Spring naar bijdragen

Woensdag 16 juli 2014


Jen

Aanbevolen berichten

Hoi Bolletje,

tegen mijn gewoonte in... op het werk even spieken :-o

 

Ik vind die paniek zeer lastig, en weet niet goed hoe ermee om te gaan. Gisteren ging ik weer eens mee naar de psychiater, en die liet me verstaan - wel vriendelijk hoor - dat ik dat beter niet doe. Maar als ik zelf niet met de hulpverlening praat, dan krijg ik thuis verwarde angstverhalen over wat de hulpverlening allemaal gezegd heeft. Komt nog bij dat sommige onderdelen van de hulpverlening advies geven via hem dat ook op mijn leven ingrijpt - gezellig samen was opplooien in het weekend? Hallo! Ik dacht eerder aan fikse wandelingen met onze honden -

Ik weet het even niet meer hoor.

Ik heb nu hulpverleners nodig om me te leren omgaan met de hulpverlening van mijn man. Met hemzelf lukt het nog net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen misschien toch proberen te accepteren dat dit bij zijn leven hoort ook al maak jij uit in een deel van dat leven. Ik begon me altijd rot te voelen als ik het gevoel kreeg er niets aan te kunnen doen. Dat machteloos gevoel, daar kreeg ik het moeilijk mee.

Ik kon niet meer doen dan mijn best en goed te beseffen dat dit zijn leven was en ik daar niet verantwoordelijk voor was, veranderde dat en ik liet me niet meer mee slepen door zijn gevoelens. Werd dus een stukje onafhankelijk van hem.

Ook heb ik toen afgesproken met hem dat we 1 uur per dag, spraken over zijn gevoelens, maar dat lukte niet, omdat J. heel erg veel aandacht vroeg en dat putte ontzettend uit.

Ik hoop dat je een oplossing kan vinden want het wordt erger en erger. Optijd die rem erop als je kan.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Na een nacht in coma door de narcose van gisteren ben ik nu weer aardig fris in het hoofd.

Helaas is er tijdens het onderzoek wat weggehaald, dit wordt nu onderzocht. Over 10 dagen de uitslag.

Volgens de arts is het goedaardig, dat geeft wat rust, maar zeker weten doe je het nooit...

 

Het was een verademing om zonder kater richting ziekenhuis te gaan, hoefde niet bang te zijn dat de arts/verpleging mijn alcoholmisbruik doorhadden. En voelde me fysiek en geestelijk sowieso sterker om dit onderzoek aan te gaan. (Had in januari hetzelfde onderzoek, toen dronk ik nog.)

 

Eline, jij ook in de lappenmand: sterkte met het herstel. :rose:

 

Jen, ik denk dat jij de regie hebt en verder niemand. Hulpverlening mag adviseren en that is it.

 

Ik ga rustig aan doen vandaag en genieten van het mooie weer.

 

De zieken beterschap gewenst en sterkte voor ieder die het moeilijk heeft.

 

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Even voor wat het waard is voor Fruitvlieg. (en voor alle andere lezers ook, hoor..)

 

Nooit rust vinden. Ik werd er moe van toen ik nog dronk, ik word er nu nóg wel eens moe van. 

Maar naarmate ik langer clean ben voelt moe nú, toch heel anders dan moe tóen.

Nu ben ik zelfs blij dat ik nooit rust vind. Het houdt me in beweging. Het houdt me aan het denken.

Dat denken, altijd maar dat denken.

Eerder wílde ik niet meer denken, moest dat denken stoppen. Hoe? Drank!

Nu ben ik blij dat ik denk..

Denken maakt me nu ánders moe door niet meer te denken vanuit: "Ik Vind......" maar vanuit: "Hoe..."

Denken vanuit "ik vind.." is (vaak) roeien tegen de stroom in, de wereld naar mijn hand proberen te zetten.

Denken vanuit "hoe..." is constructiever. Het doet een beroep op m'n fantasie, m'n intelligentie, m'n inlevingsgevoel en m'n realiteitsbeleving.

Denken vanuit "ik vind.." maakt me tot een (kleine) dictator, en als niets lijkt te lukken tot een (groot) slachtoffer.

Denken vanuit "hoe..." geeft me verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om met mensen sámen een draai aan m'n leven te geven.

Denken vanuit "hoe..." laat ook ruimte voor fouten maken en van daar uit weer te denken "hoe.."

Denken vanuit "hoe..." maakt me nederig, laat me onderdeel zijn van de hele grote buitenwereld,

daar waar denken vanuit "ik vind.." me tot een zielig en aanstellerig drammertje maakt dat het meestal toch verliest.

 

 

Ik heb wel eens gedacht dat als ik zou mediteren zoals ik begreep dat mediteren eigenlijk hoorde, dus al m'n hersens leeg zou

moeten maken van gedachten, dat ik zou eindigen in "hersendood"... daarvan raakte ik zo in paniek dat ik volschoot met

allerlei (rare) gedachten... het werd dus steeds vóller ipv leger in m'n hersens.

Later ontdekte ik dat mediteren niet zozeer het elimineren van gedachten is, alswel het ordenen. En dat dat ordenen

betekent dat alle overbodige gedachten losgelaten worden en elke nieuwe gedachte meteen gestopt door terug te gaan naar

één basisgedachte.. ademhaling. Net zo lang terug gaan naar concentratie op ademhaling

tot ademhaling geen gedachte meer is maar een beleving.

Door me hier op te concentreren kan ik me ontspannen en "resetten".

En door me te ontspannen kan ik vanuit het "ik vind.."denkpatroon in het "hoe.."denkpatroon komen.

 

Hierdoor is geduld ook niet meer nodig. Geduld is verbonden aan "ik vind.."denken. Als ik vind dat... dan moet ik geduld

opbrengen tot dat wat ik vind ook gebeurd is. Maar als ik "hoe.."denk, kan ik nu meteen aan de slag met werken aan

een oplossing of liever gezegd met werken aan een voortzetting van m'n leven.

 

Ik drink nu al geruime tijd niet meer, niet omdat "ik vind" dat ik niet meer moet drinken maar omdat ik bezig ben met "hoe" ik dusdanig met m'n situaties omga dat drinken geen "oplossing" meer is.

 

:rose:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, Wijfie.. wat een mooi voorbeeld om duidelijk te maken wat ik bedoelde in m'n vorige bericht..

 

Jij vindt dat je je goed moet voelen... je zit daar heel (on)geduldig te wachten tot je je goed voelt en dat gebeurt maar niet...daar word je

lusteloos van.

Hoe zou je je goed, of in elk geval beter kunnen gaan voelen? Door actie te ondernemen.. door wél lekker te gaan wandelen met je pup,

door wél naar een puppycursus te gaan. Door uit je lusteloosheid en slachtofferrol te kruipen en de wereld tegemoet te treden.

Te genieten van wat je kúnt doen ipv te gaan sippen over wat er nu (even) niet is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker, ben ik wezen kijken als trotse oma Agnieta,

(Oh, ik dacht dat jij gisteren schreef, dat je dochter haar eind muscical had)

Dacht al, heb je dan ook nog een dochter van 12,

Zeker niet goed gelezen dan,sorrie

Ik was het die het schreef. Opa en oma van mijn dochter hebben ook vol trots zitten kijken.

Mooi om te zien dat er veel opa's en oma's waren.

Mijn dochter wordt in okt. 12 jaar. Nog best wel jong voor de middelbare school, maar ze gaat het wel redden.

Voor mij spannender dan voor haar volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo blijf iktrouw aan mezelf (en de ander) 

hoe vreselijk die uitdrukking ook is.

 Hihi..jopie, een uitdrukking is maar een drol, een overblijfsel.. het gaat niet om de drol, maar om wat de werkelijke waarde was voordat de drol overbleef.. een voedzame maaltijd, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal vanavond nog wel lezen wat een dagpact is Had vanochtend voor de zekerheid nog een pammetje genomen. Zit nu een beetje * naar 2 beeldschermen te kijken en heb mijn bril thuis laten liggen.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Wijfie, ik snap 'm nog. Onder de mensen ben je wie je denkt dat mensen graag willen dat je bent, en thuis ben je wie je bent op dat moment en dat wil je eigenlijk niet, zou je eigenlijk willen zijn zoals je denkt dat de mensen willen dat je bent.. Met andere woorden, óf je speelt toneel, óf je bent jezelf, en met beide heb je moeite.

 

Je zegt dat de mensen niet willen dat je teruggetrokken en stil bent.

Groot vraagteken... welke mensen, en waarom dan niet..? Of is dat een idee in je eigen hoofie..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alle ideeen over wie je bent los durft te laten

En niet meer weet wie je bent

Op dat moment ben je misschien wel het meest jezelf.

Genieten hier in een tuinstoel bij mijn vijvertje.

Ook nog nuttig geweest en vanmorgen in de tuin gewerkt.

Die combinatie van wat klusjes en relaxen vind ik eigenlijk wel fijn.

Echt vakantiegevoel.

Gerrit en Blondie nog steeds beterschap. Het heeft wat tijd nodig.

Eline en Proudmary een goed herstel gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis.

Dag overleefd. Gelukkig ging laatste overleg niet door,dus op tijd naar huis.

Loop me de hele dag al te ergeren.

Kan niet inloggen op de app en daardoor mijn uren niet invullen.

En iedereen die er wat vanaf zou moeten weten wijst met het vingertje naar elkaar.

En nog steeds kan ik niet inloggen... Pfff...

Afijn, zo maar aan het kokkerellen.

Zelf absoluut nog geen trek, maar toch maar proberen wat binnen te krijgen.

Worteltjes, tuinboontjes, aardappeltjes en rundvlees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je aan de bel trekt...goed bezig

Hier varkenshaas..aardappels en sperziebonen

Omdat het kan :)

Eet smakrlijk voor straks.

Heb de hel morgen verslapen...was intens moe

Geef er maar aan toe...ook al vind ik het zonde van tijd op vrije dag

Lichaam vraagt om rust..dan krijgt het rust

Vanavond lekker zwemmen...zenn an

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal mijn menuutje ook eens delen...

 

Italiaanse bonensoep (nog gedroogde voorraad van vorige vakantie!)

Stokbrood, meloen met wat ham en voor de dametjes wellicht een paar pannenkoeken.

 

Heerst het dat griepje? Pfff niet fijn met dit weer...anders ook niet trouwens...Hubbie zit nu met een warme pittenzak op zijn nek/schouder, verkrampte spier...

 

Wijffie...laat maar komen, gaat het ook weer voorbij...soms luchten tranen op.

 

Sterkte voor de zieken en herstellenden onder ons...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...