Spring naar bijdragen

4 jaar hoge dosis Clonazepam en nu er bijna vanaf. (hoop ik)


Gaba

Aanbevolen berichten

Wat is het toch een strijd.

Slapeloosheid grijpt me naar  mijn strot. Maandagnacht totaal niet geslapen. Dinsdag een uur of 6, gisteren  kon ik weer niet slapen. Ten einde raad rond  1.30 uur een Temazepam genomen. Daar sliep ik wel wat op, maar  vanmorgen ziek en verward opgestaan. Toch naar  werk gegaan en de 6 uur volgemaakt, maar  nu echt kapot.  Allerlei klachten zoals pijn in buikstreek, erg onrustig,  moeilijke ademhaling, strakke kaken. Op zich ging het goed. Laatste afbouw naar 0,5 mg Lorazepam is 3 weken terug en ineens wil het niet meer. Ik vrees dat mijn lichaam het op een gegeven moment niet meer trekt en ik opbrand.

Gek genoeg kan het morgen weer beter zijn, maar ik word hier zo onzeker van. Zelfs stabiliseren  lijkt me nu niet meer te lukken. Sorry  voor mijn negatieve post, maar ik moet het echt even van ma afschrijven. Thuis helaas weinig begrip. Ik moet de knop maar omzetten. Was het maar  zo gemakkelijk. 

De vrolijke, opgeruimde en ogenschijnlijk zorgeloze man die ik doorgaans was ben ik al bijna een jaar  kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Ik hoop dat je weet dat Temazepam gewoon een benzo is die je dan weer aan de mix toevoegt. Misschien kan een oudgediende daar wat over zeggen?

Het is ongelooflijk knap dat je naar je werk gaat. Weten ze daar dat je 'ziek' bent? Zou waarschijnlijk goed zijn voor je gezondheid er maar open over te zijn m.i. Misschien verstandig om daar met ze over te praten en je lichaam wat meer rust te geven om te herstellen? 3 weken is niet veel voor een stap die jij hebt genomen eigenlijk. Je bent 50% omlaag gegaan!

Hoe kan het dat je thuis weinig begrip hebt? Zijn ze het dan zat dat je ziek bent? Je hoeft er niet over te praten als je niet wilt, maar je mag hier echt van je af praten.

De vrolijke, liefdevolle, gekke sexy vrouw die ik ben is ook al bijna een jaar ondergesneeuwd. Om wanhopig van te worden, maar dat moeten we maar niet te veel doen. Juist blijven hopen en elkaar aanmoedigen. Die man ( en ik als vrouw)  komt grotendeels weer terug, als je bent afgebouwd. Dat is wat ze zeggen in ieder geval, en daar blijf ik maar bij. Het komt goed. Langzaam maar zeker.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Kefir of yoghurtplantje werkt echt tegen onrustige darmen. En het is 100% natuurlijk.

Heb ik ook gehoord. Maar ook daar is niet iedereen het over eens, want iedereen blijkt ook dan fysiek weer anders in elkaar te zitten. Op dit moment wel allemaal voorzichtig blijven met experimenten en 'natuurlijke' middelen. Hoe natuurlijk ook, het zijn dingen die invloed kunnen hebben op je lichaam en gezondheid en dat werkt twee kanten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt bij mij nog steeds liefdevol over, @kannietmeer. Dank je voor je opbeurende woorden. 

Ja, ik weet dat Temazepam ook een benzo  is, maar ik kon  het niet meer  volhouden.  

Stom, ik weet het. En het levert me vandaag ook  een heel slecht gevoel op.

Op het werk weet iedereen het en ik ben daar ook open over. Dat kan gelukkig.  Thuis is een ander verhaal.  Mijn echtgenote begrijpt het echt niet. Ze wil zich er ook niet in verdiepen  en gelooft  niet dat zo'n pilletje zoveel invloed heeft. Ze vindt dat ik mijn gedachten maar  moet omzetten. Ieder gesprek hierover met elkaar  is gedoemd te mislukken. Dat is echt jammer.  Verder is ze een prima partner, hoor. Ze heeft zelf een chronische ziekte (fibromyalgie) en heeft zelf door positief te zijn de kwaal  geaccepteerd. Die acceptatie heb ik nog niet gevonden. 

Dat slapen is mijn achilleshiel: als dat niet lukt ben ik nergens meer. Heeft ook met angst te maken, hoor. Ik slaap al bijna een jaar slecht en begin de hoop te verliezen dat dat ooit beter gaat. 

Gelukkig heb ik ook goede dagen en dan kan ik vrijwel alles aan. Het is alleen nog zo instabiel allemaal.

En ja,  welke blijven elkaar steunen hier.

Al is de populatie hier gering, het is fijn om te weten dat hier lotgenoten zijn die het wel begrijpen.

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief dat je zegt dat ik liefdevol klink. Dat probeer ik ook te zijn en voel ik ook zo. Ik heb zo met jullie te doen en weet hoe vreselijk moeilijk het is. Mijn hart gaat naar jullie uit.

 

Ik heb ook het gevoel dat ik echt zo'n mazzel heb dat ik met het slapen nog behoorlijk de dans ontspring. Ik val in slaap om 01.00 en slaap echt wel 6-7 uur. Daarna ook mogelijk nog een uur rommelig dutten en draaien omdat ik me eigenlijk te rot voel om eruit te gaan en gewoon de dag nog niet aan wil gaan.

Fijn dat je vrouw verder wel een fijne partner is. Je staat er gelukkig niet helemaal alleen voor in het leven. Dat gevoel vind ik zo vreselijk. Kan daar niet mee omgaan.

Maar je hebt je werk nog en dat lukt en ze weten er van en je hebt ook goede dagen.... eigenlijk gaat het behoorlijk goed elke keer vind ik. Slapen is daar wel heel belangrijk in maar dat zal af en aan goed gaan denk ik. En neem maar geen temazepam meer is mijn advies. MIsschien  leren mediteren of mindfulness doen of yoga gaan proberen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannie, fijn dat je goed kan slapen, want dat kunnen de meesten niet of slecht in de afbouw. Mindfulness heb ik een paar keer gedaan, het kan soms helpen en ademhalingsoefeningen. Verder kan ik mezelf Reiki geven, al heb ik dat nog niet gedaan.

Cyclad, het lijkt me enorm zwaar om volledig te moeten werken, en dan heb je zeker je slaap nodig, ik hoop voor je dat het beter lukt! En de Temazepam, hoeveel gebruik je? En hoe lang heb je aan de benzo's gezeten? Als je lang geslikt hebt in hoge dosering krijg je nogal wat klachten pfff. Ik heb , als ik wat klussen doe, dat ik zo wankel op m'n benen sta, niet fijn allemaal. En gespannen pijnlijke kaak, spieren etc.

Vanmiddag na de thee heb ik goed geslapen weer, wat dieper, helaas werd ik wakker gebeld. Die momenten zullen meer worden, al moet dat 's nachts. Meestal val rond  2 uur pas in slaap, Ik weet nl niet of het middel nu tegen me werkt? Herkent dat iemand, dat je dus ook gespannen wordt na het innemen?

Ik wens iedereen hier veel sterkte!

Liefs, Anoniem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58...

wat jammer te horen dat je thuis geen begrip krijgt... mijn echtgenoot had de eerste 2 maanden na mijn stop ook totaal geen begrip of empatisch medeleven. Tot ik hem via het sociale netwerk getuigenissen en artikels doorstuurde over de benzo-hel. Pas toen zijn zijn ogen open gegaan. Ergens was ik daar ook wel boos om. Mijn ervaringen nam hij niet aan... maar een vreemde zijn verhaal deden hem nadenken. Ik zit nu reeds iets meer dan zeven maanden in deze hel, met meer downs dan ups... en dit weegt wel zwaar op mijn gezin. Ik wil terug een volwaardige echtgenote zijn. Maar vooral terug een goede mama... maar ik mag tevreden zijn... ik heb twee top kinderen. Twee zonen van 10 en 13 jaar, die me begrijpen... maar toch... ik wil terug de vrouw zijn die ik zeven jaar geleden was!!! Vol levenslust, vol energie, vol met toekomstperspectieven! Nu leef ik van uur tot uur afgelopen nacht kroop ik om middernacht in mijn bed, maar heb de zon nog zien opkomen. Pas om iets voor 7.00uur in slaap gevallen. Om dan om 9.00uur terug wakker te worden. Dat slaaptekort brengt zoveel ongemakken mee. En op mijn werk heb ik totaal geen begrip. Ondanks ik in de medische sector werk.., aaaaargh... sorry voor mijn klaaggezang... 

liefs, Vicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Anoniem48:

 

Cyclad, het lijkt me enorm zwaar om volledig te moeten werken, en dan heb je zeker je slaap nodig, ik hoop voor je dat het beter lukt! En de Temazepam, hoeveel gebruik je? En hoe lang heb je aan de benzo's gezeten? Als je lang geslikt hebt in hoge dosering krijg je nogal wat klachten pfff. Ik heb , als ik wat klussen doe, dat ik zo wankel op m'n benen sta, niet fijn allemaal. En gespannen pijnlijke kaak, spieren etc.

Vanmiddag na de thee heb ik goed geslapen weer, wat dieper, helaas werd ik wakker gebeld. Die momenten zullen meer worden, al moet dat 's nachts. Meestal val rond  2 uur pas in slaap, Ik weet nl niet of het middel nu tegen me werkt? Herkent dat iemand, dat je dus ook gespannen wordt na het innemen?

Ik wens iedereen hier veel sterkte!

Liefs, Anoniem

Ik heb deze week 1 maal Temazepam 10 mg gekregen. Heb in februari 5 stuks Temazepam gekregen waarvan ik er tot op heden 4 heb gebruikt.

De benzo`s heb ik vanaf oktober 2016. Eerst 1 mg Clonazepam per dag, maar daar reageerde ik totaal verkeerd op toen na 2 weken er 0,5 mg af mocht. Toen begon de echte misere. Eind oktober op 4 mg Lorazepam gezet, dat heb ik vanaf half november stapsgewijs afgebouwd. 

Rond de jaarwisseling zat ik al op 1,5 mg, daarna heb ik het veel rustiger aan gedaan omdat het 1e afbouwschema te snel ging. Nu dus nog 0,5 mg te gaan. 

 

En dat gespannen worden na het innemen...dat kan inderdaad een withdrawal effect zijn. Dan werkt het middel paradoxaal. Heb jij lang hoge doseringen genomen? Dan is de kans daarop iets groter. 
Misschien speelt dat bij mij ook wel een rol, ik weet het niet. Ven me er niet van bewust. Vannacht ging het slapen gelukkig weer redelijk goed. Was snel in slaap (rond 23.30 uur), werd wel een paar keer wakker, maar tot 7 uur wel kunnen doorslapen. Daar ben ik al zeer tevreden mee. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei hoopvol:

@Cyclad58...

