Burchill Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Hoi Roberto, een goede lichamelijke werking van onze vitale delen (zuurstof, vocht, voedsel) zijn nodig voor het werken van ons brein. Ik merk dat je wilt aansturen op een 'hogere' macht, maar daar heb ik als seculiere atheïst geen boodschap aan.
walrus Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Roberto - ik bedoel dat ik denk dat mensen oproepen waar ze in geloven - en zelfs dat ze op die manier opgeroepen wanen voor waar houden. Dat van die Fransen was een grapje: ze geloven dat ze niet failliet zijn. En wie wat anders beweert krijgt de volle laag. Maar Maria verscheen alleen aan gelovigen - nooit eens aan een hindoe of moslim. Nu ff naar buiten. Ik geloof dat het mooi weer is...
lady jane Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 andersom rusje gisteren allerheiligen vandaag allerzielen? of heb ik weer iets verkeerd onthouden? Kipje reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 spiritualiteit en politiek pffffft en dat op een ditjes en datjes draad bijna net zo erg als over verslavingen diskussieren walrus reageerde hierop 1
walrus Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Walrus, Dat is toch logisch. Waarom zou Maria aan ongelovigen verschijnen? gewoon - voor de gezellie? of uit liefde? Jaap en nancy reageerden hierop 2
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) Das denk ik iets te makkelijk gezegd joris Of het brein dan goed werkt...zoals het moet werken Aandacht..liefde..veiligheid.....opvoeding..ontwikkeling Gevoelens die gehoord moeten worden Het kleine mensje groter laten worden Deze chemie die hierbij hoort maakt ons mens Het kleinste knikje in de kabel laat de regelkamer onrustig worden Ik vond de mens altijd al boeiend...nu ik niet meer drink nog boeiender Zo mooi zit een mems in elkaar..het kan zichzelf genezen Jammer dat ik zoveel van mijn eigen reserves gesnoept heb Heerlijk...kan hier uren mee doorgaan Ga "IK" niet doen...ga lekker het bos in...plaatjes schieten van de herfst Word ik blij van...is goed voor mijn organen..hersens Beweging die erbij komt geeft energie.. De mooie plaatjes die ik eraan overhoud kan ik weer gebruiken als ik even het niet zie zitten..slecht weer is Want ja door het terug zien van plaatjes..krijg ik herinneringen aan de mooie dag als vandaag..maakt weer stofjess los..das weer goed voor mijn gestel Heb ff geen tijd te verliezen..pak mijn fietsje en ben weg Fijne dag...sterkte die het nodig heeft 2 november 2014 bewerkt door huttula
walrus Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Je hebt gelijk geloof ik Jane... Allerzielen, Allerheiligen, Allerhande... Maar beter over spiritualiteit leuteren dan over spiritualiën toch? Hoewel... Nu echt even naar buiten en wat bloemetjes leggen bij dierbaren. Ben ik toch geen dag te laat... groeten allen Monster reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 ik hoef geen gelijk hoor ik twijfel soms aan mijn verstandelijke vermogens maar gisteravond vertelde iemand me dit toevallig en toen hebben we het er even over gehad. en spiritualien die leefden mij spiritualiteit die probeer ik te leven.
lady jane Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 klinkt bijna als de hond uitlaten Gerrit ik ga ook naar buiten word een beetje melig hier fijne dag mensen en kracht voor die dat kunnen gebruiken
bertd Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Goedemorge, ja mijngerrit, mooi weer, om met de motor te gaan toeren, ik ben een beetje jaloers, nouja met de scootmobiel is ook leuk! Fijne zondag allemaal
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Bertd...waar ik woon hebben ze een scootmobiel club Paar keer per maand maken ze de stad en omgeving onveilig met hun toertochten Jong ..oud...dik ..dun.vanalles door elkaar En het mooie is...iedereen rijd met een lach op zijn of haar gezicht
blondie6173 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Weer terug van het strand. Koppie weer op orde.
rapilos Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Ha,ha, die Ietje! Was je achteraf niet blij, dat de "gezonde"kar van jou was?
walrus Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Vooral omdat ik ook nooit zoveel tegelijk in mijn kar zou hebben gestopt al zou ik hebben willen drinken. Van mijn vader moest ik vroeger al naar verschillende slijters om Genever voor hem en mijn moeder te halen. Dat ging nog in maatjes en ik geloof zelfs dat ik met een leeg flesje onderweg ging. Geen idee meer wat een maatje was. Toen ik nog dronk (lijkt wel heel lang geleden) ging ik ook verschillende wijnboeren af. En internetwinkels. Vind het nu wel sneu voor ze dat ik niks meer bestel. Ik had het vandaag al eerder over de Franse economie... Je snapt zeker wel waarom die de afgelopen twee maanden achteruit gekacheld is?
blondie6173 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Kreeg ik inderdaad ook net door. Hoop dat ze zich snel herpakt. Hier maar eens kokkerellen... Knoflookrijstsoep. Morgen maar weer eens terug naar de tandarts. Loop met flinke erwt op mijn bovengehemelte en lijkt alsof mijn voortanden er ieder moment uit kunnen vallen. Ik zal ze... Gnagnagna...
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Mooi Ietje dat je dat schrijft van die kinderen...ik denk dat wel eens... Wanneer ik met volwassenen aan de slag ga, met verf en zo gooi ik deze er wel eens in: We stoppen niet met spelen omdat we ouder worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen Je klinkt sterk! Go girl! Ja Jopie...accepteren is ook niet hetzelfde als 'berusten'...dat houdt mij erg bezig de laatste tijd (onderdeel, onderwerp van m'n studie ook) Hoe ga ik om met acceptatie? Wat doet het met me? Ook ik ervaar momenteel veel steun aan het lezen en schrijven hier. Sluit me aan bij de dankwoorden van Jopie Fijne dag al...kort fietstochtje met mijn vriend van ver en ons gezin...lunch in een prachtig theepaviljoen...buiten! Niet te geloven, 2 november en dan buiten lunchen... Ik tel mijn zegeningen. De bladeren vallen, maar ik voel me toch weer wat balans komen....
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 We blijven leren... Ik blijf leren.
blondie6173 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Opslomen en bijtijds met pijnstiller mijn mandje in. Fijne avond allen
plof Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Vanavond kwam manlief terug. Hij is een poosje met een goede vriend op vakantie geweest. Zij hadden van de week naar Verslaafd gekeken en hadden geconstateerd dat de hoofdrolspeler een loser was omdat ie een periode gebruikt had terwijl die een vriendin met kinderen had. Ik vind manlief nu niet lief. Kwee nie. Óf hij gelooft dat ik aan een ziekte lijdt, óf hij heeft mij twee jaar lang zwak en fout gevonden. Natuurlijk praat hij mij naar de mond en zegt nu dat ik ziek ben. Maar de verslaafde van tv was afgelopen dinsdag nog een loser. Ik ben niet boos, maar wel verbaasd. Afgelopen nacht had ik een drankdroom. Dat is lang geleden. Ik heb geen trek, al heel lang niet meer. Maar ik werd heel bezweet wakker. Bed is inmiddels schoon opgemaakt. De combi van deze 2 anekdotes maakt dat Acceptatie vanavond even met een hoofdletter moet. Aan beide hoef ik niets te veranderen. Ik kijk ernaar en druk op de powerknop van de senseo en moeilijker wordt het niet.
Sebastiaan Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Dag allen, Ik ben nogsteeds bezig met plantjes van 2 euro kopen elke droge dag als beloning. Tis net een oerwoud hier, net een kwartier bezig geweest met planten water gegeven . Hebben jullie nog wel eens iets van Borderliner gehoord? Ik mis hem hier.
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Ik zie je al zitten Sebastiaan tussen de plantjes...mooi man
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Mijn eigen jongste broer belde mij en vroeg of het bij mij ook zo was gegaan Hm, ik heb mijn eigen tanden nog. Ik gebruikte geen speed en was rustiger. Ik heb minder troep. Ik kon me niet verstoppen in de badkamer want dit huis is anders ingericht. Ik werd van mijn bed gelicht. Ik was natuurlijk minder erg want ik ahum la maar........ ... ... Ja broer. Bij mij ging ging het exact net zo. Vind er maar van alles van.
Yogajuf Geplaatst 2 november 2014 Rapport Geplaatst 2 november 2014 Monster, Dat lijkt mij een erg lastige situatie waarin jij je bevindt. Als het mij zou overkomen, dan zou bij mij het gevoel van "afwijzing" worden getriggerd. Vriend wijst de ander af die op mij lijkt, dus wijst hij mij af, dus denk ik: zie je wel, ik ben slecht, dus wijs ik mezelf ook af, etc. etc. Maar als hij deze ander een 'loser' noemt, wijst hij jou daarmee natuurlijk helemaal niet af. Daar heeft je vriend waarschijnlijk niet eens op die manier over nagedacht. Want jij bént die ander helemaal niet. Ten eerste is niemand is hetzelfde, ook niet alle alci's. En ten tweede kent hij jou, jouw verleden en je heden veel beter dan die hele ander. Jij bent geen loser, jij bent gewoon zijn lieve Monster. Ik denk dat er een paar redenen zijn waarom mensen het gedrag van anderen soms heel heftig kunnen afkeuren, en dus iemand bijvoorbeeld voor loser kunnen uitmaken. (1) Het gedrag van de ander wordt afgekeurd omdat je het in jezelf herkent - en van jezelf afkeurt. Beter op een ander afreageren, dan boos worden op jezelf, toch? Dylan Thomas schreef: 'An alcoholic is someone you don't like, who drinks as much as you do.' Ik heb mijzelf hier ook schuldig aan gemaakt, en ik ben er niet trots op. Zo heb ik toen ik een stuk jonger was, veel oordelen gehad over mensen met obesitas. Dat terwijl ik zelf een eetverslaving had gehad - maar me daar dood voor schaamde, laat staan ervoor uit durfde te komen. (2) Je keurt het gedrag af omdat je doodsbang bent dat het jezelf ooit zal overkomen, dat je het zelf zal ontwikkelen. Zo'n 'loser' zal jij nooit worden toch? Toch?!? Het raakt je grootste angst. Denk bijvoorbeeld aan hoe hard wij kunnen zijn tegen zwangeren die roken. Of, in extremis: hoe wij tegenover pedofilie staan. (3) Je begrijpt het gedrag simpelweg echt niet, of niet door en door, omdat je je het niet voor kan stellen. Je kúnt het ook niet begrijpen, omdat je het zelf nooit hebt meegemaakt. En wellicht is dit ook zo voor jouw vriend. Dat is niet 'slecht' van hem, maar gewoon oprechte onmacht. (Daarom maken ervaringsdeskundigen ook zulke goede therapeuten.) Hoe het ook zij, ik vind het onwijs goed van je hoe je hieraan werkt. Acceptatie, ja, van jezelf denk ik, en misschien ook van de onmacht van je vriend. Heel inspirerend, vind ik het ook. Dank daarvoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden