Spring naar bijdragen

Woensdag 16 juli 2014


Jen

Aanbevolen berichten

Ik begon mijn dag vandaag beneden, piekerend.

- Dat is geen ramp want ik heb slaapreserve -

Ik hoor de wekker boven afgaan en vraag me af of hij er wakker van wordt.

 

Meestal begint de dag zodanig dat ik hem wakker roep, en dat hij koffie gaat zetten op mijn aansporen.

Slecht he?

 

Zijn verpleegster vindt het helemaal mis. Hij moet langer slapen 's morgens. En hij moet niet voor de was instaan, dat moet ik.

 

Ik ga dus koffie zetten nu, maar stilletjes, Niemand wekken. Dan de bus op. En vanavond met de honden wandelen. En dan duik ik lekker mijn bed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als hij inderdaad niks kan. Als ik na elke afspraak de dokter moet bellen omdat hij in paniek is. Als het niet lukt.

Dan moeten we toegeven dat dit thuiswonen nog niet lukt. Dan moet een verpleegster mij niet komen vertellen dat ik bij wijze van therapie in het weekend samen met hem was moet vouwen.

Wat denkt ze wel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jen. 

Koffie hier staat door te lopen, deur staat open, de koelte van de verse ochtend voel ik naar binnen stromen... 

 

Jij aan het piekeren. 

Die verpleegster, wat voor verpleegster is dat? Een soort van psycholoog? 

En die afspraken, zijn dat afspraken met die verpleegster? 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne, jouw avatar maakt me weer wat vrolijker.

Die verpleegster is een psychiatrische verpleegster, van een zogenaamd mobiel team. Dat houdt in dat ze bij ons thuis komt. Een initiatief in Belgie - Vlaaderen? - om onnodige opnames te vermijden. Ik juich dat toe. Op zich. Maar alle hulpverleners spreken mekaar nu tegen en ik word ZOT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou.... als je man MD'er is is en niet lekker in zijn vel steekt door een hypo of downe periode word je tegen wil en dank toch wel hulpverlener Jen. 

En dan nog wel degeen die er de meeste tijd en energie in moet steken. 

Tis helaas niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, gistermiddag mocht ik naar huis, alles goed verlopen maar manman wat een nacht, persoonlijk vind ik dat je wel snel naar huis mag.

maar goed vandaag maar wat blijven proberen te bewegen en voorzichtig douchen......

het kan alleen beter worden toch?

ik ga niet mopperen over de hitte veels te blij dat dit goed is gegaan, maakt dat ik de zaken weer eens van een andere kant wil bekijken...

vandaag lees ik af en toe mee, slaap af en toe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers :)

Poeh Jen wat moeilijk allemaal meis. Paniek is niet alleen moeilijk voor de persoon die het mee maakt maar zeker ook voor de partner, ik weet er alles van.

Wat ik zelf altijd gedaan heb is praten met mijn manneke en dan praatte hij hoofdzakelijk over die angsten. Meestal werd hij dan wel wat rustiger, maar het blijft moeilijk.

 

Ik ga vandaag mijn w.c. inwassen met hechtingsspul zodat mijn neef morgen kan stucen. Verder fiets ophalen die gemaakt is en even andere boodschappen doen, dus weer lekker druk. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vandaag, dus plotseling een vrije dag.

Was zat om 6.30 al in de machine,

Wordt mooi weer vandaag

Ook niet verkeerd,

Maar een beetje een keuteldagje van maken vandaag

 

Agnieta,

Mijn Kleindochter, had gisterenavond ook haar afscheidsmusical.

Leuk he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Dagpact:
Blondie 

Kruidenthee

 

Lekker, de zon!

Dametjes liggen nog te slapen! Ben ik niet gewend...

Hubbie al vroeg op pad....dus even lekker rustig momentje voor mezelf.

Vandaag koffievisite en verder nog niks gepland, maar als ik ik me ga vervelen staan er 

een paar manden was.

 

Fijne dag en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge

Vanacht na werk vrijwel direct in slaap gevallen

Was op....normaal lig ik nog wel een paar uur wakker

Lees dan de dagdraad...maar dit was het pats boem luiken dicht

Heel apart....dit is me in geen jaren gelukt

Vandaag lekker dagje vrij.

Jen moeilijk hoor...zeker omdat jezelf ook nog niet lekker in je vel zit

Voor fruitvlieg..rust kun je aanleren...rust is niet actief...rust is echt rust...helemaal niks..gewoon jij en niks

Als je dit niet kan is rust best naar...want rust komt heel veel gedachtes vrij...vermoeidheid..pijn...zorgen enz

Tis de kunst om hoe vreemd dit is toe telaten..eenmaal echt toegelaten...is het niet meer rot en vind je je rust .

Heb zelf ook moeten leren vorig jaar..vond geen rust

Met mindfulness heb ik dit in stappen geleerd dat toelaten en niet tegen vechten

In het begin de eerste 4 keer heb ik behoorlijk moeten huilen...zat gewoon tegen mezelf te vechten om niet te voelen

Immers ik had nooit wat gevoeld altijd onderdrukt...tig jaren lang met drank

Onrust maskt het leven zinloos..machteloos..voelt jezelf hopeloos..alles word zwaar

Fruit tis toch een overweging waard om toch een cursus eraan te wagen

Gewoon rust in jezelf vinden hoe zwaar het leven is..is toch een must voor een zinvol leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...