Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Je hebt gered willen worden en gered willen worden. De ene passief, de andere actief. In eerste instantie wilde ik steeds passief gered worden, dus een ander alles op laten knappen. Toen dat niet bleek te werken, zelfs tegenwerkte, nam ik ten einde raad de beslissing om actief gered te willen worden. Ik stelde me open en begon dingen aan te nemen van anderen die zich gered hadden door zichzelf te veranderen. Door dingen uit te proberen, dingen anders te gaan DOEN kon ik mezelf gaan redden met hulp en steun van anderen. Pfff.. het is bijna een ambacht om herstellende verslaafde te zijn. Maar wel een mooi ambacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Dat herken ik, Kohtje, passief gered willen worden. Ik zie het nu ook bij een kennis van me. Hij zoekt constant naar dates in de hoop om een vriendin te vinden, en is ervan overtuigd dat hij niet meer zal drinken als hij dan gelukkig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ah, Jopie. Een herstelde verslaafde. Je bent verder dan ik. Ik ben nog steeds herstellend, een werk in uitvoering. Als ik stop met werken aan mezelf glijd ik -al dan niet langzaam- terug in de sporen die me zo vertrouwd zijn. Men noemt dat "oud gedrag". Ik ben zodanig gevormd dat ik steeds de makkelijkste weg ga volgen als ik mijn eigen wil volg. En die makkelijkste weg mondt bij mij steeds weer uit in verdoving, de realiteit uit de weg willen gaan.. Tot ik hersteld ben zal ik in herstel zijn, dus bewust van mijn doen en laten. Of dat nou obsessie is of niet maakt me niet uit, zolang ik me er maar bewust van ben en er achter sta. Drank is niet de kern, verandering/verbetering, beweging, leven is de kern. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Goede middag, Aggie, die ging wel een van deze dagen vertrekken ja. A drie is de mont blanc aan t beklimmen. Dylan dat weet ik eigenlijk ook niet??? Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Jammer van het weekend , maar heeft zo moeten zijn zeker. Kwa ogen, ik heb lang goedkope lenzen gebruikt (heb -4,5, beide ogen) Denk er al hele tijd aan om laser behandeling te laten doen. Is niet eens zo duur meer. Door langdurig gebruik van goedkope lenzen en ze dan ook nog langer dan bv een maand, bij een maandlens in te houden kan ik nu geen lenzen meer verdragen. Bril dus. En ook leesbril erbij. Hele huis logt vol met allerlei brillen nu. Soothe AAAAAAAAAAAK ik wil OOK een oranje keuken.... Joop, schimmeltenen (en dit is echt serieuze vraag) kan dat ook bij kinderen? Hoe uit zich dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Originally posted by: AgnietaHet is ook leren om hulp te vragenmaar dan moet je het nog aanvaarden en er wat mee doen ook.Dat laatste was ik even vergeten, voor het gemak denk ik.quote> hihi... herkenbaar, hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Originally posted by: wijfieDrank is uit! Drank is zoooooo nep!!!!!quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 En allen te samen misschien wel alles....... Jen! Of ben je al weg.... Ook al weer ff kes geleden! Alles ok daar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ja Aggie heb al vanalles zitten bedenken..... Ze hebben nu wel niet zo heel veel water nodig.... Dus ev. al iet grotere stek in pot al en genoeg water geven van tevoren? Gewoon proberen denk ik... Spreken later elders nog wel af hoe en wanneer enzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Hot...soldaten, helemaal gelijk. Ieder zijn eigen manier. Meerwaarde is persoonlijk en kan niet opgelegd worden. Een ander overstijgen gaat niet, we zijn allemaal druppels in één oceaan. Niets weten is een zegen. Leren ook. Hoe meer ik leer, hoe minder ik weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik denk dat oud gedrag niet bestaat. Alles wat geweest is brengt iets nieuws mee. Goed of slecht. Er zijn natuurlijk wel herinneringen, aan hoe men omging met bep. situaties. En als je je hoofd er niet bij houdt dan ga je automatisch, zonder nadenken, herhalen. Als dat dan natuurlijk iets was dat een meerwaarde gaf, is dat goed. Maar als je dan automatisch, met oogkleppen op om het zomaar te noemen dingen gaat herhalen die niet zo goed waren, zelfs dan kom je nog niet in dezelfde situatie terecht als weleer. Net vanwege de vooruitgang. Je kan ook gedachten ombuigen aanleren, zoals Soothe altijd zo mooi zegt van die bamboe in de wind. Ook dat verhaal van dat gat in de stoep.... Dan is er ook Pavlov, aangeleerd gedrag. Als je iets slecht aanleert om te beginnen, bv zwemmen, dan kost het iet of wat meer moeite en energie om dat om te buigen. Vooral als er geen wind, maar stilstand is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Originally posted by: wijfieJa, die valse sentimentaliteit, zo herkenbaar en typerend voor iemand die gewoon teveelgedronken heeft...Heb het vaak meegemaakt met een Oom van mij, als die teveel had gezopen, ging hij altijd janken en kon hij ineens wel zijn emoties kwijt...Allemaal vals, het is niet echt, laat het maar puur zijn allemaal, zonder drank.quote> Dit snap ik nooit. Emoties met drank zijn uitvergroot en meer sentimenteel.....drank neemt remmingen weg maar vervormd bewustzijn nauwelijks en niet zoals drugs dit wel doen, is mijn ervaring. Wat je schrijft bij ineens je emoties kwijt kunnen impliceert toch ook dat de emoties er daarvoor al waren en als door de drank de remmingen weg zijn en je gaat spuien.....dan zijn die emoties toch niet vals en nep.....die waren alleen opgekropt. Wat hoogstens kan is dat je die emoties aan elkaar gaat verbinden en op een hoop gooit tot een emo berg terwijl het oorspronkelijk chronologisch gescheiden emoties waren. Ik zie het meer als mindfullness; het hier en nu bewust zijn van je omgeving en jezelf. De emotie op het moment dat het gebeurd en niet pas in je uppie na de nodige drank. Het leren toelaten van die emoties en daar niet drank voor gebruiken. Maar vals en nep.....wellicht ben in wat te puristisch op woorden nu....maar ik snap dit niet. Ik zie nu pas dat Agnieta zich hetzelfde afvraagt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 THX Joop, dat is het dus bij Z. Is begonnen tss kleine teen en volgende , nu volgende ook al. Vooral veel jeuk, vooral s nachts. Doe em nu katoenen sokjes aan, maar anders toch maar es dokter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Originally posted by: miranda Originally posted by: erik goedemorgen allemaal,DAGPACTAlbertLytseTineAgnietaAcerErikTjeerdMirandaAsjemooie dinsdag:present:quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Dag vm! Daktarin helpt bij mij tegen schimmeltenen. En voeten heel goed afdrogen na het wassen. Hier alles goed, maar druk, pff, en da's niet mijn lievelingstoestand. Nu ja, zit niks anders op. - Niet mentaal druk, gewoon veel huishoudelijk werk te doen - Hoe is 't met jou? Nog nagedacht over de werkaanbieding? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Al vanaf 7 uur onderweg en vanavond pas weer om 8 uur thuis; een lange werkdag, maar heel leuk! Erik, Helemaal mee eens! (En nu had hier een passend icoontje moeten staan, maar die kan ik af en toe niet vinden. Raar, maar waar.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Originally posted by: hottentottensoldatenEigenlijk is onwetendheid een zegen.quote> Toevallig de Matrix gezien? This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Remember, all I'm offering is the truth – nothing morequote> http://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pillZo zie ik het altijd de keuze tussen onwetendheid en het streven naar waarheid. Onwetendheid lijkt mooi...