Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Walrus, ik zet mezelf niet op het dagpact en het weekpact omdat ik op het jaarpact sta.

Als ik de trein van Utrecht naar Amsterdam neem koop ik toch ook geen losse kaartjes naar Zuilen, Maarssen, Breukelen, Abcoude, Holendrecht, Bijlmer Arena, Duivendrecht, Amstel en Muiderpoort?

 

Jaarpact is voor mij nog enkeltje Kuala Lumpur hoor - als je daar met de trein kan komen dan. 

Maar ik vroeg het eigenlijk omdat sommige dagpacters al veel langer droog zijn dan ik - maar goed, ook dan kun je het per dag willen doen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik vind het lastig om alle draadjes terug te lezen (hoe signaleer je dat je naam genoemd wordt zonder alle draadjes door te moeten ploegen?) maar zag verwijzingen naar mijn naam en heb door terug te lezen begrepen dat mijn aanwezigheid Jopie in een negatieve manier heeft getriggerd. Dat vind ik erg naar voor je Jopie. Ik neem je helemaal niks kwalijk en voel me gelukkig ook niet aangesproken. Ik hoop dat je met je gevoelens en gedachten een beetje in het reine komt. Mocht je vragen over mij hebben of hoe ik met m'n borderline stoornis om ga dan kun je me daar altijd om vragen.

Spud, Dribbeltje, Gipsy en Fruitvlieg dat geldt ook voor jullie en dank jullie wel voor jullie welkom!

Hoewel mijn alcoholprobleem natuurlijk de reden is om me hier aan te melden speelt mijn borderline stoornis natuurlijk een grote rol in m'n alcoholprobleem. Borderliners zijn vatbaarder voor middelenmisbruik en bij mij is dat alcohol en voor 17 jaar terug roken.

Een borderline stoornis is pas een stoornis als je vast loopt in je leven, ik heb ook een periode gekend waarin ik het redelijk onder controle had na therapie en cursussen enz. Nu ik veel spanningen in m'n relaties heb (met mijn vriendin en mijn dochter) leek het me weer te ontglippen en dreigde ik terug te vallen in de stoornis met alle heftige emoties EN alcoholmisbruik van dien.

Jopie besef dat niet iedereen met borderline hetzelfde is en ja ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het is om met iemand met een dergelijke stoornis te leven. Ik kom niet voor niets aan deze problemen... Pas in 2009 begreep ik wat er toch heel m'n leven aan de hand was. Pas toen kreeg ik die diagnose en vielen alle puzzelstukjes van de problemen, pijn en verdriet in m'n leven op z'n plaats. Gelukkig heb ik ook veel moois meegemaakt en daarom ben ik er nog. Mijn probleem is niet zozeer dat ik manipulatief ben maar dat mijn gevoelens knetterhard bij mij binnenkomen en dat dat heftige emoties (mooie en nare) teweeg brengt. Mijn angst is om verlaten te worden, mijn moeder is er (door ziekte van m'n moeder die ook een borderline stoornis heeft/had, een kwetsbare vader) nooit voor mij geweest toen ik baby/kind was. Ik heb dus nooit leren hechten en onthechten. Ik klamp me dan ook aan iedereen vast en ben onhandig in dat contact (te lichamelijk) uit angst dat contact te verliezen.

Ik heb de laatste 5 jaar zo ontzettend veel over mezelf, de stoornis en alle therapieën geleerd dat ik denk mezelf erg goed te kennen. Ik ben dan ook op de goede weg om weer eens te kunnen gaan genieten van mezelf het leven en m'n dierbaren. Maar ik blijf altijd gevoelig en zal nooit die gevoeligheid kwijt raken. Zo blijf ik ook kwetsbaar voor alcohol.

Spud, het lijkt me fijn om met je uit te wisselen. Voor jou om misschien dingen te kunnen leren begrijpen over je vader en voor mij om te leren hoe jij als dochter/vrouw kijkt. Ik heb problemen met m'n dochter (17) die me niet wil zien, deels uit angst deels door mijn boze en emotionele gedrag naar haar onder invloed en deels omdat ze zo veel op mij lijkt maar dat zelfs nog niet ziet. Misschien kan ik iets van jou leren.

Fijne dag verder, wellicht kom ik straks nog even terug.

bewerkt door Borderliner
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder verhaal borderliner, en idd respectvol naar Jopie, super fijn!

Kaboutertje, nu weten ze wat er precies aan de hand is en kunnen ze hem beter behandelen. Wanneer verwachten ze dat het beter moet gaan met hem?

Fijn dat je steun van je moeder en schoonouders hebt, straks even aandacht voor je dochter en vanavond nog even aandacht voor jezelf? Ik weet dat als straks alles weer goed is, jij die ' klap' nog gaat krijgen, dat dan de behoefte aan drank er weer is. Nu kan je niet vanwege het feit dat je elk moment opgeroepen kan worden en dan in je auto moet kunnen stappen!

Sterkte maar weer, denk aan jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier net thuis van werk.

Vergadering tot laat ging gelukkig niet door.

Nu aan het worstelen met opdrachten die ik morgen af moet hebben van een workshop zelfmanagementondersteuning...

Pfff...

Veel te laat aan begonnen, en nu er tegenaan aan het hikken als tegen een berg.

Acuut hoofdpijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Jopie...

 

Ik heb, net als Agnieta, geen idee hoe ik op je berichten van de laatste dagen moet reageren. Heb me afzijdig gehouden omdat ik denk dat je zelf uiteindelijk heel goed de oplossingen weet voor de problemen waar je nu zo tegenaanliep en -loopt.. Maar zoals Agnieta al zegt: het kan lijken op negeren.

 

Nou ben jij, Jopie, iemand die ik met meer dan gewone belangstelling lees. Zoals jij zijn er hier enkelen meer die ik met (iets??) meer dan gewone belangstelling lees. Niet omdat ik jou en die andere enkelen méér en/of beter zou vinden dan alle anderen, maar omdat ik m'n eigen fouten en m'n eigen wanhoop, maar ook m'n eigen triomfen en struikelblokken herken in de levensloop van deze personen op dit forum.

 

Het steeds jezelf analyseren en goed gaan alsook het steeds jezelf analyseren en de afgrond ingaan zijn twee uitersten die me boeien. En als iets me boeit dat steek ik er energie in. En als ik er energie in steek kan ik aan mezelf sleutelen. Met de voorbeelden die me aangereikt worden in deze ervaringsdelingen.

 

Ik ben je dankbaar voor het delen van al je gedachtenspinsels, al je uitprobeersels, al je zelfkritiek, al je zelfrespect, al je groeipijnen en triomfen en nu ook je harde val, voor alle kanten die je van Jopie laat zien die ook zo algemeen menselijk zijn. Het geeft mij het gevoel dat ik ook menselijk ben en zowel goed als kwaad kan doen. Dat het niet abnormaal is om met je volle verstand in een situatie terecht te komen waar het alom reddeloosheid, radeloosheid, waardeloosheid, nutteloosheid, hopeloosheid, kansloosheid, kortom **** is wat de klok slaat.

 

We maken dit allemaal mee, de een wat vaker dan de ander. Maar echte **** is beter dan kunstmest en draagt op een natuurlijke manier bij aan een gezonde voedingsbodem voor een goed leven.

 

Jopie, blijf alsjeblieft van je laten horen. :heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, wat heb je dat mooi onder woorden gebracht. Kan me er helemaal in vinden.

Kaboutertje, ik hoop dat je zoontje er weer gauw bovenop komt. Hij is in goede handen.

En jij bent een reusje.

Wijfie, wat fijn dat jullie het huis hebben gekregen. Een maand later lijkt me een heel goed idee.

Zie, als het erop aankomt maak je de keuzes die nodig zijn.

Een halve dag thuis gewerkt. Beetje lamlendig, is niet erg.

Vanmiddag in de stoel in slaap gevallen. Nog wat gepoetst om in beweging te komen.

Te veel chocola die nog over was van het weekend. Nu een kop groene thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vandaag toch wel een beetje uit mijn slof geschoten en het was nog zo niet de bedoeling......Ging met zo' n rotgevoel naar mijn werk dat ik dacht, ik lijk wel gek ook om me zo op te fokken en niets uit te spreken. Ben ik zoooo slecht in. Dus bij twee collega's, waarvan ook degene waar het om draait, eruit gegooid dat ik met zo'n rotgevoel naar mijn werk ging en dat ik er werkelijk niets van begrijp en toen eigenlijk ook dat ik alles en iedereen helemaal zat was en iedereen in de ..........mag zakken! Oeps....niet zo handig dus want dat kan natuurlijk tegen me gebruikt worden donderdag! Maar het luchtte wel op, handig was het niet. Maar misschien kan ik me dan donderdag iets meer inhouden nu het eerste eruit is...;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Kaboutertje is er nu meer duidelijkheid en kunnen ze gericht gaan behandelen. God zij dank. Je kan weer wat adem halen nu. Nu maar hopen dat hij er gauw overheen komt en weer lekker thuis kan zijn, das toch het fijnste voor het ventje. :)

 

Hier lekker eten dus gauw gaan doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga naar mijn vrijwilligerswerk en dan door naar de yoga. Ik weet niet of ik daarna nog hier aanmeld; misschien beter van niet.

In dat geval een fijne avond voor iedereen, goede nacht en alvast tot morgen.

Fijne avond MijnGerrit, mooi dat je bezig bent met vrijwilligerswerk en ook dat je investeert in jezelf met Yoga! Voor straks welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jopie,

Je hoeft je voor je uitlatingen op het forum niet schuldig te voelen,zeker niet bij ons.

Je bent ook maar een mens :P

Hou het klein en zacht

Hier sluit ik me bij aan.

In zeker opzicht begrijp ik je nu beter, denk ik, jopie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jopie ik lees dat je teleurgesteld bent in jezelf. Dat kan. Ik weet niet of dat helpt.

Ik heb met je te doen.

Ik lees ook heel vaak hoe wijs je zaken aanpakt. En hoe je het bij jezelf houdt zonder de afleiding van drama. Het forum leert van jou en is blij met jou. Hopelijk groei je over je teleurstelling heen en hopelijk heb je binnenkort een veiliger leefomgeving.

Sterkte voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Ik heb een deja vu

Het internet vergeet nooit wat.... Ik zocht in het forum of er nog reacties op mij waren...zoekterm 'borderliner' ......

...kom ik bijdragen van mezelf tegen van jaren terug....

Ik was echt vergeten dat ik hier eerder op het forum ben geweest, heb zelfs mooie reacties van jopie op mijn eerdere bijdragen gezien..

Ik was borderliner1964...als ik tijd heb ga ik terugkijken wat ik toen over mn leven schreef....heel apart dit, ben er beetje door van slag eerlijk gezegd, dat was geen fijne tijd toen..

bewerkt door Borderliner
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...