Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 maart 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Isje Heb je niets te doen waarbij je je erg moet concentreren? Ikzelf word altijd erg rustig als ik zit te schilderen. Maar legpuzzels, tuinieren, breien, of puzzelen uit een boekje? Het gaat er om dat je je hersens ff vrij maakt van die onrust door je te richen op heel iets anders.
Ja ik zeg maar wat hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou. Vandaag veel water om toch te proberen alle rommel er zo snel mogelijk uit te krijgen.

De dag belooft in ieder geval wel ok te worden.
Straks de kapper, vanavond het theater..
En vanmorgen heb ik de eerste namen voor het Lowlands festival gezien (waar ik jaarlijks heenga). En daar word ik ook erg blij van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even van vrije dag geruild vanwege afspraken op het werk.
Dat kwam wel goed uit want ik voelde me gisteravond total-loss en heb vannacht meer dan 10 uur geslapen :o

Wat is het toch wonderlijk. Soms als je iets graag zou willen is het alleen maar frustrerend dat de werkelijkheid anders is. En als je dan de realiteit accepteert, aanvaardt en weer kunt loslaten gebeurt er soms een wonder. Mijn man heeft na een half jaar alcoholvrij besloten om nooit meer te gaan drinken. Zomaar uit zichzelf, out of the blue. Het bevalt hem zo goed zonder alcohol, dat hij zich altijd zo fit wil voelen.
Kijk dat noem ik nou een groot geschenk van het leven :musicnote:

Het hoefde niet, maar is wel erg prettig. En extra stimulerend voor mij natuurlijk.

Emma :present::rose:

Ik ga vandaag lekker rustig aan doen. Heb wat boeken besteld van het boekendraadje onder thema's, daar komt vandaag misschien wel wat van binnen. Nog wat mestkorrels in de tuin gooien, kan de regen er straks mooi op inwerken. Nu is het nog droog.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kate, lekker hé zo'n geschenk uit de hemel? Vaak zijn mensen in hun bolletje al bezig met iets voor een duidelijke beslissing te nemen. En als men zich dan uitspreekt is dat inderdaad een geschenk. Wat heerlijk voor je meis, en daarmee wordt jij ook gestimuleerd om niet meer te drinken, en zal het ook veel makkelijker voor je zijn. Het geeft je toch een hoop kracht. Jullie kunnen samen groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Vic

Balen zeg, maar zoooooooooo goed voor te stellen. Stoppen met roken vond ik mede daarom gemakkelijker. Voor shag moest ik speciaal naar de balie, maar alcohol staat gewoon in het schap.
Logisch dat je je nu niey goed voelt, maar kop op hoor!!!
Je gaat het redden vanaf 1 april!!!!! :clock:
Sterkte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve Bol :heart:
Ja ik ben er echt blij mee. Er kunnen toch nog dingen gebeuren in het leven die je niet verwacht had.
Toch is het belangrijkst dat je eigen kijk verandert. En je het niet buiten jezelf zoekt. Net zoals bij jou en Jos. Van onze huidige patronen kunnen we het meeste leren, en hoe daarin te groeien.
Nu ga ik mesten voordat het gaat regenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane en Coco

Dank voor jullie bemoedigende woorden gisteren.
Ik wil het ook echt volhouden!!!!!
Toch maar iets zoeken waardoor ik weer kan slapen.

Heeft het bij jullie lang geduurd, niet slapen?
en bij anderen?

Toch ben ik wel trots dat ik ondanks de (lichte) wanhoop die ik gisteren voelde "ik hou dit niet vol, ik kan dit niet" niet heb gedronken: dag 8

Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje:
balen dat het slapen nog niet echt wil lukken. Maar wel knap van je dat je nu toch maar weer kan zeggen dat je op dag 8 zit! Volgens mij duurt het bij de meesten een dag of 14 ongeveer en dan gaat het slapen beter. Had er zelf gelukkig niet zo'n last van. Wel van nachtzweten en dat is gelukkig over. Zwom vaak mijn bed uit in het begin:(
Heb je anders al iets homeopatisch geprobeerd om te helpen met slapen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar mag je trots op zijn Jannigje. Een driewerf hoera voor jou!!!

Bij mij ging het slapen heel gauw heel goed. Alleen erg levendige dromen.
Nu gebruik ik een middel van de psych indien het eens nodig is. Primpamperon 40mg wat een rustgever is in deze kleine dosis. Geen verslavendmiddel en smorgens fris uit de veren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jannigje, wat goed meid! Dag 8 al.
Zelf was ik voornamelijk erg bang voor niet kunnen slapen.
Zat tussen de oren, behoorlijk! Nu ga ik liggen, lees 2 bladzijden en ben vertrokken!
In het begin probeerde ik het te accepteren met de zin in mijn hoofd: ach iets minder goed slapen is ook niet erg!
Maar misschien ben ik een mazzelaar op dit gebied?

Vic: misschien gebeurt het je nóg wel eens maar op een gegeven moment word je dat gewoon ZAT!
Echt waar; de momenten leren herkennen en niet te snel ... grijpen....
Ik 'grijp"ook nog wel eens mis, zal ik maar zeggen. Ik baal daar telkens van. En dan ineens gaat het weer een hele tijd goed. Tja... we zijn verslaafd... dat is toch echt wel zo!


Verder: allemaal een lekkere dag gewenst, de sun; schijnt en ik ga straks de tuin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje,

Ik heb hier de mensen de oren van hef hoofd gezaagd over mijn niet slapen!!!
Heb me er nu bij neergelegd dat ik om 5h. wakker word, maar slaapritme en ook melatonine tabletten helpen! Zeker in' t begin. M aar als je dan ,hoop voor jou van niet, een uitschuiver hebt is het weer in de war!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig moet ik op bericht wachten van het revalidatiecentrum en af en toe eens op de koffie op de afdeling.
Ik heb het gevoel dat dat me pijn gaat doen want ik heb het nog geen plekje gegeven dat ik er niet meer kan werken en als ik mijn collega's dan zie werken heb ik verdriet denk ik.
Aan de andere kant voel ik dingen die ik nog nooit gevoeld heb en dat is boosheid en blijdschap zonder drank of pillen.
Ik heb me mijn hele leven nog nooit afgevraagd wat ik met een gevoel moet. Momenteel heb ik ook een gevoel van boosheid want de telefoon staat hier roodgloeiend want nu belde mijn begeleider van de verslavingszorg en die was compleet over de rooie dat ik haar niet verteld had dat ik in het ziekenhuis was geweest na dat drinken met refu.
Wat moet ik daar nou weer mee?
Ze komt hier morgen en als ze mij benaderd met boosheid dan trap ik haar bij de deur weg want ik hoef niet te pikken dat iemand mij gaat beschuldigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...