Spring naar bijdragen

Zondag 8 juli 2012


BamBam

Aanbevolen berichten

als de reden om te drinken is om een probleem/emotie te verzachten, te verdoven, ben je een probleemdrinker. Dus als je niet om de gezelligheid drinkt.

En als je teveel drinkt heb je zeker ook een probleem.

dus je hebt helemaal gelijk Rapilos :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Johan, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Die drukte in je hoofd. Ik heb daar ook last van. Het gevolg daarvan is wel dat ik zonder die alcohol niet kan dempen zeg maar. De drukte niet kan temperen en hierdoor ben ik vaak alleen om de nodige rust te hebben. Het drukke in mijn hoofd heb ik dan genoeg aan. Of dat beter gaat worden durf ik niet te zeggen. Ik heb er ook nog veel moeite mee. Het betekent ook dat ik heel weinig sociale contacten aan ga/kan aangaan, omdat ik dat gewoon niet trek.

Als ik naar de kroeg ging of op visite of feestje of wat en dronk dan werd de drukte in mijn hoofd gedempt, en kon ik het volhouden. Zonder alcohol vlucht ik omdat de drukte teveel is. Ik raak daar van in de war.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

Het werd toch niet zo droog als ik gehoopt had. Schoonma was blij met ons bezoek en ook mijn buurvrouw was blij me te zien.

@ Bol: ze mag nu weekenden naar huis, maar haar huis is nog niet aangepast. Heel confronterend dus, al die belemmeringen waar ze tegenaan loopt!

@ Jane: wat een toestand met je regenkapje! Mijn moeder had er ook altijd één op zak.

Wel goed gespeeld!

@ Greeneyes: fijn dat je er weer bent!

@ Rapi: ik zag je in gedachten zitten :). Fijn dat je nu van die stank af bent.

@ Madelief en Wijfie: goed dat jullie het droog gehouden hebben.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, heb je ook last van flinke depressies? Ja en dat druk zijn in je hoofd kan ook te maken hebben met je verslaving.

Het zou best kunnen zijn dat als je adb. bent en kunt blijven, die drukte in je hoofd ook minder wordt. Je drukt die drukte in je hoofd toch weg door alc. en leert er niet mee om te gaan.

Maar je hebt toch ook een soort yoga waarin je leert om het in je hoofd rustiger te maken.

Mijn manneke heeft ook best vaak mensen onder hypnose gebracht en ze geleerd om op een andere manier om te gaan met spanningen.

Soms kan een drukte in je hoofd een afleidingsmanoeuvre zijn om niet te hoeven voelen.;)

Borrie :sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Zonnetjes: mooi dat verslag van je eerste weken. Heel herkenbaar.

Ook dat emotioneel zijn heeft, geloof ik, bijna iedereen.

En Rapi: ook ik eet regelmatig meer kaas of iets anders lekkers ( als troost of om de leegte te dempen?).

@ AR: joh wat een schrik. Inmiddels is het gas allemaal omgeleid geloof ik.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Soms kan een drukte in je hoofd een afleidingsmanoeuvre zijn om niet te hoeven voelen.;)

quote>


zou zo maar ook een van de redenen kunnen zijn Bol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1

Johan W en Co: heeft dat misschien een naam zulk een actief rusteloos hoofd?
quote>


Wat mij betreft, Lavendel, weet ik niet of daar één naam voor te noemen is,
ik denk dat er veel verschillende oorzaken voor zouden kunnen zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, ik vind het ook fijn te lezen dat er hier nog iemand is die dit ook zo beleeft, en zo zullen er nog velen met ons zijn waarschijnlijk...

Ik heb er eigenlijk ook nog nooit over geschreven hier, dus dank je voor de opening :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Coooo ik merk dat aan mezelf wel eens als het drukker in m'n hoofd is dan normaal. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor hoor maar meestal is het wel zo dat, als die drukte weg gaat, ik toch een dip krijg.

Ja en verder doet jouw verhaal mij denken aan een vriendin van mij. ze is hooggevoelig en hoort alles. Alles komt ongefilterd bij haar binnen. Soms kan ze er echt heel erg gek van worden. Het hoeven nog niet eens mensen te zijn, het geluid van een druppende kraan daar wordt ze ook helemaal gestoord van. Vreselijk lijkt me dat, en soms heeft ze de behoefte om in een cocon weg te kruipen voor die agressieve, kwade wereld.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor, Lytse :present:, Bol, Lavendel, Johan en alle andere schrijvers en lezers natuurlijk. Ik ga er nu vandoor. Het wordt 'te druk' :) kan ik het

niet meer bijhouden... en daar kan ik slecht tegen....,

dus even wat anders.

Bedankt! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Jawel hoor, ik mag wel een borrel.

Maar ik doe het niet.
Ik wil het niet.
Aangezien ik best wel verdrietig mag zijn, gaat hier namelijk om mijn kind.
Aangezien ik best wel lichamelijke klachten als deze mag voelen want dit heb je nu eenmaal als je vrouw bent. Anders neem ik wel een pijnstiller, kan ook.

Smoezenboek is dicht voor mij.
Heb al veel te lang en veel te vaak smoesjes verzonnen.

Ik ben een mens met gevoelens en dat mag gewoon.quote>



Mijn hoedje af Borretje, na zo'n bezoek of in ieder geval het afscheid en lichamelijke klachten neem je geen borrel!
Heel sterk ben je.
liefs

l

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lavendel,

Met het droog houden bedoelde ik deze keer het weer. Ik ben vanmiddag twee keer drijfnat geregend en mijn man moest het dak op omdat de afvoer overstroomde!

Gisteren had ik geklaagd dat hier nog niets was gevallen de afgelopen dagen, dus nu werd ik op mijn wenken bediend!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een echte HSP Bol, raak geschoten! haha, onder andere dan hè, want ik hou niet van hokjes ;)

en iedere hsp is weer anders, ieder mens is anders, er is er niet een gelijk, hoe gelijk je stempeltje dan ook is of lijkt te zijn

mensjes, en zie was ik greeneyes weer vergeten (dat bedoel ik dus..)

nu ben ik echt weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik eerst tranen wanneer er, voor mijn gevoel dan, weinig gereageerd werd, nu heb ik tranen omdat er zoveel positieve reacties zijn. Ik laat ze lekker komen!

Dank jullie wel.

Lees weer heel veel nieuwe onderwerpen, teveel voor mij om te reageren. De tijd zal nog wel komen dat ik meedoe aan dit soort discussies.

FIjne avond,

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Cooothu, doe lekker rustigaan lieverd.:sun:

Raar hé Johan dat die bol zo druk kan zijn. Maar heb je er ooit echt aandacht aan besteed? door b.v. eens te kijken o er geen medicatie bestaat tegen een druk hoofd?

Mischien is er op homeopatisch gebied ook veel te krijgen.

Weet dat valeriaan rustgevend is.

En je hoofd ploft niet zo heel gauw uit elkaar hoor.

je komt bij mij in ieder geval over als een heel rustig, ingetogen iemand.

Maar is die drukte er de hele dag of als je in bed ligt?

Want wat ik bij mezelf wel vaak merk is, dat als ik lang m'n hersens moet laten werken, b.v. op het forum, dat ik dan als ik naar bed ga, het zaakje boven niet goed kan ontspannen.

Eigenlijk zou je misschien eens moeten proberen om wat meer met je handen te doen.

Heb je ook hobby's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Ach hele lieve Zonnetjes wat ben je toch een scheetje hé;)
Laat die tranen maar lekker de vrije loop, het moet er allemaal uit, zodat die vuilniszak die je op je rug draagt, wat minder zwaar gaat worden. Huilen is goed.:heart:quote>


Zo ben ik nu nog nooit genoemd een scheetje!!

Dank je wel, bolletje. :o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...