Spring naar bijdragen

vrijdag 25 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Hello!

Vanochtend telefonisch spreekuur gehad met de huisarts. De dosis is te hoog. Dus ik ga van een pil per twee dagen, naar een pil per drie dagen. Over twee weken een pil per week. Maar dan moet ik me ook gelijk melden bij de huisarts, op de praktijk. En daarna kijken of ik al kan stoppen. Maar goed, dat zal ook wel in combinatie gaan met de rest van de zorgdingen.

De accu van de auto is leeg. Dus net de pechdienst al gebeld. Ze komen hem over een half uurtje even aan de startkabels zetten en dan mag ik een eindje gaan cruisen. De man zei dat hij even snel een boterhammetje moest doen, maar ik zei dat hij daar wel even de tijd voor kon nemen, want ik heb echt geen haast. :D

En zo kom ik de dag wel weer door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Emma: heb je wel bijgelezen? Voor het geval van niet: we hebben mijn schoonmoeder verhuisd naar de afd. psycho-geriatrie. Uiteindelijk is het meegevallen, maar we zagen er erg tegenop. Haar EVVster was er 3 weken niet, vanwege het overlijden van haar vader, dus die steun misten we ook al.

Nichtje's ziekte is weer opgeflakkerd, maar we hopen dat ze er op tijd bij waren en dat ze het kunnen terugdringen zonder de Prednison e.d. Al met al spannende tijden.

Kom jij nu weer een beetje bij na het teveel aan werk?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat las ik inderdaad, Lytse en ook dat dat heel erg moeilijk was.

Het valt niet mee om dementerende ouders naar een instelling te brengen hoor. Sterkte met alles en je zal zien dat ze snel went.

Ja, ik heb nu een rooster en weet nu wanneer ik werken moet. Een contract van 24 uur per week en dat is een stuk overzichtelijker.

Ook werk in maar twee weekenden per maand. Vanaf 1 augustus werkte ik bijna elk weekend en nog kunnen ze me vragen bij ziekte en zo maar ik leer al aardig nee zeggen, hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel succes Emma en Lytse! :heart:

En nee, Emma, zie het niet persoonlijk. Ik heb dat gevoel ook vaak,

posten en totaal geen respons krijgen. Vervelend is dat. En dan ben ik ook

weer dagen weg.

Op dat moment zijn mensen met iets anders bezig denk ik, of zichzelf, kan ook.

Uberhaupt vind ik dat mensen hier veel posten over hun dagelijkse beslommeringen

of hun gevoelens op dat moment , en dan totaal niet, maar ook echt NIET

reageren op een ander.

Emma, ik zou het fijn vinden als je de tijd mocht hebben om hier weer wat vaker te posten,

misschien voel je je dan ook weer wat meer 'thuis'.

En wordt er ook weer meer op je gereageerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het ook wel hoor Emma! Als ik iig niet op je reageer is het sowieso niet persoonlijk! Hou je taai en je bent welkom hoor!:present:

Ik kom ff met een hulpschreeuw!

Ik ben net voor het eerst sinds de operatie en de nierbekkenontsteking naar buiten geweest, naar de stad nog wel.

Goed geslaagd, 2 passende broeken en schoenen gekocht.

Maar nou kreeg ik daarna en nog steeds toch een craving!

Ik begin nu al excuses te verzinnen.

Hellup!

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lies: drinkbouillon helpt ook, lekker zout!

@Woman: nee hoor, lieverd, niet persé jou, meer in het algemeen.

Kijk, jij post ook zo in het algemeen jouw dingetje, en dat moet ook kunnen.

Maar soms, als ik er op let omdat het me bezig houdt, zie ik andere frummers dat ook een hele pagina lang doen. Geen interactie dus.

Wel vermakelijk om te constateren hoor, zo werkt het blijkbaar.

Jammer genoeg lees ik ook vaak dat mede-forummers zich dan over het hoofd gezien voelen of niet gehoord. Dat is dan ook zo.

Maar niet vanwege de persoon zelf, denk ik, maar omdat men nou eenmaal vaak ff

wat neerploft hier en weer vertrokken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, het is namelijk zo dat ik best reageer op andere mensen, maar misschien anders dan jij. En op andere momenten. Zolang ik hier worstel met grote geldzorgen en mn hypotheek niet betaalt kan worden, en ik een depressie voel aankomen post ik hier alleen zaken die mij helpen van de drank af te blijven. Dan is het meer een virtueel dagboek wat me alert en scherp houdt.

Posten dat ik den hond heb uitgelaten kan dan erg belangrijk zijn voor mij maar anders overkomen.

Als het beter gaat post ik dat ook, dan hoop ik namelijk dat het anderen motiveert om door te zetten zonder dat ik perse persoonlijk op mensen reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet de enige die zich heeft getrakteerd op iets van Bart. :D

De man van het schadebedrijf heeft mijn batterijtje weer opgeladen en dus ben ik een rondje gaan rijden. Ik aas al vanaf vanmorgen, toen ik het las op hun website, op Kip in Kerrie van de budget supermarkt. Vanochtend al heengelopen, maar helaas... Schapjes leeg. Dus ik dacht, dan ga ik even kijken of het buurdorp nog heeft... Helaas... Ik had echt zin in kip in kerrie met veel groenten. En zelf kan ik het niet maken. Mijn Kerriegerechten smaken allemaal naar iets, maar niet naar dat wat ik uit een pakje, bakje, zakje kan krijgen en absoluut niet naar Kerrie. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lies,

Trek is gelukkig niet de hele dag aanwezig, probeer afleiding te zoeken.

Toilet soppen, rondje lopen in de frisse lucht.

Sommige hebben ook baat bij een volle maag (hoeft geen voedsel te zijn, bronwater met bubbels hielp bij mij goed).

@Madeleine

Welke kerrie gebruik jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst heb ik een recept geprobeerd voor Kerrie Pasteitjes en heb moest toen gewoon Kerriekruiden gebruiken. Heb toen een doosje van Stegeman gehaald. Maar dat werd niets. Heel erg smerig, dat dan weer wel. Ik ben ook niet zo'n wereldkok, maar probeer tegenwoordig wel zo min mogelijk met pakjes te koken, omdat E-nummers niet heel goed zijn. Maar dan krijg ik dus een heel smakeloos geheel, waardoor ik al snel terugval op pakjes e.d. Mijn kippensoep was ook niet te eten. Terwijl ik heb gehoord dat, dat niet moeilijk is haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Woman: Ja dat begrijp ik, hoor, je hebt ook wel heel veel aan je hoofd zo te lezen!

Goed dat je op deze manier je eigen virtuele dagboek bijhoudt, als dat jou helpt!

En ik lees ook wel dat je op anderen reageert.

Het maakt ook niet uit of men schrijft over de hond of het huis, het avondeten, familiesores

of wat dan ook, maar de interactie met medeforummers vormt juist een forum.

Als iedereen dit forum alleen zou gebruiken als virtueel dagboek, zou dit geen forum meer zijn.

Juist het interacteren is toch belangrijk. Dat is denk ik meer helpend, dan alleen maar te lézen hoe anderen zich door de problemen van deze tijd 'heenworstelen'.

Een stukje herkenning zal het zeker geven, dat is waar.

Nou ja, op de een of andere manier heb ik het gevoel...nou ja, laat maar.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madeleine

Gebruik Kerrie Madras voor een milde licht duffige smaak, persoonlijk vind ik de Curry van Blackwell lekker pittig en mooi van kleur en geur.

E-nummers worden vaak gebruikt voor kleur, houdbaarheid en geur.

Mononatriumglutaminaat voor de smaak aan te zetten, de beruchte hoofdpijn veroorzaker.

Mits je gering doseert kan je het overwegen, echter niet meer dan een mespuntje gebruiken (in de handel onder de naam Vetsin).

Weet je dat 60% van je smaak subjectief is.

Als iets mooi is van kleur en geur heb je als kok al het grootste gedeelte gescoord.

Kerriepasteitjes altijd maken op basis van een blanke roux, lichte kippenbouillon en kleine stukjes annanas.

Als je het exacte recept wil dan hoor ik dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt er verstand van, Romualdus.

Ik wil nog steeds graag de Kerriepasteitjes maken van de Vietnamees die op zaterdag bij ons op de markt staat. Als ik het zelf kan, dan hoef ik niet elke keer tot zaterdag te wachten. :P

Recepten zijn altijd welkom. En ik zal ook eens dat wat jij aanraadt proberen.

Laatst hoorde ik trouwens dat mensen die uit pakjes, zakjes, potjes eten, meer wegen, dan mensen die niet of nooit met pakjes koken. Dat zou veroorzaakt worden door de E-nummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...