Spring naar bijdragen

Computer vragen.


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Hoe kan je documenten blijvend verwijderen van een laptop?



Bedoel je verwijderen zonder dat ze eerst in de prullebak komen, dan is het shift ingedrukt houden en dan delete. Bedoel je een file echt verwijderen zodat het ook niet meer te undeleten is, google eens op file shredder. Dat soort programma's zijn vaak gratis en prima voor prive gebruik. Bedrijfsgeheimen en dat soort echt belangrijke info moet je niet met dit soort gratis programma's doen.

Bedoel je dit Hannah?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even geen computer vraag, maar een homecinema vraag :)
Net nieuw, alles doet ut, echt heel fraai geluid, net als in de bios.
Alleen 1 dingetje
Hij fluit
Er komt een fluittoon uit de boxen. Van alles geprobeerd, opstelling nagekeken enzo, maar hij fluit nog steeds.
Ik heb voor de tevee digitene misschien heeft het daar iets mee te maken ? Als mn tevee uit staat fluit ie ook.....
Heeft iemand een gouden tip ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met geaard ? De stekkerdoos ?
Ja ze zitten wel met zn allen op 1 verlengdoos....en die zwerft ergens op mn tevee....wellicht kan ik dat eens anders verdelen....
Maar jeeee de stekker uit elkaar halen doe ik maar liever niet.
Thanx, je hoort het wel of het lukt !xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel niet de stekker uit elkaar halen maar gewoon een draadje tussen de 2 'pikies' welke je vastmaakt aan de kachel.

De dingen kunnen afzonderlijk inderdaad wel geaard zijn, maar er moet echt één lijn zijn naar het stopcontact.
Dat er dingen afzonderlijk wel geaarde aansluitingen hebben wil niet zeggen dat de apparatuur zélf ook geaard is.

Wat voor 'n stekkers heeft je installatie?
Platte met 2 'pikkies'? of rond aan het eind met tussen de pikkies in een ijzer/zilverkleurig iets?
En je stekkerdoos 2 gaatjes met boven en onder nog verende uitsteekzels? [stopcontact idem]

Waar het om gaat, wat ik dus bedoel, is uitvinden of de apparatuur verbinding heeft met de ´aarde´ door een 3e contactpunt naast de 2 gebruikelijke raakvlakken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
erik
quote:


Originally posted by:
Hannah1

Hoe kan je documenten blijvend verwijderen van een laptop?


Bedoel je verwijderen zonder dat ze eerst in de prullebak komen, dan is het shift ingedrukt houden en dan delete. Bedoel je een file echt verwijderen zodat het ook niet meer te undeleten is, google eens op file shredder. Dat soort programma's zijn vaak gratis en prima voor prive gebruik. Bedrijfsgeheimen en dat soort echt belangrijke info moet je niet met dit soort gratis programma's doen.

Bedoel je dit Hannah?



De enige manier om bestanden écht te verwijderen is om ze te verwijderen
d.m.v. normaal wissen. [is alles nog traceerbaar voor deskundigen]

Als je iets Écht wilt verwijderen moet je zorgen dat je de ruimte
van de gewiste files weer overschrijft met nieuwe data.
[of de harddisk in de magnetron doen oid]

Voor de gewone gebruiker volsta je door alles in de vuilnisbak te doen en deze te legen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is ut gelukt.
Ik heb de stekker van de dvd speler in een ander (geaard) verlengsnoer naar een ander (geaard) stopcontact gestopt.
Vooralsnog is het stil ....geen fluittoon....ik laat em even een uurtje aanstaan om het zeker te weten, dat ie niet alsnog begint te fluiten.
Onwijs bedankt Julius :)
Kan ik met kerst fijn films kijken op mn home cinema jippie !!! xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mooi nog dat ie fluit hoor, grmblgrmbl
Ok.
Ik heb nu alleen de player aangezet, zonder scartkabel met de boxen aangesloten. De stekker direct in een stopcontact. tevee en digitene losgekoppeld en stekkers uit stopcontact.
En nog fluit hij dus.
Een draadje dus, tussen de pikkies van de stekker. De stekker van de player is plat.
Wat voor draadje, ijzerdraadje ? En dan aan het begin van de pikkies tegen de stekker aan of aan het eind....
Ben een beetje bang voor kortsluiting....
En uh, ik heb geen radiator, maar wel een gaskachel. Die staat wat verderop maar ik denk dat het wel haalbaar is.
En, kan ik de stekker niet zelf vervangen door een aardenstekker, of is dat een suffe vraag.... de stekker zit vast aan de player, kan niet losgehaald worden.

Ik vind het altijd wel leuk dit hoor, wil graag dit soort dingen leren. Straks weet ik álles van stekkers en stopcontacten en aarden en brom en fluitgeluidjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu boven in mn atelier de muziek van mn computer én de dvd speler over mn boxen :) nu nog kijken of ik mn digitene kastje ook kan aansluiten zodat ik ook tevee kan kijken over mn boxen.
Ik ga na het weekend bellen of ik de homecinema player mag ruilen. Geld terug voor een versterker. (boxen heb ik nog liggen)
De muziek kan ik niet hard afspelen over de homecinema player en dat vind ik erg jammer. Dus gewoon een versterker en boxen, Ouderwets maar wel ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, feestdagen.. afwezig..

Ikzelf heb t simpel gehouden ook al ben ik bij opera licht,-en geluidstechnicus geweest.
Een stekkertje vanuit de tv naar m'n stereo.
(3,5mm jackplug naar AUX uiteinden) Zo ook met m'n PC..

Iig.. als je iets aanschaft, en 't werkt raar/niet..
probeer elke mogelijkheid inderdaad ook even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mn homecinema inmiddels teruggebracht. Voor het tegoed heb ik oa een kruimeldief gekocht. Something completely different, maar wel reuzefijn. Ben niet zo'n stofzuiger en bezem fan. En rond de kattenbak liggen altijd korrels.
In mn atelier kan ik nu vanuit de hangmat of in bed films kijken, dvd speler is aangesloten op mn versterker.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...