Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

mijn kater deed precies hetzelfde Ietje

ik heb afgewisseld steeds en dat ging een poos goed.

Maar het leek wel of hij steeds kieskeuriger werd en ik werd het zat.

Toen heb ik de restanten van 3 merken brokjes door elkaar gehusseld

en steeds laten weken in het nat van gekookte vis of lever.

En zijn bakje hardvoer matig bijgevuld. Net zolang tot alles op was.

Nu koop ik 1 soort brokjes bij de lidl, premium, dus niet de goedkoopste.

Hij eet dit nu al weken probleemloos. Hopen dat het zo blijft.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ben tegen het gebruik van een anti blafband.

Je straft de hond voor iets wat normaal is bij een hond namelijk blaffen.

Een hond blaft uit stress,uit angst of uit verveling als hij alleen is.

Dus voor hem af te straffen voor een natuurlijk iets,lijkt het mij goed uit te zoeken waarom hij blaft.

Is hij goed moe van het uit laten wanneer jij weg moet?

Hoe heb je hem opgevoed met het alleen laten,welk commando gebruik je om te laten weten dat je weggaat,maar ook weer terugkomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje,

 

Je bent al wat laat met dit te voorkomen.Heb je hem geleerd alleen te zijn door de

periodes langzaam op te bouwen?

Altijd KOEL weggaan en WARM terugkomen. Het Warm terugkomen kan met een 

koekje gepaard gaan. Echter niet als hij druk loopt te doen en opspringt etc.

Het foutieve gedrag nooit belonen! Koekje als hij helemaal rustig is.

 

Een wolf is in de roedel ook nooit alleen. Je hond ziet jou als een hond op twee benen.

en jij moet je als een hond gedragen, dat is wat hij snapt.

Alleen zijn is tegen de natuur in en moet met kalmte en rust worden aangeleerd.

 

En zorg dat jíj  alleen de leiding hebt.

Ga af en toe is een kwartiertje weg en laat hem uit de bench!

Blijf bij het huis en bij terugkomen begroet je hem in zoverre hij kalm is.

 

Resumé. Dus al voor het vertrek hem niet pamperen, maar negeren.

Dit wil niet zeggen dat het meteen werkt, maar is wel de juiste manier

en moet snel worden aangeleerd.

 

P.S ik heb kennisen, hun hond blaft door de schokband heen.

Hele deur naar buiten kaal gekrabd. Veel te laat met alleen zijn trainen begonnen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ik zou een heel jaar wegblijven maar vandaag mislukt dat dus.

Geen zin om via veel omwegen mijn ongenoegen te uiten dan doe ik het liever gewoon hier.

Iedereen kent mij hier dus valt te relativeren denk ik, iets wat ik nu even niet kan.

 

Ik ben pro dieren en voornamelijk pro katten, en dan is het eigenlijk best wel vrij normaal dat mensen je ook weten te vinden als ze een nestje hebben.

Maar daar flipte ik overlaatst behoorlijk op. Misschien omdat ik wederom een heftige operatie van 1 van mijn katten achter de rug had of gewoon de gemakzucht die mensen die dieren nemen soms hebben.

Ik was dus helemaal niet enthousiast over dat nestje en mijn eerste vraag was dan ook, waarom hebben die mensen hun kat niet laten steriliseren?

Een heel oude smoes, een poes moet eerst eens een keer bevallen zijn en je kan een kat pas steriliseren als deze een jaar is.

En toen brak er een discussie in mijn hoofd los, als kattenbaasje maar ook als kattenvangster.

 

Ik vond dat een mag het woord niet noemen vagina smoes. Dat is al zolang gedateerd! En ik snap gewoon niet, dat als mensen willen wachten tot hun tijd dat ze dan geen voorbehoedsmiddelen gebruiken? Nee, laten gewoon hun kat bezwangeren en wanneer er een nestje komt gaan ze andere mensen opzadelen met hun probleem.

Die kittens kunnen er niks aan doen, dus ik zoek wel mee, maar met de eigenaars ben ik dus geen goede vriendjes.

 

Door mijn hoofd gaan nu beelden, van verwaarloosde katten op straat. Puur omdat mensen soms zo dom zijn zoals bovenstaand.  Mensen zouden eens een paar dagen mee moeten lopen met een honden- of kattenvanger en het leed eens met eigen ogen aanschouwen. Voor 1 nestje en ik geef toe dat is heel mooi en grappig, komen er wel 10 volwassen katten op straat te staan en sterven 6 wild geboren kittens omdat hun moeder gevangen wordt terwijl ze voor hen op pad was.

 

Vroeger liet ik mijn katten neutraliseren op 9 maanden en gaf ik ze de pil voor het geval ze  al actief werden. Met katers erg moeilijk. Met mijn werk heb ik kittens van amper 3 weken oud laten neutraliseren wat niet fijn voelt. Ik houd het dus op 6 maanden, dat is voor mij een confortabele leeftijd.

 

Voor de dieren liefhebbers hier, het valt me tegenwoordig op bij katers die niet gecastreerd worden omdat de baasjes dat niet willen. Dat hun speekselklieren dan enorm opzetten en hard worden na verloop van tijd. Al van een dierenarts gehoord of dat oké is? Lijkt mij namelijk heel pijnlijk.

 

Groetjes,

Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sinds Djana hier is pist ze steeds voor de deur vlak voor we uit gaan. De riem heeft ze al om. Eerder deed ze nooit wat in huis. Iemand een idee wat ik hier aan doen kan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hilarisch dit.

 

Blijkbaar heb ik vannacht voordat ik ging slapen mijn kat zien binnenkomen met een dooie muis.

Ik heb geen gepiep gehoord, de alarm bellen werkte niet.

Ik stond dus op met de gedachte dat ik dat gedroomd had, want die kat heeft geen tanden meer.

Dus best knap.

 

Nu het gruwelijke deel van mijn verhaal.

Ga ik boodschappen doen en wil betalen, grijp ik ineens een dooie muis uit mijn tas ipv mijn portemonnee.  :D 

 

Ik hang mijn tas in het vervolg dus aan de kapstok. Want de verkoopster was niet blij maar ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me eigenlijk best wel genaaid momenteel. Hoewel ik me voorgenomen heb om nooit weer aan papflessers te doen verzorg ik er weer eentje.

Omdat mensen dachten dat ze zo wel een wilde kat konden temmen en een band mee aan konden gaan.

Ze hebben dat kitten op dag 1 bij moeder weggehaald en dachten met de fles wordt het onze kat. Maar na 3 dagen om de 2 uur opstaan en geen affectie krijgen werd het toch te veel.

Had dat katje gewoon bij moeder gelaten. Jullie zijn niet katwaardig.

Ik houd er nu al van, om zijn levenskracht.

En dit weekend lukt me nog wel, gaat moeilijk worden om hem weer los te laten als ik hem overdraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ietje, mijn naam voor hem. Want zo´n Bink was hij niet meer toen ik hem kreeg. Zwaar onder zijn gewicht. Hij woog na een week de fles krijgen 88 gram.

Vida mijn papflesser woog na haar geboorte 68 gram ook zwaar onder het gewicht. Maar die groeide per dag ongeveer 2 gram aan en heel soms viel ze weer 1 gram af, zorgen momenten waren dat.

Ik heb dat weekend 91 gram van hem kunnen maken voordat ik hem overdroeg.

Denk dat dat katje uiteindelijk ook zoiets had, 3de baasje inmiddels waar gaat het met mij naartoe? Hij heeft bij die andere mensen nog 1 flesje gedronken en toen weigerde hij om nog te eten.

Spijtig.

 

Vida is nu 6 jaar en een beetje te dik.

Op 1 of andere manier moet ik die katten dan een krachtige naam geven om ze er doorheen te helpen. Met Vida werkte dat, leven in het Spaans. Bij Bink dus niet, denk dat ik teveel aan de toekomst dacht  en niet zo met het hier en nu bezig was. Ik zag hem al rondlopen als een hele dikke relaxte kater. Bij mij thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Ietje, meer kan ik niet doen. Behalve er weer boel veel lessen uit te halen. ;)

 

Heeft er iemand interesse in een kitten van 9 weken?

Erg grappig katje, tijger grijs met wit.

Laatste uit een nest van 5, was het enige vrouwtje.

 

Bij interesse vraag ik wel naar details, ik weet namelijk niet of het een binnen of een buiten kat is enzo en heb nog geen foto. Zit nu bij net zo een kattenvrouwtje als ik, dus is andere katten wel gewoon. :D

 

(Aan deze regel niet heel veel aandacht geven,  gewoon weer een maffe ingeving van mij waar ik aan moest denken toen ik bovenstaande schreef. "Hoezo zijn katten niet aan elkaar gewoon?" En andere dieren elkaar ook niet? Bij een normaal nest is het vrij normaal dat ze elkaars soort gewoon zijn, ze groeien immers samen op. Wat geen garantie geeft dat ze elkaar ook echt leuk vinden natuurlijk. Beetje diep nadenken van mij wat ik effe ook kwijt wilde) Lach om het leven, leef om te lachen denk ik dan maar weer. copyright my best friend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik denk dat ik de positieve Spud weer terug gevonden heb qua dieren en dat ik nu weer betere verhalen kan schrijven. :D

 

Tip voor dierenvrienden, pak altijd een paar extra kleren mee voor het geval je nat wordt.

 

Dit verhaal is bestwel nat.

Ik was gisteren met vrienden in een kinderboerderij, waar je dieren niet mag voeren, helemaal mijn ding natuurlijk. En daar zaten wat jongetjes heel vervelend te doen tegen die dieren terwijl pa heel druk bezig was met zijn gsm.

Dus toen er eentje best lastig was tegen een gans, sprak ik mijn wens uit dat die gans hem wel terugpakken zou omdat dat kind erom vroeg. Op gehoorafstand van die pa.

Ik werd op mijn vingers getikt door mijn vrienden, die vroegen of ik het zachter kon zeggen zodat pa het niet hoorde.

Nope ik voorzag dierenleedt. En dat volgde ook al rap.

 

Die kinderen schopte een kip in de eendenvijver.

Dus ik in de vijver gesprongen om die kip eruit te vissen.

Normaal ben ik daarna best heel erg agressief.

Maar dat had ik onder controle.

 

Ik heb die kids aangesproken en heel vriendelijk gezegd, dat het niet oké was dat ze dat gedaan hadden maar dat ze niet helemaal fout bezig waren omdat hun vader dat wrs

niet uitgelegd heeft. Ik heb ze het verschil uitgelegd tussen eenden en kippen en waarom eenden wel kunnen zwemmen en kippen niet. En toen gingen ze echt veel liever tegen die dieren doen.

 

Pa heeft even gekeken of ik zijn kinderen niet sloeg, maar toen druk weer bezig met zijn gsm hoor.

Dus ik heb mijn agressiviteit onderdrukt door lichamelijk te worden en hij met zijn gsm in de vijver te gooien.

 

Ik heb er maar gewoon een grote grap van gemaakt, als dierenvriend moet je altijd beschikken tot een extra paar droge kleren.

Anderen hebben die mens wel aangesproken nog, maar die voelde zich uiteindelijk zo ongemakkelijk dat hij steeds dieper in zijn beeldschermpje probeerde te gaan zitten.

Niks te veranderen aan, dus laat maar rusten. Redde ik die kip ook nog.

 

Laat dan maar gewoon, die kinderen hebben zich hersteld. En ik moest erom lachen. Want ik had me in de nesten gewerkt door nat te worden. Ik was passagier van een chauffeur die geen rotzooi accepteerd in zijn auto. :D

 

dus dat betekende wandelen. Met genoeg vuilniszakken op de zetel ben ik weer teruggereden naar zijn huis, waar mijn broek gedroogd is en ik ook nog eens lekker eten heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...