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Nepsentimentaliteit... Een moeilijke hoor. Er is inderdaad het vergroten van sentimenten die niet helemaal nep zijn, maar soms overschrijd je een grens. Ik althans, ik kan alleen over mezelf spreken. Liefde- en haatgevoelens zijn zo'n voorbeelden. In nuchtere toestand haat ik niemand, in dronken toestand heb ik dat gevoel al ervaren. Is het dan nep? Naar mijn idee wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Enfin, ik ga in de laarzen. 'k Had met mezelf afgesproken om vandaag de laatste wandeling van de maand te controleren. Húp dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Akelei, de weg van de minste weerstand is inderdaad menselijk, sterker nog, de hele natuur is gericht op de weg van de minste weerstand. Maar groei is alleen mogelijk door tegen weerstand in te gaan. Kijk bijvoorbeeld maar naar de eerste de beste boom die je tegenkomt. Als die de weg van de minste weerstand had gekozen was ie nooit boven de grond uitgekomen. Maar door tegen de zwaartekracht in te groeien is het een boom geworden. Oud gedrag, oftewel de weg van de minste weerstand, heb ik ontwikkeld vanuit mijn prilste jeugd omdat ik niet geleerd had de realiteit te aanvaarden zoals die vaak rauw op m'n dak valt. Isoleren, verstoppen, uit de weg gaan, niet aanvaarden en alle werktuigen die daarvoor nodig waren zoals manipulatie, ego, leugenachtigheid en tenslotte verdoving waren mijn manieren om met die realiteit om te gaan, of eigenlijk om die realiteit niet te aanvaarden. Met al mijn "hulpmiddelen" was ik natuurlijk net zo goed een deel van de realiteit, het deel dat samengevat kon worden onder het etiket "alcoholist". Alcoholisten zijn ook deel van de realiteit. Maar waar ik stilstond, groeide alles om mij heen door.. ik raakte steeds meer vervreemd van de werkelijkheid, raakte het contact steeds verder kwijt. En dat was inderdaad niet prettig, om het simpele feit dat ik me daarvan bewust was. Zo ontstond de slachtofferrol die ik me aanmat. En hoewel niet prettig, het voelde wel heel vertrouwd. Nu ik een tijdje tegen de verdrukking in probeer te groeien merk ik resultaten. En dat vind ik fijn, maar het vergt ook energie. En daar word ik dan wel weer eens moe van.. Ik mag best af en toe uitrusten, maar ik moet ervoor waken dat uitrusten niet uitmondt in luiheid. Luiheid doet mij weer afglijden naar het "oud gedrag", naar passiviteit. En passiviteit leidt me uiteindelijk weer terug in dat vertrouwde (niet prettige) spoor van de weg van de minste weerstand. Het enige dat die weg me oplevert is een gevoel van verslagenheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik sluit af. Ons campertje (hoera, we hebben weer een California met hefdak) moet nog klaargemaakt worden. Morgen gaan we voor een paar dagen naar Normandië.. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Heel veel plezier Kohtje:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Hoi madammeke Dat was een nat rondje hond. Zeer nat. Ga goed. Ik las dat de Belgen, de Somalische boeven in de val hebben gelokt. Wie had zo'n slimheid verwacht. Pracht stunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ongelooflijk toch!!! Dat ze daar nog intrappen ook! Ma ja ego s zijn groot zo af en toe.... Hier ook GIETENDE regen dus maar dicht bij de verwarming opdrogen... Veel plezier met de camper Koh! Ik ga een broodje halen, toch maar door de regen..... Tot later allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik ben weer bijgelezen zoals jullie merken. Redelijk veel filosofie. Ook ik denk niet dat alle emotie onder invloed van alcohol alleen maar nep is. Uitvergroot misschien, dat wel. Maar is een bacterie onder een microscoop nep? Aan de andere kant, vergelijkingen zijn meestal gevaarlijk. Ook als ze lijken te kloppen is er altijd wel iets waardoor je juist door vergelijkingen op het verkeerde been wordt gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden