Spring naar bijdragen

Hobby draadje


bolletje

Aanbevolen berichten

Wat heb je een leuke blogs opgescharreld PM. Ik ben helemaal verrukt van het Granny square dekentje  bij alsikthuisben. Heb ik gepind en ga hem beslist een keer zo maken. Vorig jaar hebben we heel veel garen van mijn schoonzus meegenomen toen we haar huis moesten leeghalen. De hele zolder staat er vol mee. Ik ben op het moment niet zo van het breien. Alleen bij een film zit ik sokken te breien. Ik kan tegelijk breien en tv kijken en ik wil dan toch wat met mijn handen doen. Soms iets voor mijn kleindochter. Maar het haken gaat ook zeker weer een keer kriebelen. Voorlopig zijn het de lapjes die mijn aandacht willen en waar ik helemaal verslingerd aan ben. Met elkaar moeten we er toch uit kunnen komen bollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O die is leuk Blekje.

Mijn zus heeft 'm gemaakt voor haar kleindochtertje.

Super.

Plaats je een foto als ie af is?

Jazeker. Ik heb het eerste blokje af. Dat gaat zo super snel. Ik had voor onszelf een paar jaar geleden een heel bonte sprei gemaakt van granny squares en had hem in een half jaar af. Maar hij is te groot en te zwaar. Nu ligt ie aldoor op de grond dus ik denk dat hij naar zolder moet. Zonde. Dus doe ik nu gewoon maar wat kleiner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker komen we er met elkaar uit Blekkie. Heerlijk hé voor de t.v. zitten en dan wat te breien. Ik doe het alleen niet als ik goeie docu's wil kijken. Ik heb enkele docu's over onverlaarbare dingen of over Ufo's, die wil ik echt gaan zitten kijken. Dan doe ik niets maar net zo als vanavond het darten, ja hoor dan tikken mijn breinaalden weer volop.

Moet trouwens weer eens naar de kringloop want ik vind toch dat die echte ijzeren breinaalden het fijnst breien. Die glijden tenminste goed.

Weten jullie trouwens dat als je breinaald niet goed meer glijdt, je hem door je haar moet halen? Een paar keer flink en dan brei je weer als de beste.

Zag dat mijn oma en tante altijd doen, en wist dat het aanpassen van die wollen hemdjes er weer aan kwam.

Wat konden die dingen jeuken zeg, bah.

Hoor mijn oma nog zeggen "sta nu eens stil vervelend kind". :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit wordt een sprei voor mijn dochter. Ik heb hem op de machine gemaakt en hij bestaat uit 68 log cabin blokken. Als je goed kijkt, zie je dat elk blok een donkere en een lichte kant heeft (behalve de vier in het midden). Het heet log cabin naar de houten blokhutjes waarbij de lichte kant voor de zonzijde staat en de donkere kant voor de schaduwzijde. In het midden van elk blok wordt dan een rood (of oranje) vierkantje verwerkt, welke staat voor het warme haardvuurtje binnen in de hut. Je kunt deze manier van quilten ook symbolisch uitleggen door een blok te zien als het leven met zijn schaduwzijde en zijn zonzijde en in het midden de warmte en de liefde van ons hart. Door het kleurgebruik en de manier waarop je de blokken aan elkaar verbind kun je vele patronen creeëren. Er komt nog een rand omheen en daarna een voering en achterkant waarna ik hem nog door moet quilten. Dus deze winter heeft mijn dochter er niets meer aan.

DSCF2721.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ja, die poes he. Ik had ook een patroon van een poes met een ballon als lokkertje aan zijn staart, maar die kon niet.. Kruid, de machine doet het priegelwerk voor mij. Ik zorg dat het patroon in de machine komt, voer hem lapjes en draadjes en verder kan ik met de armen over elkaar zitten kijken hoe het groeit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Dit draadje ligt geloof ik een beetje stil. Tijd voor wat leven in de brouwerij. Ik ben de afgelopen maanden nog wel een beetje actief geweest wat hobby betreft en heb voor mijn hobbykamer een quilt gemaakt om voor de open kast te hangen. Zo is de kamer wat prikkelarmer geworden doordat de inhoud aan het oog onttrokken is en heb ik tegelijk iets moois om naar te kijken. 

O, en Eline, ik ben nog steeds voor je aan het haken hoor. Het schiet al aardig op :)

DSCF2741.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...