wat jammer te horen dat je thuis geen begrip krijgt... mijn echtgenoot had de eerste 2 maanden na mijn stop ook totaal geen begrip of empatisch medeleven. Tot ik hem via het sociale netwerk getuigenissen en artikels doorstuurde over de benzo-hel. Pas toen zijn zijn ogen open gegaan. Ergens was ik daar ook wel boos om. Mijn ervaringen nam hij niet aan... maar een vreemde zijn verhaal deden hem nadenken. Ik zit nu reeds iets meer dan zeven maanden in deze hel, met meer downs dan ups... en dit weegt wel zwaar op mijn gezin. Ik wil terug een volwaardige echtgenote zijn. Maar vooral terug een goede mama... maar ik mag tevreden zijn... ik heb twee top kinderen. Twee zonen van 10 en 13 jaar, die me begrijpen... maar toch... ik wil terug de vrouw zijn die ik zeven jaar geleden was!!! Vol levenslust, vol energie, vol met toekomstperspectieven! Nu leef ik van uur tot uur afgelopen nacht kroop ik om middernacht in mijn bed, maar heb de zon nog zien opkomen. Pas om iets voor 7.00uur in slaap gevallen. Om dan om 9.00uur terug wakker te worden. Dat slaaptekort brengt zoveel ongemakken mee. En op mijn werk heb ik totaal geen begrip. Ondanks ik in de medische sector werk.., aaaaargh... sorry voor mijn klaaggezang... 

liefs, Vicky

Mijn partner wil die verhalen zelfs niet eens lezen. Zij gelooft echt in helende kracht vanuit jezelf. Natuurlijk helpt een positieve instelling, maar de impact van de benzo´s zijn niet weg te poetsen. 

En ja, dat slaaptekort gaat echt tegen je werken. Gelukkig heb ik op mijn werk dat begrip dan weer wel, ben ik blij mee. Vandaag werk ik thuis, dat is rustiger en ik kan een uurtje langer blijven liggen. Toch apart dat dat slaapprobleem bij de meeste afbouwers zo´n grote rol speelt. Ik ben ervan overtuigd dat dat de grootste boosdoener is, als je normaal slaapt kun je de rest van de afkickverschijnselen zoveel beter aan. 

En klagen mag hier hè, we zijn onder elkaar als lotgenoten. 

Sterkte Vicky! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58, en andere afbouwers, Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat de meesten slaapproblemen krijgen of al hadden, benzodiazepines leggen de gaba receptoren plat, of maken ze lui. Het kost tijd dat je hersenen weer hun werk gaan doen.

Ik had het hier al getypt; ik gebruikte vanaf juni 2012 10 mg Lorazepam! Ik slikte ze alsof ik 4 maal 10 mg Oxazepam had. Er is me dat niet verteld dat het gelijk aan 200 mg Oxazepam is! In maart ben ik begonnen met afbouwen, maar veel te snel! Daar heb ik nu nog de klachten van denk ik. Ik heb het mezelf onnodig te moeilijk gemaakt, wat de meesten doen, je wilt dat vergif niet meer! Zo noemde ik het ook. Ik heb het op tijd ingezien, want ik kreeg steeds meer klachten. Al snel in 2012 kreeg ik meer slaapklachten wat ik niet in de gaten had, en dat jaar 3 maal de griep, wat ik voorheen niet eens kende. Ging bijna niet over, 3 weken ziek bij elke griep. Tot het bezoek aan de cardioloog en reumatoloog, er werd alleen een wat hoog cholesterol gevonden en artrose in mijn rug. Het cholesterol is nu trouwens weer netjes!

Nu dus 5 maanden in de afbouw, ondertussen bloedonderzoek en algemeen onderzoek, gelukkig niks gevonden! De verslavingsarts heeft ook gekeken naar mijn evenwicht, hij zei: O, dat is nog niet beschadigd! Daarom schrijf ik, ik sta niet stabiel op de benen, dit gevoel begon 2 jaar geleden, en ik wist echt niet wat het was.

Cyclad, Fijn dat je het vandaag rustiger hebt, en ik vind het rot voor je dat er weinig begrip is. Of minstens motivatie om wat te lezen van de afbouwers die net als jij elke dag lopen te vechten en veel klachten ondervinden! Het positief denken, dat gaat niet bij zoveel onttrekkingsklachten, En ik ben overtuigd dat hier iedereen dat al doet, en een sterke wil heeft, want je vraagt veel van jezelf in zo'n proces.

Wij willen allemaal weer onszelf terug vinden, een gezonde geest en lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 26-7-2017 om 08:24 zei Anoek92:

Poehh ik lees nu alle berichten terug en herken alles. Ik ben nu zo'n 2 maanden van de rivotril af. Heb ook geen effecten meer ervan gelukkig. Ik kwam van 1.5 mg per dag af. Heb met druppels afgebouwd en dan 2 druppel per 3a 4 weken. Dat hing er van af hoelang het duurde voor ik aan de nieuwe dosis gewent was. Ik raad jullie echt aan het rustig aan te doen wat voor jezelf goed voelt! 

Nu ben ik bezig met de diazepam(Die ik er al naast slikte) ook af te bouwen. Dus ik had 1.5 mg rivotril en 10 mg diazepam. Heb nu nog 8 mg diazepam. Na mijn trouwen over 5 weken ga ik dat ook weer verder afbouwen. 

Veel succes allemaal! 

@Anouk92

Het is echt heel knap van je dat je van 1,5mg Rivotril bent afgekomen. Ik heb soortgelijks ook gedaan en weet dus hoe moeilijk dat is. Veel respect voor jou.

Wat me echter wel opvalt is dat je hier zegt dat je daarnaast nog 10mg Diazepam neemt (nu nog 8mg), maar in een latere post van je zegt dat dit 20mg Diazepam is, mede om het afbouwen van de Rivotril op te vangen. Clonezepam (Rivotril) en Diazepam zijn chemisch (zeer) verwant, en voor het verslaafde brein onderling uitwisselbaar (net als de andere benzodiazepines). Ze werken namelijk op dezelfde manier en op dezelfde receptoren. Het opvangen van ontwenningsverschijnselen van de ene benzo met de andere is hierdoor mogelijk, maar niet aan te raden, want zo worden middelen enkel tegen elkaar uitgewisseld, en niet echt afgebouwd. Ik wil jouw prestatie niet bagatelliseren en je zeker niet ontmoedigen, want je bent zeer zeker op de goede weg. Echter, kijk uit met het mogelijk verplaatsen van het probleem. Ook het vooruitschuiven van de laatste afbouw (van de 8mg Diazepam), ook al heb je hier waarschijnlijk ook goede persoonlijke redenen voor (je noemt je trouwen), lijkt me niet verstandig. Het beste is zo snel mogelijk, maar wel rustig en gestaag, door te gaan met de afbouw, want je rekt je probleem op en maakt de kans dat je toch weer blijft hangen groter. Vanuit mijn eigen ervaring, en die van anderen op dit forum, heb ik geleerd dat je pas weer geneest als je helemaal (dwz alle Benzo's weg) clean bent. Het laatste stukje is mentaal ook echt een dingetje. Ik snap dat je hier tegenop ziet, maar je kunt het zeker. Je zult je nog een tijd slecht voelen, maar bij de eerste week 0mg al mentaal een overwinnaar. Dan is het daarna alleen maar opwaartse lijnen die jij zult zien. Echt heel erg de moeite waard. In mijn eerdere post heb ik ook beschreven wat mij allemaal heeft geholpen. Wellicht kan je hiermee info inwinnen bij je arts, die je wellicht iets kan voorschrijven voor dat laatste stuk. Mij heeft toen Pregabaline erg geholpen. Iedereen is hierin anders, dus of het jou ook helpt is de vraag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Trillertje

ikzelf ben nu iets meer dan acht maanden benzovrij. En die gejaagdheid, daar heb ik nog alle dagen mee te kampen. Die slaaploosheid... jammer genoeg ook nog steeds aanwezig (zelfs in ergere mate dan voor het benzo gebruik). Die gejaagdheid is de ene dag beter dan de andere... maar nu de laatse paar weken weer erger. En alcohol? Ik raad dit echt wel af. Als ik al eens 1 glaasje durf te drinken, heb ik daar heel veel spijt van. Ik voel me dan nog meer gejaagd dan ervoor. Het zal voor mij ook snel moeten veranderen... want ik ben stilaan mijn hoop aan het verliezen...

liefs Vicky (HOOPVOL) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Trillertje, welkom hier. 
Met welke benzo ben jij gestopt? Heb je ook afgebouwd en hoe?

