Spring naar bijdragen

maandag 10 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

Drukke dag achter de rug, ga nu lekker op de bank hangen met warme chocolademelk met slagroom en gevulde speculaas. ook niet goed voor de kilootjes, maar het moet maar even. Ik ben niet zo'n trouwe forum berichtenschrijver , maar soms is het me gewoon wat teveel info tegelijkertijd en heb ik de neiging om op iedereen te reageren die het moeilijk heeft. Daar ben ik niet zo goed in, en ik wil niet selectief reageren. Maar lezen doe ik wel regelmatig. Fijne avond nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen dikke kater (2x) en zit na een smerige biefstuk nu op de hotelkamer uit te zoeken waar het geluid van de niezende poes (1x) toch vandaan kan komen. Wordt vast weer een dolle nacht met de avondkrant en niks op de te kleine tv. Maar goed: ik mocht niet zeuren.

 

Kaboutertje: Sinte Maarten mikmak, je vader is een dikzak - zongen ze vroeger bij ons aan de deur. Zat ook nog een tweede regel achter maar dan had ik de deur al dichtgekwakt na een paar mini-marsjes in hun lampionnetjete hebben gegooid. 

 

Sterkte morgen. Alles gaat voorbij. Zei Boeddha. En André Hazes. En Drafi Deutscher.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook al schrijf ik hier wel weinig, ik lees wel steeds mee. Momenteel heb ik het eventjes zwaar. Afgelopen dagen waren hier veel positieve zaken gemeld, maar ik kan mij daar even niet bij aansluiten.

Hoewel ik niet gebruikt heb durf ik wel te stellen dat ik in een dip zit. Per vandaag werk ik halve dagen en dat kan ik maar moeilijk accepteren. Maar ik kan het even niet opbrengen. Eigenlijk staat mijn hoofd helemáál niet naar werken; traumaverwerking neemt me heel erg in beslag en ik ben niet gezellig nu.

Ik merk dat de vluchtpogingen in het verleden echt wel een functie hadden en dat ze hun taak goed vervulden. Nu mijn vlucht weg is, mijn muur behoorlijk minder dik en sterk is, nu komt alle "troep" die ik nog moest opruimen hard aan. En ik wil alles tegelijk , én wel nu, ik ben niet voor niks een verslaafde.....

 

Ik denk niet dat ik zo kapot ben, zo vreselijk moe van Therapie Traumaverwerking, ik denk dat ik door therapie zó veel lees, zó veel schrijf en dus zo veel in mijn hoofd zit met verwerken enzo, dat ik vergeet te leven. Misschien overdrijf ik. Maar ik durf dit ingeslagen pad niet te verlaten, want ik voel dat ik nu echt aan het puin ruimen ben, iets dat ik al eerder had mogen doen.

 

Ik twijfel steeds tussen: aan de bak! Niet weglopen nu................

en

Sta op en ga es uit die slachtofferrol! Niet bij de pakken neerzitten nu...................

 

en van dit zoeken en twijfelen word ik óók weer moe; ik ben bang om het fout te doen.

(wat een gezeik he? Een mens kan er maar druk mee zijn...) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de bedrijfsarts wil mij even in de luwte houden. Ik wit van ellende, maar paars van schaamte. Schaamte is iets van ego, niet iets wat zin heeft. Ik weet het en toch is schaamte nu op ALLE fronten het woord van de week. Niet schuld, maar schaamte. En dat is jammer want ik dacht dat ik dat wel gehad had.

MG, inderdaad wou ik mij vanochtend helemáál ziek melden maar dat was een opwelling. De bedrijfsarts wil EMDR even laten pauzeren, maar ik wil zo graag nu even door de zure appel heen. Ik geloof dat ik een gehaaste indruk maak nu ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nuchter af voor vandaag.

Terug van een AA meeting, waar ik met OV naar toe ging omdat autorijden met dat dichtgeplakte oog geen optie is.

Het is echt weer stap1: overgave aan de machteloosheid en het onvermogen iets aan de situatie te kunnen doen.

Iets mét de situatie doen kan ik wel: er anders dan vroeger tegenaan kijken, er mee leren omgaan en proberen er positieve dingen in te zien.

Mooie oefening, die echter niet op elk moment goed verloopt......

 

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik hier met 58 zelfgemaakte spookjes bij de deur ......

7 lantaarntjes en een kopje koffie

Heb ik Es' niet gedronken als het Sint Maarten is

Komt er niemand !!!!

Wat moet ik nou met al die lollie's ?

Iemand hier geen snoep in huis per abuis?

Gratis af te halen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...