Spring naar bijdragen

Maandag, 1 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Tasseke, het komt goed. Dank. :present:

Verdriet kan ook weer omslaan. Inderdaad een beetje bezig blijven.
Niet in vast blijven zitten en absoluut niet drinken, maar dat wist je al.

Groet.

Bam Bam, ik heb ook zuigtabletten. We zullen zien.

Jij, niet meer beginnen. Niet doen, je bent goed op weg.
heel veel drinken. Water dan hè! :)

Doessen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha dat is een goeie soothe!

dit soort situaties waren wel altijd aanleiding om naar de fles te grijpen
gelukkig is het nog te vroeg om het uberhaupt te overwegen
zit me soms wel eens af te vragen waar het mis is gegaan
ik heb nooit een kind gehad
altijd samen geleefd met een zeer vroeg volwassene
ze manouvreerd me een kant op waar ik niet heen wil.\

maar goed, tot 18.00 uur rust en vrede
laat ik dat ook niet verknallen
nog een kop koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het enige wat ik in die spiegel zie is mijn ex!
en van dat tiranieke gedrag?
sorry maar daar houdt ik echt niet van

het enige wat ik zit te bedenken is hoe ik mijzelf zo in de grond kan laten trappen door een kind
de enige mogelijkheid om dat te doorbreken is geweld, dan pas houden ze op
en laat ik daar net niet van houden

raar hoe dna ze toch laat gelden zonder voorbeeld
en dat alleen omdat de droger stuk is en ik vergeten ben om haar spijkerbroek te wassen.

ik stop er ook over, zoveel is het ook niet waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, lijkt me niet gemakkelijk en wens je dan ook sterkte, kalmte, moed en wijsheid.
Heb geen kinderen dus daar kan ik niet over delen. Ben wel puber geweest én dochter van een alcoholist.
Ik weet niet in hoeverre dit voor jullie situatie opgaat maar;
Ik had geen respect voor mijn vader, totaal niet. Ik vond het een slappe flonkie en een waardeloze zak. Hij verzoop het weekgeld en mn moeder moets maar weer zien hoe ze het moest rooien.

Mijn respect voor mn vader is langzaam aan weer teruggekomen nadat hij gestopt was. En zelfs toen heeft het lang geduurd. Wat ik wil zeggen, en dit is mss niet wat je wilt horen, in hoeverre heeft je drinken te maken met de situatie? KInderen zijn zeer loyaal, ontzettend loyaal. Maar als ouders niet de veiligheid en structuur bieden die het kind nodig heeft reageren kinderen daarop. En dan maakt het niet uit dat ze bijna 18 zijn. Wat ben je nou helemaal als je 18 bent? Nog een kind toch? Nou ja, ik dan toch. Dacht dat ik heel wat was, maar ik was nog zoooo klein.

En je schrijft dat je eigenlijk haar hele leven met een klein volwassene hebt geleefd. Dat is nooit de keuze van je dochter geweest. Dat kan een kind niet kiezen, daarvoor was ze, destijds, nog te klein.

Daarnaast is opgroeien lastig. Veel onzekerheden waar kinderen mee moeten leren omgaan enzovoort.
En ik heb het niet over schuld Tas. De dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan. En jij hebt ongetwijfeld altijd je best gedaan. Dat doen de meeste ouders, hun best doen.
Kijk naar wat jij kunt veranderen en laat de rest. What's done, is done. Je hebt vandaag, gisteren is geweest en morgen moet nog komen.
Nu gaan drinken verandert niets, maar dan ook helemaal niets, aan de situatie. Ook al kan ik me goed voorstellen dat je soms ff 'weg' wilt zijn. Been there, done that.

Take care Tas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorregens,

Kinderen weer op school, weekend weer voorbij...Vandaag een rustige dag waarvan ik lekker ga genieten;)

Tasseke: als je dochter haar spijkerbroek zo graag aan wilde dan kan ze hem toch zelf uitwassen? Ik ben zelf ook een moeilijke puber geweest en woonde om die reden op mijn 17de al op kamers. Dat heeft beide partijen veel goed gedaan! Niks voor je dochter?? Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Poeh, hele beelden hier
over de ik weet het allemaal
wel en allang en beter dan jou
dochter... En hoe een spijkerbroek
aanleiding kan zijn tot enorme terreur
Ze weet dus nog niets! :D Rennen Tas!
Laat je niet van je zetel sleuren!

Zo.
Koffie.
Anan!

Wat een virtueel bericht niet
aan adrenaline kan opropen..

Strange..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

het enige wat ik in die spiegel zie is mijn ex!


en van dat tiranieke gedrag?


sorry maar daar houdt ik echt niet van




het enige wat ik zit te bedenken is hoe ik mijzelf zo in de grond kan laten trappen door een kind


de enige mogelijkheid om dat te doorbreken is geweld, dan pas houden ze op


en laat ik daar net niet van houden




raar hoe dna ze toch laat gelden zonder voorbeeld


en dat alleen omdat de droger stuk is en ik vergeten ben om haar spijkerbroek te wassen.




ik stop er ook over, zoveel is het ook niet waard



BB says: Lees dit later nog es Tas. Ze is toch ook echt voor de helft van jou!
En zo boos worden over de niet gewassen spijkerbroek staat ergens voor. Zorg, aandacht die ze graag wil? Dat jij aan haar denkt? Dat je voor haar zorgt? Weet ik veel. Ik weet niets van jullie situatie. Onderzoek het en leer ervan. Dat geeft groei.
KMW.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goeie morgen allemaal.
Tas, ook ik heb ooit zo'n exemplaar gehad, maar het gaat allemaal voorbij hoor, hoe afgezaagd dat ook klinkt.
Dacht net even te lezen dat er weer vorst aankomt???? Hoop dat dat een geintje is, krijg onderhand een kunstkop van sneeuw en gladheid.
Na een hele dag alleen maar regen gisteren schijnt er hier nu een verlegen zonnetje..... laat het voorjaar maar komen zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, pas 1 maart en nu al 60 fleuries in de min. Vlgd geld over week of drie.
Piewiet. Overzichtje maken dan maar. Vakantie vlgd week al betaald:huh::) Geboekt in nog goeie periode, haha. Ach jongens, weinig geld, the least of my worry's. Maar kan groot worden als ik er geen aandacht aan besteed.

Tsssss, en er staan nog meer dure dingen op stapel. Dus aktie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam,

ik denk dat je daar zomaar de vinger op de zere plek neerlegd.

op de een of andere manier ergens het respect verloren
hoe ik ook bezig ben om alles op de rit te krijgen, het leuk te maken, het goed te doen
ze blijft moederen, weliswaar zeer aggressief
dat is ons gevecht
wie is nu de baas in huis en neemt de beslissingen?
ik wordt er in ieder geval erg moe van
raak ook wel het gevoel van thuis kwijt, ik voel me vaak niet thuis omdat alles volgens haar regels moet

maar goed, nu echt rennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, jaaaaaa, er komt weer nachtvorst. Heerlijk dat emmeren over het weer. Jongens, het is elke dag weer weer:D
Nee dan gister, de hele dag met die flonkregen.....
Alhoewel ik me verheug op het voorjaar, de vogels die lekker veel herrie maken, de geur vd lente, de plantjes die weer gaan groeien, verwondering, alweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... een waas van kleine groene puntjes aan de bomen.
inderdaad vogels smorgens vroeg, trouwens, ik hoor ze de laatste dagen alweer om kwart voor zeven als ik het hondje uit laat.... de lente is dus echt in aantocht.
En als het alleen bij een nachtvorstje blijft, no problem, maar alsjeblieft niet meer schuifelend met de hond uit omdat ik zooooo bang ben op mijn snuffertje te gaan, hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, in gesprek blijven, mss met iemand erbij. En geen wonderen verwachten. Zolang jij nog drinkt(weet niet of je dat ng doet) kan ze geen respect voor je hebben. Ze wil vast wel maar dat gaat niet. je moeder laveloos op de bank terwijl je eigenlijk voor haar moet koken. Of kotsend op de plee terwijl zij machteloos toekijkt. En schrijf de rest er zelf maar bij.

Jij kunt alleen jezelf veranderen, een ander niet. Wees liefdevol voor jezelf en voor haar. Zij heeft haar ouders niet gekozen, jullie hebben HAAR gekozen. Neem je verantwoordelijkheid, voor de shit die je zelf hebt gemaakt. En heb geduld, blijf vastberaden en werk aan je verslaving. Met alleen stoppen met drinken ben je er niet.
Je bent goed bezig Tas. En remember: No pain, no gain:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Tas als je niet had gedronken


Was je dochter ook op weg naar


volwassenheid




Dat gaat nou eenmaal met rumoer!



Dooddoener vind ik dit. Niet teveel naar de drank wijzen want anders doet het te zeer???
Clean up your own shit Mar. Je hebt werk te doen. Mijn twee centen.
En onderzoek es waarom je dit schrijft. Ben ik benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

En Bam, je kunt altijd nog


je auto verkopen...
:D



Hahahahaha, jij vieze flonkie........LOL

Maar hoe moet het dan met de hûn? Die kan echt nie meer zo ver lopen??? Worry about that when I get there. Maar je hebt gelijk, ik overweeg het ook. Maar dan na de zomer, verwacht dat ouwe sok dan wel es het tijdelijke voor het eeuwige heeft verwisseld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, misschien gaan de rollen veranderen en moet je dochter daar aan wennen
heeft ze altijd voor jou moeten zorgen en nu niet meer en weet ze niet meer wat haar positie is???

In iedere relatie waar 1 iemand gaat veranderen zal de ander mee moeten veranderen en dat is onveilig
dat kan in eerste instantie veel verzet oproepen, want de rollen moeten opnieuw bepaald.
Vind het wel enorm knap dat je haar 2 uur lang genegeerd hebt!! en je niet hebt laten verleiden tot haar nivo!!

dus wijffie, je doet het hartstikke goed!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...