Hier lees je veel ervaringen van medestrijders. Wij vinden het fijn als jij je ervaringen met ons wilt delen.

@HOOPVOL Vicky, jij was toch Cold Turkey gestopt? Dan zijn de ontwenningsverschijnselen doorgaans heftiger en langer. 

Ik hoop voor jou dat het kwartje toch weer jouw kant opvalt, want als je na 8 maanden nog zulke klachten krijgt is dat inderdaad vrij ontmoedigend. 
Alle sterkte toegewenst en schrijf het hier maar van je af! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Trillertje, wat knap dat je al hebt afgebouwd, maar erg rot dat die ellendige klachten zo lang blijven! Heb je lang gebruikt en hoeveel per dag?

Hoopvol, ik HOOP dat je weer snel HOOPVOL wordt, 8 maanden nog niet goed in je vel, dat zou nu toch eens beter moeten gaan, heel veel sterkte en houd moed!

Ik denk dat te snel afbouwen veel problemen geeft, ik ben zelf nog niet stabiel, ik kom van 10 mg, nu sinds 3 dagen 2,2 mg; 2 maal een kwart van de 2,5 en 's avonds 1 mg lorazepam.

Bij de verslavingsarts geweest, ik werd flink onder druk gezet, afbouwen in 5 weken of blijven staan, dit laatste heb ik afgesproken. Wat ik thuis eraf haal doe ik zelf, hou ik voor mezelf. Over 4 weken weer, dan kan ik kiezen of ik naar een afkickkliniek ga, thuis de snelle methode doe of blijven staan op deze dosis. Ik hoorde hem tegen z'n collega zegggen; anders mirtazepine, dat mocht ik niet horen. Het gaat toch over mij. Heel veel klachten nog, slecht slapen, erg koud hebben, pijnklachten enz.

En er is een mogelijkheid om het om te zetten naar diazepam, omdat de lorazepam moeilijk kunt doseren, daar was ik al achter ja. Maar ik ga en kan niet op diazepam.

Succes weer allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Anoniem48:

 

Bij de verslavingsarts geweest, ik werd flink onder druk gezet, afbouwen in 5 weken of blijven staan, dit laatste heb ik afgesproken. Wat ik thuis eraf haal doe ik zelf, hou ik voor mezelf. Over 4 weken weer, dan kan ik kiezen of ik naar een afkickkliniek ga, thuis de snelle methode doe of blijven staan op deze dosis. Ik hoorde hem tegen z'n collega zegggen; anders mirtazepine, dat mocht ik niet horen. Het gaat toch over mij. Heel veel klachten nog, slecht slapen, erg koud hebben, pijnklachten enz.

 

Het is toch echt te gek, Ano!

Zo´n arts zou toch minimaal een paar maanden moeten worden verbannen naar een onbewoond eiland in de Stille Zuidzee. Prima dat je je eigen plan trekt. 
Blijven staan is jouw keuze naar je arts en ondertussen werk je in je eigen tempo door. Proud of you! 
Succes joh! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

inderdaad... cold turkey gegaan! Ik kan dit aan niemand aanraden!! En dan kreeg ik vorige week melatonine voorgeschreven om beter te kunnen slapen. Vreemd, maar bij mij werkt dit spul helemaal verkeerd. Ik kan de slaap nog steeds niet vatten, nachtmerries, misselijk, en ik voel me nog meer opgejaagd als daarvoor. Daarom ben ik nu ook gestopt met de Melatonine. Mijn hart lijkt een eigen leven te leiden. Moest ik in februari niet naar de cardioloog geweest zijn (alles was prima in orde), dan zou ik nu toch denken dat er iets ernstig mis is met mijn hart. Het is nu zelfs zodanig triestig geworden dat ik aan de huisarts gevraagd heb om mij een week thuis te zetten van mijn werk. Ik ben op... ik kan niet meer... 

toch bedankt voor steeds bemoedigend te zijn... doet toch wel deugd... aanhoort worden en aux serieux genomen worden. Thanks to you all. 

Liefs, Vicky (HOOPVOL) 

bewerkt door hoopvol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Anoniem48:

Welkom Trillertje, wat knap dat je al hebt afgebouwd, maar erg rot dat die ellendige klachten zo lang blijven! Heb je lang gebruikt en hoeveel per dag?

Hoopvol, ik HOOP dat je weer snel HOOPVOL wordt, 8 maanden nog niet goed in je vel, dat zou nu toch eens beter moeten gaan, heel veel sterkte en houd moed!

Ik denk dat te snel afbouwen veel problemen geeft, ik ben zelf nog niet stabiel, ik kom van 10 mg, nu sinds 3 dagen 2,2 mg; 2 maal een kwart van de 2,5 en 's avonds 1 mg lorazepam.

Bij de verslavingsarts geweest, ik werd flink onder druk gezet, afbouwen in 5 weken of blijven staan, dit laatste heb ik afgesproken. Wat ik thuis eraf haal doe ik zelf, hou ik voor mezelf. Over 4 weken weer, dan kan ik kiezen of ik naar een afkickkliniek ga, thuis de snelle methode doe of blijven staan op deze dosis. Ik hoorde hem tegen z'n collega zegggen; anders mirtazepine, dat mocht ik niet horen. Het gaat toch over mij. Heel veel klachten nog, slecht slapen, erg koud hebben, pijnklachten enz.

.

 

Lieve Ano,  Stabiel word je pas weer als het gif helemaal uit je lijf is. Blijven wachten heeft dus mijns inziens uiteindelijk geen zin. Deze gestoorde arts met zijn stomme praatjes haalt werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik zou zeggen: snel naar de huisarts en vragen of hij je wil helpen af te bouwen op een langzame manier, of wisselen van huisarts, of vragen om een second opinion, maar laat je NIET iets aansmeren wat niet goed voor JOU is!!  Blijven staan is uiteindelijk slecht, want je lichaam word nog steeds getorpedeerd ( let wel, jouw dosis is nog steeds meer dan ik ooit geslikt heb) en rap afbouwen in 5 weken is achterlijk omdat dat weer veel en veel te snel is. Je zit qua Diazepam op nog minimaal 12 a 13 mg!! ( volgens Ashton is dat zelfs 25mg!) Laat je niet gek maken. Zeg dat je blijft slikken en neem je lichaam en gezondheid in eigen handen. Blijf maar zeggen dat je het slikt zodat ze het blijven voorschrijven en jij niet halfdood in je bed ligt straks. Ik ben zeer bereid je te helpen een arts te vinden die je wil helpen om taperingstrips voor te schrijven. Het kost ze verdorie niks om zo'n formulier uit te printen en op sturen. Het kost jou geld en pijn om af te bouwen op die manier. Als ze dat kleine beetje al niet kunnen helpen dan mogen ze van mij )(&(^&*^(*)_(*(&*&^)_(**&&*&^%^%$%! 

Mirtazepine word veel gebruikt tijdens de afbouw, in lage dosis, om te slapen. Enige zinnige wat ik kan opmaken aan de hele dokter.

Ik wens je heel veel sterkte en geef je een dikke knuffel. Geef het niet op, je bent al van zo ver gekomen! Je kan dit en je lichaam kan ook echt nog genezen. Het is geen makkelijke weg en het kan lang duren, maar als je doorzet met afbouwen dan ga je echt overwinnen en kan je lichaam en verstand en geest weer zijn, zoals het moet zijn.  XXX

1 uur geleden zei hoopvol:

