Spring naar bijdragen

4 jaar hoge dosis Clonazepam en nu er bijna vanaf. (hoop ik)


Gaba

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Anoek92:

Ik bedoel dat ik geen dagen meer hen waarin het lijkt of ik weer afkickverschijnselen heb.. die heb ik totaal niet meer. Terwijl als je te snel gaat dat gevoel nog lang kan blijven.

Dat is toch fantastisch! :)
De afkickverschijnselen zullen ook wel eens flink heftiger kunnen zijn bij degenen die tolerantie bereikt hebben tijdens het gebruik. Weet niet of dat wetenschappelijk bewezen is, maar ik zou me dat zomaar kunnen voorstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik zit net wat terug te lezen en ik vraag me ineens af hoe het nou kan dat Ashton 10 mg Diazepam als equivalent ziet voor 1 mg Ativan (Lorazepam) en de Europese rekentabellen (sowieso alle Nederlandse en Belgische) 5 mg Diazepam als equivalent zien voor 1 mg Lorazepam. Is de Lorazepam (Ativan) in de United States sterker samengesteld? Lijkt me toch niet, dat moet toch wereldwijd generiek zijn. 

Het lijkt me toch wel enorm belangrijk om de juiste omrekening te hanteren, omdat anders de afbouwverschijnselen erger kunnen zijn dan wellicht noodzakelijk is. 
Alle andere omrekenfactoren zijn bij Ashton wel gelijk aan de Nederlandse valt mij op.   

Ik heb die methode een weekend toegepast, en dat is echt te veel! Ik was erg ziek en deprie! Dit is, denk ik, geen omrekentabel maar een methode, om het makkelijker te maken. 1mg lorazepam = 5mg diazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anoek92:

Ik bedoel dat ik geen dagen meer hen waarin het lijkt of ik weer afkickverschijnselen heb.. die heb ik totaal niet meer. Terwijl als je te snel gaat dat gevoel nog lang kan blijven.

Dat is heel fijn! Op dat moment zit ik te wachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anoek92:

Ik bedoel dat ik geen dagen meer hen waarin het lijkt of ik weer afkickverschijnselen heb.. die heb ik totaal niet meer. Terwijl als je te snel gaat dat gevoel nog lang kan blijven.

Dat klinkt erg fijn. Hoe ben je nu aan het afbouwen dan? Hoe groot zijn je stapjes met welk middel?

11 minuten geleden zei Anoniem48:

Ik heb die methode een weekend toegepast, en dat is echt te veel! Ik was erg ziek en deprie! Dit is, denk ik, geen omrekentabel maar een methode, om het makkelijker te maken. 1mg lorazepam = 5mg diazepam.

Ik heb de 1mg lorazepam omgezet naar 5 mg diazepam. De discrepantie die tussen Ashton en de Nederlandse zorg tabellen zit, weet ik ook niet te verklaren. Ik denk dat het eigenlijk ook meer richtlijnen zijn/ Vergeet ook niet dat de middelen wel echt anders werken en dat het niet een echte vervanger is, maar slechts de afbouw makkelijker maakt. Al vind ik dat nog te bezien ook. Ook ik voel me depressiever met de diazepam dan met de lorazepam, maar al deze uitspraken vind ik ook lastig om te doen, omdat alles ook verkleurd door de overstap, door onttrekkingsverschijnselen etc. Ik voel me slapper en duffer dan met Lorazepam, maar misschien was ik met de Lorazepam ook wel zo ingestort en had ik ook geen energie gehad. Ik weet het niet precies. Ik hoop een punt te bereiken dat mijn lichaam weer energie genereert en dat ik dan met piepkleine stapjes kan afbouwen waardoor ik het niet meer merk. Dat lijkt me de meest ideale uitkomst :-P. Maar of dat kan is maar de vraag natuurlijk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nu volledig vanaf. Had 1.5 mg rivotril per dag en 20 mg diazepam. Heb de rivotril met druppels afgebouwd. Per 2 tot 4 weken 1 druppel. Deed pas de volgende stap zodra mijn klachten weer over waren. Zo heb ik 1.5 jaar in een hel geleefd maar nu geen nadelen meer ervan. En dat is toch het belangrijkste!

De diazepam zit ik nu nog op 8 mg. Dit vooral tegen krampen. Dit ben ik nog aan het afbouwen maar daar heb ik nog geen haast mee. Wil er vanaf zijn voor ik zwanger wil proberen te worden, maar dat is pas minimaal over 1.5 jaar. 

De afkick die ik had van de rivotril waren paniekaanvallen, nachtmerrie, veel krampen, onrust, slecht slapen en veel huilen en geprikkeld zijn...

Voor vragen mag je me altijd aanspreken hoor. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoek92 Als je zwanger wil worden moet je je goed voelen lijkt me. Als je gaat uitrekenen hoelang je erover kan doen als je de Diazepam gaat afbouwen, dan zou ik niet te lang wachten als ik jou was. Al is het voor iedereen weer anders natuurlijk, om af te bouwen. De standaard schema's gaan voor mij nog steeds veel te snel helaas.

Ik zit nu op 4mg en reacties zijn zo groot dat ik niet precies weet welke stapjes ik in de toekomst moet gaan nemen om dit een beetje beter door te komen. Misschien is het een illusie die ik nastreef, maar ik we willen allemaal het liefst zonder al te veel pijn stoppen, niet waar?  Als ik elke 4 dagen, 0,1 mg eraf weet te halen, dan zit ik al op meer dan 5 maanden, namelijk 160 dagen. En dan er vanuit gaande dat ik dat tempo aan kan. En hopende dat je lichaam daarna ook redelijk hersteld. Mocht ik toch grotere reactie hebben dan ik aankan of wil, en er een dag extra over doe, dan zit ik al op 200 dagen.

Dit hierboven is niet bedoeld om je te ontmoedigen, maar juist om je aan te moedigen een plan te maken en te kijken wat je nodig hebt als je een kinderwens hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik hier alles lees, vraag ik me af of mijn ontwenningsverschijnselen, wel ontwenningsverschijnselen zijn... ik heb voornamelijk last van een heel onrustig gevoel ter hoogte van mijn hart. Hartkloppingen, om het half uur (enkel 's nachts) een grote hoeveelheid moeten gaan plassen, oorsuizingen, trillingen van de spieren, enzoverder... ik trek dit soms alles in twijfel... aaaargh... ik wil me zo graag terug gewoon de oude voelen... en oja... ik kan totaal geen drukte verdragen... daar wordt ik echt gewoon gek van!! Ik had gewoon NOOIT cold turkey mogen stoppen... maar ik was compleet onwettend over benzo's. Dit komt omdat elke dokter me vertelde, dat 2mg Rivotril totaal geen kwaad kon... yeah right!!

bewerkt door hoopvol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vorig jaar, voor de afbouw, al hartkloppingen, mijn bloeddruk gaat dan omhoog ben ik achter gekomen, dit komt wel van de benzo's. Mijn lichaam reageerde zo om te vragen naar meer, wat ik niet in de gaten had en ook niet aan toe gaf! Dus ik denk wel een ontwenningsverschijnsel. Maar als je het niet weet toch even je bloeddruk etc na laten kijken. Ook de bloeddruk kan omhoog gaan bij het afbouwen. Plassen moest ik na ieder kop thee, nu soms uren niet en dan heel veel. Oorsuizen is dat je het erg druk is in je hoofd, of stress. Ik heb het geluk dat ik rustig woon, maar ik was vandaag even in de stad, daar kan ik ook niet tegen, al het licht en geluid komt harder binnen!

Nee, idd zo stoppen kan niet! En de artsen weten er niks of te weinig van, 2 mg Rivotril geen kwaad kan jeetje! Mijn huisarts zal dit zeker niet zeggen, heftig!

Heb je al een lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek laten doen? En kun je niet een andere huisarts krijgen, want dit schiet niet op!

Ik had ook een huisarts die zei dat ik die middelen moest nemen met 80 mg maagbeschermers erbij, dit heb ik niet gedaan! Ik vraag altijd naar dezelfde huisarts nu!

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die spiertrillingen heb ik ook, al tijdens het begin van de afbouw. Is echt een bekend onttrekkingsverschijnsel. Eerlijk gezegd ben ik er al zo aan gewend dat het me niet meer stoort. Wel is in het aan het begin van een afbouwstap erger, daarna vlakt het wat af. Ik zou me daar geen zorgen om maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar hoor @hoopvol. Maak je geen zorgen,  dit zijn allemaal onttrekontrekkingsverschijnselen. Ik heb ze ook allemaal.  Ik vind dat bibberen en ook de hartkloppingen en druk op de borst gevoel echt zat. 

Maar ik vind het echt fijn dat ik me met jullie kan delen en dat ik niet alleen ben.  Zet 'm op toppers! We komen hier doorheen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer... klinkt mss stom van me, maar ik ben blij te horen dat jij dit ook ervaart en voelt. 

@Anoniem48, tijdens het gebruik van de rivotril ben ik al eens op de spoed beland met een razend hart, en geen zuurstof. Alles was in orde met mijn hartje. Nu pas besef ik dat mijn lichaam schreeuwde om een hogere dosis clonazepam. Na mijn bruuske stop met rivotril heeft de huisarts me naar de cardioloog gestuurd. En alles was toen ook in orde. Maar omdat ik hier de indruk heb dat weinigen hier last hebben van een drukkend gevoel op de borst en hartkloppingen, begin ik soms aan alles te twijfelen. En ik ben al van huisarts veranderd. Die had me na mijn bruuske stop diazepam gegeven voor drie weken (om de ontwenning volledig door te komen volgens haar). Die diazepam deed niks opdat de dosis veel te laag was. Dus toen ik trg ging naar de ha, met mijn verhaal dat ik me vreselijk voelde, kreeg ik te horen dat dit toch wel eigenaardig was. En dat ik me mss wel aanstelde... omdat ik dan ten einde raad was, ben ik op het net beginnen surfen, en ben ik hier terecht gekomen. Dat is voor mij mijn redding geweest in mijn eerste helse weken. 

@Cyclad58, ik heb geen afbouw gehad. Ik ben nu zeven maanden benzo-vrij. En ik heb vijf jaar lang 2mg rivotril gebruikt... ik raak die trillingen echt niet gewend. Ik hoop echt dat het nog wat afzwakt. 

Veel liefs aan allen,

HOOPVOL  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoopvol, ik liep vorig jaar bij een cardioloog, eerst een foute diagnose; ik had een verdikte hartspier, maanden later hoorde ik dat ze niks hadden gevonden. Wel kon ik vorig jaar niet meer in de zon zitten, kreeg ik last van hartfalen, niet normaal toch. Dit jaar kon ik een uur lang in de volle zon bij 20 graden zitten zonder problemen. Ik ben ook al meerdere malen onder de douche weg gesprongen, ik dacht dat ik het benauwd kreeg, en was bang neer te vallen. De Lorazepam is ook zo'n fijn middeltje.

Vandaag heb ik echt de helemaal geen suiker gebruikt en geen snoep, daar was ik 2 jaar geleden mee begonnen, terwijl ik ervoor geen trek had in zoet. Nu dus echt mijden, want ik word er misselijk van, ik weet dat dit sowieso slecht is, maar zeker in de afbouw. Je lichaam kan niet goed ontgiften. De hele dag moe, en de pijntjes die jullie wel kennen, spieren, kaak, nek etc. Waar ik het meest van baal is dat ik slecht slaap, dan kon ik toch weer wat ondernemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2017 om 14:01 zei Cyclad58:

Dat is toch fantastisch! :)
De afkickverschijnselen zullen ook wel eens flink heftiger kunnen zijn bij degenen die tolerantie bereikt hebben tijdens het gebruik. Weet niet of dat wetenschappelijk bewezen is, maar ik zou me dat zomaar kunnen voorstellen. 

Ik heb de fout gemaakt om in het begin heel snel af te bouwen, jammer... Maar de meesten maken die fout, je wilt er zo snel mogelijk van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoniem48, inderdaad, dat slecht slapen is een marteling, een vicieuze cirkel... ik kruip in mijn bed, om pas na een uur of drie in slaap te vallen, om dan na een uur of drie terug wakker te worden. En in die drie uren slaap, word ik dan nog onmenselijk vele malen wakker. Dus ik vermoed dat ons lichaam en geest ook kwalen vertonen van gewoonweg oververmoeid te zijn. Ik ben nu blij dat het vakantie is, en dat ik wat langer in mijn bed kan blijven liggen. Maar eenmaal de school terug start, zullen mijn nachten terug gereduceerd worden naar een uurtje of twee slaap per nacht. Ik denk dat moest ik goed  slapen, dat ik al veel minder last zou hebben van een razend hart en hartkloppingen. 

Liefs, HOOPVOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Anoniem48:

Ik heb de fout gemaakt om in het begin heel snel af te bouwen, jammer... Maar de meesten maken die fout, je wilt er zo snel mogelijk van af.

Klopt had ik ook gedaan. Iedere week halve tablet eraf. Dus van 1.5 mg naar 0.75 in 2 weken ongeveer. Toen 2 maanden gewacht en met druppels verder. Ik verdeelde het over de dag , deed ik met de tabletten ook, was ook 3 maal daags, dus met de druppels ook.  

Begonnen met 3x 3 druppels en zo per 2a 3 weken 1 druppel minder.. duurde lang zo maar nu wel clean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-7-2017 om 00:01 zei hoopvol:

@Anoniem48, inderdaad, dat slecht slapen is een marteling, een vicieuze cirkel... ik kruip in mijn bed, om pas na een uur of drie in slaap te vallen, om dan na een uur of drie terug wakker te worden. En in die drie uren slaap, word ik dan nog onmenselijk vele malen wakker. Dus ik vermoed dat ons lichaam en geest ook kwalen vertonen van gewoonweg oververmoeid te zijn. Ik ben nu blij dat het vakantie is, en dat ik wat langer in mijn bed kan blijven liggen. Maar eenmaal de school terug start, zullen mijn nachten terug gereduceerd worden naar een uurtje of twee slaap per nacht. Ik denk dat moest ik goed  slapen, dat ik al veel minder last zou hebben van een razend hart en hartkloppingen. 

Liefs, HOOPVOL

Hoopvol, nou ik hoop voor je dat je toch wat beter gaat slapen, al is het voordat je weer moet werken, pfff vermoeiend. Tja, je lichaam en geest zijn oververmoeid, neem de rust nog maar zolang het nog kan. Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat ik wel slaap. En hoop ook dat ik dat blijf doen.  Lijkt me echt heel moelijk.  

Vandaag heb ik last van gevoeligheid voor geluid licht  en prikkels en emoties.  De klok dreunt zijn getik door de kamer. De regen was ook echt hard.  Telefoon scherm staat op minimaal licht anders is het te veel.  En ik blijf moe. Dag 16 vandaag van de verlaging. Ik ga deze hele maand misschien niet naar beneden zodat ik nog wat tijd met vrienden kan doorbrengen in de zomer.  Ik hoop iig dat dat lukt en de energie wat terug komt.  

Hoe doen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik volg al een tijdje deze site, maar nu heb ik me voor het eerst een account aangemaakt.

Ik ben zelf recent gestopt met het gebruik van Rivotril ( heb het ongeveer 4 maanden gebruikt, 1 druppel daags, nu al 4 weken zonder) en vroeg me af of er onder jullie zijn die ook zo een last van hebben van derealisatie/depersonalisatie (mist in het hoofd, gevoel van overdag te dromen, niet 100 procent bewust zijn)... Heb dit nu al ongeveer 2 weken lang en het maakt het mij moeilijk om van mijn dag te genieten...Mijn andere ontwenningsverschijnselen (hartoverslagen,hoge hartslag, trillen, nachtelijke aanval van trillen/hartslag, gevoeligheid voor geluid) zijn wel al een stuk geminderd, maar het gevoel van niet 100 procent bewust zijn blijft. Van medicatie neem ik nu alleen nog neurexan in een lichte dosis, is iets natuurlijks :)

 

Groetjes M

 

bewerkt door Spasmf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spasmf

beste lotgenoot, ik heb 5 jaar lang elke avond 2mg rivotril genomen. Ik ben in december 2016 cold turkey gestopt. Last van derealisatie heb ik niet. Na zeven maanden blijf ik wel last hebben van elk van jou ander ontwenningsverschijnsel. Jij omschrijft je ontwenningscerschijnselen perfect hoe ik ze voel, ervaar, meemaak. Ik heb al dagen gehad dat ik me "normaal" voel. Maar die kan ik van die zeven maanden op 2 handen tellen. Ik hoop dat jij je snel beter gaat voelen. 

Liefs, HOOPVOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Spasmf,

Gelukkig ben je er redelijk snel achter gekomen dat je van die rotzooi af moet! Wellicht heb je mij ook gevolgd, ik gebruikte bijna 5 jaar Lorazepam, ik ben vanaf begin maart gaan afbouwen, ik heb me eigenlijk bijna geen dag 'normaal' gevoeld, dit is een bekend afkickverschijnsel, elke dag een zwaar katergevoel. Maar het was ook niet beter toen ik nog aan de 10 mg lorazepam zat.

Aangezien je niet zo heel lang gebruikt heb, denk ik dat de klachten snel zullen afnemen.

Heel veel sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Ben blij dat ik wel slaap. En hoop ook dat ik dat blijf doen.  Lijkt me echt heel moelijk.  

Vandaag heb ik last van gevoeligheid voor geluid licht  en prikkels en emoties.  De klok dreunt zijn getik door de kamer. De regen was ook echt hard.  Telefoon scherm staat op minimaal licht anders is het te veel.  En ik blijf moe. Dag 16 vandaag van de verlaging. Ik ga deze hele maand misschien niet naar beneden zodat ik nog wat tijd met vrienden kan doorbrengen in de zomer.  Ik hoop iig dat dat lukt en de energie wat terug komt.  

Hoe doen jullie dat?

Ik ben nu ook 16  dagen na mijn verlaging van 1 mg naar 0,5 Lorazepam en het begint wat stabiel te worden. Ik probeer maar gewoon m'n dingen te doen, zoals vrienden bezoeken, fietsen, hardlopen en voor 50% werken. Meer lukt nu even niet, maar hopelijk wel snel. Wil nu minimaal nog een maand stabiliseren omdat het allemaal te snel ging. Lichaam moet weer in de "normale" modus komen. Daarna maar een zien hoe ik voortga, ik begin steeds meer te zien in de taperingsstrips van De Regenboogapotheek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Kannietmeer Het is bij mij ook de ene dag beter dan de andere. vooral dag 3 t/m 7 was erg slecht. Nu gaat het beter, maar ook daarin fluctueert het. Gisteren had ik een erg goede dag, vandaag toch weer wat minder. Daarom wil ik eerst wat stabiliteit opdoen. 

Sterkte aan jou en de andere afbouwers, en hulde voor degenen die er al vanaf zijn!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel de nodige afspraken en dingen te doen, gisteren ging het wat beter, maar vandaag zo moe, ik baal van het slechte slapen. Dat is waar de meeste last van hebben denk ik, zo raak je oververmoeid. Ik zit bijna 6 weken op 2,5 mg, en ik neem minstens 2 maanden voor de volgende stap, maar als een langere tijd nodig is, is dat ook prima. Het was mij de vorige keer te eng. En je hoeft het jezelf niet onnodig moeilijker te maken, de fout is nogmaals dat iedereen te snel wil. Het hangt er ook vanaf waarvoor je het middel kreeg deels, dat merk ik zelf nl. Niet dat ik dit goedkeur wat artsen doen, deze zware middelen mogen niet gegeven worden voor lange tijd! Ik ben nog boos op die psychiater, zo aso wat ze doen! De verslavingszorg is ook geen aanrader, ze willen alle verslavingen opheffen met pillen! Tenminste die indruk kreeg ik, is makkelijk om zo mensen te 'helpen'. We moeten het zelf doen, en ik schrijf dit ook voor de lezers, heel langzaam afbouwen.

Allen weer sterkte gewenst!

bewerkt door Anoniem48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...