Spring naar bijdragen

Maandag, 1 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
marjo

Omdat bhet zo is


Jij schetst een beeld


van kotsende en op de


bank hangende lui...




Wie zegt dat dat zo is?




Two cents!



Was dat dan niet zo bij jou? Lag jij niet te kotsen met je handjes om de plee of wat dan ook?

Ik zal mijn ervaring beschrijven. Een klein meisje van vijf of zes of zeven of acht die haar vader uit de kroeg probeert te halen. Een meisje die met haar vader gaat vissen en de volle flessen bier in het water gooit uit angst dat hij dronken wordt. Een meisje die haar vader een teiltje brengt omdat hij strontbezopen aan de tafel zit, nog net hangend op z'n stoel. Een meisje wat doodsangsten uitstaat als hij thuis komt en hij zn frustratie eruit staat te schreeuwen. Een meisje die met haar zusjes in doodsangst de straat oprent omdat hij de deur in staat te schoppen. Een meisje die met haar familie in angst leeft over hoe hij thuis komt, mn broers die de auto verstoppen zodat hij er niet mee weg kan. Hij daarna weer tierend omdat hij zn auto niet kan vinden.

Het meisje wat nog maar een colaatje krijgt zodat mn vader nog een biertje kan nemen. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.

En ga me niet vertellen dat jouw kinderen er nix van meekrijgen?
Of Tas haar dochter of wie dan ook hier op dit forum. Kinderen weten bijna alles wat er zich afspeelt in hun huis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam, ik vind het naar
dat je dat hebt gezien
Dat weet je

Wat je zag was angst
Hebben mijn kinderen
ook gezien

Maar dat andere ook
Dat heb ik ze ook laten zien

Nee, ik lag niet in zo'n omhelzing
Ik lag krampachtig tegen te spartelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholisme is tevens een familieZIEKTE! En iedereen heeft daarvan te lijden, iedereen. Dit raakt me zeer. Sommige zaken verwerk ik wel, heb ik gedaan maar er blijven pijnplekken. Het is zoals het is. Daar kan ik niets meer aan veranderen. Maar ik heb erg te lijden gehad onder het alcoholisme van mn vader. Angst is te overwinnen, dat ben ik aan het doen.

Ik word boos en opstandig als ik het gevoel krijg dat mensen drankgebruik gaan bagatalisseren. Snappen jullie nou niet dat het niet gaat om de spijkerbroek van Tas haar dochter? En zie het even los van dit specifieke voorbeeld. Want ik ken de situatie bij hen niet.
Kinderen vragen zich af waarom papa of mama nou niet kan stoppen met drinken. Het kind vraagt zich af of zij wel genoeg van papa of mama houdt. En het kind vraagt zich ook af of papa of mama wel genoeg van het kind houdt. Want als pa of ma van de kinderen houdt moeten ze toch ook gewoon kunnen stoppen met drinken???

En ne, ik ken niet alle kinderen van alcoholisten. Ooit wel es een verhaal gehoord van iemand die naar de AL-Anon gaat(voor partners, familie etc van alcoholisten)?
Zou je es moeten doen, is zeer confronterend, verhelderend enzovoort.

Maar kinderen van alcoholisten hebben allemaal erg te lijden daaronder. Hou jezelf niet voor de gek. Is 1 van de redenen dat ik geen kinderen wilde.
En dat onder ogen zien als ouder is pijnlijk kan ik me zo voorstellen. Nietsontziende eerlijkheid, dat brengt groei. Maar doet zeer.

No pain, no gain.

Mss is mn toon iets te fel, kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ongeluk komt nooit alleen, afspraak peut is ook al afgezegd!

Bam,
ik drink al twee jaar niet meer, dus dat was het probleem van vandaag niet
ze heeft me ook nooit kotsend gezien of laveloos gevonden maar genoeg andere dingen heeft ze wel meegemaakt.
tuurlijk, elk kind krijgt mee wat er thuis afspeelt en dat heeft zeker ook hier zijn uitwerking
het geeft in ieder geval een verstoorde relatie en zie die maar weer goed te krijgen

ben ik zomaar mee aangejurkt, een verstoorde relatie en karakter eigenschappen waar ik niet goed mee overweg kan.
ondertussen is mijn hartslag wel weer gedaald en ik heb tot 18.00 de tijd om op een volwassen manier het weer op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, ik wordt gewoon stil van wat jij schetst.
Nee, zulke erge beelden hebben onze kinderen nooit gezien.
Wat niet wegneemt dat zij wel degelijk weet hadden van het feit dat er gewoon te veel gedronken werd hier.
Alleen dat al kan een reden voor een kind zijn om geen respect voor zijn/haar ouders op te kunnen brengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, ik ben blij dat je niet meer drinkt en al zo'n tijd. Ik zeg ook niet dat het zo was bij jullie thuis maar dat snap je wel heb ik het idee. Het gaat mij meer om de impact die alcoholisme als geheel heeft.
Dank je wel voor je reactie, is mooi om te zien.
En wat je zegt, je zit er maar mooi mee. Delen is helen en huilen ook. Dat weet ik wel. Dus schrijf van je af. Of het nou hier is, in je schrift of wat dan ook. Geduld en kleine stappen, dat werkt maar is niet gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam,

dat zei ik ook, je legde de vinger wel op de zere plek
het respect ergens verloren.
ze heeft me misschien nooit laveloos gevonden maar die talloze keren dat ze naar mijn moeder moest omdat ik weer eens op het politiebureau zat
en ga maar door.

het is mens eigen om te denken "ik drink niet meer, dus probleem opgelost"
helaas is de weg wel wat langer en ook pijnlijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Mar, het is geen M&B show. Dit gaat voor zovelen op. Kinderen maken dit nu eenmaal mee. Hoe erg of niet erg het ook is, of is geweest.

De wanhoop, de ruzie's, die komen in zoveel gezinnen voor. De telefoongesprekken als mensen dronken zijn, de gesprekken erover, de flessen, kinderen zien bijna alles, daar ben ik van overtuigd.
En dat wil niet zeggen dat er niets terecht komt van onze kk. Kijk nou naar mij, hahaha.
Kinderen zijn veerkrachtig, sterk, flexibel. Gelukkig maar. Maar laten we onze ogen niet sluiten voor de gevolgen die het wel degelijk heeft.

Ach Yvonne, het was ook erg en toch heb ik het een plek kunnen geven. Nog een zegening van het niet drinken. Bijna alles is te overkomen, mss wel alles? Weet ik niet.

En jij ook bedankt voor je reactie. Niet meteen in de verdediging maar zien dat ook jouw kk dingen hebben meegemaakt. En weet je, het mooie van herstel is dat je tijd hebt om zaken nu anders aan te pakken. En op een constructieve manier. En dat is mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro

Bam er zijn ook niet-alco ouders die kinderlevens kunnen verwoesten.



Tja, tjeesus, wat moet ik hier nou weer mee. Ik wist dat er zo'n reactie zou komen. Dient dit ergens voor Dhen? Ja Dhen, ik heb jaaaren in de hulpverlening gewerkt, met kinderen. Ik weet hoe verwoestend ouders kunnen zijn. Dat willen ze niet maar het gebeurd nu eenmaal wel.

Maar hier schrijven ouders met een ALCOHOLverslaving. En die is ook schadelijk voor kinderen. Ik lees wat je schrijft maar zie de toegevoegde waarde niet. Open deur, eigenlijk want het klopt wat je schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

brengt me ook op het schuldgevoel

ik voel me er schuldig over..dus.....
houdt ik erg veel rekening ermee, probeer me altijd in bochten te wringen om het haar naar de zin te maken
laat veel over mijn kant gaan uit schuldgevoel maar waar is nu de middenweg?

dat is het leerpunt van huize tas, een moeilijk punt, eentje die je niet zomaar hebt bereikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

Bam,




dat zei ik ook, je legde de vinger wel op de zere plek


het respect ergens verloren.


ze heeft me misschien nooit laveloos gevonden maar die talloze keren dat ze naar mijn moeder moest omdat ik weer eens op het politiebureau zat


en ga maar door.




het is mens eigen om te denken "ik drink niet meer, dus probleem opgelost"


helaas is de weg wel wat langer en ook pijnlijker



Maar te doen Tas, het is te doen. VERGEET DAT NIET! En je doet het al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kanjers

Goh Tas wat vervelend allemaal met je kind. Je voelt je zo machteloos en het lijkt me zo moeilijk om ze een stuk los te laten. En zelf een stuk verantwoording geven want misschien doen ze het niet goed en vallen ze builen. Dat wil je niet maar het is misschien nodig om volwassen te worden. Vechten kan iets positiefs zijn, ze vechten zich los en voor de tweede keer moet die navelstreng doorgeknipt worden.
Misschien, hoe moeilijk ook, kun je je richten op het positieve wat ze heeft en daar complimenten over geven, en het negatieve negeren. Je kunt ze daarmee misschien toch een stukje manipuleren. Een kind zet zich wel af maar blijft toch veel waarde hechten aan wat de ouders zeggen.
Verder weet ik het ook niet maar ik wens je heel veel succes op de weg naar het los laten van je kind.:heart::sun::heart:

Yvonne proficiat meis.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nog niet klaar..

Ik hou van ze
dat weten ze!

Het is goed zoals het is
Ik hoef me niet schuldig
meer te voelen omdat ik leef!

Vat niets persoonlijk op..

Ohwja :D voel me aangevallen kennelijk
Eens even kijken nog maar weer dan..

Ik snap je Bam
Dat wel, het gaat
niet om gelijk...

Ik verzand zo weer in
een strijd. dat hoeft niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tijd dat ik dronk waren mijn kids ook onhandelbaar.:devil:
Door weg te gaan hebben ze mijn ogen geopend. Helaas na 5 maanden oname kwamen ze niet terug.(woonden bij mijn ex). Nu een jaar later en geen drankgebruik meer is mijn jongste dochter weer definitief terug want ze miste mij toch verschrikkelijk zegt ze. Zij heeft me vergeven. Het is nu een schat van een kind.
Dit voelt heel erg goed!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro,

die lantaarnpaal is exact 13 maanden terug.
een terugval van een week die ik heel snel wil vergeten, gevoelens die ik nooit meer wil voelen

pfff, zit ik toch te liegen over die twee jaar!
heb er nog eentje gehad, die was wel voor de lantaarnpaal :huh:
nou ja, maakt ook niet uit, tis in ieder geval duidelijk dat ik geen druppel meer kan hebben
ga ik alleen maar gek van doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...