Spring naar bijdragen

Zondag 30 maart 2014


Aicha

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!! Kon vanmorgen lekker lang in m'n bed blijven en toen ik opstond, met het idee te gaan hardlopen,


bleek dat het behoorlijk regende. Grijs, wolken, en regen. Ik stel dat hardlopen maar even uit tot later op de dag of morgen.


Lekker een dagje luieren en rustig aan doen, heb ik ook wel weer eens zin in. 


 


Rosa, van harte met je verjaardag!!!


Yvonne, dank je voor je stukje. Doet me goed om te lezen  :heart:


 


Dagpact


MijnGerrit


NOOITMEER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen; hier is het toch uitgebreid zonnig en ik woon precies met uitzicht op de locale hardlooproute en zie elke minuut wel iemand voorbij lopen. Ik heb teveel last van achillespees al een paar weken. Ik kan wel sporten maar lopen lukt niet.

 

Vanaf morgen heb ik weken alleen dagdiensten tot en met mei. Ik moet helemaal mijn ritme omgooien, Niet meer na middernacht naar bed maar eerder. Dat uurtje zomertijd stelt niet zoveel voor daarmee vergeleken. Ik moet opeens een ochtend mens worden nu.

 

@NM

Je denkt hetzelfde als ik bij die verandering van MG. Ga je van alles op de schop gooien MIjngerrit?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit. Je maakt me nieuwsgierig met:

"Het lijkt een grotere verandering te worden, dan alleen de fles laten staan.

Met die verandering ben ik nog niet klaar, eerder begin ik daar net aan, denk ik."

Wil je er verder iets over kwijt?

 

Jawel Nooitmeer, dat wil ik wel; graag zelfs want ik ben daar nu mee bezig in mijn hoofd.

En ik was benieuwd naar de reacties hier; misschien heb ik er wat aan.

 

Ik ben nu zes weken droog. Dat is nog niet zo erg lang natuurlijk.

Maar het lijkt lang genoeg te zijn om voor normale dagen en gebeurtenissen het gevoel te hebben, dat ik eraan gewend ben.

Het kost me niet veel moeite om droog te blijven en ik word eigenlijk niet onverwacht overvallen door trek.

 

De afgelopen tijd heb ik mezelf bezig gehouden met van alles en nog wat.

Vooral om te voorkomen dat ik me op de bank zou gaan zitten vervelen.

Kleine klusjes, iemand bellen die ik al lang niet had gesproken.

Wat meer aandacht aan het eten besteden, noem maar op.

 

Daar ga ik de rest van mijn leven niet mee vullen, met kleine klusjes.

Er moet iets anders voor in de plaats komen, om al die uren die nu "extra"  zijn op een voor mij zinvolle manier te besteden.

 

Dat is een beetje waar ik nu over loop na te denken.

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha. Bedoel je zoiets als een hobby, Gerrit. Of een studie?

 

Als ik lees dat je schrijft 'zes weken droog' denk ik.... ohh... vorig jaar was ik ook zes weken droog,

daarna ben ik weer begonnen en vanaf dag 1 weer zo goed als elke dag gedronken.

Word niet overmoedig!

 

Zelf dacht ik vanmorgen in bed: misschien moet ik voor mezelf maar een periode van een jaar

voornemen om niet te drinken. Ik las ook van oudgedienden, dat dat vaak wordt aangeraden (?)

als periode. En dat ik daarna zou kunnen beslissen of ik weer wil gaan drinken of dat ik dan zo door

blijf leven. Dan heb ik mezelf ook echt de kans gegeven om te kijken hoe het leven is zonder drank,

qua gezelligheid, vrolijkheid, intens leven, en dergelijke.

 

Niet dat ik me dat nu al heb voorgenomen hoor (van een jaar).... het speelde alleen door m'n gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Rosa gefeliciteerd.

Gerrit...super dat je de behoefte steeds minder voelt. Ik snap heel goed wat je bedoelt met `je tijd invullen met kleine klusjes` om je niet te vervelen...

Met niet drinken houdt je tijd over.

Niets doen kan leiden tot aan drank gaan denken.

 

Ik had vroeger de neiging, om als ik even niets te doen had op de bank te gaan zitten en er "lekker ff een wijntje bij te pakken",

Ik heb zelf besloten toch weer op die bank te gaan zitten maar dan zonder wijn. Soms zit ik te piekeren soms lees ik een boek. Dat begint langzaam te wennen: een rustmoment zonder wijntje. Het voordeel is dat ik daarna gewoon fit verder kan.

 

Maar als jij echt heeel veel tijd over hebt...tsja kun je niet ergens lid van worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevoel dat ik lees bij MG, van ik wil iets doen met de tijd die over is nu ik niet meer drink heb ik elke stoppoging na zo 4-6 weken. Ik zie dat als een heel goed teken. Dat het niet-drinken niet meer je dag en gedachten vult. Volgens mij is het ook heel gezond om andere dingen te gaan doen.....

 

zelf ben ik niet zo'n crea-bea hobbymens. Ik houd van sporten, door een stad wandelen, het strand, sauna....ik zoek vooral een hobby als ingang om meer sociale contacten op te doen. De sportschool en sauna zijn daarvoor geen goede plekken. En ik wil met mijn nieuwe werk niet in een keer teveel hooi op mijn vork nemen.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties zover!

Voor mij is dat belangrijk, het is brandstof voor mijn eigen denkproces.

 

Nee, ik heb niet heel veel tijd over. Maar wel wat.

Hobby of studie of normaal op de bank zitten, het zijn allemaal mogelijkheden.

Misschien moet het wel een mix zijn.

Ik ben weleens aan Spaans begonnen, heb een aantal jaren een moestuin gehad ...

Er zijn natuurlijk genoeg dingen te bedenken en dat is het probleem ook niet.

 

Ik vroeg me alleen af of hetgeen ik meen te zien, ook door anderen is meegemaakt.

Of het in de ervaring van anderen klopt, dat je wat extra tijd hebt om in te vullen.

Of dat dat misschien " vanzelf"  gaat.

 

Nooitmeer, je haalt het voornemen van een jaar niet drinken aan.

Dat wordt inderdaad regelmatig aanbevolen of genoemd.

En dat is niet voor niets natuurlijk.

Dank voor de opmerking, ik leg het idee voor mijzelf in de week. Misschien is het wel wat voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar niet drinken is een heel goed voornemen, als je maar niet gaat denken dat na een jaar er misschien de kans in zit dat je het weer met 1 gaat proberen, en daar naar toe gaat leven. Zo van na een jaar mag ik weer. Ik zou dat echt niet vol houden want ik zou dan veel te veel nog met drank bezig zijn.

Ikzelf heb het voornemen nooit meer te gaan drinken, omdat ik weet dat ik het zo alleen vol kan houden. Zodra bij mij de knop om gaat van, misschien zou ik...... dat gaat het bij mij al fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las nog het draadje van gisteren over maatjes. Ik begrijp sommige vragen van mede frummers niet. Hoe je om gaat met maatje zijn heb je toch zelf in de hand. Je spreekt met elkaar af hoe je dat invult. Je kan ook prima maatjes zijn via het versturen van prive berichten lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu ik er net met boodschappen doen zo overnadacht wel een hobby die ik zou willen doen. Ik ben nu al vele jaren in het oost blok geweest waaronder een keer naar Rusland. Ben al twee keer verliefd geweest op een Russische.....Ik wil al jaren Russisch leren; ik ga van de week eens kijken waar en hoe en of dit in mijn rooster past.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, die Erik, ik heb er twee jaar gewoond..maar ook ik zat na te denken wat ik graag wil doen, er borrelen wel wat ideetje, meer reizen, wat meer creatief bezig zijn en sporten......meestal geeft mijn hoofd wel aan wanneer verstand en gevoel op 1 lijn zitten.

In ieder geval  op dit moment dat ik de tuin inga met mn gekoelde pot zwarte thee met schijfjes citroen, ik hoef niets, lekker mn gedachten laten komen en genieten van de zon......ik ben zowaar ontspannen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al dat er meer frummers zijn, die zich met het invullen van de tijd bezig houden.

Ook bij mij moeten verstand en gevoel in dezelfde richting staan en dan komt het wel goed.

Haast heb ik niet, voorlopig ben ik lekker bezig.

 

Bolletje, deelnemen aan het jaarpact zie ik nu net zoals deelnemen aan het dagpact of weekpact.

Het zou voor mij dus niet betekenen, dat ik na een jaar weer mag. Dat zou niet goed zijn.

En eerlijk gezegd moet ik er nu ook niet aan denken. Ik voel me goed genoeg tegenwoordig.

 

Suikertje, natuurlijk heb je in eigen hand hoe je met een eventueel maatje omgaat.

Ook hier was ik nieuwsgierig welke verschijningsvormen er nu echt voorkomen.

Dat helpt mij om mijn gedachten te ordenen. Zo werkt mijn hoofd nu eenmaal.

 

Ik ga nu terug de tuin in. In de zon met een boek.

 

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...