Spring naar bijdragen

Muziekdraadje


Lenie

Aanbevolen berichten

en anders een ontmoetingslied en een afscheidslied wat ik met een iemand deel. In mijn erfenis vond ik de cd weer terug.

Dit nummer maakt me blij, rustig, stil, verdrietig en geeft me richting. Omdat ik daardoor van het leven ben gaan genieten.

 

 

Autoradio open en achterin een cabrio zitten. Dan gaan staan en leunen op de wind. Armen sprijden en je een vrij mens voelen. :)  Want als vogelfreak kan ik wel zeggen dat je dan het gevoel hebt van zweven. Echt naderbij een vogel te komen in vrije vlucht, is parachute springen. Ook een super mooie ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hoewel er veel mensen zijn die me graag terug zien voelde het toch soms als een eenzame reis. 

Heb nu eenmaal geleerd alles voor mezelf te regelen en dat is soms moeilijk. Op sociaal vlak.

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is het *  fijn om 4 weken lang met gelijk gestemde vast te zitten.  :) plink! vreugde traan. Ik kan het blijkbaar wel. 

Met dit nummer heb ik niks mee maar leek me wel leuk als afsluiter.  :D refrein dan, verder trek ik  me van de tekst terug. 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog verder me uitleven. Dan heeft iedereen nog ruimte om iets kwijt te kunnen op de dagdraad.

Ik weet niet hoe ik me voel nu. 3 familieleden was echt teveel op een dag voor me.

Heb in ieder geval geen zin om deprie te worden waarom dat zo moet enzo.

Dus dit voel ik ook wel als ik ze apart bezoek. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 zei er altijd tegen me (de ander leefde bij ons pa) los je ruzies zelf maar op zusje, jij hoeft je niet te verschuilen achter grote broers.

Maar nadat ik met bloedneus en een blauw oog thuis gekomen was, ging hij toch even checken hoe gehavend die ander eruit zag.

Hij was tevreden blijkbaar, maar heeft die jonge wel duidelijk gemaakt dat hij mijn grote broer was. Ik was toch thuisgekomen met hij heeft er 2 (blauwe ogen)

Toen ging mijn broer naar boven en zette de stereo op hard met dit nummer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo is hij wel vaker een fijne grote broer geweest. Maar toen ging hij ook bij mijn pa wonen (eigen keuze) en was ik enig kind.

En toen kwamen er andere vrienden in mijn leven. Een man die ik in de eerste instantie hate  en niet mee gezien wilde worden, een vriendschapsvriend geen partner van mijn moeder die me in contact bracht met spiritualiteit.

En het nooit zo tegen hem durven zeggen omdat ik niet begreep wat ik voor hem voelde. Liefde als een vader of liefde als  verliefd? Ik was toen puber.

Hij overleed en dit is het nummer wat ik ter herinnering aan hem opgedragen heb.

Omdat hij zo vaak gekwetst was blijkbaar, had hij voor een anoniem graf gekozen dus er was geen plek om hem te herdenken voor mij.

Geen idee wat ik toen dacht, maar als ik dit nummer onverwacht hoor kan ik wel volschieten. :)

https://www.youtube.com/watch?v=XWHOF_0-6Hg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In die tijd overleed mijn opa ook van vaders kant. Bewust 3 keer meegemaakt maar meteen gezien dat het mooie man was. Die heb ik ook verwerkt in muziek.

Voor de begrafenis.

https://www.youtube.com/watch?v=lqqVgXPclsE

 

en na een gemeenschappelijk nummer met mijn opa in alle vormen te vinden maar niet in het onze op you tube.

El condor paso

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Totdat ik 2 jaar geleden het verhaal van mijn vader hoorde. Dat hij dat op was gaan zoeken omdat de reactie van zijn vader zoveel indruk op hem had gemaakt. Tijdens dit nummer legde mijn opa blijkbaar zijn gereedschap stil en keek ergens naar waar niemand wat van weet. En met de wetenschap dat mijn opa zijn naam veranderd heeft voor een vrouw kan ik me wel indenken wat mijn opa bij dat nummer voelde als hij het hoorde.

https://www.youtube.com/watch?v=rZfux122ZhY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...