gwen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen lieve mensen, De bonte specht heeft besloten mij wakker te timmeren, op een ijzeren paal op het dakterras waar ik onder slaap. Dan sluip ik naar boven om em in actie te zien... Geweldig, ik heb geen wekker meer nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen lieve Frummers! Heerlijk, weer zo'n mooie dag. Pluk de dag! Zo even naar mijn ouwe vadertje toe. Bakkie doen enzo. Dan naar een vriend om aardbeien- uitlopers te halen voor volgend jaar. Ondertussen ben ik in rap tempo mijn medicatie aan het afbouwen. Tot nu toe gaat dat goed. Voor allemaal een fijne dag! Vanmiddag meld ik me weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Originally posted by: AlbertRemmoGoede morgenDAGPACTAlbertLytseMadeliefquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 goeienmorgen mensen what a lovely day alweer:D:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Jane, bon giorno. Aloe vera gebruikt een vriendin van me. En ze is er heeeel enthousiast over. Ga je vandaag weer beachen? Fijne dag Madelief! Als je nu die uitlopers plant, doe je dan de oude planten weg?(zijn de nieuwe beter?) Ik zit ook met heel veel uitlopers, maar ook met ruimtegebrek.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Over dit ADB-forum...... Als ik naar de naam van dit forum kijk, heb ik helemaal niets te zoeken hier. Ik zal alcohol namelijk nooit de baas worden, nooit. Ik kan alleen zorgen dat alcohol niet meer de baas over mij wordt. Maar ik vind zoveel warmte en steun hier, dat ik ondanks de naam gewoon mee blijf schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Gisteren was ik te vroeg voor de meeting. Dus, hulpvaardig als ik ben, bracht ik de schalen met roomboter-cookies alvast naar de verder lege tafel, waar al een stel vrouwen zaten, die ik niet kende.... Met een vrolijk; "cookie-time!" deponeerde ik de schalen op de tafels. De vrouwen keken met open mond..... Terug in de keuken lag m'n maatje onder het aanrecht van het lachen.... Het was de Anonieme Overeaters-meeting... Ik schaam me diep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Voor wie zich aangesproken voelt: mijn excuses voor de discussie gisteravond. Voor allen: veel geluk en sterkte in jullie strijd tegen de alcohol. Ik heb besloten van dit forum geen gebruik meer te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goodmorning allen! Jeetje, ook ik ben zo'n rund dat met dit heerlijke weer zit te werken. Ach, wel al dag 4 zonder kater opgestaan, geen watten in mn bol. geen nadorst en het werk kan ik, ook met dit weer prima aan! Eind van de dag toch even nog naar buiten en dan zullen er vast moeilijke momenten komen, maar het zei zo! Nog steeds aardige steken in mijn leverstreek en dat is al voldoende motivatie.. Heb de discussie gisteren gevolgt en; wil geen olie op het vuur gooien, maar wel even noemen dat het hier gaat over wederzijds respect en niet of het een beter is dan het ander. Je woorden zorgvuldig kiezen lijkt me passen bij respect voor de ander. Wanneer ik rook en een vriendin is net gestopt dan ga ik ook niet zitten van; "zo, en nu een heeeeeerlijke peuk na mn eten! mmmm..." Dan noem ik dat niet of kies mn woorden zorgvuldig en zeg of niets of hooguit dat ik een asbak moet pakken. Alles te maken met rekening houden met en respect. Niks met dat er nu nooit meer in haar buurt gerookt mag worden of dat hier hier op het forum nooit gesproken mag worden over minderen. Zo, ik als nieuweling moest dat nog ff kwijt Maak er een mooie dag van Allen! Nova Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 ja gwen dat zit in de zalf die ik nu gebruik, maar ik ga de tip van harry proberen; Urtizon maar dat werkt pas na 6 weken ofzo optimaal, ik ga beachen en dek het wel wat af voor zover dat helpt, maar het houdt me wel bij de les, extra smeren en af en toe onder de parasol. komt goed hoor fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen allen, Het is dorstig weer, dus neem voldoende vocht tot u. Er is een keur aan lekkere frisjes! Koppie thee ook goed. Mensen een fijne dag en houd het droog. Een en een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Stien van harte gefeliciteerd. Een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Borretje helemaal waar. Niet tonnetje rond worden hè. Groet en ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Dat vind ik erg jammer Sieraad. Soms is een start van een nieuweling moeilijk, voor jou en ook voor het forum. Waarom zou je afhaken kerel? Ik denk dat je moet doorzetten en er voor gaan. Ik zou het heel fijn vinden als je dat zou doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 O, Gwen dat moet gênant geweest zijn, maar ik moet er toch heel hard mee lachen! :present: voor de jarige!! Nova, heb je goed uitgelegd! Sieraad, jammer dat je de kans niet neemt. Het ga je goed! Madelief, welke medicatie bouw je af als ik mag vragen? Zo verde geweldig genieten, al is het vanachter het bureauraam, van een mooie blauwe lucht die ik nooit zo intens zou kunnen schilderen. Betreft de discussie van gisteren: ik vind dat de minderaars en stoppers sedert mijn aanwezigheid op het forum, behoorlijk harmonieus samen werken, hier. En hier wordt wel écht gewerkt vind ik! Ik draag er alvast de vruchten van, het stoppen is voor mij een gouden roos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen lieve mensen, 't belooft weer een mooie dag te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen frommels, Dat is nog is wakker worden zeg, doe de gordijnen open en zie een schitterend blauw. Gaat een mooie dag worden, dat weet ik zeker. Zo eerst maar even de boodschapjes halen Hebben we dat weer gehad en kunnen we vanmiddag de volgende visstek gaan bekijken. @Twinnie Ik leg plat om je hier. "coockie-time" ik zie het helemaal voor me. Zou ook echt iets voor mij kunnen zijn Over de discussie van gister: Ik wil graag mijn excuses aanbieden aan een ieder die zich hierdoor ongemakkelijk heeft gevoelt of zich aan me gestoord heeft. Van Tactive begrepen dat er al het 1 en ander is verwijderd en terecht. het had niets meer met steunende woorden te maken. verder wil ik de mensen die mij een hart onder de riem hebben gestoken middels PB hartelijk danken. (Maatje jij in het bijzonder ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goedemorgen, lieve allemaal Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest, ik heb het druk gehad met van alles en nog wat. Tuinieren ( ik zal nog eens proberen een foto te plaatsen van mijn mooie tuin) en minder mooie dingen. Zaterdag is mijn overbuurman overleden en hij was ziek vanaf september. Nog maar 60 jaar was hij en het was heel confronterend om te zien dat de uitvaartvereniging voor mijn deur stond en de kist bij de buurman bracht. Deed ons heel erg denken aan drie jaar geleden, toen was ik zelf bijna niet meer op deze wereld door een hersenbloeding en 20% overlevingskans. Maar ik relativeer hoor en heb het een plaats gegeven. Verder ben ik bezig geweest om een advertentie te plaatsen namens alle naaste buren en dan krijg je soms vreemde reacties. Zo van: ik wil niet dat mijn naam in de krant komt, vreemd zeg, nou ja, de advertentie is nu net de deur uit, mooi geworden, al zeg ik het zelf. Dan even over het forum, soms voel ik me wat overbodig hier en heb het gevoel dat ik alleen maar over koetjes en kalfjes praat. Ik heb zelf nooit trek, gelukkig maar natuurlijk en prijs de Refusal de hemel in want zonder dat, zat ik nu niet op bijna 4 maanden, nooit eerder zolang zonder alcohol geweest de laatste tien jaar. Ik probeer wel een luisterend oor te hebben hier maar is dat genoeg om te blijven? Ik weet het niet en twijfel. Straks om één uur weer een sollicitatie gesprek. In mijn eigen dorp nog wel, dichterbij kun je het niet krijgen he?? Ik hoop zo dat het wat wordt, eindelijk vastigheid ook al is het maar een jaarcontract, beter dan al die losse banen het laatste anderhalf jaar. Zo, nu eerst even koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ben opgelucht Steunbeertje dat je geen ban hebt gekregen, lieve meid! Emmaroos, dat je niet veel naar het forum komt, kan alleen maar positief zijn als ik je zo lees: je hebt ons gewoon niet nodig! Goed toch? Maar wel fijn dat je dit komt vertellen, want elke volhouder met stoppen is een hart onder de riem voor mij. Vier maanden, super! Verder is het wel even aangrijpend als je vertelt over je hersenbloeding. Mag ik vragen of het drank gerelateerd was? Je moet er niet over vertellen hoor als je niet wil. Alvast ben je een hele sterke dame om hier helemaal door te komen op zo een manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Lavendel, jullie niet nodig hebben is ook weer teveel gezegd hoor. Het geeft natuurlijk wel een enorme stimulans als ik iedereen zo lees hier natuurlijk. Die hersenbloeding was een aneurysma van een heel groot vat in de hersenen. Het had met mijn bloeddruk te maken die al jaren te hoog was en drank was natuurlijk niet het beste medicijn voor die bloeddruk he? Nu slik ik de rest van mijn leven bloeddrukverlagers maar sinds ik niet meer rook en drink is de bloeddruk soms aan de lage kant, hahaha en wie weet kan ik eens minderen met medicatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Emmaroos ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 En nu douchen en optutten voor de sollicitatie. Laterssss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goeiemiddag allemaal! Emma:heart:: heel veel succes straks!! Leest gek terug als er zoveel is weggehaald. Stom he, zit ik alweer uren achter m'n pc, en dat met dit weer!!! Verslavend hoor, dit forum, maar wel een leuke verslaving, ha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Nancy, herkenbaar hoor. Stom? Nee, ik vind dit een soort "therapie", "voeding" om mijn oude gewoontes om te turnen. En natuurlijk ook een beetje nieuwsgierigheid en met soms een soapgevoel ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ja Lavendel, dat heb ik ook, het houdt me scherp en wakker, in die zin heb ik het forum dus ook echt nodig. En ik hoop er ook voor anderen te zijn waar nodig. Verder ben ik ook nieuwsgierig, denk vaak IRL hoe zou het nou met die en die gaan en o ja, die moet vandaag zus of zo doen, vanavond even lezen. 't Is net familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden