bolletje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Oeps Ger. dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen, sorry. Ik doe zelf ook mee met het jaarpact hoor. RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Geeft niets Bolletje, eerder dank voor je opmerking! Mijn Oma zei altijd " beter mee verlegen, dan om verlegen". Dus beter een keer teveel gewaarschuwd / gereageerd, noem maar op, dan te weinig. Zeker bij mensen zoals wij misschien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Hier geen zon, jammer. MG, jij gaat goed! Laat maar komen wat er komt, zorgen zijn voor later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Goedemiddag allemaal, ik ervaar ook 'tijd over'. De tijd die ik vroeger spendeerde aan katers, is nu natuurlijk over. Ik ga al meer sporten, meer naar buiten, maar ik denk dat ik ook nog wel behoefte heb aan meer invulling. Misschien studie. Ik denk dat het stoppen met drinken ook stukken verder gaat dan alleen het stoppen zelf. Alles komt in nieuw licht te staan, relaties, vrienden, hobby's, eetgewoontes etc. Hoe vul je het opnieuw in. Oude vrienden wil ik niet kwijt (en dat hoeft ook niet) maar ik zou graag wel wat nieuwe maken die ook niet of heel weinig drinken. Ik geloof dat ik ook een jaar niet drinken ga afspreken met mezelf. Niet dat ik over een jaar dan weer mag, maar omdat het dan lekker lang klinkt en rustgevender dan bv 3 maanden (heb ik ook al eens gedaan). Nooit klinkt zo vreselijk lang :-) en een jaar is wel lekker lang en geeft misschien wel rust. Net lekker gefietst, nu ga ik een struik omzagen. Volgens de politie (er is gister bij de buren ingebroken :-() is die struik handig voor inbrekers omdat ze zich verdekt op kunnen stellen, dus de zaag erin. Fijne dag en tot later. RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Ik ben ook trots op je Wijfie! Goed gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Dankjewel Wijfie en goed gedaan :-) Dit Appeltje is ook een wijffie ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Hahaha! Idd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Jahaha, ik dacht al dat die zaag er idd iets mee te maken had. Ik heb een uurtje staan prutsen, maar het is gelukt :-) RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Goed gedaan Wijfie, je kan terecht trots zijn op jezelf hoor. Welkom Appeltje, ik hoop dat je veel aan ons forum zal hebben. Hier lekker gegeten na een dag hard werken maar de tuin zelf is klaar. Morgen even een pompje opnieuw aansluiten en de zuiveringston die ik gekregen heb. En dan kijken wat ik nog verder kan in de tuin. Van de week wel eens mijn schuur uit baggeren want das hard nodig zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 topwijf dus wijfie! enne ons oude appeltje was rood en heette meen ik Apple? Maar deze groene is ook gezond bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Mooi! Een mandje vol mogelijkheden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Kortom, voor mij, doen wat ik altijd al wilde, psychologie studeren. Niet om ruimtes op te vullen, maar de ruimte was er opeens. En mocht het zo zijn dat die ruimte er niet meer is, dan stop ik gewoon. Ja, gewoon, want er is geen dwang meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Jaaaa, de vrijheid voelen, zooo speciaal! En dan te weten dat die vrijheid er altijd al was, alleen zag ik dat niet, hield me teveel vast aan dat wat gangbaar was, confessionele ideeën, niet mijn eigen vrijheid. Keuzes maak ik zelf, mijn leven, mijn innerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Ik voel me daar nu eindelijk vrij in, 50 jaar geworden en nu begint mijn leven pas echt. Microniveau, maar baas over mijn eigen leven, ondanks wat komt.....wat komt dat komt..ik zie wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Ik wil ook mijn vrijheid terug! Fijn om te lezen dat dat kan. En fijn dat jullie het al ervaren :-). Ik krijg er bijna zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Hulpeloosheid. Blijven hangen in afhankelijkheid. Help mij, zie mij, redt mij, ik kan het niet alleen. Je kwetsbaar opstellen is op zijn tijd niet verkeerd, maar heee....uiteindelijk uiteindelijk uiteindelijk. ...zul je het ZELF moeten doen. Maar ik neem nu pauze, word schappelijker naar mezelf, als ik niet lief ben voor mezelf, waarom zou een ander dat dan wel zijn? Ik hou van mezelf, ik heb mezelf lief, beste beslissing ooit. Vanaf nu doe ik alleen nog maar dingen waar ik zelf 100 procent achter sta en waar ik zelf van geniet. Egoïstisch? Ja. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Vandaag Michaël Borremans gaan bewonderen. Ben onder de indruk. Ik geloof dat ik dat meer doe met mijn tijd. Lege dagen zijn er niet meer echt. Zoals jopie is mooier, maar voor mij - nog - te angstaanjagend. Leegte maakt me bang Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Dat moet ik dan nog leren jopie. Ik hou heel erg van kleine momenten. Mijn lievelingsmomenten zijn mijn dagelijkse treinritten. Gestolen tijd. En nee, angst vind ik nog niet ok. Angst doet me vluchten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Dank je dat je de moeite neemt om dit te omschrijven Jopie. Voor mijn vrije tijd heb ik een hele leuke, inspirerende hobby gevonden, taal en op dit moment vooral poëzie. Voor mijn werk ben ik er nog niet uit. Het is ook een proces om er achter te komen wat ik nou eigenlijk wil. En wat is dat dan, willen. Wil je echt iets omdat het je energie geeft en je er iets van jezelf in kwitj kunt, en dan gaat groei vaak vanzelf, of hou je vast aan iets waarvan je altijd dacht dat je het wilde, terwijl dat misschien niet meer zo is. Of omdat je omgeving het van jou wil. Jezelf de tijd gunnen om daar achter te komen, naar je eigen gevoel luisteren en ook het los durven laten. Erop vertrouwen dat je het antwoord zult weten als dat nodig is. Daar zit ik nu in. En dat wel of niet kunnen, ik noem het liever of iets bij me past. Ieder heeft zijn eigen variatie daarin. Je kunt soms dingen leren die je eerder niet kon. Of je kunt meer dan je denkt. Maar het moet wel bij me passen. En me niet alleen maar een bak energie kosten. Geeft het me vreugde. Dat vind ik ook wel een belangrijke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Ik z at me af te vragen hoe wijfie wist dat Appeltje een man was. Me geen enkel moment afgevraagd of ze gelijk had. Typerend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Hmm, Veel stof voor mij. Ik ga dat nog een keer rustig teruglezen. Ik zie al van alles geschreven staan, dat dat verdient. Jopie, kijk nog even naar de datums voor de meeting; welke jij wel en niet kunt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Ik voel me wel eens een leeg vat dat opvulling behoeft. Here we are now, entertain us. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Grappig. Lees ik net: wij zijn immers human beings en niet human doings of human havings. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2014 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden