Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 juli 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@rapilos: klopt, voelt reuze aan. zekerheden hebben we echter niet. dag na dag he

@jane4: wilde in de eerste plaats zijn argumenten om het toch wel te doen geen kans geven. nu pas besef ik dat het inderdaad tot een nare ervaring (gekwetst) had kunnen leiden zou ik er wel in meegegaan zijn. jammer dat jij die wel hebt gehad. onder invloed van drank wordt het gevoelsmatige zo'n afgevlakte boel. daarom neem ik tegenwoordig de benen op het moment dat de verhalen een 2e keer worden verteld. vlak daarna begint traditiegetrouw het op de korrel nemen van jan en alleman. als je weet dat de avond wel nog later wordt maar niet meer beter, beschouw ik het als een mooi moment om te gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo doe ik het ook meestal,

maar nu logeerde ik bij oudste zus

in hun vakantiehuisje. Zij waren ver over jun

theewater heen en ik heb er geen woord over gezegd.

Héél in de verte gloorde er iets van geweten denk ik,

en dan is de aanval de beste verdediging, lijkt het:D

Ach ik heb er tientallen jaren aan mee gedaan, wie ben ik

om hen af te keuren, maar het was zo jammer van de sfeer

en ik merk wel dat ik iets minder spontaan contact zoiek nu.

Maar met eentje heb ik het van de week al gedaan en dat was prima.

de rest volgt ook wel.

ik heb het goed en toen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jane, jouw opmerking 'ik heb er jaren aan meegedaan' vind ik treffend. Houdt me ook vaak bezig. Heb nu regelmatig de neiging om het drinkgelach flink af te keuren omdat ik 'erboven sta'. Heb dat niet zo graag want idd jaren aan meegedaan en zelfs in de overtuiging dat ik zo goed bezig was. Mooi dat je dat aanhaalt :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Het onweer/regen heeft nu Flevoland bereikt! Het is aardedonker!

Ik merk dat ik steeds vermoeider word door dit soort weer. Je slaapt slechter en alles kost meer energie! We hoeven vandaag alleen de tuin niet water te geven en we hebben gisteren al gebarbecued!

@ Albatros: je bent goed bezig joh! Ik heb bij meer mensen (en soms bij mezelf) gemerkt dat ik geïrriteerd werd als er teveel gedronken werd. Ik heb me bewust voorgenomen om niet meer te gaan tellen voor anderen, ook niet bij mijn man. Toch ben ik me vaag bewust dat hij gemakkelijker een tweede glas pakt door de week, en toch een glas pakt op maandag, als hij niet zou drinken.

Dan heb ik meteen het gevoel: "Wie ben ik dat ik er wat over wil/kan zeggen?" Hij is nooit aangeschoten of wat dan ook. Gelukkig komen we niet meer op feestjes waar het erg uit de hand loopt.

Manlief moet rijden (ik heb geen rijbewijs) dus hij houdt het op één glas.

@ Jane: ik weet nog dat je met een ander soort kater terugkwam van dat weekend. Dat jij de enige bent die nog weet wat er precies gezegd is, trof me. Je hebt, denk ik, helemaal gelijk.

@ Hannah: hoe gaat het met je?

Genoeg voor nu. Er moet weer gegeten worden.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een beetje uitlokken is soms ook wel eens leuk toch? Je moet tenslotte toch wát op gelegenheden als deze. :D

Bovendien, je kunt je er op voorbereiden. Dooddoeners als: "moet jij nodig zeggen" kun je bijvoorbeeld prima vooraf pareren met "sjeuu... deed ik dat vroeger ook?". En zo zijn er zat voorbeelden te bedenken. Al moet je wel op je tellen passen, maar dat geldt ook voor de gesprekspartner en wat dat betreft ben je, nuchter en wel, per definitie in het voordeel.

Komt nog bij dat het, wil je jezelf tenminste niet onsterfelijk belachelijk maken, voor jezelf werkt als een prima alcoholslot voor de betreffende avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, die kater van Jane.

Nu staat me iets bij van "chateaux migraine" oftewel koppijnwijn. En dat zou dan komen, die koppijn dus, door toevoeging van sulfiet aan goedkope en wat te zure wijn. Dat dus niet de alcohol zozeer de oorzaak zou zijn van koppijn nadien maar de toegevoegde sulfiet.

Zou het kunnen dat dit ook toegevoegd wordt aan alcoholvrije wijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verwar je me niet met Sha Dylan?

Ik drink nooit 0% wijn

en ik merkte vorige week dat ik 0% bier

ook niet meer lekker vind.

Mijn smaak is helemaal veranderd wat drinken betreft.

Wat eten betreft helaas nog niet zo;

na 2 a 3 weken strandweer ben ik nu binnen zo rusteloos

als wat. Ik heb zelfs al warm gegeten.

En dat doe ik dus echt nooit. Maar ik blijf maar weer snaaien.

Het miezert hier nu gestaag

dus toch naar buiten weer vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tuin is weer blij, en ik ook.

Als een Kate gaat dansen dan komt er ook wat :D

Heb geduld Dylan.

Ik ben dus niet de enige die nog wel eens mensen onder invloed ziet.

Ik irriteer me er niet aan, maar zie het meer als een spiegel.

Hoe het ooit was. Mijn man heeft meer zoiets van, hoe kunnen ze dat nou blijven doen. Maar als je erin zit, zit je erin. Net als met een rookverslaving. Dat lukte me ook pas na 100 x stoppen (en het boek van Allen Carr, en wat veel kanker om me heen).

Ik vraag me wel eens af, is het misschien zelfs zo dat als ik nooit gedronken had, ik me dan nu minder bewust was geweest van hoe helder de geest kan zijn.

Maar dan was er vast wel wat anders op mijn pad geweest.

Toch is het een mooi contrast. Ergens.

Uiteindelijk zie ik het als onderdeel van een groter geheel. En dan gaat het niet alleen om verslavingen. Maar de hele werking van de geest. Hoe we onszelf dwars kunnen zitten en hoe je daar steeds verder uit kunt groeien.

Of niet. Maar ik ga voor wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

serieus onweer !!!!!

Klapperende deuren en al.....

En A drie inderdaad. Wat je zegt. (en wat ook Jane zei)

Niet oordelen, veroordelen , en al zeker niet de Messias gaan uithangen.

Ieder beslist voor zich!

Wat betreft sulfaten in goedkope wijn en koppijn... is zeker geen fabel!

Wijn, zoals ie "oorspronkelijk" bedoeld was, hmmm zelden nog te vinden denk ik.

Of eventueel, bij de echte wijnboeren.... maar dan nog.

Reden te meer om dan maar beter geen "chemische" wijn te drinken.

Ik heb niks tegen mensen, vroeger, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden, die hun eigen kleine wijngaard hadden.

(hoewel?? mag ik dat hier wel zeggen???)

Maar al de chemische rommel van nu (zelfde met bier , denk ik, maar dat ken ik niet)

beter niet....

(geldt trouwens ook voor cola etc...)

ach ja dat is dan weer mijn idee...

Iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik meld me ook maar eens op een druilerige, maar warme zaterdagmiddag.

Mijn auto is voor de APK geweest en als ik niet een stoeprandje had geraakt, waardoor er een deuk in de velg en een bochel in het wiel zat, was hij er glansrijk doorgekomen. Maar ik mag nog een jaar rijden, op naar jaar 10 van mijn auto. :D

Verder is gisteren mijn moeder getrouwd. Ik was niet uitgenodigd. Ik dacht gisteren: "Dan vier ik mijn eigen feestje wel" en dat heb ik dus maar niet gedaan. En maar goed ook, want als ik met drank op hetzelfde had gevoeld als ik gisteren toch wel voelde nuchter, dan had ik mezelf aardig voor schut gezet. Ik vond het toch rottiger om er niet bij te zijn dan ik had gedacht. Nou ja, nuchter doorstaan en vandaag weer aardig happy. Alle foto's van de mensen die er wel bij waren op Facebook zijn niet heel leuk, maar ach dat overleven we ook. Vandaag ook geen drank voor mij. ;)

Verder niet zoveel nieuws....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, heel erg goed dat je het droog hebt gehouden. Je gevoel was gisteren met alcohol op zeker niet beter geworden en dan was vandaag ook verpest door een dikke kater :-(

Wijfie, jij houd het ook droog dit weekend. Waar trek komt, daar gaat hij ook weer. En hoe langer je droog staat, hoe makkelijker het wordt. Ik zelf ga inmiddels zelfs weer af en toe naar het café waar ik ook altijd ladderzat vandaan kwam. Nu drink ik daar of Rivella of een Malt bier 0.0. Ik heb zelfs al complimenten van de barkeeper gehad omtrent het feit dat ik geen alcohol meer drink. Lijkt me voor hem ook wel een verademing, iemand die nuchter blijft :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, ik probeer juist te bereiken om af en toe nutteloos aan de bar te hangen. Dat heb ik verschrikkelijk gemist toen ik alleen met dochter thuis was. Ik noem dat achteraf ook (alleen tegen mezelf hoor) "mijn jaren van eenzame opsluiting".

Maar ik ga niet altijd. Ik ga alleen als ik me sterk genoeg voel om niet te drinken. En ik moet er uiteraard zin in hebben. Heel vaak vermaak ik me thuis prima met een goede film op tv :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had het er echt niet beter op gemaakt als ik mezelf één in de kraag had gezopen. Dan had ik mezelf zo zielig gevoeld (bovenop dat ik me rustig zielig voelde) en dan had ik mezelf toch voor Joker gezet. En dat zou mijn 'relatie' met mijn buurman ook niet ten goede komen.

Maar het verhaal kabbelt rustig voort. Pap breekt met zijn zoon en schoondochter n.a.v. de foto's van de bruiloft die op FB zijn gezet. Het gaat hem niet om de foto's, maar om iets anders. En daar ben ik nu mee bezig om uit te zoeken. Edit; Het gaat hem wel om de foto's....

Dorst, maar we drinken niet. Want dat is gewoon simpelweg de afspraak met mezelf. (Doe het trouwens op eigen kracht, dat niet drinken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar word je ook het sterkst van Madeine. Het op eigen kracht doen.

Je bent goed bezig meis.

Ik heb een bed gekocht mensen. Een stalen bed. Nieuw en nog in de verpakking. Daar ben ik al zo lang naar op zoek en eindelijk heb ik het gevonden. ze komen het nog brengen ook, fijn hé?

Nou weet ik niet of er ook een lattenbodem bij zit maar anders moet ik morgen die van mij in gaan korten, want die is nu 1.60 en moet 1.40 worden. Dat is dan morgen een mooi klusje.

En het bed is glanzend zwart. Daar ben ik niet zo kapot van dus even kijken en anders maak ik hem smeedijzer.

Joepie in ben gelukkig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen: Bol is door haar klussen heen en koopt dan een bed, waardoor ze nog weer wat te doen heeft. :D

@ Madeleine: goed dat het je gelukt is om niet te drinken. Zo 'n situatie is toch een trigger.

Hoe is de relatie met je buurman nu?

@ Wijfie: hoe is het met de kaak van manlief? Blijf sterk hoor, ook zo 'n kaak is het niet waard om te drinken!

@ Tatum: je gaat steeds beter. Geniet van je vakantie.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een fikse bui gehad vandaag, maar die is nu al weer opgedroogd en is behoorlijk warm.

Toch vanmiddag de klus gedaan die ik al een paar weken voor me uit had geschoven: was strijken en opvouwen. Het waren inmiddels 2 manden vol geworden.

Maar met muziek uit mijn tijd (bon jovi, queen, gun's and roses, meat love, enz) duidelijk aanwezig heb ik die klus ook weer geklaard.

Het was een heerlijke trip langs memory lane.

Nu zit ik lekker buiten met een zeer voldaan gevoel.

Tot later.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...