Spring naar bijdragen

het forum, hoe om te gaan met.....en vele andere zaken


niwi

Aanbevolen berichten

ik denk dus wel, Jet....
indien iemand dus flink beschonken aanwezig is, wie dan ook...
er aandacht aan besteed kan worden....
misschien dat ook maar 1 woord blijft hangen...of misschien nog eens terugleest...
hij of zij toch tot een ander inzicht komen nadien...???....
zoiets lijkt me toch beter dan veroordelen, verwijten maken of wegsturen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jetset
de laatste week wordt er aanzienlijk minder op het forum geschreven. Dat kan toeval zijn of niet, ik heb geen idee. Ik weet wel wat er bij mij veranderd is. En dat wil ik graag delen.



Ik ben (zelf) vooral geschrokken van de ik zou haast zeggen agressie en de spot. Heb me daar persoonlijk door aangevallen gevoeld. Het tweede is, dat bij zon 'ontploffing' er ineens heel veel mensen binnen komen stromen die je anders niet ziet of hoort en dan even een opmerking plaatsen over 'hoe stom het forum is'. Ook daar ben ik van geschrokken. Het geeft mij het gevoel dat er achter de schermen een hele grote groep 'vijanden' zit, die meeleest, en wacht op een gelegenheid om hun gal te spuiten. Begrijp me goed, dit hoeft niet zo te zijn, maar dit is het gevoel wat me, de nu 4 keer dat het hier onrustig was, overviel.

Jet, dat gevoel wat jij hebt over dat er achter de schermen een groep mensen zit die, als er ook maar een stap verkeerd gedaan wordt volgens hun gevoel, ze er gelijk bovenop zitten, dat gevoel heb ik al heel lang.
Ik heb het gevoel dat er mensen zijn die toch nog blijven proberen om het forum naar hun hand te zetten.
Dat kan nu eenmaal niet, iedereen reageerd op zijn eigen manier. Sommige mensen schijnen daar een kick van te krijgen zoiets van "Yes dat heb ik weer geflikt". Misschien krijgen ze zelfs een gevoel van macht. Ik heb het gevoel dat ze manipuleren en als ik dan vraag, doe er dan iets aan, breng iets op het forum, zijn ze weg.
Dus het gaat er niet zozeer om om de verandering, maar meer om onrust te stoken.
Ik voor mijzelf ga proberen om daar niet op te reageren, omdat deze mensen dan hun doel bereikt hebben. als ik niet reageer lopen ze tegen een muur, en kunnen niets meer. Dan blijven ze zelf met het gevoel van onvrede zitten.

Helemaal mee eens met je laatste berichtje.Niwi. Nooit mensen weg sturen maar contact blijven houden.
We zijn al zo vaak weg gestuurd en veroordeeld.
Men moet zich ten alle tijden veilig voelen op dit forum, ook al heeft men gedronken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jetset ik vind het een super idee van je maar weet niet wat Tactive er mee gaat doen want het is en blijft een openbaar forum.
Maar doe toch mee hoor.

Herken het gevoel wel dat er achter de schermen andere mensen zitten. Heb het meegemaakt dat we hier opeens een invasie kregen van een drup, druppel, druppie, drupje en noem maar op. Kon niets anders meer bedenken als mijn ondertiteling te veranderen als de enige echte zodat ik ik nog herkenbaar was maar was echt niet leuk voor mij en verwarrend voor de anderen.

Vind de eendagsvliegen ook naar daarom reageer ik niet meer op wie is wie want de meesten zijn toch snel weg en voor degene die het goed bedoelen reager ik op de dagdraad wel.

Wat een steeds terugkerend probleem is dat welwillende die nieuw komen het gevoel hebben is dat ze er niet bij horen ondanks onze goede wil. Ze voelen zich vaak buiten gesloten omdat we elkaar al langer kennen. We kunnen dan wel zeggen spring er gewoon bij maar schijnt toch niet goed te werken.

