Gast Geplaatst 9 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2015 Voor Agnieta en mezelf. https://www.youtube.com/watch?v=ve1rjZ9aOsI Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Creepy song. Origineel van Eminem maar gezongen door een vrouw helemaal spooky......wat gebeurd hier met papa mama en kind. Nog een Tori Amos....totaal niet creepy maar mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 (bewerkt) De een na laatste video deed me denken aan oude uit vroegere tijden. 900ft jesus - the city sleeps, over een pyromaan: hier de lyrics: stealin' down an alley on a cold dark nighti see a halo in the rain 'round a street lighti stop and look and listen to the soundas the raindrops penetrate the silence all aroundalone, i gaze into the glistening streetthe distant thunderechoing my hearbeaturging me on to a secret goalaway from the light from this lamp on a poleso i turnslip away into the raindrifting like a spirit through the shadows in the laneclutching the tools of my trade in my handan old box of matches and a gasoline candarkness envelops the scene like a shrouda veil of emptiness hangs from the cloudsfilling up the cracks in this desolate placecradled by the night in an icy embracei move through the town like a ghost in the raina dim reflection in a dark windowpaneblackness beckons from every sidecreeping all around like an incoming tidea broken window in an empty housei slip inside and begin to dousethe whole place with the fuel that will feed the fireand push back the night, taking me higher on out of the darknessin a deafening roarthe match in my hand is the key to the doora simple turn of the wrist will sufficeto open a passage to paradisei pausethink about the past in the gloomthe smell of gasoline permeates the roomeveryone has a little secret he keepsi light the fires while the city sleepsthe match makes a graceful arch to the floortime stands still as I turn for the doorwhich explodes in a fireball and throws me to the streeti hit the ground running with the flames at my feetreaching for the nightwhich recoils from the firethe raindrops hiss like a devilish choirdying in the flames with a terrible soundcalling all the names of sleepers all aroundbut then in the arms of the night they laytheir dreamssprout wings and fly awayout of their houses in a gathering flockswarming overhead as I hurry down the blocki make my escape with the greatest of easeand safe in the darkness, i drop to my kneesa light in this window, my hand on the latchi reach in my pocketand pull out a match 10 augustus 2015 bewerkt door ploffie erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 Omdat ik eigenlijk best tevreden ben met mezelf. Soms de kriebels krijg van perfectionisme Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 Vandaag een moderne componist ontdekt, die mij tot op heden onbekend was. Roberto Cacciapaglia .Beetje vergelijkbaar met Einaudi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fibo Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 (bewerkt) . 28 augustus 2016 bewerkt door Fibo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 (bewerkt) bijzonder nummer met een bijzonder clip https://youtu.be/_NRoVHeebx4 29 augustus 2016 bewerkt door MarQ plof reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 Dat is inderdaad een bijzonder nummer en clip, MarQ! Dankjewel, Agnieta. Lekker rustgevend! Ik heb ook een nummer voor jou, ag. Angel of Death van Slayer. Een klassieker en heeft toendertijd veel bijgedragen aan nieuw genre binnen metal, trashmetal. De muziek en opbouw vind ik erg goed. Ik denk dat je het nummer ook goed vind. Ook al is het misschien iets te hard voor je smaak. De tekst gaat over dr Mengele en de Holocaust. Geschreven door de gitarist Jeff Hanneman, die een interesse heeft in de Tweede Wereldoorlog. De tekst was toendertijd erg controversieel, maar het gaat over de allerslechtse mens. Iets wat ook echt is gebeurd. Realiseren hoe slecht en kwaadaardig de wereld echt kan zijn, daar gaat het om bij dit nummer volgens mij. En realiseren wat er is gebeurd. En de horror ervan. Ook een beetje als tegenhanger naast 3 uur superlieve muziek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 En ik sluit de dag af met Asturias van Isaac Albeniz, zeer mooi gitaarwerk uit de spaans romantische periode. Origineel geschreven voor de piano. Maar ik vind het prachtig klinken op klassiek gitaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2016 Rapport Share Geplaatst 8 november 2016 Gewoon weer een Belgische topper waar ik niks mee kan maar wel heel mooi vind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2016 Rapport Share Geplaatst 8 november 2016 Hier kan ik wat meer mee! Zitten herinneringen aan vast. Heb ik heel vals meegezongen met mijn vriendje ooit met gitaar. En veel lol mee gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 december 2016 Rapport Share Geplaatst 7 december 2016 Niks aan toe te voegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keesje Geplaatst 13 december 2016 Rapport Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) Sia - The Greatest Dit nummer heeft voor mij een speciale betekenis gekregen. Als ik naar de tekst luister haal ik daar de struggles uit die ik heb met het omgaan met alcohol en vooral het niet drinken. Hieronder stukken van de songtekst en wat het voor mij betekent. Uh-oh, running out of breath, but IOh, I, I got stamina Het is op dit moment moeilijk, vermoeiend en bijna wil je weer gaan drinken, maar ik heb uithoudingsvermogen en kan dit aan! And uh-oh, I see another mountain to climbBut I, I, I got stamina We zijn onderweg naar de top, maar die is stijl en hoog, geen reden om op te geven. Je kunt het. Don't give up, I won't give upDon't give up, no no no Voelt voor mij als de constante strijd in mijn hoofd, het stemmetje dat zegt 'Niet opgeven' die ik dan beantwoord met 'Ik zal niet opgeven!' I'm free to be the greatest, I'm aliveI'm free to be the greatest here tonight, the greatest Dit ervaar ik als ik op feestjes sta en het lukt mij om niet te drinken. Ik ben hier onder controle, ik voel mij springleven en ben trots op mijzelf. Ik heb gewonnen deze avond. Hey, I work hard, pray hard, pay dues, heyI transform with pressure - I'm hands-on with effortI fell twice before my bounce back was specialLetdowns will get you, and the critics will test youBut the strong will survive, another scar may bless you, ah De constante strijd die je moet leveren. Ik ben aan het veranderen maar het gaat met ups and downs. Ik heb terugval gehad maar ben er sterker uitgekomen. Er zijn teleurstellingen en mensen hebben altijd een mening over mij. Maar uiteindelijk zal ik overwinnen en wat er in het verleden is gebeurd, die littekens neem ik voor lief. Verder zou ik ook nog een heel betoog over de clip kunnen schrijven maar dat zal ik jullie besparen. Die mag je zelf bekijken. 13 december 2016 bewerkt door Keesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keesje Geplaatst 13 december 2016 Rapport Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) Hallo Keesje, geluisterd en bekeken. Maar ik zou ook best je betoog over de clip erbij willen horen, dus als ik zo vrij mag zijn je te vragen..? Hey Bor, Natuurlijk mag dat, maar dan ga ik er even goed voor zitten! Ondertussen een ander nummer die mij iets doet: Vrolijk nummer toch? Klopt! Maar er zit meer achter... De tekst spreekt denk ik voor zich, daar hoef ik niks over uit te leggen het gaat meer om de situatie. Toen ik nog werkloos was en in de kroeg stond tijdens carnaval en dit nummer werd gedraaid, gebeurde het volgende: Al mijn vrienden en leden van de vereniging draaide met hun gezicht naar mij toe en zongen luidkeels mee met de tekst. Bij het refrein ging automatisch alle uitgestrekte vingers naar mij terwijl ze een biertje de lucht in hielden. Daarmee werd ik constant erop gewezen dat ik werkloos thuis zat, en dat ik teveel dronk. Ik werd publiekelijk en meerdere keren per dag belachelijk gemaakt door iedereen die binnen stond. Ik lachte altijd maar mee en deed het af als een grapje. Ik had nooit gedacht dat een vrolijk carnavalsnummer mij, alleen thuis op de bank, aan het huilen kon krijgen... Twee jaar later ben ik allang niet meer werkloos, heb ik een goede baan en drink ik niet meer. Toch als dit nummer opkomt blijft men naar mij kijken en meezingen ook al weten ze dat ik ondertussen veel ben veranderd Maar ik denk dat ik daar nooit meer vanaf kom. 13 december 2016 bewerkt door Keesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 december 2016 Rapport Share Geplaatst 25 december 2016 (bewerkt) Muziek van Metallica die ik kan dromen zo bekend maar dan klassiek op cello 25 december 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 3 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2017 (bewerkt) Voor de liefhebber . 3 januari 2017 bewerkt door Skyer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2017 smart en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2017 (bewerkt) Goede bomen kap dag gehad Spud 28 januari 2017 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cathy Geplaatst 10 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2017 basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 18 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2017 Even deze draad een Belgisch tintje geven basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2017 (bewerkt) Een gouwe ouwe! Hoorde ik vanmorgen op de radio. Nice! 23 februari 2017 bewerkt door Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2017 Ik spreek dan wel geen Frans maar voel me toch aangesproken door dit nummer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2017 En ik spreek ook geen Italiaans maar dit nummer vind ik ook mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden