Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gisteren weer thuis gekomen, we baalden daar even stevig van. Zo heerlijk gehad die paar dagen, zo hoort vakantie te zijn. Lang geleden dat ik echt zo tot rust ben gekomen tijdens een vakantie. Het niet drinken maakt me veel evenwichtiger lijkt wel.

Evenwicht in het dagelijkse ritme, ongeveer rond dezelfde tijd naar bed en opstaan doet me gewoon goed. Niet meer nachten doorhalen met wijn en de volgende dag half slapend doorkomen om bij te komen. 

Evenwicht in emoties ook. Ik voel geen 'extremen' meer en blijf minder hangen in boze of verdrietige buien. 

Kortom, de ingeslagen weg bevalt me zo goed, dat ik hem nog eventjes blijf volgen:D

Geplaatst

Jammer dat de vakantie alweer voorbij is, maar je kunt natuurlijk altijd alvast op zoek naar een nieuwe vakantie :). En die fijne tijd die je hebt gehad pakt niemand je meer af!!

Ook in je herstel sta je echt sterk nu, dat geeft de burger moed!

Geplaatst

O nou kijk Harp, zo had ik het nog niet eens bekeken. Je hebt helemaal gelijk.

Ik zag alcohol nog steeds als ontspanning maar je hebt me aan het denken gezet. Want eigenlijk ben ik nu veel meer in evenwicht nu ik niet drink, waardoor ik de wijn ook niet nodig heb om te onthaasten. Jarenlang veel drinken heeft in mijn hoofd blijkbaar de link gelegd met ontspanning, maar dat is natuurlijk kolder. Dat heb ik mijzelf alleen maar wijs gemaakt. 

Mooi inzicht, waarvoor dank:)

Een nieuwe vakantie hmmmm...klinkt super maar dat is nog zo ver weg dat ik er nog maar even niet mee bezig ga haha. Meestal doe ik lastminute iets verzinnen. Mijn dochter en ik gaan toch niet vliegen of all inclusive enzo, we blijven saampjes lekker in Nederland en ze is pas 7 dus een vakantiepark is het grootste succes altijd. Daar is altijd nog wel een plekje ergens dus geen haast met boeken.

Griepprik gehaald vandaag en geslaagd voor een nieuwe broek. Valt nog niet mee, tegenwoordig zitten overal gaten en scheuren in. Ik snap die hype niet. Ik gooi een broek weg als er een scheur in zit, maar tegenwoordig betalen mensen daar dus geld voor. Mij veels te koud, blote knieën in de herfst en winter brrr. Het mocht natuurlijk ook niks kosten want 5 kilo eraf en hij is weer te groot. Dus nu wel blij met een broek van een tientje, ik kan weer ff vooruit. Moest zelfs maatje kleiner al, nou dan weten we weer waar we de chips voor laten staan.

Nu even op de plaats rust, ga denk ik even onderuit. Wáárom ook niet toch?

Geplaatst

Heftige therapiesessie gehad vandaag. En ik was al zó overtuigd dat het goed gaat met me. Overmoedig geworden wellicht? Of gewoon de volgende stap in het herstellen van de innerlijke balans?

Moet het weer even een plekje geven, ben een beetje overweldigd. Net terug van yoga waar aan het eind zomaar de tranen over mijn wangen stroomden. En nu? Moet ik dat er nu verder 'uithuilen '? Moet ik juist een vrolijk muziekje opzetten om de zinnen te verzetten? 

Word ik wel blij van dit graven in het verleden. Gaat het me wel wat opleveren op de lange termijn. Het graven doet zeer, het geeft me pijn en maakt me verdrietig. Ik wil schreeuwen en ik wil weglopen. Waarheen, geen idee, maar ik zou willen ontsnappen ofzo. Ik weet niet hoe ik het verwoorden moet. Het is een warboel van boven.

Ik zou zo graag een handleiding voor 'gelukkig leven' willen vinden. Handig stappenplan erbij dat je dagelijks kunt afvinken. Lekker voorspelbaar en duidelijk.  Maar ja, dát is er natuurlijk niet. En ik weet ook dat een dergelijke handleiding alle spontaniteit uit het leven haalt en het er dus niet leuker op maakt. En toch hè, gewoon eens even zonder zorgen zijn. Nergens over nadenken. Geen pijn, geen verwachtingen. Geen verleden dat uitgeplozen wordt, geen toekomst om aan te werken...nee gewoon even niets.

Man man, wat een lange weg is dit toch. En nu drinken...ja het zou wellicht kalmeren. Eventjes. Héél héél kort. Dus nee, geen optie. Gedachten eraan zijn aanwezig maar drang kan ik het niet noemen. Weet even niet hoe of wat...wat ik wel weet , is dat ik niet drink. Over die keuze heb ik nu de controle. Ik maak de juiste keuze. Dat is in ieder geval iets!

Geplaatst (bewerkt)

Zwaar he Nicky, niet drinken... maar je doet het goed!! :rose:

Mag ik vragen wat voor therapie je hebt?

bewerkt door Charisma
Verkeerde naam
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei NickyLJ80:

Heftige therapiesessie gehad vandaag. En ik was al zó overtuigd dat het goed gaat met me. Overmoedig geworden wellicht? Of gewoon de volgende stap in het herstellen van de innerlijke balans?

Moet het weer even een plekje geven, ben een beetje overweldigd. Net terug van yoga waar aan het eind zomaar de tranen over mijn wangen stroomden. En nu? Moet ik dat er nu verder 'uithuilen '? Moet ik juist een vrolijk muziekje opzetten om de zinnen te verzetten? 

Word ik wel blij van dit graven in het verleden. Gaat het me wel wat opleveren op de lange termijn. Het graven doet zeer, het geeft me pijn en maakt me verdrietig. Ik wil schreeuwen en ik wil weglopen. Waarheen, geen idee, maar ik zou willen ontsnappen ofzo. Ik weet niet hoe ik het verwoorden moet. Het is een warboel van boven.

Ik zou zo graag een handleiding voor 'gelukkig leven' willen vinden. Handig stappenplan erbij dat je dagelijks kunt afvinken. Lekker voorspelbaar en duidelijk.  Maar ja, dát is er natuurlijk niet. En ik weet ook dat een dergelijke handleiding alle spontaniteit uit het leven haalt en het er dus niet leuker op maakt. En toch hè, gewoon eens even zonder zorgen zijn. Nergens over nadenken. Geen pijn, geen verwachtingen. Geen verleden dat uitgeplozen wordt, geen toekomst om aan te werken...nee gewoon even niets.

Man man, wat een lange weg is dit toch. En nu drinken...ja het zou wellicht kalmeren. Eventjes. Héél héél kort. Dus nee, geen optie. Gedachten eraan zijn aanwezig maar drang kan ik het niet noemen. Weet even niet hoe of wat...wat ik wel weet , is dat ik niet drink. Over die keuze heb ik nu de controle. Ik maak de juiste keuze. Dat is in ieder geval iets!

Over gelukkig leven: dat is simpel. Geluk is tevreden zijn met wat je heb. :) Of ben. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
8 uur geleden zei Charisma:

Zwaar he Nicky, niet drinken... maar je doet het goed!! :rose:

Mag ik vragen wat voor therapie je hebt?

Psychotherapie Charisma, in combinatie met mindfulness training. Om op een goede manier uit de burnout te komen. Vind het maar ingewikkeld soms:)

Tevreden zijn met wat ik heb....ik denk ook wel dat ik dat grotendeels ben. Het is alleen wel moeilijk om mijn relatie te accepteren zoals hij is. Er is weinig vertrouwen en oprechte aandacht. We zijn allebei alleen (nog) niet bereid om er een punt achter te zetten. Moeten dus verzinnen of we ons tevreden stellen met wat we hebben, of dat we toch ergens aan gaan werken. Best lastig!

Verder heb ik heerlijk geslapen vannacht. Nog een geleide meditatie gedaan in bed waardoor ik toch rustiger werd. Goede keuze geweest dus. Die meditaties die ik heb gevonden op internet zijn echt geweldig. Kom er goed mee tot rust. Toch maar proberen om dat minimaal eens per dag te doen. 

Nieuwe dag, aan het werk dus maar!

Geplaatst

Heftig kan het zijn allemaal he? Was het maar wat simpeler, 'gewoon' gelukkig zijn...ach

hoe vaak ik dat niet dacht en nog wel eens denk.;)

Volgens mij ben je hartstikke goed bezig. Weglopen is geen optie, wegduwen evenmin, kost ook veel energie,

onder ogen zien, accepteren...en dan komt er ruimte. En da' s soms hard werken.

Mooi hoe je het beschrijft hier.

Keep on the good work.

Geplaatst
54 minuten geleden zei NickyLJ80:

Psychotherapie Charisma, in combinatie met mindfulness training. Om op een goede manier uit de burnout te komen. Vind het maar ingewikkeld soms:)

Tevreden zijn met wat ik heb....ik denk ook wel dat ik dat grotendeels ben. Het is alleen wel moeilijk om mijn relatie te accepteren zoals hij is. Er is weinig vertrouwen en oprechte aandacht. We zijn allebei alleen (nog) niet bereid om er een punt achter te zetten. Moeten dus verzinnen of we ons tevreden stellen met wat we hebben, of dat we toch ergens aan gaan werken. Best lastig!

Verder heb ik heerlijk geslapen vannacht. Nog een geleide meditatie gedaan in bed waardoor ik toch rustiger werd. Goede keuze geweest dus. Die meditaties die ik heb gevonden op internet zijn echt geweldig. Kom er goed mee tot rust. Toch maar proberen om dat minimaal eens per dag te doen. 

Nieuwe dag, aan het werk dus maar!

Dat doe ik ook (geleid meditaties), dat heeft echt een goed effect, maar ook dat moet je allemaal zelf doen :) Gebruik je Headspace?

Geplaatst

Nee, headspace ken ik niet. Zal het eens opzoeken. Ik heb via YouTube een kanaal gevonden met tientallen meditaties. Wel in het Engels maar die man heeft zo'n rustgevende stem. Het zijn de meditaties van TheHonestGuys. Ik vind ze erg prettig.

Ik moet alleen wél de tijd maken om ze te doen. Ik heb nog wel eens de neiging om dan druk te zijn met internetten :lol:

Geplaatst

Inderdaad Herstel, het is erg belangrijk dat er een klik is. Ik had laatst een meditatie waarbij op een gegeven moment dus gezegd werd dat je moest ademen met je voeten. Nou euh....ik adem toch echt met mijn longen en werd er gewoon lacherig van. Weg concentratie dus. Maar ik had wél een goede bui daarna;)

Succes morgen!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Al even niet op mijn draadje geschreven. Geen nieuws is goed nieuws? Ik denk het wel eigenlijk. Ik bedacht me van de week ineens: ik ben niet meer moe! En moe was ik, héél moe. Slaap nu nog steeds ruime tijden, maar ik heb er voldoende aan en het kan ook gewoon. Prima dus. Niet meer op mijn tandvlees de dag door. Heerlijk!

Verder is er grote onrust in mijn hoofd en lijf. Ik merk dat ik zoekende ben naar nuttige of zinvolle 'dingen'. Ik heb tijd over nu ik niet drink. Ik zit lekkerder in mijn vel waardoor ik nu ineens uren over heb waar ik me geen raad mee weet. Ik drink de avonden niet meer weg en heb overdag de 'hersteldutjes' dus ook niet meer nodig.

Mijn huis is inmiddels opgeruimd. Rigoreuze minimaliseerslag gemaakt de laatste maanden. Lucht enorm op en maakt ook dat ik gauw klaar ben met opruimen enzo. Nóg meer tijd over dus. 

Ik ben weer deels aan het werk, heb nog mindfulness training en bezoekjes aan de psycholoog en bedrijfsarts. Verder help ik eens op school en zorg ik voor mijn dochter en draai het huishouden. Ik ga naar yoga en ik mediteer regelmatig. Ik lees ook weer veel meer nu. Maar ik mis iets.

Ik wíl tevreden zijn met wat ik nu heb, maar er knaagt wat. En ik kan er de vinger niet op leggen. En omdat ik niet goed weet wáár ik het nou zoeken moet, 'verdoe' ik veel tijd op internet. Ideeën opdoen en tips zoeken maar ik word nog nergens echt enthousiast van. Ik twijfel of ik niet gewoon een beetje eenzaam ben. Ik heb heel bewust weinig mensen om me heen en weinig sociale verplichtingen. Maar ik vraag me af of ik toch niet wat meer onder de mensen moet zijn. Maar ook dan weer...hoe dan?

Onrust dus, toch een stukje ontevredenheid. Ben wel zo ver dat ik niet nu als een kip zonder kop 'projecten' ga oppakken. Ben immers óók nog herstellende van de burnout dus rennen is niet handig. Ik wilde even mijn gedachten spuien hier. Dan staat het ergens. Klaar om terug te lezen wanneer nodig. 

Het lijkt soms wel of ik een 'voller' leven had toen ik nog dronk. Het is misschien meer verdoofd leven geweest eigenlijk. Maar ja, wel al járen dus hoe doe je dat nu ineens anders hè. Hoe doe je dat eigenlijk, leven? Vragen vragen en nog meer vragen. Kan beter een koe leren fietsen geloof ik:D

Geplaatst

Het is zo anders..... Accepteer dat missen maar even, denk ik. Het komt wel. Dit is je gevoel nu. Misschien kun jet er op mediteren? Juist dat omgaan met en de verandering van alle gevoelens vind ik een spannende ervaring. 

Ik heb mijn oude passie toneel weer opgepakt. Kwam opeens weer op mijn pad. Misschien ligt er ergens ook iets voor jou verscholen?

en ik ging hel vaak overdag naar de film toen ik thuis zat. Dat mis ik wel een beetje. Ik begrijp je. 

Geplaatst

Je bevestigt wat ik al dacht. Accepteren en het er gewoon even laten zijn. Open staan voor verandering moet ik ook leren. Heb héél lang vastgehouden aan ontwijkend gedrag. Niks nieuws, dat is veilig en dan hoef ik niets te veranderen. Maar dat gedrag dient eigenlijk geen doel meer nu ik niet meer drink. De spontaniteit mag er weer zijn, maar juist dat heb ik lang onderdrukt. Komt vast vanzelf weer op de rit allemaal. Met een beetje geduld en vertrouwen :)

Geplaatst

Een hele hoop herkenning Nicky. Het ontwijkend gedrag, heel bewust weinig mensen om me heen, het gevoel van eenzaamheid, het als een kip zonder kop oppakken van projecten....

Vind het fijn om jouw verhaal hier te lezen, ik heb er wat aan. 

Je bent nog aan het opbouwen met werk, dus eerst dat maar denk ik dan. Vind het knap hoe je over de dingen nadenkt en er mee om leert gaan. 

Geplaatst

Fijn dat jij ook iets aan mijn hersenspinsels hebt Charisma:)

Vandaag bij bedrijfsarts geweest en een opbouwschema gemaakt voor het werk. Ben er helemaal tevreden mee en vind het prettig te weten waar ik aan toe ben de komende maanden. 

Net weer bij yoga geweest. Hele fijne les gehad. Ik wil dat vaker gaan doen. Zit veel te vaak nog te lanterfanten thuis 's avonds. Terwijl ik het heerlijk vind als ik er eenmaal ben. Discipline opbouwen op dit vlak dus. Vanmiddag ook nog even willen mediteren, maar heb de helft gemist. Werd ineens wakker aan het eind. Zal de slaap wel harder nodig hebben gehad.

Het rommelt nog steeds in mijn hoofd maar ik vind het oké op dit moment. Laat maar even rommelen. Er hóeft geen aktie op te volgen. Richting bed zo en dan nog maar weer een meditatie doen. Slaap er blijkbaar prima op:D

Geplaatst

Daar moest ik even om lachen kruidenthee:D Ongeduld is mij niet vreemd nee. Soms heb ik er wat meer last van dan andere dagen.

Vandaag een heerlijke zaterdag. Vanmorgen op tijd opgestaan en lekker even het huis voor mezelf want de rest was nog in diepe slaap. Daarna mezelf naar de yoga geschopt. Was weer heerlijk. Even langs ouders geweest en een eind gewandeld. Straks een broodje tartaar maken, nu al trek in. Vanavond wat lezen, muziekje luisteren en op tijd naar bed. Komt wel goed dus. Zulke dagen wil ik wel vaker!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Rommelige dagen hier. Dochter en vriend ziek en ik had even hoop dat ik goed weg kwam. Niet dus, en nu ben ik zelf bezig met het staartje van een griepje. Niet fit dus en ik ben het hangen zat. Maar te weinig energie nog om eruit te gaan voor yoga bijvoorbeeld. Misschien maar rondje lopen straks.

Nog een week en dan ben ik vier maanden alcoholvrij. Voel me best trots en ik sta nog steeds vol achter mijn keuze. Refusal slik ik nu al een aantal weken niet meer en ik heb gewoon geen behoefte meer. Denk er nog wel eens aan, lekker koud glas rosé, maar heb de neiging helemaal niet om daadwerkelijk te gaan drinken. Het niet drinken voelt anders deze keer. Veel bewuster. Het niét drinken voelt 'veiliger' dan wél drinken. Dat is jarenlang heel anders geweest.

Ik ben blij dat ik nu, op deze leeftijd, deze keuze heb kunnen maken. Het ongezond leven probeer ik te herstellen, zodat ik met meer energie door het leven kan. Ongezonde gewoontes ombuigen is best wel heel lastig, maar ik neem er de tijd voor. Alcohol is de eerste horde die ik genomen heb nu en nou wil ik toch echt proberen om alle overtollige kilo's kwijt te raken. Daarna het elektrisch roken nog aanpakken. Ben nu 37 geworden en vóór mijn 40ste wil ik mijn gezondheid 'op orde' hebben. Voor zover ik daar zelf invloed op heb dan hè. 

Op deze dag ben ik altijd wat in mezelf gekeerd. Ik denk veel aan mijn moeder. Zij is maar 46 geworden en zo langzaam aan kruip ik naar die leeftijd toe. Ik mis haar en kan me niet voorstellen dat mijn dochter het over 9 jaar zonder mij moet doen. Een prachtige reden om mijn best te doen om goed voor mezelf te zorgen.

Geplaatst

Goh Nicky, wat een boel herkenning als ik vlot door je draadje heen scroll. Fijn om te lezen, want ik lees iig dat je een heldere beslissing hebt gemaakt wb niet drinken. Ik ook. En eindelijk voelt dat goed. Jij zegt dat niét drinken veiliger voelt dan wél drinken, terwijl dat jarenlang anders is geweest. Ja, inderdaad... raar dat ik dat nooit eerder zo heb gezien. Ik ben helemaal niet meer bang om niet meer te drinken. En nu inderdaad de rest, fitter worden, afvallen, er gezonder uit zien.... Zorgen dat ik niet verdrietig word over alle alcohol die ik gedronken heb, maar blij zijn dat ik dat vanaf nu niet meer hoef.

Sterkte met alles!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...