Spring naar bijdragen

4 jaar hoge dosis Clonazepam en nu er bijna vanaf. (hoop ik)


Gaba

Aanbevolen berichten

Hallo.

Weet iemand het verschil tussen rebound verschijnselen of afkick verschijnselen.Volgens de huisarts had ik last van reboundverschijnselen en moest ik daarom weer terug naar 15mgr diazepam.Heb er nog steeds heel veel last van.Ik ga vanavond ook gewoon terug naar 15mgr diazepam. 10 mgr s'morgens en 5mgr s'avonds.Want zoals ik me nu voel vind ik niet om te doen.Functioneer gewoon niet meer door al die klachten.Vanmiddag bezoek gehad en ik was er gewoon niet,kon het gesprek gewoon niet volgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ron,

Dat ik met de rivotril gestopt ben daar ben ik wel blij om.Kun jij nog makkelijk functioneren.Ik denk dat bij mij speelt de afbouw van rivotril en de opbouw nu van diazepam.Die diazepam daar ga ik ook nog niet mee afbouwen,wil me eerst wel weer eens een beetje beter voelen.Jou voorstel om een beetje rivotril erbij te nemen,ik heb het overigens nog in huis dat ga ik toch maar liever niet doen,ik denk maar zo daar ben ik nu vanaf en eigenlijk ben ik daar wel blij om.Alleen moet ik nu s'avonds een hele diazepam innemen en slaap hier 4 uurtjes op,dan word ik heel onrustig en angstig wakker en kan dan niet meer blijven liggen van de onrust,ook eten lukt op het moment weer niet,krijg s'morgens weer alleen een beetje pap naar binnen geschoven,boterham moet ik niet aan denken want dan ga ik over mijn nek.Jij hebt het ook niet makkelijk zeg,heb je veel pijnen ook aan die middelen.Dus jij hebt ook nog een lange weg te gaan.Ondervind jij wel steun en begrip van mensen.Ik heb het in de familiekring wel verteld maar ze vragen nog niet eens wat ik aan klachten ervaar.Ze horen het aan en beginnen dan weer over hun eigen sores.Maar ja ze weten het,en als ik niet naar een verjaardag of bezoek verdraag dan weten ze waarom.,Ik vraag me af waarom komen hier niet meer mensen om hun ervaring uit te wisselen,ik neem aan dat wij toch niet de enige zijn die rivotril gebruiken of gebruikt hebben.Ik hoop in elk geval nog iets van jou te horen zou het ook fijn vinden om te horen hoe jij met je probleem omgaat of jij nog vanalles kunt ondernemen bv.

Groetjes Rita.

T

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2017 om 08:53 zei Gast:

algemeen

Hallo,Ik heb toch nog een vraag waar ik veel mee bezig ben.Toen ik na de rivotril op clonazepam ben gezet,ging dit na drie dagen compleet mis,ben naar de huisarts geweest en die zette me op 15 mgr diazepam,dit ging wonderwel na twee dagen weer heel erg goed,voelde me weer prima,kan dit komen omdat er ook nog steeds rivotril in mijn lichaam zat.Nu na mislukte poging om af te bouwen met diazepam weer op 15mgr diazepam te zijn gezet gaat het nog niet zo heel goed met me.Wel wat beter,zo heb ik vandaag geen angst en paniek aanvallen en spanning gehad,maar lichamelijk gaat het nog niet goed heel erg misselijk geen eetlust ijskoud hebben en bijna niet slapen.Zijn er hier ook mensen die last van deze klachten houden.Ik heb me voorgenomen om pas af te gaan bouwen als ik me een poos goed voel,en dan ga ik het heel langzaam doen.Het maakt mij niet uit of ik er dan een jaar over doe.

Groetjes Rita.  Ps Ron weet jij of er een ander forum is waar meer mensen op komen met dezelfde problemen.Hier komt niemand meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo Ron.

Ik heb ook op Facebook rondgekeken maar vind het daar ook niet fijn.Zelf ben ik nog steeds bezig met diazepam.Weet niet waar het aan ligt maar voel me nog steeds niet helder in mijn hoofd,of dit komt door het jarenlang gebruik van de rivotril of van de diazepam.Vraag me wel steeds af of het weer helemaal goed komt in mijn hoofd.Ook zo raar de ene dag heb ik zin in eten en de volgende dag voel ik me weer erg misselijk.Van angst en paniek heb ik gelukkig geen last,ook wel van ernstige vermoeidheid en wazig zicht.Volgende week heb ik een afspraak bij de psycholoog,en ga dan met haar is even alles op een rijtje zetten.De huisarts heeft mij vorige week ook nog gebeld en hij heeft mij een anti depressiva voorgeschreven,maar dit ga ik niet innemen straks weet ik helemaal niet meer waar al die klachten vandaan komen.,over twee weken heb ik een afspraak bij de huisarts en zou eigenlijk willen afbouwen met de diazepam,maar dan heel langzaam.Kan het zo zijn dat als je een keertje vergeet om een pil in toenemen,dat je dan weer een aantal dagen hebt van meer klachten.Hoe gaat het met jou,ben jij ook al met het afbouwen begonnen,hoe voel jij je nu,kun jij nog goed functioneren,bij mij wisselt dit ook per dag.Als jij aan het afbouwen bent doe jij dit dan ook heel langzaam of ben je nog niet zo ver.

Groetjes

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...