Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Met fact had ik uitgerekend dat ik het komend weekend waarschijnlijk het zwaarst ging krijgen mbt trek.

.....................

Verder m'n moeder gesproken en als uit dat gesprek vandaag komt dat ze het een goed idee vinden krijg ik m'n spaargeld weer tot m'n beschikking en kan ik m'n schulden aflossen.

........BAM in 1 uur het vertrouwen terug van mijn moeder en m'n zus.

:heart:

 

Vanuit het gezichtspunt van een actieve verslaafde die graag wil stoppen een ideaal plaatje.

Vanuit realistisch gezichtspunt gezien een waardeloos (rampzalig) scenario.

 

Beschikking over geld terugkrijgen terwijl er zware trek op komst is.. pffff....

Machtig je moeder of zus en laat die de schulden aflossen. Komt het vertrouwen alleen maar ten goede.

 

Comfortabel, lekker afkicken bestaat niet, Gipsy.

Ga eens (liefst vandaag nog) naar een bijeenkomst van Narcotics Anonymous, NA Anonieme Verslaafden.. daar zit een hoop ervaring wat betreft

succesvol stoppen met drugs (en alcohol, alcohol is ook een drug).

 

Kijk hier maar eens voor bijeenkomsten: http://www.na-holland.nl/

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Kohtje geliked...en niet omdat ik het 'leuk' vind,

maar omdat ik denk dat hij heel eerlijk en reëel reageert.

Ik wil graag positief en optimistisch reageren...

Maar Gipsy....ik denk ook dat je je verhaal te mooi maakt.

Je hebt  zelf de eerste stap weer gezet, en nu:

Laat je helpen Gipsy! Go girl, go... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diep ademhalen en in je kracht gaan staan!

 

Mogelijk is er een vitamine tekort... kun je dat nagaan voor jezelf?

 

Ergens anders zijn als je bezig bent om je verslaving te doorbreken is een hulpmiddel.

Zo heb ik dat ook gedaan; echt heel fijn.

Daarna moet je het zelf weer doen.

 

Ik hoop toch zo dat het je gaat lukken!

 

Zet m op meid!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed voornemen Gipsy! Ik weet niet of je daar vroeger wel eens geweest bent?

Zo niet, dan is het misschien even wennen. Eerst een aantal keren gaan, niet bevooroordeeld reageren en eerlijk kijken wat het voor jou doet. Ik geloof vrij sterk in nut en noodzaak van zelfhulpgroepen.

Laat je horen hoe het ging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Gipsy. Hoe bereken je nou de laatste dag dat het moeilijk zal zijn.. Na jaren kom ik nog steeds moeilijke(re) momenten tegen.

Ik denk niet dat zoiets te berekenen valt.

Niet slim om 50 euro van je moeder aan te nemen. Waar heb je 50 euro voor nodig? Je logeert bij je zus, die kun je toch vragen je te geven wat je

nodig hebt? Jij zelf hebt de eerste tijd nog maar één wisselkoers in je systeem zitten: 50 euro = 1 gram... geld = drugs.!!

 

Als NA teveel voor je is, zo 's avonds, dan kun je je misschien ook afvragen wat je dan overdag teveel doet.. Als jij werkelijk een leven

zonder drugs wilt, zul je je herstel op de éérste plaats moeten zetten. Niet als iets wat je er 's avonds nog even bij doet of moet doen..

Herstel op de éérste plaats. En herstel betekent dat je dingen ánders gaat aanpakken, ook (misschien wel júist) de dingen die je niet leuk vindt om te doen.

 

Wat betreft dat zenuwachtig zijn, ja dat ken ik.. ik zag enorm op tegen mijn eerste NA bijeenkomst. Nu, jaren later, kan ik me echt niet meer voor de

geest halen waarom ik nou zo zenuwachtig was. Ja, natuurlijk kan ik dat wél, maar ik wil maar zeggen dat de herkenning, de warmte, het begrip, maar ook

de malligheid/humor, de koffie, het gekibbel, geklets over nieuwe banen, huisdieren, familieaangelegenheden, meetingaangelegenheden, NA-

aangelegenheden, etc. etc. dusdanig deel zijn gaan uitmaken van m'n leven, dat ik naar meetings ben gaan uitkijken.

Zonder de richting die NA aan m'n leven heeft gegeven, met vallen en opstaan, had ik niet bereikt wat ik nu bereikt heb: een fijn leven zonder drugs..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de chauffeur die mij naar het vliegveld zou brengen (om de verslavingskliniek binnen geschoven te worden) bracht mij daarvóór naar een NA meeting. "Wat schattig" dacht ik, "hij laat mij in Amsterdam alvast kennis maken met het fenomeen 'meeting'........niet dat ik erop zit te wachten, maar toch aardig".

Wat ik niet kon vermoeden: EEN EN AL HERKENNING. Ik was niet raar. Ik was niet speciaal. Ik was geen geniale gek.

Heerlijk.

Ik gun je de meetings, die je kunnen helpen om clean te blijven. Want alleen kun je het niet, net zo min als ik dat kan.

Succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft het al er zitten ex gebruikers .Heb er zelfs geen ervaring mee met een groep maar als je leest wat koehtje schrijft lijkt het mij toch een goede stap om er naar toe te gaan.Kan mij wel voorstellen dat het moeilijk is deze stap maar het zou je wel kunnen helpen en daar gaat het om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt/mag bij NA zo naar binnen.. je hoeft niet eerst te bellen, je hoeft niet gekeurd te worden, je wordt niet gescreend..

Er wordt alleen gevraagd geen drugs en drug-gerelateerde artikelen bij je te hebben.

En voor het geval je de afgelopen 24 uur hebt gebruikt, word je gevraagd tijdens de meeting alleen te luisteren. Maar welkom ben je.

De meeste nieuwkomers komen onaangemeld binnen en worden daar wegwijs gemaakt.

Het mooie van NA is ook dat ik zonder me van te voren te melden waar dan ook ter wereld een meeting kan binnenlopen.

Het enige voordeel van van te voren bellen is dat je dan in elk geval zeker weet dat de meeting nog bestaat.. er willen wel eens foutjes

sluipen in de meetinglijsten die door vrijwilligers bijgehouden worden en soms niet helemaal up-to-date zijn.

 

Ja, er zitten ex gebruikers bij NA. Alleen maar ex gebruikers. Bij de besloten meetings zijn alleen verslaafden welkom. Omdat

alleen een verslaafde kan begrijpen hoe een verslaafde denkt en doet. Daar krijg je ook handvatten en gereedschappen

aangereikt die hun nut hebben bewezen voor verslaafden met dezelfde ervaringen als jijzelf en die nu al maanden of zelfs jaren clean zijn.

En die tóch een gelukkig leven kunnen leiden.

 

Ik weet niet waar je woont, als het binnen een straal van zeg maar 50 km van mijn woonplaats is ben ik bereid om vanavond met je naar een NA meeting te gaan.

Vanavond is sowieso mijn NA avond, alleen kan ik om praktische redenen niet het hele land doorkruisen om op een meeting te zijn. Ik zit op de

grens van Overijssel en Gelderland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien mag je moeder

of zus mee de eerste keer

of een paar keer?

 

Dat mag alleen bij open meetings.

Besloten meetings zijn alleen toegankelijk voor verslaafden.

Juist om discussies te vermijden tussen verslaafden en niet-verslaafden.

Juist om als verslaafde te kunnen spreken over onze diepste zieleroerselen zoals alleen verslaafden die hebben...zonder voor gek, slap,

onverbeterlijk, ruggegraatloos, egoïstisch, slecht, stom etc. te worden uitgemaakt.. dat doen we zélf wel als we zover zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, wat Sowhat en lady jane al zeggen: het ijzer smeden als het heet is..

Zeg maar waar ik je op kan pikken, dan ga ik vanavond met je naar de NA meeting in ****

Ze beginnen om 19.00 uur en het zou fijn zijn als we er op tijd kunnen zijn.

Wel even per pb natuurlijk. 

 

Niet nadenken, doen!! Een advies dat ik niet snel zal geven, maar in dit geval ligt het ff anders. ;)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gipsy,

 

Ze zijn trots op je. En ik ben dat ook.

Ik weet nog hoe moeilijk ik de stap vond om naar mijn allereerste meeting te gaan. Dat was toen (nu zo'n tien jaar geleden) nog geen

NA-meeting, maar wel een bijeenkomst van verslaafden.. ik had daar allerlei door tv en films ingegeven (amerikaanse) beelden van grote zalen met

sprekers bij.. en zag dat eigenlijk helemaal niet zitten.

Tóch ben ik toen gegaan.. er was iets in me dat me over mijn grote angst en weerzin heen zette. Dat "iets" zou ik nu

kunnen omschrijven als "gehoor geven aan de wil van mijn hogere macht" ipv toegeven aan m'n eerste ingeving.

Hoewel er misschien toch ook wel sprake is van toegeven aan m'n eerste ingeving, als ik daar nieuwsgierigheid voor invul.

Want nieuwsgierig was ik ook wel. Nieuwsgierig naar het hoe en wat en waarom van het bestaan van zulke zelfhulpgroepen.

Maar dan een nieuwsgierigheid die ik nu eens niet liet overschaduwen en wegduwen door allerlei tegenwerpingen, maar die ik 

wenste te bevredigen. Misschien in eerste instantie met de foute bedoeling om uit eigen ervaring te kunnen vertellen dat

zulke groepen voor mij niet werkten en ik dus lekker door kon gaan met gebruiken..

 

Maar met het verstrijken van de tijd is me gebleken dat een bepaalde groep op zich misschien niet het "gewenste resultaat" opleverde

maar dat die zelfhulpgroepen wél iets met me deden.. toen daar later het 12-stappen programma bijkwam kon ik het

me niet meer permitteren om te blijven gebruiken.. elke keer gebruiken deed me als vanzelf nadenken over het hoe en waarom!!

 

Gipsy, hoorde jij ook dat die mevrouw die ons buiten verwelkomde en uitlegde hoe het er ongeveer aan toe ging in de meeting,

vroeg of wij vader en dochter waren?

Nee, nee.... meteen uitgelegd hoe het zat...

Maar ik moest wel glimlachen toen ze dat vroeg.

Er gingen wat later twee mijmer-stroompjes door m'n hoofd.

Het ene ging van: wat ben ik blij dat ik niet zo'n dochter heb, met al die (verslavings)problemen en zo...

Het andere ging: wat zou ik deze Gipsy een prachtdochter hebben gevonden.. m.a.w. ik ben trots op je. Trots dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen.

Trots dat je het lef hebt om, hoe moeilijk ook, toe te geven dat je verslaving je niet brengt wat je eigenlijk zou willen.

 

Ik hoop dat je standvastig zult zijn en meerdere meetings gaat bezoeken. Lees het witte boekje een paar keer aandachtig door.

Praat met deze mensen, vraag er, als je ze wat beter leert kennen, eentje om je sponsor te zijn, iemand die je met raad en daad bij kan staan

als dat nodig is.

En ik hoop van harte dat je NIET zult vergeten dat je GESTOPT bent.. :sun: :sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...