Spring naar bijdragen

het forum, hoe om te gaan met.....en vele andere zaken


niwi

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
jetset

Zelf zat ik ook al tte denken om aan alle nieuwelingen gewoon te adviseren iedere dag even te melden...dan is die eerste drempel weg....en maak je wat makkelijker contact....ook voor mij is dat makkelijker, omdat je iemand zo steeds beter leert kennen.





:$ Ik BEN een nieuweling... en ik heb gisteren op deze draad gereageerd en mijn best gedaan op deze reactie. Ik heb ook op de dagdraad bedankt voor je opzet Jet. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel krijg dat ik genegeerd word. Geen reactie op de dagdraad. Geen reactie op mijn bericht in dit draadje. Wel met naam en toenaam naar de anderen. Kan natuurlijk toeval zijn, zal ook zeker niet rot bedoeld zijn. Maar toch. Het voelt wel heel vervelend. Zo van... je mag wel meedoen, maar dan alleen voor spek en bonen.

't Zal mijn eigen probleem wel zijn, maar toch!
:angry:

Aanpassing: Had bij het plaatsen van dit bericht een aardige pb van Jet over het hoofd gezien. Toch laat ik mijn bericht even staan, niet omdat ik nog dezelfde gevoelens heb (dank je wel Jet :present: ) maar omdat de frustratie die uit dit bericht naar voren komt misschien ook wel door anderen gevoeld wordt.

Mijn haren hoeven dus niet meer gladgestreken.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ali,

Een verontschuldiging van mijn kant . Ik ga m'n uiterste best doen om op jouw berichtjes te reageren. Ik heb het echt niet in de gate gehad hoor, maar soms moet je wat harder schreeuwen zeg maar. En gewoon berichten blijven plaatsen. Op een gegeven moment rol je er vanzelf in.
En heel erg belangrijk, misschien wel het belangrijkste is, dat je schrijft dat je niet gehoord wordt.
En wat ook altijd erg goed helpt is, als je een berichtje naar iemand schrijft, z'n naam aan het begin van het berichtje te noemen. Maar misschien doe je dat al.
Blijf proberen meis. Dikke knuf. Bol:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te lezen dat er hier toch een packt uit is gekomen. Zet 'm op samen !!!

Nee Bokele ben geen geheelonthouder en zal dat nooit worden/willen. Ik ben hier gekomen omdat ik merkte dat ik teveel dronk en bang was dat dit een keer fout zou gaan. Was immers niet gewend om te drinken en na het overlijden van mijn man deed ik dat dus wel. Toen werd ik, de enige keer in 30 jaar zonder alco achter het stuur aangehouden maar toen met dus. Gevolg rijbewijs kwijt voor een jaar en tevens mijn mobiliteit. Dit heeft me wakker geschud van druppel je staat er nu alleen voor, moet verder, heb verantwoording voor huis, dieren en werk. Om te voorkomen dat het echt mis of verder mis zou gaan heb ik ingegrepen door hier te komen.

Ali ik herken je gevoel heel goed. Heb het zelf ook gehad en merk dat alle nieuw aangeslotenen dit ook hebben. Gaat over maar heb je niets aan als je je zo voelt. Kan alleen maar zeggen blijf komen, doe mee en geef het de tijd om mensen wat beter te leren kennen maar kruip niet in je schulp. Bolleke jou tip is waarheid als een koe dat je soms moet schreeuwen om wat meer aandacht maar als je net beland bent hier dan doe je dat niet zo snel. Moet ons tot nadenken zetten wat te doen als mensen niets zo assertief zijn bij binnenkomst want dan lopen we het risico dat ze zich assertief gaan drinken. HHHMMMM
moet ik ook over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ali het gevoel van genegeerd worden is zoooo herkenbaar. Ik schrijf/schreef niet echt regelmatig en reageerde ook niet op alles. Maar als ik dan eens iets schreef of reageerde kreeg ik daar ook lang niet altijd reactie op hoor. Ik geloof niet dat dat kwaadwillendheid (wow wat een scrabblewoord) is maar sommigen schrijven gewoon veel en veel meer en 'kennen' elkaar daardoor beter. Persoonlijk heb ik altijd meegelezen en daar voor mij de relevante dingen uitgehaald. Mocht je echt een keer een probleem hebben en dat hier melden is mijn ervaring dat er dan genoeg mensen zijn die reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten overvloede voor de nieuwelingen: kom elke dag even gedag zeggen en hoe het met je gaat. Pas als anderen je "herkennen" en zien dat je niet direct van het forum afhaakt... pas dan zal er meer en meer respons komen.
Want die andere kant is er ook: er komen erg veel nieuwelingen. Ook ik heb me ingespannen om met hen op pad te gaan. Plots na een paar weken niets meer horen is frustrerend. Ook deze kant van de zaak mag wel worden belicht vind ik!!
Ooit was ik ook nieuweling; het kostte tijd, zeker, maar al wat je doen kunt is : jezelf laten zien en een beetje trouw zijn...?:huh:

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow!

Ik laat meestal niet zo snel het achterste van mijn tong zien... zéker niet als nieuwe... Ben dan bang dat mensen me niet (meer) aardig zullen vinden. Vannacht (of liever heel vroeg vanmorgen) zat 't me dan even zo hoog dat ik dat toch deed.

En dat is eigenlijk best wel goed geweest, want ik vind de reacties fijn. De herkenning, het meeleven en de steun doen me dan weer heel erg goed. Oók het idee dat ik als minderaar net zoveel moeite moet doen als een stopper... die erkenning vind ik ook heel fijn. Kreeg ook een paar lieve pb'tjes.

Dank, allemaal! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve Ali,
Vaak moet je dingen leren, ook van jezelf afschrijven. Dat is de enigste manier om te weten te komen dat ook jij helemaal oké bent. Maar daar is toch een beetje moed voor nodig en dat heb je aan jezelf laten zien. Iemand met moed, en vertrouwen dat mensen je niet beoordelen of je slecht vinden.
Langzaam veranderen heeft heel vaak betere resultaten dan snel, en zo lopen zoals anderen dat van jou verwachten. Je gaat goed meis.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Jetset kritisch zijn kun je ook zonder te pamperen want het is maar hoe je het brengt. Vraag is hoe dat te doen want sommigen zijn recht voor zijn raap en anderen kunnen daar beslist niet tegen. Het is een groot forum dus je moet elkaar wel wat beter kennen om te weten hoe je met elkaar om moet gaan. De nieuw aangeslotenen zijn vaak erg voorzichtig en tussen de (wat meer) veteranen praat het makkelijker maar dan nog springen en mensen tussen. Zal moeilijk blijven lijkt me maar wil er graag over meedenken en mijn eigen reacties onder de loep houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb potverdrie de halve nacht niet geslapen door dit draadje!

ik ben blij dat dit draadje er is en ik denk dat het heel waardevol kan worden
ondertussen heb ik het één en ander al kunnen plaatsen bij mijzelf
maar ik heb toch een hele tijd met vragen rondgelopen, gevoelens etc etc
natuurlijk gaf ik dat wel aan op de dagdraad
maar tja............
soms ben ik niet zo goed in het formuleren en voordat ik het weet gaat het hele verhaal een eigen leven leiden en ben ik helemaal de kluts kwijt.
maar het uiteindelijke gevoel gaat daardoor niet weg en dat zorgde bij er weer voor dat ik onzeker werd.

ik denk dat het goed is om een draadje te hebben waar je over je gevoel kan praten zonder erop aangekeken te worden en waar je kan spiegelen.
moet je uiteraard wel bereidt zijn op open en eerlijk met elkaar te praten en de consequenties aanvaarden. *het is nu eenmaal niet zo leuk, als blijkt dat je het verkeerd ziet"

ondertussen volg ik het met plezier en aandacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jetset

Ik kan zelfs namelijk soms ook niet slapen vanwege dingen die op het forum gebeuren, en dan voel ik me zoooooooooo stom.....dat een forum me zo van mijn stuk kan brengen....

Jet dan ben je om de donder niet, stom, je bent gevoelig en begaan met mensen. Dat is heel wat anders. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Een oud draadje, maar toch nog steeds in zekere zin actueel.

 

Kan mijn draai nog niet echt vinden op dit forum.

In het wie-is-wie gedeelte wordt er fijn, helpend en meelevend gereageerd, hulde daarvoor!

Op het dagdraadje is het in mijn beleving heel anders, en moet je als nieuweling wel van heel goede huize komen om er tussen te passen en gehoord te worden.

Voor nu lees ik wel iedere dag hier, maar beperk ik me verder zo'n beetje tot het dierendraadje en de kilokiller.

Toch jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd zou je toch zeggen?

 

Zal ongetwijfeld ook deels aan mijzelf liggen, aan de andere kant zal ik de enige niet zijn die dit zo voelt lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janina,

 

Ook dit heeft even tijd nodig. Je zult merken dat als je gewoon wat mee blijft doen, je er vanzelf wel in gaat komen.

De dagdraad bevat vele onderwerpen, vaak niet direct herkenbaar alcohol of verslaving gerelateerd. Mijn eigen ervaring is, dat als je er een serieuze vraag stelt of onderwerp aankaart, er wel degelijk serieus op wordt gereageerd. En als we je niet lijken te horen, dan kun je

gewoon wat harder roepen :) 

 

Als je op een willekeurig onderwerp, dat misschien al een tijdje stil ligt, iets te vragen of melden hebt, dan zul je zien dat ook dat weer opgepakt wordt.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit, ik zal een voorbeeld geven. Op een gegeven moment gaf ik aan dat ik erg verdrietig was, en vreselijke trek had op dat moment, dat ik het moeilijk had.

Als daar dan geen hond op reageert, voelt dat nogal alleen.

Moet niet nodig zijn om harder te roepen lijkt me.

 

Maar dank voor jullie lieve reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is jammer Janina, dat we dat kennelijk hebben gemist en/of niet hebben gereageerd. Niet de bedoeling, lijkt me.

Toch zou ik het gewoon weer doen en ik zal extra opletten als ik er ben. Ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janina,

 

Aan de ene kant begrijp ik wel wat je zegt, aan de andere kant ligt het ook aan jezelf, zoals je eerder zelf ook al aangaf.

Met name de dagdraad kan nogal van onderwerp en sfeer variëren en soms slaat dat zo om. Misschien komt het nog voor jou, misschien niet.

 

Je hebt je eigen draadje, waarop je altijd kunt terugvallen natuurlijk. Dan heb je veel invloed op de inhoud. Sommige frummers hebben een eigen draad met meer dan 1000 berichten en hebben daar voor gekozen. 

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zoals Gerrit zegt fijn om een eigen draadje te hebben. Dan kan je terug lezen ook waar jezelf vandaan komt. Terug kijken naar het pad wat je hebt gelopen. Een soort dagboek. Op de dagdraad is dat wat lastiger.

Ik heb me in het begin ook niet thuis gevoeld op de dagdraad.

Het lijkt misschien of je genegeerd wordt soms.

Maar soms switchen de onderwerpen zo snel dat je beetje ondergesneeuwd wordt.

Het komt voor dat we een beetje teveel met ons zelf of ons eigen onderwerp bezig zijn....niet moedwillig maar dat gebeurt gewoon

Je kan altijd nog een pb sturen naar iemand die prettig aanvoelt

Ga goed Janina !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Skip!

 

Het is niet alleen het gevoel genegeerd te worden.

Sommige reacties vind ik keihard, soms zelfs sarcastisch.

Eenmaal naar mij toe, maar met regelmaat zie ik dit soort reacties ook naar anderen voorbij komen.

Vriendelijk zijn zou voor mij toch de grondhouding moeten zijn.

Dat wil zeker niet zeggen dat je een ander niet ergens op mag wijzen, maar het is wel de toon die de muziek maakt.

Ik wil zeker niet generaliseren, want er zitten zeker heel wat fijne gebruikers hier.

Maar een aantal verpest wat mij betreft de sfeer op de dagdraad.

 

Mocht ik nog iets willen delen, dan doe ik dat in het vervolg op mijn eigen draadje.

 

Nogmaals dank Skip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Janina

ik herken wat je schrijft

en soms houdt het mij ook weg

en tegelijk denk ik dan

dat ik mezelf daar dan ook mee heb.

soms verduur ik het en ga mijn eigen weg

dat bevalt me nog het beste.

ik zoek het niet op

maar ga het liever ook niet uit de weg.

we zijn allemaal verschillend

en dus ook aanvullend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...