Spring naar bijdragen

Dinsdag 09 Maart 2010


Aanbevolen berichten

Desi

Je bent al niet meer ingelogt, maar mocht je nog even lezen: Sterkte:present:
gelukkig drink je niet en heb je zo veel meer kracht om deze moeilijke tijd door te komen.
Ook veel sterkte voor je zus en haar gezin, zij kunnen een :present: ook wel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DESI:
Heel veel sterkte meid! Wat moet dat moeilijk zijn om te moeten vertellen aan je moeder. Maar aan de andere kant liever dat jij haar dat komt vertellen dan een buitenstaander. Jij kent je moeder het beste en weet hoe ze is. Omgekeerd zal je moeder ook vast aan je gezicht kunnen aflezen wat of je haar komt vertellen...Hou je taai meis! Fijn dat je er nu echt kunt zijn voor je zus, haar gezin, je moeder en dat alles zonder alcohol!

Blondy:
Jammer van gisterenavond, maar herpak jezelf en leer van dit moment! Vandaag is de dag van de rest van je leven!
Go for it!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :D

Vandaag heb ik lekker vrij. Er wachtte mij echter een onaangename verrassing vanmorgen........

Ik heb 5 lieve katjes en gisteravond nam ik nog even snel een kopje décafe. Het kartonnetje met de koffiemelk vergat ik echter op te bergen. Jullie raden het zeker al? Het bijna nog geheel volle kartonnetje was leeggelopen en al mijn ontbijtspullen (bambix, grutjes, beschuitjes, knäckebrót, 4 verschillende doosjes theesmaakjes én mijn zadenmix, zaten compleet vastgeplakt aan het bij-aanrecht!!!

Toen ik de bambix "losbikte" scheurde het pak! Nu zit mijn hele keuken eronder.

Ik weet niet wie van de 5 stouterikjes dit geflikt heeft, want ze keken allemaal even onschuldig vanmorgen bij het voeren. :$ Een ding weet ik wel: Nu ik al dik twee maanden geen kater meer heb, kan ik hier geweldig om lachen. Liever 5 stoute katjes, dan één GEMENE KATER!

Zijn er nog meer forumleden met stoute huisdieren? Wil je dan eens iets leuks vertellen over wat ze hebben uitgevreten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een kat in huis, een bejaarde lapjeskat. Momenteel dus een ietwat sjacherijnige dame op leeftijd, maar toen ze nog een jong ding was ook hier genoeg om je over te verbazen. Het eerste dat me te binnen schiet is dat ze een keertje al nieuwsgierig snuffelend stiekem op de tafel sprong op zoek naar dat lekkere luchtje...dat uit een open chipszak kwam. Mevrouw deed haar koppie erin en...kreeg hem er niet meer uit!
Ze schoot vet in de paniek en begon rond te rennen met die chipszak op haar kop! Overal vloog de chips in het rond en zijzelf zag niks dus vloog als een kip zonder kop in het rond!! (wat een leuke metafoor;)) Ik kwam niet meer bij van het lachen, maar voor haar was het natuurlijk minder leuk;)
Affijn, ik het beest gered en daarna aan het opruimen...

Meer leuke dierenverhalen hier??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook veel hoofdpijn sinds ik gestopt ben met drinken.
Ik denk persoonlijk dat dit gedeeltelijk aan de refusal kan liggen, maar ook aan het ontgiften en herstellen van je lichaam.
Als je veel drinkt, dan krijg je veel koolhydraten binnen. Zodra je stopt met drinken en daarna - zoals ik - vooral water of spa drinkt, dan raakt je bloedsuikerspiegel ook tijdelijk in de war.
Die is namelijk gewend om telkens een boost te krijgen, en dat wordt aanzienlijk minder (= gezonder) als je stopt.

Het is een vervelende bijwerking, maar een positief teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Neeltje,

Ook ik had hoofdpijn in het begin. Heel raar want toen ik nog ladingen dronk, had ik dat bijna nooit. Alleen dan de gebruikelijke ochtend katers natuurlijk.

Ik heb toevallig gisteren gelezen dat dit te maken kan hebben met een overvloed aan koolhydraten, daar schijn je een geweldige koppijn van te kunnen krijgen. Even kijken op het internet voor je.

Heel veel sterkte alvast na je rotperiode. Ik hoop dat je er snel uit krabbelt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo NM,
Ik denk dat het een kombinatie is. Het herstellen zorgt dat er gifstoffen uit je lichaam moeten,
en daar zit al veel heel lang en diep in je lichaam. Het ergste komt in de eerste periode, maar tot een jaar lang kun je nog ontgiftingsverschijnselen hebben, Vooral als je tegen gaat komen waarom je dronk. want de verslaving is niet alleen fysiek. Bij mij is de geestelijke verslaving het grootst. En nu, ook na 7 maanden kom ik nog dingen tegen, waarom in vroeger zou gaan drinken en nu niet. Maar elke keer wordt er dus psychisch dan ook iets in gang gezet, waar ik iets mee kan/moet. Eat noem ik voor mezelf de psychische ontgifting. Hoofdpijn kan ook komen van piekeren, zwaar dromen of snachts verwerken.
Als het te doen is zou ik het gewoon accepteren als onderdeel van het niet drinken, het houdt je scherp en in het hier en nu, want je junt er mee aan het werk. Is er nu iets wat me triggert? Is er iets wat aan situaties van vroeger doet denken, die me toen triggerden? Is deze persoon nog wel voedend voor mij?
Wil ik dit nog wel? en dan helpende gedachten creeren, wat je er nu wel van wilt/kunt leren. Hoer er anders mee om te gaan, zodat je weer energie krijgt i.p.v. dat het je leegzuigt.
Als het te erg is met de pijn, naar de Huisarts voor medicatie of doorverwijzing voor begeleiding.
Soms kun je het niet zelf of alleen en soms wel, gewoon realistisch in zijn.
En hier naar het forum komen levert ook meestal wel wat op.
Maar dat weet je vast nog wel van een jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik snap je niet helemaal,
je schreef een poosje terug dat het niet
goed voor je is dat je zoon bij jullie woont
en dat het huis te klein is om ook zijn vriendin er nog
bij te hebben, en hoe slordig ze zijn enz.
Nu wordt er gtezegd dat het niet mag
wees blij, dan kan hij misschien hulp krijgen om ergens anders opnieuw te
beginnen en wordt het duidelijk dat zijn problemen de jouwe niet meer zijn, uiteindelijk.
Natuurlijk maak je je zorgen,
maar het kan fijn zijn dat de wet niet toestaat dat hij daar mag wonen
anders zouden jullie hem ooit de deur moeten wijzen
en dat valt ook niet mee.
Als hij eruit gaat is er letterlijk meer ruimte voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Isa,
ik kan je een hand geven,

ik heb net zo,n dag!

Denk dat daar die pijn in m,n hoofd ook vandaan komt!

Stresssss!!!!!!
betrapte mezelf er net op dat ik aan het zoeken was! blehhh,

Ben blij dat ik zo moet werken,
snel even weg hier!

Maar we gaan het niet doen he!

Samen niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...