Spring naar bijdragen

dinsdag 18 november


Yogajuf

Aanbevolen berichten

goedemorgen, zat al om 4 uur te kijken of ik de dagdraad zou openen, besefte toen dat ik geen idee had hoe - en ben de koffer weer ingedoken. Er is opeens veel drank op de draad valt me op - gisteren laat thuis en beetje zitten scrollen.... Nou is het ook wel heel grijs en grauw buiten, dus.... Vroeger (heel vroeger) kon ik dagen achtereen met steeds een fles whisky naast mijn stoel het ene na het andere flutboekie lezen om deze dagen door te komen. 

 

Ik snap niet goed waarom het me op dit moment allemaal geen pest meer uitmaakt. Donker, niet donker, zon, regen - es macht mir alles kein Flaus mehr aus.

Bierreclames, aanbiedingen van fonkelende wijn in kristallen glazen, vriendenclubs en hele families die hun (volkomen regelmatige en verzorgde) tanden blootlachen, van jong tot oud vetpercentage 0, en allemaal zielstevreden met een glas van het een of ander in hun hand - ze zoeken het maar uit samen. 

 

Vanochtend dacht ik: vroeger waren en krachten van buiten nodig om mensen dom en gehoorzaam te houden: de kerk, de baas ('houdt u ze dom, dan houd ik ze arm!'). Dat is niet meer nodig: we domesticeren onszelf wel. Drank en drugs (ook tabak enzo) houden ons kalm, suf en tam. 

 

Dus, mede forummers, ik vind het niet alleen goed voor mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid dat ik van de drank afblijf (tabak heb ik 6 jaar terug afgezworen en vond ik eigenlijk makkelijker dan drank). Het is - ik overdrijf het een klein beetje, maar er zit wel een grond van waarheid in - ook mijn persoonlijke manier om me te verhouden tot en te verzetten tegen de vanzelfsprekende vadsigheid van de wereld waarin ik leef.

 

Ik ben best wel oud maar ik wil nog wat maken van de tijd die me rest. Geen idee nog hoe precies - maar de fles laten staan is een goed begin gebleken. Ik word wakker(der). 

 

Fijne dag allemaal en sorry voor mijn geraas. Het is (ook) de tijd van het jaar. En ik kan het nergens anders kwijt (zielig he?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal Walrus...je wordt wel vroeg wakker(der) 

 

Ik kan me anders nog wel opwinden over reclames en de geniepige manier waarop het verweven zit in allerlei programma's...

En als het nou gezonde dingen waren waartoe we verleid werden...

Tuurlijk moeten we zelf alert zijn...maar er wordt echt heel hard gewerkt om ons onbewuste te beïnvloeden.

 

Nou ja..ik trap er niet in..denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sowhat :)

 

Het moment dat ik besloten had om 200% te kiezen voor een alc.vrij leven, dus echt te kiezen, werd het allemaal wat makkelijker voor mij.

De trek was er in het begin nog wel maar de kracht om een alc vrij leven te gaan leiden was sterker.

Vaak kijk ik nog naar het leven dat ik geleid heb met drank op, en dan komt er zo'n weerstand, zo het gevoel van "nee dat nooit meer", dat ik steeds weer gemotiveerd ben om dit leven voort te zetten.

Zo nu boodschappen doen. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, zat al om 4 uur te kijken of ik de dagdraad zou openen, besefte toen dat ik geen idee had hoe - en ben de koffer weer ingedoken. Er is opeens veel drank op de draad valt me op - gisteren laat thuis en beetje zitten scrollen.... Nou is het ook wel heel grijs en grauw buiten, dus.... Vroeger (heel vroeger) kon ik dagen achtereen met steeds een fles whisky naast mijn stoel het ene na het andere flutboekie lezen om deze dagen door te komen. 

 

Ik snap niet goed waarom het me op dit moment allemaal geen pest meer uitmaakt. Donker, niet donker, zon, regen - es macht mir alles kein Flaus mehr aus.

Bierreclames, aanbiedingen van fonkelende wijn in kristallen glazen, vriendenclubs en hele families die hun (volkomen regelmatige en verzorgde) tanden blootlachen, van jong tot oud vetpercentage 0, en allemaal zielstevreden met een glas van het een of ander in hun hand - ze zoeken het maar uit samen. 

 

Vanochtend dacht ik: vroeger waren en krachten van buiten nodig om mensen dom en gehoorzaam te houden: de kerk, de baas ('houdt u ze dom, dan houd ik ze arm!'). Dat is niet meer nodig: we domesticeren onszelf wel. Drank en drugs (ook tabak enzo) houden ons kalm, suf en tam. 

 

Dus, mede forummers, ik vind het niet alleen goed voor mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid dat ik van de drank afblijf (tabak heb ik 6 jaar terug afgezworen en vond ik eigenlijk makkelijker dan drank). Het is - ik overdrijf het een klein beetje, maar er zit wel een grond van waarheid in - ook mijn persoonlijke manier om me te verhouden tot en te verzetten tegen de vanzelfsprekende vadsigheid van de wereld waarin ik leef.

 

Ik ben best wel oud maar ik wil nog wat maken van de tijd die me rest. Geen idee nog hoe precies - maar de fles laten staan is een goed begin gebleken. Ik word wakker(der). 

 

Fijne dag allemaal en sorry voor mijn geraas. Het is (ook) de tijd van het jaar. En ik kan het nergens anders kwijt (zielig he?)

Grapjas en filosoof jij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

 

Grauw, koud en nat buiten

 

Net naar een nieuwe client geweest, voor mijn nieuwe werk in de toekomst.

Ik zou een uurtje mee lopen,met collega, zodat client aan me kon wennen.

Nou, ik hoef dus niet meer te komen!

Ze wilde geen nieuwe mensen om zich heen, er kwamen er al genoeg enz.

Nee, was het en nee bleef het.

Pfff had me al voorbereid, maar zo'n stellig nee had ik niet verwacht.

En ondanks, dat ik weet dat het niet aan mijn ligt (ze heeft al verschillende mensen weg gestuurd), moet ik heel erg uitkijken, dat ik niet in zelfmedelijden verdrink

Op weg naar huis, is de trek dan gigantisch!

Heb nu een soort dagboek, waarin ik de trek-momenten een cijfer geef, waar dat door kwam, als het hoog is, en wat ik er aan heb gedaan.

 

Ik ben gaan relativeren; (het ligt niet aan mij, je kan niemand dwingen, wie weet wat er me bespaard is gebleven, en komt er iets veel leukers op mijn pad)

Daarna thee gezet, appeltje, mandarijntje gegeten.

Teamleiding gemaild over de afloop

(Hoop, niet dat ze al te teleurgesteld is, want ze had alle hoop, op mij gevestigd)

 

Nou,nou, wat een verhaal weer.

Maar..ik ben mijn ei weer even kwijt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit,

Een beetje zoals jij he, plannetjes maken en zo :) ,

 

En verder, kan het heel goed zijn, dat je een staartje van een griepje te pakken hebt.

 

Ja, ploffie,

Zal inderdaad, de beroepspet wel geweest zijn.

(Client mankeerde niets, kon alles nog heel goed zelf, volgens haar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG,

Als jij vertelt dat je je niet goed voelt, geloof ik dat direct, want je bent zo'n bezige bij dat je het zelf niet eens zou merken als het niet duidelijk aanwezig was.

Dus : lekker over je heen laten komen en met 1 of meer :P boeken op de bank en uitzieken.

Had handiger geweest als je vrouw en jij het na elkaar hadden gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik helemaal niets waard nadat de fysiotherapeut me stevig onder handen heeft genomen gistermiddag.

Wat deed dat pijn en ik ken hem al mijn halve leven en weet dat hij ongenadig is, je kan liggen trappelen v.d. pijn, hij gaat gewoon door. Ik weet dat ik er daarna last van kan krijgen, maar het is nu wel erg.

Gisteravond pijnstillers genomen, zeer tegen mij overtuiging, dat het meeste vanzelf wel minder wordt, in.

Maar vannacht kon ik niet slapen v.d. hoofdpijn en pijn in mijn nek. Wilde bijna uit bed gaan, maar mijn kostganger moest vroeg op, want moest vliegen en wilde hem niet storen. Bovendien is het me te koud 's nachts.

Heel idioot, dacht aan roken, alsof het daar niet nog erger van wordt.

Heb nu, heel slim, een das om gedaan in de hoop dat dat wat helpt, samen met de ibuprofen.

Zo, nu lekker naar Outback Truckers kijken, waan ik me weer in Australië. Het is en blijft een prachtig 3e wereldland, hoofdzakelijk om dat er zo weinig mensen (kunnen) wonen.

O, gelukkig de SRV man niet gehoord, want afgewassen met de TV hard aan, anders kan ik het in de keuken niet horen.

Ben nu weer op de hoogte van alle ellende in deze wereld. Het houdt maar niet op, kan me niet herinneren dat het ooit zo bar en boos is geweest.

Wat ben ik dankbaar dat ik in Nederland ben geboren, we klagen wat af, maar met welk land zouden we willen ruilen???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...