Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.

bolletje

Aanbevolen berichten

Nee, geen groentetuin bolletje, we (hij) zijn nu eerst een veranda aan heb bouwen en de schutting aan het ophogen, er komen ook een soort kasten voor houtopslag. (hond was er weer vandoor vanmiddag, ik heb alles afgefietst, zat ie op het terrein van de buren achter een gesloten hek, kon er niet meer uit. dat hek is ws. opengegaan toen er iemand naar binnen ging, is hij natuurlijk meegelopen, dus een hele toestand om hem er weer uit te tillen). Een groentetuin moet je toch wel intensief bijhouden, denk ik, en ik heb er nu de tijd niet voor. Beter gezegd: ik wil er nu geen tijd voor vrij maken. We moeten ook nog een groter plan voor de tuin bedenken, dan kan ik me wel voorstellen dat we ergens een hoek vrijhouden voor groente. Maar dat is toekomstmuziek. Zijn nog zo druk met alles, ook onderhoud in en aan huis. Heb jij wel een groentetuin? Wat heb je er in staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik wel gehad Josje maar sinds mijn manneke opgenomen was in een verpl. tehuis niet meer. vond een groentetuin niet meer leuk.
Nu hij gestorven is, is een tuintje niet meer nodig.
Ik heb veel capucijnen, peultjes, prei, paprika en tomaten gezet. Dat vond ie lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schilpad doet het goed...wel wil ie altijd via de tuindeur de keuken in :huh:. Dikke deugniet..
Nog steeds niet bij de dierenarts geraakt maar moet het dringend doen. Zo weet ik niet of ik zijn hoopje zand mag verschuiven naar de andere kant van de tuin. Vraag me zelfs af of ie het nodig heeft..
Verder is ie ongelofelijk vlug als ie eenmaal door het zonnetje is opgewarmd.
Ze zeggen dat ze wel gemeen kunnen bijten maar dat heeft ie nog niet gedaan. Misschien van de zomer als ik op blote voeten loop. Zit wel nog steeds aan de bloemetjes maar ga er maar vanuit dat ze onschadelijk zijn. Het zijn altijd dezelfde en aan de rest komt ie niet aan.
Moet wel eens een andere naam bedenken..
Dus als er ideetje zijn?? Welkom :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Gompie geen leuke naam?
Ik zou het bergje zand nog niet verplaatsen. Waarschijnlijk zit hij daar op als het zonnetje schijnt. Als het dadelijk warmer wordt kun je het misschien wel doen.
als het een landschilpad is, bijt hij niet zo snel hoor maar waterschilpadden bijten wel. vooral de roodwangschilpad, de geelwang bijt ook bijna niet.
De roodwang, zeker als ze groot zijn, kunnen een flinke hap uit je vinger nemen. Maar zie je hij komt wel tot leven hoor, hij moet alleen opwarmen.
Als het een mannetje is zie je dat aan z'n staart, die is lang, een vrouwtje heeft maar een kleine staart. Daar moet je wat allert op zijn want ze gaat misschien eitjes leggen en soms kan het zijn dat ze een eitje niet kwijt kan.
Heb je al eens wat sla en witlof geprobeerd te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gompie :). Klinkt leuk.

Het is een griekse landschildpad en het is overduidelijk een mannetje. Zo kun je het blijkbaar zien aan de vorm van het schild onderaan.
Pff goed dat ik niet zo'n bijtertje heb :).
Sla krijgt ie eigenlijk dagelijks. Ook soms wat brood. Zachte wortels moet ie precies niet zo en tomaat is wat moeilijk..weet ook niet of ik zoiets in kleine stukjes moet snijden of in kwartjes kan geven (wat ik tot nu toe deed). De sla eet ie helemaal op.
Das is waar...misschien dat ik beter het hoopje zand nog laat liggen...
Bedankt bollie :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur als het een mannetje is, heeft hij aan de onderkant van zijn schild vooraan twee uitsteeksels onder z'n koppie zeg maar. Dat is zijn wapen tegen indringers. als er een ander mannetje komt, dan duwt hij die uitsteeksels onder het andere mannetje en gooit hem op z'n rug. Hup uitgeschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh die uisteeksels zijn me nog niet opgevallen. Mij zeiden ze dat je het ook kon zien aan het kuiltje in zijn schild. Zo past ie perfect op een vrouwtje moest ie er eentje hebben :D. En hol is het vanonder. Ook de vorm onderaan het schild is anders dan bij een vrouwtje.
Territoriaal is ie alvast! Denk het toch...overal waar ik ga of sta komt ie me nagelopen. Moet er altijd goed op letten dat ik er niet op trap.
Zal de volgende keer eens uitkijken naar die stekels maar lijkt me wel beetje eng..een schildpad met stekels..
Sterk is ie wel. Hij duwt zo mijn fiets een centimeter opzij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al een paar weken tegen het feit aan dat mn lieve hond de struiken induikt en lekker met zijn rug tegen de bomen aan het schurken is, alsof hij verschrikkelijk jeuk heeft.
Vlooienbehandeling al gedaan, maar hij blijft last houden.
Kam hem dagelijks, want hij verliest ook verschrikkelijk veel haar.
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik evt nog zou kunnen doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje Bolletje Bolletje halleluja
Ik heb het gevonden, en het is zoooooooooooooooooooooooooo simpel..... zo simpel dat ik er niet aan gedacht heb...
De vlooienkam !
2x per dag even de kam er door en ze Poesje vind het helemaal te gek. hahaha
Hoef ik haar ook niet meer te vergiftigen met chemische rotzooi....
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haaaiii...ook deze topic heb ik helemaal doorgespit, omdat ik een mega dierenliefhebber ben...('k heb niet voor niets 3 schatjes)
maar ik wil toch 1 opmerking maken........
kip met bot mag je nooit koken voor je hond.....het bot gaat splinteren en kan levensgevaarlijk zijn.
gewoon rauw geven.

klein tipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom maar op met de foto's van jouw schatjes hoor. Ben heel benieuwd.
Ja rauw vlees geven doe ik zelf nooit omdat ik gehoord heb dat dat juist niet zo goed is. Ze kunnen er wormen van krijgen, en vreseklijk ziek van worden.
Wilde dieren hebben daar minder of geen last van maar gedomesticeerde dieren hebben minder afweer. En het darmgestel van huisdieren is wat zwakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn ze mooi Lenie. Ik heb de eng. Buldog gehad, dat zijn ook van die scheetjes. Heerlijke dieren boxers, en zo ontzettend lief en goed van karakter. En zooooo ontzettend sterk:)
En wat een mooie kat. Wees daar maar trots op hoor.

Puck heeft allemaal tietenballetjes onder aan haar buik. Net loops en nu al schijnzwanger.:P Het is een heel kodig gezicht, zo'n klein ding met van die grote uiers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...