Spring naar bijdragen

Dinsdag 31 december 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

voor iedereen...

een fijn nieuw jaar..., voor zo...

geen gedenk of getob, maar gewoon leven

geen gezeik en wanneer gezeik, toch het positieve zien

elke dag de strijd aan gaan vol goede moed

hopende dat je dit samen kan doen met geliefden

het is allemaal "a state of mind"

glas is half vol of leeg, haat dit gezegde, maar zo waar.

train jezelf in het "juiste" denken

het maakt niet uit wat anderen denken

wees trots en aanvaard

je bent het waard

elke dag is een dag om te helen, het verleden is een gids,

de toekomst een geschenk. als je het wilt zien.

ik zie dat "pleuris geschenk" vrij weinig, maar we leren brrrrrr

wow kan wel zo een zengebeuren beginnen hihi..

laters be good

toine neman :excl:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu 2 dagen niet gedronken!! Vanavond de 3de dag en wat voor één.... Feest hier met veel mensen en veel drank. 

Ik heb een aantal lekkere (in z'n soort) alcoholvrije biertjes klaar staan. Daar ga ik het mee doen. (Is de bedoeling)

Zin in de dag van morgen: iedereen gaar en ik lekker fit  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forummers,

 

Ik wil iedereen hier op het forum een prettige jaarwisseling toe wensen. Voor degenen die het voor het eerst droog moeten doorstaan, sterkte. Maar bedenk wel als het moeilijk is, dat het de moeite waard is vol te houden. Want je krijgt er zoveel voor terug. En dat is mijn ervaring, ik ga vanavond aan mijn achtste droge oude jaar beginnen. En bedenk nu hoe fijn dat eigenlijk is en hoe gewoon dat nu is. Ik heb totaal geen behoefte meer aan die drank, ik denk er niet meer aan. Het is uit mijn systeem.En kan het ook goed zien, als een ander wel drinkt. Ik schenk het wel voor een ander in en dat kost me geen enkele moeite. Omdat ik weet, dat het voor mij niet meer is weggelegd. Mijn REM is stuk en niet meer te repareren.

Een fijne avond, ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

 

Allen een fijne jaarwisseling en een gezond 2014.

Ik hoop dat het op deze planeet allemaal wat vrediger mag worden,

en ook dat men de natuur met respect behandelt.

alsmede het welzijn der dieren.

 

Ga goed allen.

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik wil iedereen hier een prachtig 2014 toewensen.

Vooral alle mensen die mij ooit geholpen hebben het drankgebruik "onder controle" te krijgen.

Het zijn er teveel om op te noemen maar stuk voor stuk waren, en zijn, ze een geweldige steun voor stoppers en in iets mindere mate voor minderaars.

Laat 2014 brengen wat jullie er van hopen, stoppen of minderen met drank is in elk geval de beste start voor alle goeds.

Wens dat het lukt wat je je voorgenomen hebt, tenslotte ben je hier omdat het teveel was.

Dag vrienden, maak er wat van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Arjan en dan lees ik de felicitaties met je eerste droge maand, goed gedaan!!

De kerst overleefd, dan moet het vanavond ook gaan lukken, gewoon adem in, adem uit en zodra je met goed fatsoen kan afhaken, lekker naar bed, dat doe ik ook, Ga echt  niet wachten tot iedereen weg is, Daar zorgt mijn drinkende (weliswaar matig) partner maar voor.

In ieder geval sterkte ermee!

bewerkt door Hardleers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bolletje, ik merk zojuist dat dat nog een hele onderneming gaat worden. Er is ook voor, laten we zeggen een oliebolletje of acht, áchter de kachel gekomen. Het is zo'n ouderwetse kachel die 's-nachts warmte opslaat, tegen de muur en onder een tafel. Daar kan ik dus zo niet bij.

Voordeel is dan weer wel dat je er niks van ziet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook voor mij een dag om terug te kijken.

Vorig jaar om deze tijd lag ik ziek op te bank, ziek van de drank die ik dagen daarvoor had gedronken.

Kon geen oud en nieuw vieren met mijn dochter, te ziek. Zij is naar vrienden gegaan, zodat ze toch oud en nieuw kon vieren. Oudejaarsdag vorig jaar was toch wel het dieptepunt in mijn alcohol gebruik.

Toch duurde het daarna nog ruim 3 maanden voordat ik het lef had om hulp te zoeken.

Ik sta nu ruim 8 maanden droog. Therapie was/is zwaar. Ik heb hele grote en belangrijke stappen gezet naar een leven waarin ik zelf mijn koers kan bepalen. Ik ben er nog niet, maar ga vol vertrouwen verder op mijn pad.

Mijn toekomst ziet er een stuk zonniger uit.

Ik wens jullie allemaal een heel goed uiteinde van dit jaar en een goede start van het nieuwe.

Verder wens ik degene die het nodig hebben (omdat hun partner of kind er vanavond niet bij is of omdat de verleiding om toch te drinken heel groot wordt of ....... ) heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je geen hond Dylan ;)  En met zo'n staalwol sponsje kom je ver hoor. En als je er nog aan kan komen wat kachelpoets. Misschien verkopen ze dat nog in een oude drogisterij en anders op internet. Maar ik hoop dat het niet al te veel schade geeft aan je kachel. meestal is dat de trots van de huiskamer.

 

Hartstikke goed Kastanje 8 mnd. droog. Nu op naar het jaar. :rose: :rose: :rose: :rose:

 

Groot gelijk H.Leers lekker bij tijd de koffer in. Kan er niets gebeuren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh, zo'n ramp is het helemaal niet. Was het maar een mooie kachel maar dit ding was 10 jaar geleden al rijp voor het grof vuil. Alleen wil mijn verhuurder daar nog niets van weten. Hij is te oud voor dat soort dingen meent hij, en dan bedoelt hij zichzelf haha.

 

Bovendien is het gelukkig geen vette troep merk ik. Het droogt op en dan laat het zo los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Blij dat ik niet drink vanavond....onverwacht een show aankomende nacht om half twee

En eerlijk, een dronken buikdanseres ???? Nou neu. Not charming.

Dus 0% bier en wat hapjes.

Gelukkig wint buikdansen het altijd van de drank, maar toch voor de zekerheid een groen pilletje genomen.

Fijne avond iedereen. Mijn voornemen voor 2014 ? Geen. Ik hoop en wens op minder negativiteit op mn pad.

:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...