BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 OOOh was jij dat Tas. hahahahahahaha. Erg he.Met de auto ofzo? Hoe was het ook alweer???Meid, jammer dat afspraak peut niet doorging, had je vandaag kunnen gebruiken. Heb geen noed, komt allemaal goed, echt waar. Blijf eraan werken meid.En ja, dat schulgevoel. Onderzoek het, bekijk het en doe er iets aan.Wat ik niet helemaal snap; je schreef net dat je al twee jaar niet meer drinkt en de lantaarnpaal was 13 maanden geleden? Maakt mij niet uit hoor maar dan drink je nu toch een maand of dertien niet meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Goede morgen allemaal,Kit, het allerbeste wens ik je,Jij was een van de eersten die mij hier welkom heten en thuis hebben laten voelen, ik zal je missen.Hat ga je goed...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Nee Dehn, dat snapt mn ....ook. De vraag blijft; waarom de behoefte om dit nu te vermelden. We hebben het toch over ouders die drinken? Mijn lief haar ouders waren niet aan de drank en zij is net zo verknipt als ik:o:D dus ja...Maar goed, je vond het nodig dus is het nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Goeiemorgen,Over puberende pubers en jong-volwassenen kan ik geen zinnig woord zeggen. Alleen maar sterkte.Ik ben niet opgegroeid bij mijn ouders maar bij een oom en tante. Mijn oom kon je wel een alcoholist noemen, denk ik. Maar ik was niet erg aan ze gehecht - en zij niet aan mij - dus ik ging gewoon altijd mijn eigen gang. Dus ik kan mezelf ook al geen moeilijke puber noemen.Yvonne, jouw maandag begint goed. Hartstikke fijn voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 hahaha,ik zit net mijn bericht aan te passenfeb 2008 gestoptsept 2008 gevierd dat ik mijn rijbewijs terug hadokt 2008 weer gestoptfeb. 2009 een eenmalige actie met direct gevolg............ruzie met een lantaarnpaalok, geen twee jaar droog maar van de 104 weken, 98 droog.zie je wel, ik ben niet geschikt voor alcohol, als ik het doe dan gaat het goed fout neem nog maar een kop koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Goeiemorgen mensen,Tas:, sterkte meisIk hoop voor je dat je ergens vandaag weer kontakt kunt maken met je humorzo veel fijner als schuldgevoelensdie hepen jullie niet de grenzen weer te vindenVandaag is komplementen dag: goh v wat kun jij schelden meis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Bol; kinderen zijn geen honden; die je met Pavlov gedachten kan opvoeden; dan leg je ze alleen maar jouw wil op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Nou, kk zijn dan geen honden maar je kunt ze wel degelijk veel leren. Heb het afgelopen week weer ondervonden terwijl ik op neefje paste van 3,5. Bij z'n ouders is het soms een rotjong, zooo vervelend. Bij mij niet. Zijn ouders zitten niet op één lijn. Bij mij is ja, ja en nee is nee. En daar kun je mee spelen. Kinderen bied je veiligheid door duidelijk te zijn. Ze te begrenzen want dat kunnen ze zelf niet, als ze zo klein zijn. Ik begrens hem, dat weet hij en hij hoeft niet in verzet. Want eigenlijk mag bijna alles wat hij wil, binnen redelijke grenzen, en hebben we haast geen strijd gehad. Het is een lekker ding en ik vond het fijn om op hem te passen.Caro, ben jij hier nog maar twee jaar? En hoelang sta jij droog dan? Al langer toch? Of niet.Tas, neem nog maar een bakkie troost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 voelde me niet gekwetst hoor caropersoonlijk hang ik niet echt aan mijn stopdatumik ben gewoon twee jaar geleden begonnen om mijn leven opnieuw in te richtenzo zie ik dat meermaar wat je zegt, ik wil en kan die uitglijders wel vergeten maar de omgeving nietgoed recht overigens, want het geeft voor de omgeving wel een enorme teleurstelling als je uitglijdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Zo, intake achter de rug, nu maar wachten op verdere instructies binnen twee dagen.Heb nog maar een bakkie koffie extra gezet om het te vieren. Nog een kwartiertje hier neuzen en dan ga ik echt aan de slag, heb weliswaar vrij vandaag, maar er ligt hier in huis ook nog het een en ander op me te wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Leren ja natuurlijk maar dat is wat anders dan jouw wil aan hun opleggen. Leren is mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 ik ga mijn trap schuren!even de frustratie van me afwerken!jane,je opmerking komt nu pas binnen!die zal ik onthouden voor vanavond een compliment geven voor de kwaliteit van schelden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Dhen, soms leg ik mn wil ook op aan een kind van 3.5. Hij mag niet zelf de schaar pakken die boven het aanrecht hangt. Hij een stoel, klimmen op aanrecht en dan met die schaar in z'n hand weer naar benee. Mag niet, is wil opleggen. Maar dat is wrs niet wat jij bedoeld te zeggen. Hij mocht ook niet op de grond spugen. Dan val ik ff uit en zeg hem dat IK wil dat HIJ het opruimt. Snaptie die wel...hahahaha. T 'is een heerlijk ventje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ik weet wel wat anders. Kinderen die thuis de "mogelijkheid" hebben om zich te weren, hoe heftig ook, worden later weerbaardere mensen die van zich af kunnen bijten.Dat zie ik in mijn omgeving, van mensen die vroeger thuis veel tegen hun opvoeders aan hebben geschopt.En ik merk het aan mezelf, omdat ik vroeger nooit tegengas heb gekregen of heb hoeven geven, dat ik mezelf in een confrontatie terugtrek, in plaats van te vechten. Of vechten is misschien een verkeerd woord, maar in iedere geval ga ik de confrontatie niet aan.Ik bedoel ermee te zeggen dat er in al dat gescheld misschien toch wel iets positiefs zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ok Tas, zal je dochter blij mee zijn:DEn nou nog ff; wanner is je stopdatum??? De echte zeg maar....Hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Dhendro. Manipuleren hoeft niet altijd negatief te zijn. Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik, denk ik, mijn kinderen veel complimenten geven, maar dat is omdat ik die zelf nooit gehad heb. Ik denk dat kinderen daar van groeien. Maar nogmaals, ik heb geen kinderen dus is het heel moeilijk.Ik heb vaker gehoord dat kinderen het bloed onder je nagels vandaan halen.Ik heb wel veel kinderen in huis gehad, daar deed ik het altijd wel mee en dat lukte goed.Maar het waren niet mijn eigen kinderen. Het lijkt me heel moeilijk om kinderen op een goeie manier op te voeden. Daarom heb ik altijd zo veel repect voor ouders die er alleen voor staan. Het vergt zoveel aan energie, en het jezelf veel weg moeten cijferen om het maar goed te doen.Blij dat ik, ondankst ik kinderen vaak gemist heb, geen kinderen heb gehad.Zou het hoogstwaarschijnlijk helemaal verknalt hebben.Jos zei altijd, "Je hoeft kinderen niet op te voeden, je moet ze alleen maar bij sturen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ja BB, ik bedoel het anders, ik reageerde op Bol, die zegt straffen door te negeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Negeren bedoel in niet als straf. Negeren kan het gevoel aan kinderen geven dat ze het niet goed doen. Als je kinderen uitlegt waarom je negeert, kunnen ze begrijpen waarom je dat gedrag niet goed vind.Altijd terug komen op jouw gedrag en uitleggen aan kinderen waarom je dat doet. Dat is heel belangrijk voor kinderen. Begrijpen waarom je je zo gedragen hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ik ben er ook van overtuigd dat je kinderen veel complimenten moet geven, positieve aandacht wanneer het maar kan. Maar ook dat je kinderen duidelijke grenzen aan moet geven, daar hebben ze echt behoefte aan, en dat hoeft helemaal niet negatief te zijn. Je wil opleggen: ja hoor, JIJ bent de baas, natuurlijk legde ik vroeger uit waarom iets moest of niet mocht, maar er gebeurde wat IK zei, duidelijk. Ik heb denk ik niet echt moeilijke kinderen gehad, in de pubertijd was het wel eens moeilijk, de ene trok zich terug en mokte op zijn tijd, de andere liet de hele wereld wel weten dat ze het ergens niet mee eens was Maar alles bij elkaar mocht ik mijn handjes dichtknijpen met ze hoor. En uiteindelijk ging ook die pubertijd weer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Tass,Wij hebben zoiets mee gemaakt met onze zoon. Geen land mee te bezeilen.Terroriseerde het hele huis, als ik elders moest overnachten voor een vergadering of training durfde mijn vrouw bijna niet naar huis.Uiteindelijk is hij het net voor zijn achtiende afgetrapt.Is later helemaal goed gekomen, geweldige vent met geweldig gezinnetje.En dat zal bij jouw ook wel gebeuren.Maar voorlopig zit je midden in die ellende en ik wens je er heel veel sterkte mee.Heel veel wijsheid, beheersing en kalmte wens ik je ook, voor je het weet zeg of doe je iets dat het alleen maar erger maakt en niet of heel moeilijk is terug te draaien.Ik bedoel dat ik het dan zover had dat mijn zoon aan zijn stutten trok maar toen gingen we, zeker mijn vrouw, bijna kapot van de zorgen die we ons om hem maakten.Ik leef met je mee Tass... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Heftige kinderverhalen, sterkte, Tas. Em Bam, ze kunnen zeker uit genadeloos gek worden omdat de favourite broek niet schoon en droog is! Niet te filmen!Oudste van m'n meissie is nu net 16. Was 14 toen ik in beeld kwam.Ma in 't geheel geen drankprobleem, maar wel fulltime werkende alleenstaande ouder. Die jongen regeerde de boel, moeder en jonger broertje incluis.'t Heb wat moeite gekost, maar nou doet ie moeiteloos onze was er (heel af en toe) bij. Echt waar. En tussen de mannen gaat het ook beter, kon nog beter, maar alla.Ik ben net met z'n net behaalde uitslag van 't brommerexamen op 't gemeentekantoor geweest, alles mee, z'n ID, fotoos, the lot. Ik kon het niet regelen, moet ie zelf doen, zeggen de ambtenaartjes. God, wat was ik boos, uit m'n nachtdienstje.Nou mag ie van mij morgenvroeg lekker spijbelen om 't zo snel mogelijk te regelen. En kijk, dat waardeert ie dan weer.De stiefvader Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan123 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Goedemorgen allen!Dag 14 zonder alcohol, de tijd gaat snel als het gezellig is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Hoi allemaal,Heel even..want moet zo werken.Ik wil Yvonne bij deze heel veel kracht, moed en sterkte wensen, met je goede voornemen.Harstikke fijn, dat je snel kan beginnen met de internetbehandeling.Heb er zelf heel veel baat bij gehad.Heb een fijne dag, en ga ervoor meid!Verder helaas geen tijd gehad om alles door te lezen, dus te reageren.Iedereen een hele fijne, droge dag nog.Ik ga aan het werk.Toedels ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Mooi Jan123,Dat er nog maar vele mogen volgen.Zelf heb ik sinds 6 februari niet meer aan Bachus toe gegeven, een dag of 22 dus.Gisteren visite gehad en lekker uit wezen eten.Was hatstikke goed, de Stroming in Woudrichem.Ik zag er eigenlijk tegen op, het leek me niets uit eten en geen wijn.Maar het ging prima, een stuk of 5 flesjes Spa, nou ja Cheaudfontaine, op.Heb gelukkig geen drank nodig om een beetje losser te worden, ben geen verlegen type.Staat nu nog een halve fles Saint Emilion op het aanrecht, over van gisteren.Weet dat het een lekker wijntje is maar ga hem toch maar in de gootsteen gieten.Ben blij maar vooral dankbaar dat me dat lukt, wijn enz. voor de visite inschenken en zelf een Spa'tje nemen.Besef best dat dat geen verdienste maar een gelukkie isTerug kijkend op gisteren en uberhaupt de afgelopen 3 weken ga ik steeds sterker overwegen om maar helemaal nooit meer te drinken.Tot nu toe speel ik nog altijd met het idee om na 3 maanden niets wel weer gecontroleerd en sociaal af en toe weer een slokje te kunnen nemen.We zien wel...Ik wens jouw in elk geval veel sterkte en droogte toe,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessie Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Kinderen vragen zich af waarom papa of mama nou niet kan stoppen met drinken. Het kind vraagt zich af of zij wel genoeg van papa of mama houdt. En het kind vraagt zich ook af of papa of mama wel genoeg van het kind houdt. Want als pa of ma van de kinderen houdt moeten ze toch ook gewoon kunnen stoppen met drinken???BB, dit is DE reden dat ik ben gestopt. De blik in de ogen van mijn zoon! Een betere stok achter de deur kun je niet hebben!!!! Zoveel verdriet en zoveel pijn in zijn ogen............Hoe stom kun je zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden