Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 oktober 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Hier een enorme terugval gehad, Hot, na 19 maanden van droog staan.

Nu weer 7 weken droog, het beginnetje is er weer, met behulp van de Jellinek.

Had ik veel eerder heen moeten gaan, ik voel me er thuis en welkom en ervaar

veel steun. Maar ook:

Net terug van de Jellinek, gesprek was erg enerverend, zit nu in een gigantische dip.

Tja, dat hoort er ook bij. Werk aan de winkel dus. 

 

En jij Hot? Hoe vaar jij nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje n.a.v. therapie afgelopen woensdag en psychologe vandaag bij de Jellinek:

ik ervaar leegte in mijn leven nu, zo zonder wijn.

Herkennen jullie dit? 

Begrijp me goed, ik wil niet terug naar een leven mét drank, ik heb het druk met van alles en nog wat,

zelfs vaak te druk om hier te schrijven. Heb ook vele hobby's, maar alles voelt als tijd opvullen,

met de gedachte erachter HOE LANG NOG....

Ik ben al eerder 9 maanden droog geweest en 19 maanden, maar herken dit gevoel niet.

Wel weet ik dat ik me toen volledig op mijn studie en mijn werk richtte,

een beetje teveel zelfs, waardoor ik tegen een bijna-burnout aanliep en wat drank betreft 

weer voor de bijl ging.

 

Tijdens therapie en in de Jellinek vertel ik altijd hele verhalen over ADB en hoe helpend dat wel niet

voor me is. De waarheid is dat ik hier wel veel leer en door het meelezen veel herkenning vind,

maar als ik het moeilijk heb kom ik hier niet, alleen als ik me goed voel. 

Niet goed dus. Heb nu afgesproken met psychs en mezelf dat ik hier meer kom om steun

te ervaren. Vandaar mijn vraag:

herkennen jullie die ziekmakende leegte en wat nu te doen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

 

Ik herken dat gevoel van leegte wel een beetje.

Jaren geleden ben ik eerder gestopt voor een jaar of vijf.

Na verloop van tijd had ik toch een gevoel van leegte, ik miste 'iets', ook al voelde ik mij verder prima.

Toen ben ik weer langzaamaan gaan drinken, dat werd steeds meer en meer.

 

Deze keer ben ik gestopt met het idee om nu te onderzoeken wat die leegte nu precies is.

Voor mij gaat dat verder dan het zoeken naar en vinden van een nieuwe dagbesteding.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roberto!

 

Quote:Deze keer ben ik gestopt met het idee om nu te onderzoeken wat die leegte nu precies is.

Voor mij gaat dat verder dan het zoeken naar en vinden van een nieuwe dagbesteding.

 

 

Tja, in dat proces zit ik nu ook. Maar daar komen geen leuke dingen uit.

En ik ben bang voor de gevolgen, kan echt niet tegen grote veranderingen.

Maar misschien moet ik gewoon kleine stapjes nemen en niet meteen aan grote 

ingrijpende veranderingen denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy

Ik herken dat heel erg...vandaar ook de weinige posts gisteren en vandaag...

Tegen arts en echtgenoot enz vertel ik dat ik veel hulp heb van het forum (wat vast en zeker zo is!) en toch ervaar ik ook de leegte.

Ga ook niet drinken, dat niet, maar wat jij schreef, is heel herkenbaar, de rust van iets te drinken.

Hier probeer ik me te focussen op achterstallig werk, heb ook heel zieke hond, maar s avonds valt het meestal moeilijk. Ik heb dan ook veel respect voor de frummers die veel kunnen delen, ikzelf (heb ik alleen heel persoonlijk!) voel me dan niet zo goed, vind dat ik plek wegneem van anderen, wil niemand met problemen opzadelen...zelfmedelijden dus, vaak misplaatst, maar aard van het beestje zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis van werk.

Nog veels teveel te doen, maar naar huis gestuurd door collega met koorts.

 

Ook nog steeds veel last van mijn kies, langs geweest bij de nooddienst, wederom ontsteking vandaar ook de koorts waarschijnlijk.

Na het weekend weer terug en nu weer aan de antibiotica...

 

En zo blijft het geen dag vervelen...Bah.... :devil:

 

Hoop toch echt wat opgeknapt te zijn morgen zodat ik mijn dreads erin kan laten zetten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...veel om over na te denken,

 

zingeving, verwend, aard van het beestje..

 

dank voor jullie reacties!!

 

 

Plek in durven nemen is eigenlijk een hele goeie stap, dat kan en dat mag hier.

Hier oefenen en dan later in real-life. 

Ik vind het onderschrift van Kruidje van Dr. Seuss heel mooi hierbij

aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje n.a.v. therapie afgelopen woensdag en psychologe vandaag bij de Jellinek:

ik ervaar leegte in mijn leven nu, zo zonder wijn.

Herkennen jullie dit? 

 

Vandaar mijn vraag:

herkennen jullie die ziekmakende leegte en wat nu te doen??

Hallo nancy, ja dat herken ik en met mij vele anderen, denk ik. In behandelsituaties (kliniek) wordt er daarom ook aandacht aan besteed.

Ik ben naar mijn leven gaan kijken en ben alles aan het veranderen wat er maar aan te veranderen valt. Een nieuw leven in aan het richten. Daarin staat centraal dat ik onafhankelijk wil zijn van iets of iemand voor mijn geluk en welbevinden. Algeheel verantwoordelijk voor mijn leven met alles daarin. Het herbeleven van emoties is daar een groot onderdeel van. En de plek die ik heb onder andere mensen en de relatie met mezelf. Eigenwaarde (geen ego).

Het is een flink karwei, maar het kan, ik kom eraan uit.

Ik voel me -tig maal beter dan de voorgaande dertig jaar van heftig gebruik. En dat heeft niet eens zoveel met drank of drugs te maken, maar veel meer met het compleet worden als mens. Het geestelijk groeien en spiritueel worden.

 

Uitsluitend stoppen met je middel is goed, maar geen remedie tegen je verslavingsziekte die bij je blijft tot je einde. Geestelijke groei met een spirituele inslag is dat wel.

De 12-Stappen helpen me daar geweldig bij!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, die twaalf stappen ken ik niet...

maar het inrichten van eigen leven, onafhankelijk willen zijn van iets of iemand voor mijn geluk en welbevinden, eigen verantwoording en keuzes,

leven naar wat ik belangrijk vind...dat geeft zin aan mijn leven...en werkt ook door naar mijn omgeving...mijn hubbie, kinderen.

Bewuster leven, helder leven...niet streven naar geluk....maar het leven leven, met ups en downs...zelfrespect en acceptatie...

 

Ik heb ook ervaren dat alleen stoppen niet genoeg is....maar er komt ruimte, na de leegte....en die zinvol invullen...er vallen voor mij steeds meer kwartjes.

En ook dat gaat met ups en downs. Soms voelt die ruimte weer als leegte en dan komt de trek...realiseer ik me nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...