Yvonne Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 goedemorgen luitjes. Koffie en thee staan op jullie te wachten. De nieuwe week is begonnen. Hier is het druilerig en ik denk dat het ook koud is buiten. Blij dat ik lekker binnen zit nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Goede morgen Marika, Je hebt helemaal gelijk hoor. En het is ook helemaal niet erg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Goede morgen Belle, Ja, vroeg he? Ik vind die stilte 's morgens altijd zo heerlijk. Jij gaat helemaal goed he? En nu moet ik snel de douche opzoeken en daarna met de hond even uit wil ik nog op tijd op mijn werk komen. Fijne dag.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 goede morgen frummels. de eerste koffie zit er al in. yvonne zal ondertussen wel klaar zijn met douchen dus nu kan ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Dagpact Tatum Albert Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Goedemorgen frummers, Tijdje niet op het forum geweest want mijn provider had mij per ongeluk een ander IP-adres gegeven. Voordat dat ik daar achter kwam dacht ik dat mijn computer kapot was. Dus eerst zoeken naar fouten in de bedrading, aansluiting en ga zo maar door. Computer gaf wel steeds een on-line verbinding aan maar kon met geen enkele mogelijk nog op welke web-site dan ook komen. Toen ik er dan uiteindelijk achter kwam wat er aan de hand was konden ze het niet meer herstellen:angry: en moest ik wachten op een geheel nieuwe modem met een nieuw IP-adres. Maar ik ben er weer en nog steeds droog hoor!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Dank je A3, ik had even een sms-je kunnen sturen naar iemand maar mijn huistelefoon lag er ook uit en moest een beetje spaarzaam zijn met belminuten en sms-jes i.v.m. mijn zieke broer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhk Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 goedemorgen Goed het weekend doorgekomen. Ik heb momenten dat ik me geweldig voel maar de meeste tijd voel ik me belabberd. Ik blijf maar zo moe, mijn hoofd tolt en ik kan maar niet tot beslissingen komen. Het lijkt ook wel alsof ik de hele dag nog een kater heb. Verder worden de momenten waarop ik aan drinken denk wel steeds korter en makkelijker te negeren. Gister bijvoorbeeld zijn we naar mijn schoonouders geweest voor moederdag iedereen zat aan de wijn en het bier maar ik had geen enkele moeite om niks te drinken. Ik was natuurlijk de bob. Misschien is het allemaal gewoon de spanning van de afgelopen maanden/jaren die er uit moet. Nou ja dit was mijn klaagzang voor vandaag. Ik hoop me snel wat beter te voelen en wat gezellige dingen te kunnen vertellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhk Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ik hoop het. Nou ja op naar de eerste droge week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Welkom DHK, knap van je dat je in je eerste week al zulke moeilijke momenten als moederdag bent doorgekomen. En net wat A3 ook al zegt: buitenlucht helpt en dat wazige gevoel in je hoofd en die vermoeidheid horen er allemaal bij en gaat echt over. Alleen volhouden nu. Heel veel sterkte!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 goeiemorgen frummers. dhk, je lichaam en geest zijn aan het resteten, na jarenlange roofbouw, kan dat niet , hup één, twee,drie geduld is iets wat we zelf weer mogen aanleren:) maar dat het komt is zeker mits jij er aan blijft werken. deze moederdag zit in elk geval in je pocket dus daar mag je trots op wezen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 DHK, misschien nog een kleine tip van mijn kant. Ik ben meerdere keren opgenomen in een kliniek voor een detox. Daar krijg je standaard een injectie thiamine en wordt je geadviseerd 2x daags 50 gram thiamine te slikken plus een tablet Vitamine B-complex forte. Minimaal 3 tot 6 maanden. Dit is gewoon bij de apotheek verkrijgbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Morgen Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Dagpact Tatum Albert Lytse Miranda Acer Goeie maandag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhk Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ik wil het eigenlijk het liefste zonder middelen proberen.Ik ben wars van medicijnen sinds ik ook ooit opgenomen geweest ben (depressie e.d.). Het bleef met medicijnen allemaal moeilijk en het ging pas beter toen ik het heft in eigen hand nam. Ik heb het idee dat ik deze strijd zelf aan moet gaan. Wel ben ik bang dat alcohol de depressie overgenomen heeft en dat het in volle hevigheid terug komt. Maar zo als het ging gaat het ook niet meer. Maar goed heb de koe bij de horens gepakt en heb zo om tien uur een afspraak met een klant. Ik zal toch aan de gang moeten blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 DHK, ik hoop niet dat dit bericht over mijn advies over medicijnen gaat. Thiamine en de Vitamine B forte zijn beiden gewoon vitamines. Met name belangrijk tegen vermoeidheid en de thiamine voor het eventuele herstel van hersen- of zenuwschade opgelopen door alcoholgebruik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Goeie morgen kanjers. Ik heb me verslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhk Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Sorry aicha was inderdaad een antwoord op jouw bericht. Ik kijk er alleen anders tegen aan. Dat wou ik er mee zeggen. Ik geloof ook niet dat er een goede of foute manier is om er mee om te gaan. Maar voor mij voelt dit als de juiste. In ieder geval bedankt voor de tip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Originally posted by: acerDagpact Tatum Albert Lytse Miranda AcerLydiaik ga er weer tegenaan....fijne dag, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Goede (bijna) middag, Aicha!! Wilde je al bellen, maar je bent er terug. Ik heb zo ooit es een periode gehad dat ik dacht hmm voeding suplementen geweldig!! Gaande van vitamines, mineralen tot allerlei amino's toe.... Heel de drogist leeg gekocht zeg maar. Nu staan al die potten nog steeds in mijn kastje, ik denk dat ze bijna vervallen zijn ondertussen. Omdat ik ondertussen doorkreeg, dat niet (of amper dan in mijn geval) drinken, gezond eten, groenten uit de tuin, allerlei "vergeten" groenten ook, of in plaats van vergeten "antieke" groenten dan, eigenlijk beter werkt. Ik wil daar niet mee zeggen dat een extra vitamine pil soms niet nodig kan zijn (ey, ik geef ze ook aan mijn opeens 20 cm groter geworden puber zoon), maar dat voeding toch wel de clue is. verder fijne dag allen! Sterkte Belle! en ook DHK Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 http://www.telegraaf.nl/filmen...aut_zingt_Bowie__.html ff genieten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 dhk misschien begrijp ik je verkeerd (9.25 u) je bent bang dat de alcohol de depressie heeft overgenomen, bedoel je daar verminderd mee? of weggenomen? Mijn ervaring is juist dat ik na het stoppen helemaal niet meer depressief bleek. De drank heeft die juist verergerd en in stand gehouden. Vlak na het stoppen werd het even erger, waardoor ik mijn angsten bevestigd zag. maar al snel nam het fysiek me beter gaan voelen het over en van daaruit verdween mijn depressie om nooit weer terug te keren. Niet dat ik niet gewoon af en toe een off-day heb, maar dat doet me alle goeie dagen weer extra waarderen. Of zoals Kohtje weet; there are no bad days; there are good days and there are learning days. en ik zag in die link (belle: 9.56 u) dat een tekort aan Thiamine depressies kan veroorzaken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ondanks dat ik niet royaal in het geld zit zullen de verslavingsartsen het niet voor niets adviseren. Bij Wikipedia staat dat thiamine ook makkelijk afgebroken wordt door het koken van verse groenten en andere producten. Ook door rauwe vis bepaalde noten koffie en zwarte thee (thee waar tannine in zit). Een teveel kun je er in ieder geval niet van krijgen. Ach en voor nog geen 2 euro per maand weet ik zeker dat ik voldoende binnen krijg aan deze vitamines zodat ik me niet al te veel zorgen hoef te maken over het schrijnende tekort wat mijn lichaam door het overmatig alcohol gebruik veroorzaakt heeft. Bij mij o.a. een soort chronische verwardheid wat gelukkig al wel steeds weer beter wordt. Maar ieder zijn ding. Het gaat erom waar je jezelf het beste bij voelt. Trouwens tijdens mijn 3 weken diagnostiek bij tactus is er pas een redelijk beeld over blijvende schade te vast te stellen als je een half jaar droog staat. Daarna ga ik al de testen nogmaals doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Jane wat betreft de depressie voel ik het zelfde als jij. Depressies die tijdens drankperioden zeer ernstig konden zijn verdwijnen langzaam weer als je een tijd gestopt bent. Ik heb er momenteel in ieder geval nu al na een korte tijd veel minder last van dan toen ik nog dronk of net gestopt was. Soms betrap ik me erop weer eens spontaan kan lachen om allerdaagse dingen. Of fluitend aan de afwas bezig ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Aicha, ik heb echt nog nooit zo lekker in mn vel gezeten als nu. Zat op de fiets en voelde dat ik in topkonditie ben en zag jongelui zwoegen en mijn ademhaling was nauwelijks versneld.(en ben 2 x zo oud) Af en toe heb ik wel zoiets van: hoe lang kan dit nog zo duren, ha ha eens een pessimist(geweest), maar nog lang geen zorgeloze optimist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden