Spring naar bijdragen

Maandag 10 maart 2014

rosa45

Aanbevolen berichten

Vroeger terug dan verwacht

een soort van zeevlam kwam vanuit

zee en we hebben 1 1/2 op t strand gelegen,

duinwandeling gemaakt en n terras gepakt

om weer warm te worden.

Eenmaal thuis aangekomen blijkt het hier de

hele dag al lekker warm en mooi zonnig.

Verkeerd gegokt vergeleken met gisteren dus.

Maar wel een fijne dag gehad en daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou helemaal niet verkeerd zijn Wijfie om toch te proberen om refu te gaan slikken maar ook dan moet je zo sterk zijn om het consequent te blijven slikken. Desnoods iedere keer dat je moet slikken hier of op het refudraadje te melden dat het gebeurd is.

In tegenstelling tot sommige anderen, kon ik er absoluut niet doorheen drinken. Hoe meer ik toch dronk, des te zieker ik werd.

Maar het belangrijkste is toch, wil je echt van de drank af, durf je de pijn te voelen die je krijgt als je niet meer drinkt, durf je de confrontatie met jezelf aan als je niet meer kunt drinken, durf je er echt 100% voor te gaan en alles te proberen om  te stoppen met de drank.

Nu zit je moeilijk omdat je je vreselijk schaamt, maar binnen niet al te lange tijd is dat gevoel weer weg. Wat gebeurd er dan??? Blijf je dan zo sterk en wil je niet meer drinken.

Vaak verzwakt alles weer en kies je toch weer voor de drank. En dan moet je doorzetten.

Zo het schilderen is weer achter de rug. Vanmiddag de uitslag gehad van het bloedonderzoek van van de week.

Bloeddruk goed maar heel belangrijk, mijn cholesterol is prima en ik zit onder de 5.

Over een half jaar moet ik terug komen.

We hebben het nog een tijd over J. gehad omdat zij die ook verzorgd heeft. Zei dat ze d'r petje afnam voor mij vanwege de verzorging van J. Ze vond het erg zwaar voor me, maar ik heb gezegd dat, als je er middenin zit, je het zelf niet zo in de gate hebt.

Zo nu koken want vanavond komen ze weer voor de keuken. Nu is de grote baas er zelf bij. Je zou toch zeggen dat een keuken plaatsen niet zo moeilijk moet zijn.

Joepie de poepie Rapi :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Zeevlam, nog nooit van gehoord, ik dacht eerst hittegolf of zo, hi.

Rapilos, geen paniek, misschien is er niets aan de hand. Je hebt het in ieder geval goed doorstaan.

Ietje, ik zou die opmerking van je psych over spierverslappers en apneu toch niet zomaar aan de kant leggen.

Apneu kan gevaarlijk zijn. Als dan een spierverslapper de zaak net iets verergert. Niet doen denk ik dan.

Wijfie, het is niet de eerste keer. Hopen maar dat je mag blijven. En ga er wat aan doen.

Maar ja dat is aan jou. Alleen, het wordt er niet beter op. Daarvoor moet je toch echt van die troep afblijven.

Hulp zoeken.

Ik had best een fijne dag. En als die van morgen voorbij is ben ik nog blijer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie felicitaties, maar ga pas juichen, als het studiebureau ook zijn goedkeuring heeft gegeven.

Geduld dus (niet mijn sterkste kant)

Ja, heb Appie ook al een tijd niet "gezien"

Misschien, niks aan de hand (comp. stuk,geen tijd of zo).

Peet,

Je hebt daar een goed punt.

Het drinken gaat vaak gewoon door, ook als de problemen allang verzopen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet hoi,

Een drinker wil drinken, altijd weer opnieuw.

En meestal zal er ook altijd een 'reden' zijn.

En zo niet, dan wordt er een 'reden' gezocht.

Uiteindelijk willen we het drinken een legitiem karakter geven.

Het rationaliseren van het drinken!

Een reden buiten zich zelf zoeken.

En dus ligt het aan de Moeder of de Vader of de kinderen.

de geldzorgen etc etc.

Ook maakt het zoeken van een reden het schuldgevoel minder.

'Als jij zo'n vrouw als ik had zou je ook drinken', zoiets.

Het drankgebruik buiten zichzelf plaatsen maakt het 'dragelijker'.

Eerst met de drank afrekenen en mochten er restverschijnselen

van psychische aard zijn daarmee aan de slag gaan.

Als de drank niet meer als medicijn wordt gebruikt kan men aan zichzelf

gaan sleutelen.

Dit is een beetje de logische volgorde.

Zelf werd ik in het verleden ook voor een behandeling geweigerd.

Eerst de drank uit de weg luidde het credo.

Om de kritiek voor te zijn. Zo zie ik het. :)

Nu happie maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schijnt zo te zijn dat een probleemdrinker zijn problemen weg drinkt, zijn de problemen weg, is de behoefte aan alc. weg. (wordt gezegd) Een alcoholist drinkt omdat hij moet drinken, ongeacht of hij wel of geen problemen heeft. Het schijnt dat een probleemdrinker wel een alcoholist kan worden.

Ik dronk omdat ik in een roes wilde komen. Ik vond dat gevoel heel fijn en prettig. Heb ik dan een probleem, of ben ik een alci?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Herr  Ludwig,

Ja klopt het is ook heel moeilijk om aan deze muziek te komen, ben dan ook lang opzoek geweest. Wel die kedéng kedéng muziek maar dat vind ze niet mooi, wel vroeg barok en muziek uit de renaissance.

Maja dan maar niet, ik heb m'n best gedaan.

Hoe is het met U en de Uwen? Nog steeds goed met de woef?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...