Persoonlijk vind ik dat er te veel draadjes zijn want kan het niet meer bijhouden al snap ik de intentie wel. Verder zou ik graag zien dat het taalgebruik wat ruimer mag, niet ruw maar ruimer dus. Wat meer alcohol gerelateerd zou voor mij ook prettiger zijn maar begrijp heus wel dat het gaat om dingen die je er van af moeten houden. Naja heb een scrolknop alleen loopt ik dan het risico dat ik ergens overheen ga walsen wat niet mijn bedoeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet, fijn dit draadje.
Ikzelf heb gemerkt dat ik me terugtrek
als er een ruziesfeer hangt. Het voelt niet veilig
en ik vind het te triest voor woorden om met mensen
die hier allemaal voor hetzelfde komen, af te maken met woorden.
voor mij geven de regels van goed fatsoen en taalgebruik juist houvast.
Als ik grof taalgebruik, sarcasme en trollentaal lees, dan reageer in vanbinnen
ook zo terug, fel en sarcastisch. Meestal log ik dan uit zodat ik me er niet in mee laat trekken.
Maar dat voelt ook niet als wat ik wil. Sarcasme en cynisme zijn ijzersterke overlevingsmechanismen.
Dus in die zin hebben ze soms een funktie. Maar op dit forum vind ik het misplaatst en ik ervaar het
als forumvervuiling. Voel plaatsvervangende schaamte voor nieuwelingen die misschien na veel
moeite zich hier gemeld hebben of dat net overwegen en voel me machteloos, kan niets voorkomen daarin. Als ik in een kamer stap waar ruzie heerst, denk ik dat ik weg zou lopen en pas na een paar dagen terug kom om te kijken of het ook anders kan.
De stilte op het forum zal daar deels mee te maken hebben. Meer door het weggaan van zo'n 20 mensen
naar een ander forum, denk ik. En ook al begrijp ik dat wel, ik mis de vaste inbreng van sommigen zeer.
Maar misschien is hun reden hier weg te gaan, ook wel dat de sfeer hier af en toe slecht is. Op een gegeven moment zoek je toch een ander niveau om zelf door te kunnen groeien.
Ikzelf ga juist dan op andere draadjes dan de dagdraad lezen en reageren.
Dus voor mij werkt het goed hier te zijn. En idd de D&Ddraad wordt eigenlijk maar een keer gelezen en
aparte draadjes zoek je naar behoefte op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit een heel zinnig onderwerp. Open van Jet!

Toevallig las ik iets terug over weetikveel, hoewel zijn berichten al wegwaren.
Iemand wegsturen.... nooit doen. Op enig moment (later) wil diegene serieus hulp, maar heeft dan al een aversie gekregen voor dit forum. De drempel moet gewoon laag blijven hier.
Dat betekent dat iedereen (!) hier binnen kan vallen. Dus is een gepaste reactie wel op zijn plaats tegenover 'wie dan ook'.

Wat mij betreft: ik probeer altijd te letten op wie ik voor me heb. Gevoelsmatig reageer ik. Op grond van hoe ik iemand hier heb leren kennen. Heel nu en dan is een wat pittigere aanpak naar iemand wel terecht, maar toch: laten we voorzichtig zijn.

Alleen de mensen die zich hier goed en geborgen voelen DIE lijken het te redden en het te gaan doen! Want oprechte steun wordt gevoeld/ervaren.
Wanneer iemand nog niet zo ver is - en die aanloop kan heel lang zijn omdat iemand natuurlijk zijn eigen levenswandel bepaald - dan is het een kwestie van: erbij houden! (vriendelijk blijven....)

De andere kant: het openbare van dit forum!
Voor- en nadelen heeft het, maar aan het openbare ervan is niets te doen. Een gegeven.
Ik lees ook mee, op momenten dat ik even niets te doen heb. Om voeling te houden, terwijl ik
niet altijd meer iets/of weinig bijdraag. Niemand kan me dat verbieden toch? En ik vind het fijn om te zien dat er vele mensen nog investeren hier; los van een stukje eigenbelang.

Naar mijn idee heeft het forum zich hier weer hersteld; is de rust weergekeerd en is er een goede sfeer > ook voor nieuwelingen. Iemand die echt wil - écht hulp nodig heeft komt heus wel weer!

