Ik vermomde de drank,ben ziek,moe,zwak misselijk,

had overal een excuus voor

men geloofde mij

ze konden ook niet anders..want had sch**t aan ze

Mijn fles was me alles...ik zou alles doen om mijn fles te behouden incl liegen bedriegen..gemaakt aardig zijn...toneel spelen

En oh wat ben ik mezelf tegen gekomen nuchter

en wat herken ik veel in mensen die drinken of ermee in gevecht zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan daarbij vind ik persoonlijk dat we iedereen hier altijd opnieuw kansen moeten blijven geven. Als ik dat zelf niet doe, laat ik iemand vallen en ik weet verdomd goed hoe dat voelt. Ik vind dat Aggie nu heel eerlijk overkomt bij mij en dat doet me goed. Dan wil ik ook reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Agnieta,

 

Ze zeggen wel eens: De betekenis van je communicatie, is de respons die je krijgt.

 

Als ik jou lees, krijg ik soms (soms dus, niet altijd) de indruk dat je weinig concreet bent. Ergens op doelt ook, maar het niet echt zegt. Suggesties wekt, over jezelf, de situatie waar jij op dat moment in verkeert, maar ook over anderen, of wat je van anderen denkt. Mijn reactie is dan: invullen voor jou. Aannames maken. En dat is niet okay van mij. Ik wil mezelf wel voornemen om, als ik dat gevoel heb, aan jou te vragen: Agnieta, wat bedoel je nu precies? Misschien dat dat voor iedereen veel helderheid schept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Kaboutertje het gaat niet om de aandacht die je vraagt maar eerder op de manier hoe je die aandacht vraagt. Als jij het over jouw clowntje hebt, kan ik ook genieten. Maar soms is het zo dat er mensen, op een hele negatieve manier, aandacht vragen, door b.v. conflicten uit te gaan lokken, waardoor ik dan het gevoel krijg dat alle energie weg gezogen wordt. Ik heb nu besloten om dat niet meer te laten gebeuren, en niet meer te reageren, omdat ik nog niet weet hoe ik dat anders moet doen.

Maar blijf jij maar over jouw clowntje schrijven hoor, je raakt toch een hoop kwijt en dat is de bedoeling van dit forum.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon zeggen en tevens daarbij je onzekerheid aangeven en desnoods begrip vragen...

Je hoeft het niet alleen te doen, ook niet in communicatie.

Het is niet jouw opdracht om alles oplepelklaar door anderen te laten opslurpen. Als ik je wil begrijpen, kan ik daar moeite voor doen en dan lukt me dat ook wel.

Zo niet dan vraag ik je erom het nog eens uit te leggen. iesse siempel, tog?

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft nu erg nuchter en duidelijk Agnieta, dat vind ik fijn om te lezen.

Jopie, ik ben blij dat je een autootje hebt. Vond het maar een akelig idee, ' snachts alleen op de fiets zo'n eind.

En ja, iedereen heeft privacy nodig, ook al woon je in een huis bij elkaar.

Nancy, ik hoop dat voor jou ook weer lichtere momenten komen. Je werkt eraan, goed van je.

Vandaag ben ik in staking. Ik doe gewoon niks nuttigs en alleen maar waar ik zin in heb.

De rest van de week wordt weer hoppa de poppa. Pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

 

er zijn weer veel zinnige dingen geschreven lees ik.

 

Vanmorgen wat somber, maar nu een stuk beter gelukkig.

Vanochtend, eerst een uurtje bij iemand geweest voor de ADL en ochtendboterham.

Daarna door naar een schoonmaakadresje.

Even gerelaxed toen ik thuis kwam, en een kop groene thee met 2 boterhammen met mosterd en fricandeau.
Hmmm, heerlijk was dat.

Straks om 17.00 een kop erwtensoep, en daarna weer terug naar het adres van vanochtend, om daar te koken en en wat hand en spandiensten te verrichten.

Ga ook vandaag niet drinken.

Gelukkig momenteel ook geen behoefte aan.

Dat is wel eens anders :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...