Spring naar bijdragen

Computer vragen.


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Om op je modem binnen te komen?
Heb je daar zelf een wachtwoord voor ingesteld, ooit?
Wellicht heeft het helemaal geen wachtwoord?

Anders staat het wellicht in de instructies van je modem.
Soms wordt het ding wel geleverd met een standaard wachtwoord en dan wordt dat daarin vermeld.
Iets van 6x1 of 6x0, ofzo.

Als het gaat om het wachtwoord van je provider (=toegang tot internet), dan is dat iets anders, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah ,

Wat een super idee van jou dit draadje,

Nu nog hopen dat we antwoord krijgen op onze vragen,

IK heb een vraag ,misschien wel een hele domme :)

maar kan me niet schelen dan vinden ze me maar dom. :)

Hoe kan ik een bericht weer naar boven halen , Wie kan dat mij vertellen??????

alvast bedankt

Groetjes

Yesssssssssssssss gelukt een draadje naar boven gehaald simpel toch ?????????????
als je het weet wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske,

Gelukkig een simpel antwoord: je zet onderaan het bericht of het draadje een antwoord, bv. "ik haal dit even naar boven" .....
en dan staat de betreffende discussie bij het onderwerp weer bovenaan.

Kijk maar eens bij dit draadje, dat staat nu weer bovenaan bij Tips en Adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn computer is alweer wat jaartjes oud, en hij doet ut prima, alleen opstarten duurt meer dan 10 minuten. Kan in die tussentijd rustig mn hondje even gaan uitlaten.
Ik doe al regelmaltig defragmenteren en tijdelijke bestanden verwijderen enzo.
Iemand een tip ??

En Dar, inderdaad, als je niet zelf een wachtwoord hebt ingesteld kun je gewoon door-enteren zonder een wachtwoord in te toetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jasmijn

Hoe zet ik mijn pc aan, en erna weer uit
:P
:P
:P



Doris Day

ik ken 'n heel leuk tentje
daar speelt een prima bandje
en iedereen die kent je
hou je mond nee niks te maren
poets je schoenen kam je haren

hé er is geen bal op de peecee
alleen een film met Doris Day
en wat dacht je van net twee
eine wiener operette nee
er zit een knop op je PC
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mocht dat niet lukken; configuratiescherm; Landinstellingen, tab 'talen', dan 'details' en daar het juiste toetsenbord installeren.

Wat heeft u?
QWERTY?
AZERTY?
(eerste 6 letters rechtsboven)
Vaak is "Verenigsde Staten (internationaal)" de juiste (QWERTY int'l)
Dus dan krijg je: Taal: Nederlands (Nederland) met toetsenbord VS int'l

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,
om norton te verwijderen ,
moet je start links onderin en dan configuratie scherm aanklikken dan software
als het goed is kun je daar verwijderen
Je ziet dan links boven aan programma,s wijzigen of verwijderen

groetjes en suc666 ermee :)

Hannah wens je en hele fijne vakantie, en geniet ervan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg Fibo, kan ik ook het een en ander verwijderen (heeft dat ook met dat geheugen te maken ?)
Ik heb mn muziek al op mn D schijf gezet, maar ik heb echt wel een hoop rotzooi wat verwijderd kan worden. Daar moet ik dan wel een middagje voor gaan zitten, maar dat heb ik er best voor over. Als mn pecee het dan weer lekker smooth gaat doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fibo
2 kanttekeningen:
1. Een virusscanner maakt wel degelijk een verschil in snelheid.
Haal de email maar eens binnen zonder virusscanner en daarna met.
Dat scheelt een factor 3. Want die mail moet eerst gecheckt worden.

2. AVG (en waarschijnlijk ook Avast) zetten standaard de 'daily scan' aan.
Dat betekent, dat 15 tot 20% van de processortijd wordt opgeslokt door het scannen.
Dit kan ten eerste tot een significante vertraging leiden.
En als er veel gegevens op de harde schijf staan, duurt dat ook nog eens úren.

Defragmenteren levert inderdaad niet veel tijdwinst op.
Het zorgt er echter wel voor dat -bijvoorbeeld- de muziekspeellijst vlotter speelt
(die haperingen, terwijl de PC druk is worden minder, bijvoorbeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe zit het dan met programma's ??
Ik zie in mn software lijst weleens dingen staan waarvan ik denk huh ?
Zelden gebruikt en het laatst in 2005 ofzo.....
Als ik die eraf haal dan scheelt het dan ook in snelheid ?
Ben wel voorzichtig hoor want er kan wel eens wat belangrijks tussenzitten...
Maar ja ik krijg bv elke dag bericht of ik "Java" wil updaten. Geen idee wat Java is, durf het er ook niet af te halen, want misschien is het wel een onderdeel van mocrosoft ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de juiste tip voor iedereen met trage computers en problemen met antivirus programma's. Het grootste virus op de meeste computers heet "Windows".
Niet defragmenteren maar formateren. Wel eerst ff een degelijk (maar meestal gratis) systeem downloaden en op cd/dvd branden. Het heet Linux en is in allerlei variaties te verkrijgen. Het is vrijwel totaal ongevoelig voor virussen en je kunt er geen zware games op spelen. Het is net als Apple's OSX gebasseerd op Unix BSD. Veel mensen beweren dat het minder gebruiksvriendelijk is maar ik denk... Making Unix userfriendly is easier than debugging Windows LOL. en met wat Apple thema's en addons kun je het bijna op een Apple laten lijken, dus ook zeer geschikt voor mensen die altijd al een Apple wilde hebben, maar het gewoon niet kunnen betalen.

OK, sorry voor deze deze post, die voor veel mensen onbruikbaar is, maar ik kon het gewoon niet laten om Micro$oft even af te kraken. Voor mensen die redelijk handig zijn met computers en moei worden van de bemoeizucht van Windows en de ongevraagde updates is het misschien wel een tip om wat over Linux uit te vinden. Ook voor mensen die een oude pc aan de gang willen houden. De meeste mensen zullen Ubuntu adviseren om mee te beginnen, maar ik adviseer Opensuse.

Voor de rest van de mensen: Ik zal het binnenkort proberen goed te maken. Stel maar vragen en ik zal ze proberen te beantwoorden. Ik wil niet opscheppen, maar weet wel aardig wat van computers.

Ik had hier eigenlijk als eerste tip iets gezet over Openoffice, maar zie net dat iemand mij al voor is geweest, dus heb ff mijn post aangepast. Jullie zullen toch echt met nieuwe vragen moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon even een interesse vraagje.
Bij Mediaplayer kan je equalizer zelf instellen, of kiezen uit een serie voorgeprogrammeerde instellingen.
Ik heb ze allemaal getest en uiteindelijk kies ik voor "blues", als standaard instelling.
Als ik een housetiq heb kies ik natuurlijk voor "techno" want dat klinkt dan echt veel beter.
Wat hebben jullie als standaard ingesteld ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het even druk gehad deze week, dus vandaar een wat late reactie.

@theemuts
Wachten op het besturingssysteem van Google?. Volgens mij is dat allang uitgebracht. GOS, Google Operating System, maar ook dit is helemaal gebouwt op Linux.
Welke Linux versie? Een versie word in Linux-taal meestal distributie genoemd, kortweg distro. De keuze van een distro is vaak erg persoonlijk en afhankelijk van datgene wat jij met je computer wil doen. De keuze is overweldigend, waardoor je vaak als beginner, door de bomen het bos niet meer ziet. Linux (of volgens veel gebruikers beter GNU/Linux te noemen) is z.g.n. "opensource". Dit wil zeggen dat alle broncodes worden vrijgegeven, waardoor elke programmeur het kan gebruiken en aanpassen. Je hebt zeer minimale en heel uitgebreide Linux distro's, sommige richten zich slechts op 1 doel, zoals b.v. het draaien van een webserver, een firewall of uitgebreide router, terwijl andere trachten een heel uitgebreid en gebruiksvriendelijk systeem te leveren voor thuisgebruik of kantoor.
Een echt minimale versie zou ik niet aanraden om mee te beginnen, maar ik kan me voorstellen dat je niet direct een hoop wil installeren, waarvan je nog niet precies weet wat je er mee kunt. Veel distro's leveren hiervoor z.g.n. live cd's, hiermee kun je opstarten en het systeem draaien vanaf cd. Vanaf deze cd kun je ook een installatie starten, als je hiertoe mocht beslissen.
Ik ben zelf een aantal jaar geleden begonnen met Suse Linux, tegenwoordig vrij te verkrijgen onder de naam OpenSuse. Persoonlijk blijf ik dit de meest gebruiksvriendelijke versie vinden, waarbij alles grafisch, via een configuratiescherm aan te passen is. Dit is een discussie die (te) vaak gevoerd is op Linux fora, maar een hoop mensen zullen het niet met me eens zijn. Ubuntu is de bekenste, niet mijn favoriet, maar misschien geen verkeerde keuze. Veel gebruikers, betekend veel ondersteuning. Andere aanraders zijn Fedora en Mandriva. Al deze distro's laten zich gemakkelijk naast Windows installeren, waardoor je niet meteen afscheid hiervan hoeft te nemen.
Voor de rest zou ik zeggen: Kijk eens op http://distrowatch.com, vanaf deze site kun je alle laatste releases downloaden, maar ook alle informatie ophalen over de verschillende distro's.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. De laatste tip is: Geef niet meteen op, krijg je het niet voor elkaar, probeer gewoon een andere. Verder is vrijwel elke oplossing op internet te vinden.

@woman
Op dit luchtige onderwerp wil ik ook ff reageren.
Ik heb een heel ander systeem en een ander mediaplayer, maar ik heb wel een equaliser met z.g.n presets en heb deze in het verleden ook in ander players gehad. Ik gebruik meestal diegene met wat zwaardere bas, met namen als Techno, Club, Drum&Bass, Hip-Hop e.d. Afhankelijk van de player dus, maar komen ongeveer op hetzelfde. Grappig genoeg komt dit niet echt overeen met de muziek die ik draai. Draai bijna alleen gitaarmuziek en hou het meeste van Punkrock en Trash-metal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...