Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 december 2014


Ree

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Onverwacht een dagje vrij.

Dochterlief nu voor de tweede dag thuis, die was helemaal op.

Gisterenavond voor het eerst sinds maanden mijn oude dochter weer gezien, ze kreeg om iets wat ik zei de slappe lach.

Goh wat heb ik dat gemist, die schaterlach. De middelbare school en alles wat er om heen zit heeft veel van haar geëist.

Dus nu bijtanken, nog twee weken naar school en dan heeft ze (net als ik) twee weken vakantie.

Die schaterlach maakte mijn decemberblues wat zachter. Ik zit er nog wel midden in. Dinsdag weer afspraak met mijn therapeut, met haar ook maar even over hebben. Ik doe de dingen die ik moet doen (waarvan ik weet dat het goed voor me is) wandelen, tekenen, schrijven, gezond eten, mensen opzoekenen toch ervaar ik her leven als zwaar. Het liefste zou ik mijn bed in kruipen, dekbed over me heen en er niet meer uitkomen.

Als ik nu naar buiten kijk, krijg ik wel een glimlach op mijn gezicht, de zon schijnt wat en het ziet er al gelijk wat minder somber uit.

Misschien nog even de tuin in vandaag, daar is genoeg te doen.

Nu eerst maar eens mijn koffie (vers gezet met warme opgeklopte melk) op drinken, wat eten en dan zie ik het wel weer.

Heb het goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact: 
Ree
jowan
Nance
Blondie 

Agnieta

Kaboutertje

Kruidenthee

 

Morge allemaal,

 

Al weer hard gewerkt...zometeen verslag uitwerken én nog het gedicht voor thuis.

Het was pittig deze week..maar levert me veel op in persoonlijke groei zoals dat 

zo mooi heet. En ik realiseer me nu ik hier ben dat ik wel af en toe een zucht had naar...

maar dat die snel weg was en er een soort van 'realiteitsgevoel' bij komt.

Zou dat acceptatie zijn?

 

Mensen maak er een mooie dag van....en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje

Het feit dat je eruit bent gegaan..dat je kunt glimlachen naar de zon..

geniet van de schaterlach van je dochter

de koffie met opgeschuimde melk die je voor jezelf maakt

het feit dat je bezig wilt in de tuin.

Maakt dat al niet dat je verder bent als er middenin staat?

Dat bed trekt zowiezo bij veel mensen incl mezelf

voor mezelf is dit ook de makkelijke weg van ontvluchten..ook toegeven hoe vermoeiend het kan zijn om aan mezelf te werken.

Somber om de moeite wat je ervoor moet doen zo weinig opleverd....en van het kleine je er ook nog aan moet optrekken.

Das zwaar..omdat er nog een weg tegaan is

Zelf lig ik ook langer in bed...daar kan ik van balen...zodat ik nog langer blijf liggen en alles nog zwaarder word.

telkens de circul doorbreken en toch maar positief blijven en er toch maar weer wat van te maken.

Waarom ik dit schrijf..

ik weet het niet..

denk dat ik even stilsta bij wat jij schreef...bedankt voor het delen Kastanje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Kaboutertje, we gaan niets aan Sinterklaas doen. We hadden al afgesproken dat we met kerst elkaar kadootjes geven. We zijn al druk aan het verzinnen en in de geheimzinnigheid. Zij neemt dit altijd heel serieus.

Fijn dat clowntje een leuke Sinterklaas op school heeft gehad. Blijft toch ook altijd spannend voor de kids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd Jopie.

De verandering die ik bij mezelf bemerk ten opzichte van andere jaren is dat ik minder aan het vechten ben met hoe ik me nu voel.

Er is wat er is, zonder me erbij neer te leggen. Wel de dingen doen die goed voor me zijn, zonder gelijk resultaat te willen.

Voorheen deed ik niets 'want het helpt toch niet'. Nu kan ik wel genieten van de kleine momenten (zoals die schaterlach van mijn dochter), dus het is anders en wat minder zwaar dan voorheen. En dat is goed om me te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De slaapbehoefte van mensen is zo verschillend, mijn moeder had aan 3 uur slaap genoeg. Ikzelf  s' zomers zo'n 6 uur en s' winters 7-8 uur.

Maar het verbaasd me wel dat Jopske overdag zo makkelijk een dut kan doen en dan s' avonds weer makkelijk in slaap kan vallen.

Mijn manneke kon staand nog slapen, die kon echt overal slapen. Lekker is dat. Heeft natuurlijk ook te maken met hoe makkelijk je kan ontspannen en je kan overgeven aan je slaap.  Daar had ik tot voor een jaar of twee nog flink last van maar nu slaap ik over het algemeen goed. Lig ongeveer een 45 min. wakker en hup, weg ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap me al jaren te pletter, klinkt wel grappig Ietje.

Ik accepteer altijd maar hoe het is en denk het lichaam weet zelf wanneer het moet slapen.

Ik heb tijden dat ik vaak een middagdutje doe, gaat vanzelf na een halve bladzijde lezen.

De afgelopen tijd heb ik wat onrustig geslapen, hoorde er ook bij, bij de beslissingen die ik nam.

Nu slaap ik weer lekker.

Wilde vanmiddag een dutje doen, maar ben met een leuke grote legpuzzel bezig, daar had ik zin in.

Met cappucino en chocola erbij. Mag ook best een keer.

Het zijn drukke weken. Maar ik heb hier geleerd: dag per dag bekijken.

Dat werkt ook goed bij drukte. Als je alles bij elkaar zet lijkt het een onbeklimbare berg.

Dag per dag is goed te doen.

En ik heb een paar uitnodigingen afgeslagen, om niet van overleg naar lunch naar overleg en weer naar "borrel" te rennen. Ik weet van mezelf dat ik dat moeilijk trek.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne avond Blondie. 

Heb zojiust 'mijn' sintgedicht gelezen en ben er blij mee, ben er hartstikke blij mee. 

 

Weet niet eens zo gauw iets zinnigs hier te plaatsen verder... 

Behalve dan dat ik iedereen een fijne avond en voor straks welterusten wens... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben Sinterklaas thuis gevierd, met vooral nuttige cadeautjes en een enkel ding voor het leuk of de heb of de interesse.

Wat gedichten, rustig, leuk zo met grote kinderen die daarvoor tijd inruimen en naar huis komen.

Ik heb het gezin een daglichtlamp cadeau gedaan en ben benieuwd wat dat oplevert.

 

Tezamen met de lunch van vanmiddag met oud klasgenoten een mooie dag. Met als toetje de gedichten op onze sinterklaasdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt helemaal mooi Gerrit. 

Wij vieren het zondagmiddag. 

Kinderen komen dan ook naar hier. 

Lootjes, gedicht en surprise... 

Zit nu naar het zo mooie 'kalverliefde' in de uitvoering van Paul de Leeuw te kijken... 

Voor iedereen straks 'trusten'.... 

 

======================================

 

En... wow... Spud... gaat allemaal goed komen meis. 

Ook voor jou trusten straks... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik eens verklappen wat ik heb gekregen. Je ken dat vast wel van die platen met punjes en nummer en dat je dan een lijntje moet trekken van 1 naar 2 naar 3 enz.

Ik heb een boekje met een stuk of twintig platen er in met nummertjes van 1 tot 1000. Dus je zult begrijen dat ik nog niet kaar ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zouden het filmpje van Adam wel af kunnen maken, dan moet Plof even terugkomen met zijn computerkennis en dan hoeft het niet zo somber te eindigen.

Mooi in beeld gebracht inderdaad.

 

Ik duik zo ook mijn bed in, op de nog koude zolder, ik heb de verwarming nog niet aangesloten. Gelukkig wordt het weer wat warmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...