Spring naar bijdragen

Zondag 2 maart 2014

eline

Aanbevolen berichten

Hallo allen... Ben een tijdje minder hier geweest, want ik vind het soms tijdverspilling om zolang achter de computer te zitten, maar toch... 

qua steun in de rug om niet te drinken en blowen is het die 'verspilling' toch zeker wel waard!!

Donderdag en zaterdag heb ik bier gedronken (na 2 maanden helemaal niets). Ik twijfel en denk er de hele tijd over wat ik ervan vind.

Ik voel me niet echt schuldig, want het waren maar 2 avonden en niet echt veel, en als het hierbij blijft, of als ik maar 1 of 2 keer per week zou drinken,

dan zou ik daar vrede mee hebben. Dat zou ik prima vinden: vaak helder, fit en gezond en af en toe eens uit m'n bol.

Maar.... ik ben hier natuurlijk ook niet voor niks gekomen en jullie en ik weten allemaal hoe moeilijk of onmogelijk het voor ons is om het bij af en toe te houden.

In ieder geval heb ik me vandaag op het weekpact gezet..... dus ik ga er in ieder geval deze week weer voor.

Liefs en groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk gewandeld en goed met mijn man gepraat.

Hij heeft een paar gaten in zijn geheugen wat betreft zijn psychotische periode, en voor mij is het belangrijk om te kunnen uiten hoe het voor mij was. Niet omdat ik medelijden wil - het is niet mijn doel dat hij zich excuseert, hij zegt vaak sorry maar dat ergert me zelfs een beetje - ik wil vooral weten of er een stukje echt van hemzelf was in die vreemde episode. Dat klaren we nu een beetje uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het je lukt om deze week niets te drinken N. Meer. Vaak is dat toch erg moeilijk als je jezelf een keer toestaat om wat te drinken. De gedachte van "zie je wel ik kan het wel, ik drink niet verder" zijn vaak gevaarlijk, want haast ongemerkt pak je er eentje bij en nog eentje en nog eentje.

Sterkte.

Wat goed Jen dat je wat duidelijkheid wilt hebben over die periode. Ik hoop dat je die krijgt. :rose:

Vandaag een paar hondjes van de straat moeten halen. God wat kunnen sommige diertjes toch bang zijn zeg ook al probeer ik het zo voorzichtig te doen. Het blijft een traumatische ervaring voor die diertjes.

Ben vanmiddag bij ze gaan zitten en heel langzaam en met een beetje omkoperij van lekkere snoepjes en koekjes, kwamen ze bij me. en wat zijn de meeste dieren dan toch zoooo'n  ontzettende lieverds.

Hoop dat de baasjes gauw gevonden worden want met carnaval zijn de meeste mensen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat de "nieuwe" dingen tijdens de psychose - agressie en zo - niet bij hem horen. De uitvergroting van zaken die ik al kende daarentegen, en dan gaat het vooral over een problematische familiale relatie, dat hoort bij hem, en ik vind het belangrijk dat hij dat verwerkt nu hij "redelijk" is. We zitten helemaal op dezelfde lijn, fijn hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook zo MijnKater. Een stabiele relatie is een belangrijk element in mijn leven.

Hoewel, wat drank betreft functioneer ik raar. Verveling is een grotere trigger dan problemen. Ik dronk echt weinig terwijl mijn man in het ziekenhuis was. Ah ja, moest met de autop naar hem toe!

Mijn helden zijn de mensen die dagdagelijks de gewone dingen op een goede manier volbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, snap ik. Ik heb eigenlijk altijd genoeg te doen in en rond huis.

Schuren, schilderen, verven, timmeren, noem maar op.

Ik vind dat ook wel leuk, als in eenmaal bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd vanmorgen uit mijn bed gebeld waar ik bleef op mijn werk terwijl ik in de veronderstelling was avonddienst te hebben. Lekker gewerkt en daarna borst getraind in het krachthonk en daarna sauna. Idd hoe zweter hoe beter, Jane ;)

Ik lees dat sommige mensen nogal in hun hoofd bezig blijven met wat hier op ADB gebeurd. Dat zou ik ook kunnen doen. Bedenk me dat werken soms best fijn is. Als ik een rustige zondag heb zou ik het ook kunnen doen. Ik heb dat met van alles; heftige dingen op mijn werk, kritiek van mensen op mij, politiek, ADB, ontmoetingen met mensen. Gek wordt ik wel eens van me gedenk en vaak snap ik zelf ook niet waarom iets me mateloos kan bezig houden en iets anders niet. Achteraf is het vaak idd een vorm van herkenning van iets bij iemand.....De knop vinden denken aan/uit is denk ik een van de belangrijkste dingen die ik wil leren. Betrokken zijn met grenzen....en ja dat heeft van alles met drank te maken. Drank was HET instrument waar ik rigoureus een einde aan me gedenk kon maken als ik het zat was.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

Nog nooit van gehoord. Wel lekker vrolijk en toepasselijk, na zo'n lekkere dag als vandaag.

Dat er nog vele ogen volgen!

Is dit lokaal talent Jen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar toch zou ik me best wel weer eens willen vervelen. Dat geeft best rust denk ik. In mijn vrije tijd naast werk, opruimen wassen draaien.....dat soort dingen sport ik, zit ik in de sauna voor een uurtje of slaap ik omdat ik teveel sport en vrij zwaar fysiek werk heb dat stiekem mentaal ook veel vraagt. Maar ik heb de innerlijke rust niet meer.....dat ben ik al jaren verleerd. Iedereen op mijn werk zegt altijd dat ik zo ontspannen en rustig overkom terwijl ik van binnen zo druk ben eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Als je het zat was, werd je zat. Sorry, ik kon het niet laten deze even in te koppen.

Ik herken dat zo goed.

Soms kan ik ook iets niet loslaten. Als ik echter bezig ben met iets (werken telt hier ook) dan gaat dat wel goed.

Ik heb een periode op mijn werk gehad dat ik erg druk was, weinig steun kreeg en vooral snel boos werd over van alles en nog wat.

Ik ben daarover wezen praten en heb mijn " trigger"  kunnen vinden. Had bij mij te maken met de samenstelling van het gezin, waarin ik ben opgegroeid.

Misschien is het voor jou de moeite waard een keer te onderzoeken.

Dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Bij mij was het een soort bedrijfsmaatschappelijk werker, waar ik twee gesprekjes mee heb gehad.

Kennelijk stond ik er toen open voor. Het heeft me veel geholpen en nog steeds, om meer van mezelf te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...