Spring naar bijdragen

Maandag 25 november


Jen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

 

 

Mark, hoe dóe je dat? Zo weet ik weer dat ik mij op digibeten nivo bevind :)

Tsja, ik maak eerst een printscreen en vervolgens plak ik dat in paint, bewerk het en deel het via photobucket.com. snappie?

bewerkt door mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze mooie ochtend  :sun:

 

Gisteravond een kookavond gehad met een vriend

die witte wijn aan het drinken was. Deed me niks (geen enkele trek!),

en kan wel voorzichtig zeggen dat ik weer op

het oude niveau zit van een 'niet-drinker'.

 

Maar voor vandaag voor de zekerheid:

 

 

DAGPACT:

Kastanje 

Albert

Lytse

Fruitvlieg

Ietjefietje

Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze mooie ochtend  :sun:

 

Gisteravond een kookavond gehad met een vriend

die witte wijn aan het drinken was. Deed me niks (geen enkele trek!),

en kan wel voorzichtig zeggen dat ik weer op

het oude niveau zit van een 'niet-drinker'.

 

Maar voor vandaag voor de zekerheid:

 

 

DAGPACT:

Kastanje 

Albert

Lytse

Fruitvlieg

Ietjefietje

Joris

An

 

Joris, ja zo ervaar ik de drank momenteel ook. Nul trek. Lekker gemakkelijk he? Maar ik doe toch maar weer eens mee vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, Joris, we gaan ervoor. A'dam blijft vandaag droog en zonnig :-)

ook maar meteen een afspraak met de huisarts gemaakt voor morgen.

moest toch al. een dubbele afspraak gevraagd, want ik wil ook mijn bloed laten controleren

en eens even praten over die depressie-klachten die ik maar blijf houden.

 

ben nog misselijk van zaterdag, als ik er aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stik,een groot woord,het betekent overlijden.

Klinkt dapper Mark,maar het feit dat je er nog bent betekent ook dat er nog iets is om voor te leven.

Zelfmedelijden is belemmerend,en zwelgen daarin is voor mij de makkelijkste weg.

Maak een keus.

Hot, je kan het ook anders opvatten. Als je aan het stikken bent kun je gered worden door mensen met kunde, daar kies ik maar voor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, Joris, we gaan ervoor. A'dam blijft vandaag droog en zonnig :-)

ook maar meteen een afspraak met de huisarts gemaakt voor morgen.

moest toch al. een dubbele afspraak gevraagd, want ik wil ook mijn bloed laten controleren

en eens even praten over die depressie-klachten die ik maar blijf houden.

 

ben nog misselijk van zaterdag, als ik er aan denk.

Ja, Nadia die gevoelens van depressie die ook zwaar aanvoelen is een

moeilijke tijd en waar je ook nergens zin in hebt. En toch, en ik spreek uit

ervaring, het doen van leuke dingen helpen je toch uit die put.

Zet die eerste stap. Praten is oké, maar een echte genezing komt

door iets fysiek te doen; Wandelen, tuinieren, sporten, of iets

creatief. Of meld je aan als buddy om iets voor een ander te

betekenen en je zult merken dat je er zelf ook beter van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 Of meld je aan als buddy om iets voor een ander te

betekenen en je zult merken dat je er zelf ook beter van wordt.

 

Dit is nou waar de zgn. "fellowships" van de AA en afgeleide 12-stappen groepen op zijn gebaseerd, tenminste díe waar aan het programma wordt gewerkt.. sponsors en sponsee's. Je kunt behouden en aanvullen wat je hebt (verworven) door het te delen met anderen (nieuwkomers bijvoorbeeld). Samen aan je herstel werken. Niet in je uppie gaan zitten dokteren maar werken met opgedane kennis van anderen en je eigen opgedane kennis delen met andere zoekenden..

 

Dit forum is daar ook voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen

 

Koh je hebt nog een antwoord te goed van mij, wat betreft mijn HR verwarmingsketel.

Maar het lijkt of dat thema alweer mijlen ver achter me ligt en ik weet er niks zinnigs meer over te vertellen.

Alleen het feit dat ik verbaasd was dat je aan mij vroeg of ik nog een ketel had in nederland.

Daar kan ik bevestigend op antwoorden en die ketel was stuk gegaan, ik ben naar Nederland geraced

en heb binnen 2 dagen het probleem verholpen of laten doen door de vakman.

De mensen die er wonen komen lekker warm de winter door.

 

Tja en over mijn  nervositeit bij de arts die je onverwacht, aan de hand van wat onderzoeken kan meedelen dat je leven weer in gevaar is kan ik 

het volgende zeggen.

Ik kwam daar aan en de wachtkamer was leeg, meestal zit er wel iemand waar ik dan een praatje mee maak

en dat is prettig want dat leid de gedachten, van de onvermijdelijke confrontatie met de oncoloog, een beetje af.

Over het algemeen zit de wachtkamer vol en bij de aanblik van die leegte dacht ik, zeker allemaal overleden?

Om vervolgens plaats te nemen, een papiertje te pakken en de belangrijkste punten op te schrijven die ik onder de aandacht

wilde brengen.

Ik hoefde niet lang te wachten en gelukkig  kreeg ik in de spreekkamer meteen te horen dat de uitslagen van de onderzoeken goed waren.

En dan krijg ik ineens meer lucht, ga eens recht in de stoel zitten, schouders naar achteren hoofd omhoog en kan wel huilen en lachen tegelijk.

En ik blijf zitten waar ik vroeger op de vlucht sloeg.

Kohtje het leven is me na het het herstellen van een jaar chemo en verwerken van de situatie nog dierbaarder geworden.

Ik ben verschillende keren geconfronteerd met de betrekkelijkheid van het leven, maar dan was er altijd nog keus om, door de drank te

laten staan er weer boven op te komen.

Door de ziekte kanker ben ik gaan inzien hoe onbelangrijk en onbenullig veel facetten van het leven zijn.

Hoe kwetsbaar ik ben en dat aan al het leven een einde komt.

Na de kwaadheid over het vonnis over mij geveld, kwam de berusting en ik ben me nog meer dan voorheen gaan beseffen

hoe belangrijk mensen in mijn leven zijn en dat je vast loopt als je niet om hulp vraagt.

Ik zie en voel veel meer dan voorheen doordat ik nu en dan eens blijf stil staan bij wat er om me heen gebeurt en mijn geestelijke gezondheid is er op vooruit gegaan.

Het contact met mijn partner is verbetert en mijn geduld, dat zwaar op de proef is gesteld in die vervelende periode

is groter geworden.

Koh de tijd zal leren hoe het verder met me gaat, grotendeels heb ik dat zelf in handen maar ik ben me er van bewust geworden

 dat in slechte tijden er een HM is, die over me waakt en op die moeilijke momenten  dicht bij is, erg dicht, bijna om aan te raken.

Met het besef dat bij de ergste zielepijn ik er niet alleen voor sta, is de angst voor de dood verdwenen en tijd onbelangrijk geworden.

Inmiddels zijn we 4 jaar verder, geschenken zijn het en ik zou dit allemaal niet hebben aangekund als ik nog had gedronken.

Nuchter zijn is daarom een groot goed voor mij en de verslaving is daardoor beter te hanteren en op afstand te zetten, 

niet tijdelijk maar voor altijd.

 

Ga goed Koh ga nuchter. :rose:

 

Ik ga de kroeg in voor een bak koffie en de krant, ik heb er zin in vandaag.

bewerkt door Rudy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, bedankt dat je alsnog zo uitgebreid hebt geantwoord. Ja, ik dacht dat je echt helemaal naar België was vertrokken, maar je hebt dus in het hoge en verre noord-oosten (ten opzichte van België) je huis nog..

 

De eindigheid van het leven beseffen heeft voor mij ook een andere vorm aangenomen. Ik heb dan geen levensbedreigende ziekte voor zover ik nu weet, maar wel een levens"beperkende" aandoening. Hierdoor kan ik mijn armen en handen veel minder goed gebruiken dan voorheen. Deze aandoening heeft me er echter wel van doordrongen dat niets zo vanzelfsprekend is als dat ik vroeger dacht dat het was. Zal ook te maken hebben met leeftijd. Dit besef heeft me nederiger gemaakt dan ik voorheen was. Dit besef heeft me uit het centrum van mijn universumpje getrokken waardoor ik mezelf ben gaan zien als een nietig onderdeeltje van een groot raderwerk. Zolang ik er deel van uitmaak ben ik belangrijk, maar niet onmisbaar.. als ik wegval vult de wirwar van radertjes zich weer zodanig dat het grote geheel gewoon door blijft draaien, net zoals de oceaan geen gat vertoont als je er een emmertje water uithaalt. Maar toch was dat emmertje water een subsantieel onderdeel van die oceaan voordat het er uit geschept werd.

 

Door dit zo te zien is mijn angst voor de dood die ik eerder had, maar ook mijn verlangen naar de dood in tijden dat ik in diepe wanhoop leefde, verdwenen.. ik kan de dingen nu veel makkelijker accepteren zoals ze zijn. En niet alleen dingen, maar ook mensen en situaties. Niet op de perfecte manier zoals alleen perfecte mensen dat misschien kunnen, maar ik heb het begrip "relativeren" aan de mogelijkheden van omgaan met de samenleving toe weten te voegen. Door de eindigheid van het leven niet meer als straf te zien maar als logisch, als realistisch, heb ik meer innerlijke rust gekregen. En door die innerlijke rust is het niet meer nodig te vluchten in de één of andere roes.

 

Rudy, voor jou ook: ga goed dus nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...