Spring naar bijdragen

vrijdag 25 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Lenie

ik kan het weten, had 4 ongeplande kinderen in 3 jaar!!

De laatste een tweeling, dan schrik je zo dat je het mes erin zet, of hij liever gezegd.

Dat helpt gegarandeerd.

Op pag. 2 van D&D staat "recepten en koken".

Romualdus

dat weet ik allemaal wel, maar het motiveert niet echt, kan ik beter wat anders gaan doen.

Ik woon alleen, dus monologen voer ik al genoeg.

Gelukkig wordt er op het rookdraadje wel gereageerd, al is het soms veel later, logisch.

Daar zitten, helaas, op het ogenblik maar een paar mensen die proberen van de sigaretten af te komen. Iets dat heel moeilijk is, daar is hier al vaak over gediscusiƫerd en de uitkomst was steevast dat dat een hardnekkiger verslaving is dan alc.

Ik zeg maar zo, je kunt wel iets anders drinken, maar niet iets anders roken.

Zelfde geldt eigenlijk voor eetverslaving, eten moet een mens nu eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lenie, ik zal voor je duimen.

Heb je trouwens het winkelcentrum al gezien? Ze hebben geprobeerd de pin van de bank buiten op te blazen. De hele pui lag vanochtend in puin (bij de hoek van de shoarma-tent).

Goed, nu snel de computer uit en naar huis. Lekkerrrrrr weeeeekend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smik en Madeleine, ik ga het niet meer uitleggen. Het is inderdaad een vaker terugkerend thema. Irriteert me merk ik. Vrijheid is een groot goed voor me. Alleen lezen kan ook fijn zijn. Geef elkaar de ruimte. Soms heeft een gelezen bericht zonder reactie meer impact dan je weet.

Deel wat je wilt delen. En wie zich aangesproken voelt en er wat op wil zeggen reageert wel. Dat is communicatie in vrijheid. Dat is voor mij de kracht van het forum.

Toch nog uitleg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: nancy
Originally posted by: Kate
Schrijf als je het fijn vindt om te schrijven.
Lees als je het boeiend vindt om te lezen.
Reageer als je wilt reageren.

Maar dwing het me niet af.quote>



Maar ga niet altijd aan een ander voorbij.quote>


Dit vind ik dus afdwingen.
Wie zegt dat ik aan je voorbij ga?
Dat zou betekenen dat ik elke dag heel veel mensen negeer hier.
Terwijl ik jullie wel lees.
Potdorie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je dat ik op je reageer omdat ik dat uit mezelf wil.

Of wil je dat ik op je reageer omdat jij dat wil.

Ja, dit zijn wel thema's voor me.

Bedankt, het geeft me stof om over na te denken.

Over vrijheid en sociale dwang.

De subtiliteiten. En waarom het zo belangrijk voor me is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook geen wet van meden en perzen. Je moet niets doen waar je je niet goed bij voelt.

Genoeg hierover.

Wil even melden dat ik net als bij elke non alc. pauze, ik weer doodmoe ben en weet dat dat heel wat weken kan duren. Hoe zou dat toch komen? Is er zoveel verknald dat mijn lichaam een eeuwigheid nodig heeft om te herstellen?

Ik herinner me nog wel van 25 jaar geleden, dat ik me na 4 dagen heel wat fitter voelde, maar dat is nu beslist niet zo.

Ik slaap heel diep, droom, plas en slaap weer, kan bijna niet wakker worden en blijf de hele dag loodzwaar en moe. Moet mezelf dwingen een aantal taakjes te doen, ( geen HH dingen, die kunnen wachten) anders komt er niets uit m'n handen.

Ben nu bijv. midden in het proces van veranderen van bank, dat moet dan ook gebeuren, anders loopt het fin. vast.

Heb een "band" om mijn hoofd en hoofdpijn, buik is ook niet o.k. Geen eetlust.

Maar het is de laatste dagen erger geworden, ook een beetje verkouden, dus zal wel iets onder de leden hebben.

Ook de melatonine niet meer ingenomen, dacht dat dat mss zou helpen, maar behalve dat het langer duurt voor ik in slaap val, verandert dat ook niets.

Het enige positieve dat ik te melden heb, is het gevoel van niet te roken en te drinken.

Soms tel ik even hoeveel ik al uitgespaard heb, dat geeft de burger moed.

Ik heb wel afgeleerd om dan maar weer te gaan drinken, dan is de vermoeidheid nl. over.

Maar alc. camoufleert slechts de vermoeidheid, dus maar niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie; Ik durf het gewoon niet i.c.m. met. Dat is denk ik wel mijn geluk. Anders had ik het ook nooit moeten gaan gebruiken. Ik woon alleen en ik wil niet in staat van ontbinding worden gevonden.

Kate; Ik zei toch niets? Ik postte wel over het reageren, maar niet dat je moet reageren. Want als ik zou zeggen dat het moet, dan moet ik het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit slaat niet op jou Kate,

dit is algemeen bedoeld,

zoals jouw bericht dat ook deed.

Of bedoelde jij jouw zinnen wel voor een specifiek iemand?

Natuurlijk kan niemand op iedereen reageren, daar gaat het ook niet om.

Wel is het zo dat mensen zich soms verloren hier voelen

als ze iets posten en niet gezien worden.

Maar ik heb al eerder uitgelegd dat je zoiets niet persoonlijk moet zien,

het zijn soms de omstandigheden, of de manier waarop je iets post.

Heb je een vraag of een gesloten mededeling, maakt ook veel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet ik daar toch aan wennen, dat, terwijl je schrijft, niet kunt zien wat er verder gebeurd, de vorige 6 ofzo, heb ik dus niet gelezen. Gelukkig past mijn 1e zin daar nog wel bij als reactie.

Lenie,'dat weet ik toch, heb je daar wel eens over geschreven en voel altijd met je mee als er weer eens 1 of 2 niet komen opdraven voor het eten.

Dat was bij mij snel afgelopen. Te laat: 1e x eten op je kamer.

2e x te laat, naar boven en geen eten. Klaar.

Maar ja, daar moet je vroeg mee beginnen.

Ik vind het een groot gebrek aan respect voor het werk van degene die kookt en bovendien ook nog moet zorgen dat het in huis komt en het geld er is om het te kopen.

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar... beseft hij wel wat het inhoudt, verantwoordelijk te zijn voor een totaal hulpeloos wezen?

Ben aan het duimen, in gedachten , anders kan ik niet typen, dat het loos alarm is.

Ik ga maar eens mijn bankrekening opzeggen. Doodeng, hoop dat dat goed gaat, ben niet met computers opgegroeid, maar denk wel dat als je het niet gewoon probeert, je niet met de moderne tijd meegaat. En dat kan echt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals, niets persoonlijks.

Madeleine, ik noemde jouw naam alleen omdat ik bedoelde dat ik het voorheen ook helemaal uit ging leggen, waarom het niet te doen was op iedereen te reageren enzovoort.

Maar daar ben ik onderhand een beetje moe van geworden.

Ik kan het misschien voortaan ook gewoon langs me heen laten gaan.

Ja ik denk dat ik dat maar doe. Ik heb mijn punt wel gemaakt.

Love you all :D:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie

lees mijn verslag, dan weet je het. Maar voel me zeker positief gestemd omdat e.e.a. deze keer zonder al te veel moeite lijkt te lukken.

Zie je vannacht wel weer, verwacht ik zo maar.

Ben blij dat je er weer bent en dat je je nu weer "goed" gedraagt. Denk dat dit je eigen zelf is. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter afsluiting voor nu:

Voor degenen die willen stoppen met roken en zich laten tegenhouden door horrorstories over gewichtstoename:

Dat heeft u zelf in de hand!!!

Ga niet snaaien, je wilt v.d. peuken af en niet aan een suikerverslaving o.i.d.

Ik ben iemand die van lucht dik word, maar ben niets aangekomen, eerder een beetje afgevallen.

Hoe dat komt? Geen wijn cal., denk ik en daar geen frisdrank (bah!!) voor in de plaats nemen.

Het gaat nog duurder worden, hoe zonde van je geld, kun je een reisje van maken bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lidia
Wat moet ik daar toch aan wennen, dat, terwijl je schrijft, niet kunt zien wat er verder gebeurd, de vorige 6 ofzo, heb ik dus niet gelezen. quote>




Ja, dat kan wel hoor, Lidia, vĆ³Ć³rdat je je berichtje plaatst, kun je het even klein maken,
( min- streepje bovenaan)
dan alsnog naar de laatste berichten gaan, die lezen, je eigen bericht weer openen (vierkantje bovenaan) en dan eventueel daarna nog je eigen bericht aanpassen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy

bedankt voor de tip, zo leer ik steeds wat bij, alleen al daarom zal ik hier blijven.

Het is gelukt!! MIjn rekening is opgezegd. Dat wilde ik al een paar jaar, zat ongewild bij een bank, zoals velen toen onze oude vertrouwde bank niet internationaal bekend genoeg meer geacht werd.

Tel uit je winst, dat hebben we gezien.

Ben er nog niet klaar mee, maar het belangrijkste is nu achter de rug.

Smikkie

dat wordt nog wat als je met pensioen bent.

Ik raad je aan nu al een hobby te zoeken. Lezen is aan te raden, kun je overal en altijd, zelfs in een rolstoel. Als je ogen maar goed blijven. Dat is mijn grootste angst: blind worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Smikkie,

Ik vind het heel leuk als er 1 iemand op me reageerd en dat gebeurd ook meestal hoor!

Maar als er niemand reageerd, dan denk ik: ach, ze hebben het in ieder geval gelezen en ik hoop dat ze er dan om kunnen lachen (of huilen of wat dan ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...