jannekeW Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Ik ben nu hier, en moet even wennen aan hoe het allemaal werkt want ben niet zo goed met computers. dus 9 van de 10 keer gaat het fout. ook met mijn drankprobleem op het moment. ik kan prima dagen van de alcohol afblijven (hmmm nu ik dit typ en eerlijk moet zijn weet ik dat ik lieg), maar het liefste drink ik elke dag. en als ik de kans krijg doe ik dat ook. ik wil er zo graag vanaf... ik kan niet 1 glas drinken, de fles moet altijd leeg.ik heb een fantastisch gezin, een leuke man, 2 gezonde lieve kinderen.. wat wil je nog meer... ik snap ook niet waar ik mee bezig ben. mijn man heeft al gezegt dat ik van de drank afmoet (weet ik ook wel, ik heb over het algemeen een slechte dronk) hoop dat ik hier eventueel een maatje kan vinden (las al dat die dun gezaaid zijn) maar ik wil er gewoon echt mee stoppen... ik weet dat ik het kan, maar is wel fijn om het er af en toe met iemand over te kunnen hebben.hoop jullie nog te spreken op het forumliefs janneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Welkom Janneke,je bent eerlijken dat is een mooie eerste stapzeker als je hier komten het via het forumop een rijtje zet.Stoppen is op zich niet moeilijk:elke dag zeggen ik neem die eerst niet vandaagis al genoeg.Leren trek uit te zitten, je redenen waarom je dronk, onder ogen zien,en aan te gaan, is moeilijker, maar nuchter wel te doen.Je leest vast al mee en kunt bij andere mensen veel lezen.Bij wie is wie is het voorsteldraadje waar je kunt lezen dat je het thuis zelf moet doenmaar hier ben je zelden of nooit alleen; zoveel ervaring hier en met vallen en opstaanlukt het de meesten om ADB te worden.Jou ook denk ik zo, ik hoop dat je snel een maatje vindt, want dat heeft mij giga gesteunden nog steeds. Succes! enne elke dag je even melden hier en delen wat je bezighoudt, helpt ook:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 ik zeg..hoi!!!doe je goed!!!!luisteren, meepraten, en je ervaring opdoen....succes joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 17 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Thanx, dat doet me heel veel. ben blij dat ik eindelijk iets gevonden heb wat me waarschijnlijk kan helpen en mensen die me snappen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Welkom Janneke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 quote: Originally posted by: jannekeWThanx, dat doet me heel veel. ben blij dat ik eindelijk iets gevonden heb wat me waarschijnlijk kan helpen en mensen die me snappen... Ja hoor, we snappen het. En er valt hier veel te leren. Het echte werk moet je zelf doen natuurlijk, maar met de ervaringen van mensen die hier al langer rondlopen kan je een eind op weg geholpen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2011 Welkom,Hier je alcoholprobleem delen kan je waarschijnlijk een heel eind op weg helpen. Mij in ieder geval wel. Ik ben erg blij dit forum gevonden te hebben en te lezen dat ik niet de enige was met het aanpakken van mijn probleem. In mijn directe omgeving kan en wil ik dat niet. Goed dat je onderkend een probleem te hebben. Dat opent de weg om er een oplossing voor te vinden. Het heeft mij heel wat jaren gekost dit werkelijk te onderkennen. Ik dacht heel lang, ik krijg het wel onder controle. Niet dus. Conclusie die ik daaruit getrokken heb is helemaal stoppen. En dan? Dat is de grote opgave. Het antwoord zal voor een ieder anders zijn. Ik zie het nu zo dat ook zonder mijn leven heel aangenaam is. Op sommige vlakken zelfs beter. Natuurlijk mis ik het ook nog wel eens. Dat is zo. (Ben drie maanden gestopt.) Misschien gaat dat nog wel eens over. Heel veel succes, ik hoop dat ook voor jouw dit forum veel kan betekenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 19 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hoi Janneke,Welkom hier, als je wilt ik kan je maatje zijn, ik heb ook een leuke familie, ben moeder van 2. Jouw verhaal is me heel herkenbaar.Ik wens je veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Welkom Janneke,Doe met ons mee en probeer a.d.b. te blijven. Deze dag is belangrijk voor de rest van je leven.Zien we je bij ditjes endatjes dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 19 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hoihoi!Ik kom zeker op de ditjes, datjes en dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hoi Janneke WELKOMHoe herkenbaar....de fles moet leeg!!En een slechte dronk!!Ik wens je alle succes bij je strijd tegen de alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 19 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2011 Hai susana,Ik neem graag je uitnodiging aan als maatje:) ThanxBen nu 3 dagen op weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2011 Janneke welkom:present:Laat je niet kisten door je uitglijder. Gewoon opstaan en verdergaan waar je gebleven was!De meeste van ons vallen wel eens voordat het echt gaat lukken. Maar niet te vaak gaan vallen natuurlijk, anders schiet je zelfvertrouwen helemaal door het putje. Drie dagen droog geweest en nu daar vet overheen!Zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Theetje Geplaatst 21 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2011 Hoi Janneke,Als je nog een maatje kunt gebruiken dan wil ik er graag voor je zijn, voor mij ook dag 1 vandaag! Wie weet kunnen we samen aan een nieuw record beginnen?Groetjes,Theetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 23 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2011 Welkom Janneke, misschien wat laat maar wel zo gemeend.Ik wens je veel succes met je genomen stap om ADB te worden en te blijven.Liefs Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 23 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2011 Hai Desi!Dank je. Tot nu toe gaat het goed. Heb weer een nieuwe afleiding, die ik vroeger ook had om lekker in mijn vel te zitten: extra veel sporten. Ik geniet nu ook overal toch meer van en geniet van het gevoel om nuchter te zijn, alhoewel ik af en toe nog wel zin heb in een borrel:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 23 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2011 Janneke :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Goed joh!!!Ik hoop ook over 3 dagen te kunnen zeggen dat 3 dagen gestopt ben...uuhhh... ik bedoel: over drie dagen kan ik ook zeggen dat al 3 dagen gestopt benB). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Hoi JannekeIk vroeg net in mijn eigen voorstel draadje hoe het nu met jou gaat sinds de 20e, maar ik lees al dat het goed gaat! fijn dat je aan het sporten bent, wat doe je dan?Sporten dat zal ik ook eens moeten doen..maar ja..daar heb of had :-) ik altijd excuses voor...te druk...geen oppas...vind niets leuk, kost zoveel geld ...enz enz..dat moet dus ook veranderen bij mij..., maar eerst mijn plan maar eens op de rails hebben..!We gaan er voor!Groetjes Noortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Hai noortje!Ik geef een paar uurtjes les op een grote sportschool waar ze ook nog eens 's ochtends kinderopvang hebben. Dat is voor mij een goede motivatie:) ik krijg er nog geld voor ook, hoef dus niets te betalen en heb ook meteen oppas!! ideaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Ohww....dat is echt ideaal! heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 30 november 2011 Rapport Share Geplaatst 30 november 2011 verkeerd geplaatst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden