Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 november 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

hoi

 

even heel vlug diagonaal het dagdraadje doorgelezen...

kan op niemand persoonlijk antwoorden nu, excuses..

 

Hier gaat alles iets beter dan gisteren, maar heel erg veel problemen nog.

 

Vandaag wel een heel positief bericht...ben begonnen aan de internetbehandeling op ADB!

 

Voel me nog helemaal niet zoals het zou moeten :blush:

Maar morgen weer een nieuwe dag....

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hot, toch niet gaan drinken om jeuk te bestrijden?

Heb er al bijna spijt van dat ik dat draadje had opgezocht. Roberto ging er ook mee experimenteren.

Hoewel, je kiest er natuurlijk zelf voor.

Alles kan als aanleiding gebruikt worden.

Kop op Hot.

Zou Roberto ook graag weer terugzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo terug van dik 2 uur yoga en qigong

Mijn rug vaart er wel bij.

Wil Sowhat toch heel veel succes wensen..geen makkelijke beslissing..hoop ook voor jou snel de moeite waard

Gerrit weer heel thuisgekomen :)

Ik zeg trusten...

Wat vandaag niet is gelukt verdiend morgen een nieuwe kans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje te makkelijk gezegd.. Jowan

Nicotine was mijn geluksstofje....zonder dat geluksstofje verging mijn wereld...niks gelogen

Ik kreeg medicatie na 1.5 dag stoppen...anders had ik het niet gered

Ik vond stoppen met roken net zo moeilijk proces als stoppen met drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond roken fijn, ik vond het ook mooi staan, en kon mij makkelijk een houding geven, en goed nadenken.

 

Dat beeld is nu helemaal weg. Ik vind het vies, vind het suf staan, zou me erg ongemakklijk voelen met een sigaret, en de paar keer dat ik nog eens een trekje heb genomen hebben geen enkele goede gedachten opgeleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joris,

Ik denk dat Refusal goed kan werken als je er bijna altijd van overtuigd dat je nuchter wil blijven, maar dat er van die momenten zijn dat je dat even kwijt bent, om wat voor reden dan ook. Dan kan de wetenschap helpen dat je een pil geslikt hebt die je erg naar gaat laten voelen als je toch drinkt, je denk ik wel behoeden.

 

Ik vind dat niet slap. Ieder mens heeft wel eens het gevoel, van nu even niet, niets mis mee, maar bij een verslaving is het een onhandig gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk ben ik er niet voor om het ene externe middel door het andere te vervangen zonder iets aan de ziekte verslaving te doen.

Je mag dan vinden dat een medicijn minder schadelijk (want dat is het) is dan alcohol, maar je gedrag als gevolg van je verslavingsziekte laat het ongemoeid.

En om weer een mooi mens te worden is het nodig jezelf (spiritueel) te ontwikkelen, je geestkracht en creativiteit weer aan de gang te krijgen, weer te gaan leven.

Dan volstaat een medicijn niet, heel erg hard aan jezelf werken met een goed programma wel.

Alweer persoonlijk: ik maak een groot onderscheid tussen niet meer drinken en nuchter zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich ben ik dat op grotendeels met je eens Jowan, maar er is denk ik best een grote groep mensen die aan die ontwikkeling niet eens toekomt doordat ze weer gaan drinken. Dus dan kan een hulpje zijn dienst bewijzen. Een opstapje, net als bijvoorbeeld een opname. Of het volgen van een therapie. Allemaal hulpjes om je op weg te helpen. Iedereen kan kiezen wat het het best bij hem haar past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik totaal geen last meer van dat ik niets meer leuk vind. Ik had idee juist bij drinken heel sterk. Maar ook wel bij roken.

 

En als je het niet eens probeert te stoppen weet je bij voorbaat al dat het mislukt, of dat is wat zwaar uitgedrukt, dat je over een paar weken nog rookt. En wat zal het nou uitmaken, of je weer rookt of nog rookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben met je eens stoppen en de nodige verandering.

Jezelf leren kennen gaat beter zonder onderdrukking.

Toch je verslaving eerst aanpakken ...das al best een groot probleem om mee te beginnen en vandaar uit verder.

Vind het zelf moeilijk om alles gelijk aan te pakken..

Het liefst zou ik dat ook gedaan hebben...

Dat alles of niets....tegelijk....chaos...puinhoop

Heb toch geleerd dat stap voor stap voor mij beter werkt

Stoppen...puinruimen..ontdekkingsreis

En medicatie heeft mij op weg geholpen om te stoppen..en vandaar uit zonder verder

In iedereen zit een mooi mens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder dat zaadje had ik natuurlijk nooit dit forum opgezocht en mijn opstapje gevonden.

 

En tot zo ver. Nu vlucht ik mijn boek in. Ik begin al een beeje te wennen aan die Hugo Claus, het is natuurlijk ook al weer lang geleden dat dit boek geschreven is. De koele minnaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...