@Cyclad58

inderdaad... cold turkey gegaan! Ik kan dit aan niemand aanraden!! En dan kreeg ik vorige week melatonine voorgeschreven om beter te kunnen slapen. Vreemd, maar bij mij werkt dit spul helemaal verkeerd. Ik kan de slaap nog steeds niet vatten, nachtmerries, misselijk, en ik voel me nog meer opgejaagd als daarvoor. Daarom ben ik nu ook gestopt met de Melatonine. Mijn hart lijkt een eigen leven te leiden. Moest ik in februari niet naar de cardioloog geweest zijn (alles was prima in orde), dan zou ik nu toch denken dat er iets ernstig mis is met mijn hart. Het is nu zelfs zodanig triestig geworden dat ik aan de huisarts gevraagd heb om mij een week thuis te zetten van mijn werk. Ik ben op... ik kan niet meer... 

toch bedankt voor steeds bemoedigend te zijn... doet toch wel deugd... aanhoort worden en aux serieux genomen worden. Thanks to you all. 

Liefs, Vicky (HOOPVOL) 

Lieve Hoopvol,

melatonine is niet ons probleem. We hebben waarschijnlijk genoeg melatonine zelf en hebben alleen teveel adrenaline en cortisol en glutamaten in ons brein en en niet genoeg gaba receptoren om rustig te worden van de gaba die we ook meer dan genoeg hebben. Het is helaas echt iets wat niet mis is aan ons lichaam, het is in ons brein. Een hersenbeschadiging die met tijd weer geneest. Mogelijk dat Mirtazepine voor jou ook kan werken in lage dosis om te slapen. Wordt vaker gedaan. Maar ik ben geen dokter, ik weet alleen dat lotgenoten voor ons dit ook hebben gebruikt en daar weer goed vanaf kwamen.

Zorg goed voor jezelf en ga zeker zoveel mogelijk rust nemen. Dat heeft je lichaam nodig. Keihard nodig.

Hele dikke knuffel en veel sterkte. Je bent al zover gekomen, je gaat het echt halen. Gewoon een kwestie van geduld. Soms na 6 maanden, anderen na 18 maanden, maar het gaat echt goedkomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve Kannie,

Dit is niet de huisarts, maar de verslavingsarts, zowel nu als de eerste keer vloog mijn bloeddruk letterlijk omhoog van hem! Ik moet ook naar de huisarts is het advies, omdat (nu is het weer anders, mijn cholesterol veel te hoog is, dit heeft niet zoveel met lorazepam te maken. Dus waarschijnlijk zijn bepaalde klachten daaraan te wijten, en niet helemaal aan de benzo's. Ik heb vanmiddag nu zelf de lijst bekeken, er stond een !!! bij cholesterol, al die onduidelijkheid.

Prive heb ik een voor mij rot bericht, ik voel erg me verdrietig en teleurgesteld erdoor.

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cyclad, dat wens ik jou ook, ik wist niet hoe te reageren op jouw situatie, ik vind het naar voor je! Wel fijn dat er een paar mensen jou wel begrijpen, het gaat erom dat jij van die pillen afkomt en je steeds beter gaat voelen. Zo denk ik ook maar, er is weinig begrip, ik zeg maar dat het goed gaat. Ik liep er al jaren mee dat ik me dus ziek voel, dus buiten het afkicken, 'ziek zijn' wordt ook niet begrepen. Men wil alleen leuke dingen horen....

Het nare bericht, het ging gisteren al helemaal niet goed met me, de verslavingsarts pfff, dit gaat over een oude liefde die ik destijds niet genoeg tijd heb gegeven. Ik wist niet meer waar hij was, dus heb ik gezocht en laten zoeken, omdat ik vond dus dat ik fout ben geweest, nu weet ik dat hij heel ver weg woont, dus tja... ik moet het dus loslaten en verder.

Nu weer aan mezelf denken, en aan mezelf werken, twee dagen is het me gelukt om meer rust te krijgen met minder lorazepam, dus dat gevoel vast houden. Tja, het is hard werken.

Ik hoop dat je nog ondanks alles, lekker kunt genieten van je vakantie.

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...