Spring naar bijdragen

Zondag 17 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Pfff wat een gedoe!

 

Gelukkig is er de zandbak!

 

Of moet ik misschien antwoorden in dat andere vakje bij meer berichtopties?

 

Als ik dan toch misschien een langer bericht moet typen maak ik daar dan maar es gebruik van om te zeggen dat ik altijd heel veel had/heb aan mensen zoals jij Koh. Ook Ludwg, Rudy en ach nog zovele meer....

Waarvoor dank.

 

EN daar is t ie... laatst automatisch ...

 

 

ben ondertussen naar allerlei andere pagina s geweest en ja hoor! Het werkt!

Thx Koh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik gisteren ook al schreef hé wijfie, laat hem. Als hij niets meer wil, wil hij ook niet dat jij gaat proberen dat te veranderen. Hij wil gewoon niets meer, en dat moet je accepteren en respecteren ook al is dat moeilijk, dat is toch de enigste manier om het wat dragelijk te maken.

En je hebt best kans dat, als jij een houding aan neemt van, het is mij goed wat je doet, dan heb je best kans dat hij bij draait. 

Voor mij was erg belangrijk dat ik weer wat meer aandacht voor mijzelf kreeg. Proberen leuke dingen te doen en niet mijn manneke de hele tijd op zijn huid zitten zodat hij maar ging veranderen, want dat deed hij niet, ook niet voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, ik vind het moeilijk om op je te reageren. Ik benijd de situatie waarin je zit niet. Ik benijd jou niet, ik benijd je man niet. De narigheid druipt er aan alle kanten vanaf.

 

Uit wat ik zo in de loop van de jaren van je gelezen heb, heeft je man het niet altijd even gemakkelijk me jou gehad, daar heb je wel eens over geschreven. Jij hebt de ziekte alcoholisme en dat werd/wordt door je man niet altijd goed begrepen. Hoezeer verlangde je niet naar een beetje begrip van zijn kant, naar vergeving en steun in je pogingen om niet meer te hoeven drinken. Het lijkt er nu op dat jij de ziekte van je man niet begrijpt.

 

Boosheid is funest als het om begrip, empathie voor de ander gaat. Ik lees in je berichten van de laatste tijd bijna niets anders dan boosheid, zowel van jou als van je man. Alsof jouw en zijn ziekte tegen elkaar moeten worden uitgespeeld tot één van de twee het loodje legt. Alsof jullie op wraak uitzijn door te laten zien wat de één de ander en de ander de één heeft aangedaan of aandoet. 

 

Dat hij niet kan aanvaarden dat hij ziek is, wat volgens mij blijkt uit zijn hele doen en laten, wil niet zeggen dat jij daarom maar boos op hem moet zijn. Probeer de gedachte dat jij verplicht bent om voor hem te zorgen nu eens los te laten en probeer je nu eens in te leven in zijn verwarde, angstige manier van denken. Je weet als alcoholiste heel goed hoe het voelt om alleen te staan en je onmachtig te voelen. Als er iets van liefde voor hem in je zit (en daar ben ik van overtuigd) dan probeer je zijn verwarring en angst te verlichten door er gewoon voor hem te zijn, niet omdat je dat moet, maar omdat je van hem houdt. Verwacht dan niet meteen dankbaarheid, misschien heeft hij je nog veel te vergeven en heeft dat veel tijd nodig. Maar door er gewoon voor hem te zijn als hij dat nodig heeft, zonder er meteen beloning voor terug te verlangen, door zelf liefde te geven, door je dienstbaar op te stellen, zul je je waarschijnlijk al veel beter gaan voelen dan wanneer je steeds uit boosheid en een vals plichtsgevoel handelt.

 

Je kunt je man niet veranderen, dat kan hij alleen zelf. Maar jij kunt wel jezelf veranderen. "Verander de wereld en begin dan bij jezelf" werkt echt.

Nu ben je 's avonds vaak (dood)moe en boos, dat kun je veranderen in moe maar voldaan.

 

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is het toch allemaal zwaar he.....

als ik hier, het forum lees, is het allemaal zo negatief.

ik dit, ik dat... en hij dit enz...

annalyseer, vergrootglas enz

ondanks alle het negatieve, moeten we wel het luchtige en

positieve blijven zien.

niet alles zo zwaar nemen, accepteren en blijven lachen

hoe moeilijk die "clowns" traan ook kan zijn.

wordt anders zo onnodig zwaar en zwart...

zal aan mij liggen.. :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, humor is zeer zeker belangrijk. Ik was als alcoholist erg goed in het belachelijk maken van m'n eigen zelfvernietiging, niet zozeer omdat ik het zo grappig vond, maar om de realiteit maar niet onder ogen te hoeven zien. Niet alles is met een grap en een grol weer goed te maken. De onderliggende toon is, wat betreft drugs/alcoholverslaving altijd doodernstig. Ik heb een dodelijke ziekte als ik er niets aan doe, en ik heb in het verleden door mijn ziekte ook anderen in (levens)gevaar gebracht.

 

Voor mij is het van levensbelang dat ik de ernst van de situatie blijf herkennen. Als ik dat doe, als ik mijn ziekte begrijp, dan komt er genoeg ruimte voor grappen en grollen. En dan kan ik zelfs mijn eigen verslaving soms best grappig vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leven is zo kort...

verslaving, geen verslaving..

zonder humor is alles "niet ok"

leven met een verslaving  en vroege dood, hoe raar het ook klinkt,

kan ook "ok" zijn

hoe graag wil je iets..

hoe graag kan je iets..

that's it.

maar maak alles niet zwaarder dan het is...

100.00 jaar geleden werden we niet ouder dan 25.........

alles is een "nu" moment totdat er even geen moment meer is..

http://youtu.be/pDQ_EA5DJqI

laten we elkaar motiveren in al het goede.... hoe fucking moeilijk ook.

zal wel weer aan het brabbelen zijn,  geen alcohol hoor, zit aan de refusal.

krijg daar trouwens een hele vieze smaak van, weet niet, maar niet lekker..

 

keep loving, that's all there is.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al weer 25 kilo kwijt sinds ik opnieuw ben gestopt met bieren.

Krijg nu vreetkicken en er zit al weer 3 kilo bij aan, binnen 2 weken. :face-icon-small-shocked:

 

Dat moet niet, krijg ik straks weer zo'n dikke harses....

Ja en dan moet je het plaatje nemen van Obelix  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...