Nog een kant: als mensen verdwijnen. Daar heb je geen macht over. Het is jammer omdat ieder geneigd is zich te hechten... maar wie weet steken sommigen hun neus nog wel eens om de hoek?
Meer kun je niet doen dan het beste hopen....

xxx

O, nog n.a.v. wat Jane hierboven schreef: ik geloof wel dat er een stel heel sterke mensen ooit hier waren, met een grote inbreng; althans ik voel dat gemis. En ik ben óók voor de vervuiling hier terug gedeinsd. Ik loop zelf niet direct weg bij ruzie of problemen, maar het nivo was hier op enig moment erger dan DOM. En daar is geen kruid tegen gewassen. Huilen met de pet op.
Er waren mensen met een duidelijk gezicht en fatsoenlijke/leerzame boodschap: Alf, Dendhro, Wingchun, Marjo, Soothe, Woman, Dar, Vie, etc etc etc (ik vergeet er vast nog een stel). Nu moet het forum opnieuw dergelijke mensen aantrekken (hetgeen al gebeurd!! fijn!). En gelukkig BLEVEN er ook nog een paar (o.a. Jane :heart: )

Ach... het komt wel goed.... als het de adb functie maar voorop heeft staan: én: veiligheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piet,
Ik ga ff reageren. Je schreef vanochtend "dan kunnen we het uitpraten". Maar dat komt bij mij over als dat we ruzie zouden hebben. Dat is wat mij betreft niet het geval.
Ook heb ik het gevoel dat je van alles gaat invullen, zoals mijn geschreven woord waar veel fouten in zitten, mijn emocions enz. maar dat is bij jou niet aan de orde. Ik heb niet het gevoel dat dat jou stoort.
Waar ik wel moeite mee heb is, dat ik het gevoel heb dat je soms heel voorzichtig een conflict uit lokt, maar dat kan ook echt een gevoel van mij zijn.
Even als het gevoel de mindere te zijn. Ook dat is iets waar ik al een hele tijd mee vecht in R.L. Ik ben daar heel gevoelig voor. Een zwager van mij kan dan wel hoogleraar zijn maar dat geeft hem niet het recht mij als een nietsnut te beschouwen.
Ik heb moeite met het gevoel dat mensen zich toch boven anderen plaatsen.
Maar nogmaals, dit zijn mijn gevoelens en daar moet ik klaar mee zien te komen.
Wel vraag ik me af wie de echt Piet is. Ik heb vaak het gevoel dat je niet echt spontaan bent, en dat vind ik jammer, maar ook daar kan ik naast zitten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Piet,

Het bericht van onrust stoken en manipuleren is echt niet gericht naar jou meid. Dus probeer dit van je af te zetten, en trek het a.u.b. niet naar jezelf toe, want ik vind het vervelend dat je je hierover onzeker gaat voelen.
Wat ik al schreef, het zijn mijn gevoelens en ik moet hier mee klaar zien te komen.:heart::sun: voor jou meis. En kom op we doen er nog een dikke vette :present: bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP ik ben het daarin met je eens.
Als je wilt minderen, het daar moeilijk mee hebt etc. dan komt al snel de boodschap dat stoppen beter is.
Een tussenweg lijkt er niet te zijn. Reacties zijn dan navenant.
De minderaar moet zich stil houden, maar leert natuurlijk toch erg veel bij hier. Al is het práten over minderen...moeilijk en lastig.
Het is een dun lijntje...

Ik voel bij sommige stoppers veel angst, te denken dat hen dat ook weer aan het drinken zou kunnen zetten, omdat de enkeling het minderen kán. Zij miss ook? En ook ontkenners of beginners maakt dat het moeilijker wellicht.
Ik snap het wel, maar voor sommige overtuigde minderaars blijft het dan wat aanrommelen in je eentje.
Ik ben zo'n laatste. Met wie het gelukkig de laatste tijd goed gaat qua A.

Omdat ik nog wel eens iets drink mag ik hier toch ook zijn?
Er is altijd iets te halen of te brengen. Anders was ik hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jet,

Dank je voor dit aparte draadje en dat je het even hebt vermeld op de dagdraad. Zelf vind ik aparte onderwerpen wel zo fijn, omdat ze to the point blijven en er niet van alles en nog wat aan ander nieuws tussendoor komt. Helderder dus een apart draadje met minder "ruis".

Ik ben als nieuwe nog aan het verkennen hier. Heb een paar keer meegeschreven op de dagdraad. Ben ook blijven meelezen toen ene A. het jou behoorlijk lastig maakte. Toen ik dat zo over en weer zag gaan voelde ik me ongemakkelijk. Ik wou eigenlijk graag meedoen, jou steunen, A. vertellen dat ie niet zo hoog van de toren moest blazen etc. maar ja... ik ben een nieuwe, en jullie kennen elkaar al lang of langer en dan hou je je toch maar het beste op de vlakte.

Ik vind het belangrijkste van een forum dat je elkaar met respect benadert. Het specifieke doel van dit forum is om elkaar te helpen. Pietje schrijft bijvoorbeeld dat zij weinig steun heeft gekregen omdat ze wilde minderen in plaats van stoppen. En dat de reacties al snel zijn van ga maar stoppen want dat is het beste. Ik wil OOK minderen. Ik kan de ervaringen van Pietje dus goed gebruiken. In die zin denk ik dat ALLE gebruikers van dit forum hier wat willen halen en in het gunstigste geval ook willen brengen. Ik wil mijn ervaring graag delen waar zinvol, ik wil graag support geven waar ik kan, en ik zou het ook graag krijgen indien nodig. Zonder vooroordelen.

Zelf heb ik een paar jaar een streng gemodereerd forum gerund. Hoe strakker de doelstellingen, hoe strakker de regels. En regels zonder moderatie is net zoiets als stoplichten zonder bekeuringen. Daar houden mensen zich op een gegeven moment niet meer aan. Wel heb ik als suggestie dat Tactive (hij/zij of meerdere personen met zelfde alias) een paar oude getrouwe deelnemers zou kunnen aanwijzen als overlegteam, zodat deze kunnen worden geraadpleegd in geval van toestanden, zoals bijvoorbeeld bij C. het geval was. Een dergelijk team kan meestal beter de onderliggende sfeer weergeven dan de moderator in alle snelheid kan oppikken. Een en ander dan altijd nog weer met eindbeslissing voor verantwoording van de moderator natuurlijk. Het is maar een idee...

Goed van je Jet, deze discussie. Ik hoop dat er nog veel andere bijdragen volgen.

Aliblabla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een minderaar. En ik lees hier mee, en ik leef mee. En ik haal uit sommige berichten dingen waar ik zelf iets mee kan doen. Klinkt egoistisch, maar als het erop aankomt, is iedereen hier toch ook een beetje voor zichzelf??
Maar, zolang ik zelf niet helemaal gestopt ben, heb ik niet het idee dat ik iemand hier kan helpen. Als minderaar tel je toch minder mee, en dat bedoel ik niet verkeerd hoor. Ik wil ook wel stoppen, maar ben persoonlijk nog niet zover. Maar dat maakt mij niet minder dan anderen, daar ben ik tenminste (voor mezelf dan) al wel achter.
Vwb de dagdraad, ik lees het meestal wel, maar heb vaak het 'ons kent ons' gevoel. Ben in het dagelijks leven al niet zo'n kletsmajorette, laat staan op een forum.
En als iemand hier dronken op het forum iets plaatst, het kan een kreet om hulp zijn, maar zelf denk ik dat het ook meer geklier is. Ik weet het niet, ik oordeel nu misschien nu ook wel te hard. Zou zelf nooit iets hier plaatsen als ik dronken zou zijn iig.
Maar goed, ik ben hier zelf met een leerproces bezig. Ik leer mezelf steeds beter kennen, leer omgaan met mijn verleden, en met mijn huidige relatie. En gaandeweg merk ik dat ik de drank steeds minder nodig ben. Het gaat langzaam, maar goed. Dit forum helpt mij wel daarmee, omdat ik ervaringen lees van andere mensen. Al zou het alleen al zijn dat ik niet de enige ben, met dit probleem.
En dat is misschien ook wel de kracht, de herkenning. Misschien lezen er wel meer mensen mee, die uit dit forum, en de herkenning, hun kracht halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is jammer meisje, dat je nu denkt niemand te kunnen helpen omdat je zelf nog wel iets drinkt.

Ik heb dat zelf nooit zo heel erg gehad; heb daar weleens over nagedacht (= dat vreemd, dat ik dat zo doe?) maar verder niet.
Jij mag toch jouw ervaring en beleving hebben? Echt wel!!
Delen?!! Doen, daar leer je veel van!
Juist door dat je iets terug krijgt op je berichten kun je op jezelf gaan reflecteren: wat is waar of niet?
Je kijkt in de spiegel die je wordt voorgehouden.

Dus aarzel niet teveel... doe mee! en zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Jet, nee hoor we gaan niet aan de jajum. Tuurlijk is het ook goed voor ons als we geconfronteerd worden met mensen die nog niet kunnen stoppen of minderen. Ons eigen verleden kan ons nog gaan beduvelen door te zeggen, als je een tijd droog gestaan hebt, ach kom op joh, eentje kan toch geen kwaad. Dat is een normale, menselijke reactie.
Dan is het juist goed, te zien wat alcohol allemaal aan kan richten. We kunnen onze ogen niet sluiten voor mensen die dronken op het forum komen. Het houdt ons scherp.
Door krachtig tegen die mensen te zeggen dat ze het kunnen, je hebt geen drank nodig, zeg ik dat in principe ook tegen mijzelf, als ik een keer trek krijg.
Dus door een ander te helpen, help ik mijzelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel waardevol, dit initiatief Jet.
Ik zal mijn ervaringen hier ook even neerschrijven. Let wel; MIJN ervaringen. Heb me een tijd geleden aangemeld, maar ben vanaf vorige week afgehaakt. Had best wel verwachtingen van dit forum, maar voor MIJ is het een regelrechte teleurstelling geworden. Als beginneling hier kom je er nauwelijks tussen. Op de dagdraad lijkt het wel alsof er een hechte clan bezig is, waar ik me erg buitengesloten voel en ook niet direct de drang heb om te reageren. Daarbij: als ik reageer of iets zeg, dan moet ik maar hopen op een antwoord. Vaak blijven mijn berichten zomaar ergens in de lucht hangen. Vind ik echt heel vervelend en demotiverend. Had gehoopt op advies, op steun in bange momenten, maar vind dat echt tegenvallen. Voor mij mag dit forum wat meer alcoholgerelateerd zijn. Daar kom ik hier voor.
Het is soms ook erg fijn als iemand eens aan je vraagt of je het die dag droog hebt weten te houden, een beetje belangstelling voor een beginner in de strijd. Maar misschien ben ik de enige die moeite heeft met het niet-drinken, die alle zeilen bij moet zetten. Ik behoor helaas niet tot de uitverkorenen die de knop om kunnen zetten en vervolgens nergens meer last van lijken te hebben.
Dus al met al, tsja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph. als jij vaak het gevoel hier hebt dat je niet gehoord wordt, betekent dat dan ook dat dat in R.L. ook gebeurd? Dat zou dan juist een goeie leersituatie moeten zijn voor je. Maar erg jammer zou zijn als je af zou haken want dat zou betekenen dat je hier niets hebt kunnen leren.
W.b. meer alcoholgerelateerde onderwerpen, ook daarin kun je jouw inbreng naar voren brengen.
Ik hoor zo vaak die klacht maar de mensen zelf brengen ook niets in. Dus probeer het eens, en als je niet gehoord wordt, gewoon harder schreeuwen, desnoods met hoofdletters. Wij MOETEN ook naar jou luisteren, daar heb je recht op.
Probeer het eens en laat jezelf niet vallen.
Succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dymph.
Ik schrik een beetje als ik je lees, en herinner me wel dat je al eerder
aangaf je niet gelezen te voelen. Ik tikte net via zoeken en berichten je naam in, en dan
zie toch wel degelijk dat je veel berichten in contact met anderen hebt geschreven.
je hebt zelfs Cherry als maat je gevraagd. Is dit niet van de grond gekomen?
De dagdraad is momenteel juist niet een hechte groep waar je nauwelijk tussen komt, een
poos terug was dat lastiger. Ik weet wel dat het rustig is en mensen (ik althans) vaak pas later of s avonds bijlezen. En dan reageer ik nauwelijks nog omdat de overdag mensen al weer weg zijn en ik niet weet of die alles bijlezen. Misschien helpt het als je meer concrete vragen stelt? Of gericht aan bepaalde mensen? En op het onderwerp van tactive een buddy te zoeken reageren, is dat misschien iets voor je?
Dat de draad meer alcoholgerelateerd mag zijn, ben ik wel met je eens. Maar dat kun je niet afdwingen,
soms willen mensen juist afleiding van de drank door ditjes en datjes en dan zijn die indirect dus ook alcoholgerelateerd. En misschien ervaar je jezelf als een beginneling, maar meestal hebben we al pogingen genoeg gedaan vóór we dit forum vinden, dus wat is een beginneling eigenlijk. gewoon volhouden en eens opschrijven wanner je wel steun ervaart, dat kun je later teruglezen, wanneer er eens niets volgt. Het zou jammer zijn als je hierom afhaakt, ook jij verdient het ADB te worden en blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja nu we hier zijn beland heb ik ook weer wat. Ben ook een minderaar en geen stopper wat ik altijd heb gezegt dat dit mijn doel was. Als ik eens aangaf dat het mis was gegaan kreeg ik het geijkte antwoord de rest door de gootsteen gooien, morgen een nieuwe dag of ga lekker slapen. Lees dit bij anderen ook. Kan je niks mee dus want niemand/weinigen vraagt waarom en maakt het alleen maar hoogdrempeliger het toe te geven zodat er toch mensen onder veel invloed schrijven lijkt me. We mogen ook niet vergeten dat nieuw aangeslotenen (zo noem ik ze altijd) vaak veel gedronken hebben als ze hier komen want daar is moed voor nodig en dat hebben we allemaal meegemaakt. Je hebt dan niets aan standaard opmerkingen of in de tomatensoep te belanden. Let wel het welkom is er zeker om vervolgens verder te gaan over een kapotte fiets of zoiets.

Dit is mijn gedachte en mening hoor en die heb ik al vaker geuit. Ga er zelf ook in mee maar geef wel regelmatig aan me er niet goed in te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup. laat ik nu altijd gedacht hebben dat je geheelonthouder was geworden.
Ikzelf heb net liggen nadenken hoe ik heb probleem van de nieuwkomers wil gaan proberen te veranderen.
Als iemand zich bij ditjes en datjes laat zien zal ik ze de vraag stellen wat ze zelf graag zouden willen, in het begin, een beetje mee lezen en niet al te veel aandacht, of dat men juist wel aandacht wil, omdat hij of zij erg omhoog zit en wil ventileren.En nogmaals iedereen reageerd anders op een situatie, dus bij iedereen zijn ook de trekmomenten anders. Alles kan alcoholgerelateerd zijn. die persoon moet dit zelf aan geven vind ik.
Als iemand moeite heeft om b.v. naar een psych. te gaan kan hij of zij wel degenlijk trekmomenten krijgen. Moet iemand dan iedere keer zeggen, mensen ik heb trek in alcohol omdat ik naar de psych. moet. Ik denk dat de alcohol niet meer op de eerste plaats moet komen maar de onderliggende problematiek. Dat de alcohol in principe bijzaak moet worden.
Verder vind ik het ook vaak loze kreten wanneer iemand gedronken heeft om dan te zeggen, gooi de rest weg. Ikzelf heb het ook vaak gezegd maar voelde altijd dat dat toch niet uit haalde. Tenminste ik zou het wel weg gooien maar dan zou ik m'n zakken al vol hebben met drank. Dan is het ook niet zo moeilijk.
Bij mij gaat ten alle tijden, de persoon voor, wel of niet dronken. Mensen moeten zich hier ten alle tijden veilig voelen, dat is de basis pas dan kunnen wij onze hulp geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens Druppeltje, je zegt precies wat ik voel. Ik weet ook wel dat ik de eerste moet laten staan en anders de rest weg moet gooien. Tuurlijk! Geen nieuws onder de zon.
Soms denk ik ook dat mijn problemen ondergeschikt zijn op dit moment. Ik heb geen relatietoestanden, geen kinderen, etc. dus kan daar dan ook geen moeilijkheden mee hebben. Ja, wel met het gemis ervan. Heb natuurlijk wel veel meegemaakt, ben niet voor de lol aan de drank gegaan. Zit erg te tobben met mijn zieke katten. maar voel schroom daarover t praten. Lijkt zo stom. Toch zijn die katten er momenteel de oorzaak van dat het de afgelopen tijd ook qua drank helemaal niet goed met me gaat. Ik probeer wel iedere keer, maar val terug.
Ik denk dat een pactmaatje, maar dan ook een echte, mij erg zou helpen. Gewoon even elke dag melden of ik het droog heb weten te houden die dag. In een pb-tje of zo. Even mijn gevoel ventileren van angst, onmacht, schuld, de hele mikmak. Want door die katten komen er toch een partij emoties los, om helemaal beroerd van te worden. En ja, dan ga ik voor de bijl.
Bol, zou jij mijn maatje willen worden? Ik lees je heel graag, en we hebben in ieder geval de dieren gemeen. Dan begrijp je me daarin.
En ja, je hebt gelijk, in R.L. voel ik me soms ook niet altijd gehoord. Trek me ook nog wel een snel terug, doe ik zelf dus. Neem niet zo gauw tijd en plaats in beslag. Dat moet ik dan maar eens gaan leren hier. Das een goed idee, ipv weer af te haken.
Dank voor jullie berichtjes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dymph. ik zit hier bij het lezen van jouw verhaal kippenvel te krijgen. Wordt geemotioneerd omdat je mij vraagt of ik je wil helpen. Ja natuurlijk wil ik dat. Heel graag zelfs.
Toen ik las over de zorgen die je hebt over je katten dacht ik meteen, wat ken ik dat goed. Ik kan me inderdaad ook zo'n zorgen maken. En jouw katten zijn jouw kinderen.
Een kat heeft nu een ontstoken oog en alle doemsenario's zijn vannacht voorbij gekomen.
Dus heel graag wil ik je helpen. Zeg maar hoe je het wilt. Wil je dat per p.b. doen?
Ik ga als het goed is, zo afsluiten maar lees jouw reactie morgen wel.
Probeer in ieder geval vannacht vertrouwen te hebben dat het goed komt. Samen staan we sterk.:lips:
Trusten meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel lieve Bol, daar word ik echt een beetje gelukkiger van nu. Heel fijn dat je me wilt helpen. Ik word erg geroerd door je verhalen over de diertjes en vind je daarin helemaal te gek en afwijkend. HEERLIJK! En ik weet dat mijn katten nu teveel mijn leven beheersen, omdat ze ziek zijn. Dat betekent afscheid nemen, beslissingen maken, de hele rattenplan. Ik ben zo verschrikkelijk bang voor het verdriet. En jij snapt dat. Daarbij vind ik je altijd zo warm en zorgzaam en mild, daar krijg ik soms kippenvel van. Vind je het goed als ik via de pb je op de hoogte houd? Wil het heel graag met je delen. En jij ook omgekeerd Bol, jouw zorgen of wat dan ook, ook naar mij toe ventileren. Eenrichtingsverkeer vind ik niks.
Nou maatje, je geeft me weer moed om mezelf aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey maatje. wat fijn dat je je nu wat beter voelt, en ik hoop dat je daardoor ook goed slaapt. En natuurlijk gaan we het via p.b.'s doen. Ik wacht met spaaning je berichtjes af.
We gaan er voor hé meis.:)
Zo, nu gaat de Bol echt afsuiten. Ik kan dan wel zeggen een uur voor men gaat slapen alles uit maar als ik het zelf niet doe, sta ik vet voor joker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...