Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Ja Nien dat was het inderdaad. Mo is een lief maar heel druk hondje. Dat is Puck helemaal niet gewend. Verder heeft ze bak nijd maar dat gaat wel weg als ze wat dikker is. Ik zie heel vaak dat die kleine hondjes toch wel erg slank zijn. Zij is ook niet dikker dan mijn pols. Zo was Puck ook toen ik haar kreeg. Ikzelf vind het prettiger dat ik een hondje vast houd dat lekker stevig aan voelt, dus ga ik ze lekker verwennen.

Gisterenavond hadden ze even wat ruzie omdat Mo toch dominant is. Heb ze maar laten gaan want dat moet toch onderling geregeld worden. Verder is ze veel drukker, wil alles zien en reageert overal op door te blaffen. Puck is veeeeeel rustiger. Maar Mo moet alles nog onderzoeken en vind de katten maar rare wezens die helemaal niet mee spelen.

Ben heel benieuwd hoe het vannacht met Lenie en haar hondje gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat ontzettend leuk Dinah, hangbuikzwijtjes? Die heb ik nl. gehad. m'n zeugje wierp 13 jonkies en had maar 12 tepeltjes. En als die biggetjes eenmaal een tepel hebben blijft die van hun. Roos kwam als nr. 13 en was meer dood dan levend. Ze ademde niet dus ben ik snel naar binnen gegaan en heb haar met koud water en massage weer levend gekregen. En ja hoor daar was ze dan, Roos. Veel te klein en geen moedermelk. Heb haar in het begin dag en nacht bij me gedragen en ben dus voor moeder gaan spelen. We lagen samen in bed, en op de bank tv. te kijken en ze was zindelijk. Roos groeide en groeide tot ze een volwassen varken werd van 150 kg. Veel te groot omdat ze van slagroom hield.

Roosje is 15 jaar geworden, en was een heel gelukkig, en erg lief varken.

Ik hoop dat jij ook veel kan genieten van je varkentjes als ze komen. Het zijn geweldige dieren, en erg wijs. Je kan ze alles leren.

Ben daar zelf geen voorstander van hoor om dieren kunstjes te leren maar anderen vinden het vaak wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenie hoe is het nu met je opvangkindje? Zou je vandaag niet naar de dierenarts gaan? Ben heel benieuwd hoe hij dit gaat behandelen.

Hier gaat het uitstekend met de nieuweling. Ze blijft wel erg slank en dat vind ik niet prettig. Ze was net zo dik als mijn pols dus veelte mager.

Zo was Puck ook toen ik haar kreeg.

Wat een raar idee toch dat honden niet dik mogen zijn.

Mijn twee zwagers, allebei dierenarts, hebben dat idee ook, terwijl ikzelf denk dat, als een hond een beetje stevig is, ze veel beter tegen ziektes enz. kunnen. Dus Modjo maar gauw veel lekkers geven.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé een hallo hier uit het dierenbos.

Plannetje sudderd rustig verder, Spud sudderd ook, is met een hele nieuwe insteek bezig veranderen.

Ik heb dat probleem namelijk zeer serieus genomen dat mensen liever geen vreemde in huis willen. En dat was een zeer goede feedback, want toen zag ik in, als je geen aandacht aan jezelf besteedt geeft dat geen goede indruk. Dus dat probeer ik te verbeteren aan mezelf. :D

Verders heeft de zwerfkat zijn intrek genomen in mijn garage, wat ik heel tof vindt! Omdat ik hem al heel lang uitgenodigd heb om dat te doen.

Ik twijfel alleen, over de volgende stappen die ik met hem ga nemen.

Zijn hele flank is namelijk een abcess geworden. Misselijk om te zien omdat het pus er continue uitloopt.

Vorig jaar ben ik al eens bij de dierenarts geweest met hem, wat wonderbaarlijk goed verliep en daar is gezegd dat die wond chronisch was. Hij heeft toen ab gehad en toen verdween een andere wond van hem wel. Ook hadden ze gezegd dat dat van een vlooien allergie kwam, dus ik ontvlooi hem maandelijks (tenminste als hij er is) net zoals ik met mijn eigen katten doe.

Hij is hier 3 maandjes niet geweest en zijn hele flank ligt open, zelf lijkt hij er geen probleem mee te hebben, maar ik heb toch wel een gevoel dat ik weer is met hem naar de dierenarts moet gaan. Het aanzicht is zo afschrijselijk.

Maar iets weerhoudt mij om met hem naar de dierenarts te gaan, dat is de wetenschap van mijn kattenvang werk, dat je soms een kat helpt om vervolgens toch dood te gaan.

En zijn dood wil ik niet voorspoedigen, hij leeft al zijn hele leven met die wonden, als ik de buren geloven mag. Dus waarom zou ik plots daar iets mee moeten doen? Enkel omdat het mij pijn doet om het te zien? Terwijl die kat er geen enkele last van lijkt te hebben?

Dit is een conflict tussen Spud en Spud, enerzijds die kat komt niet voor niks bij jou, anderzijds, waarom ingrijpen? Want dan ga je dwars tegen de natuur in. Hij is nu gelukkig, waarom dan iets willen veranderen?

Moeilijk hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weekend, mag ik eindelijk slapen totdat de zon weer opkomt, maar ik kan de slaap niet vatten omdat mijn hersenwerk bol staat van de positieve plannen en ideëen. :D

Laat ik dan maar weer eens een verhaaltje uit het dierenbos hier neertikken.

Hmmm, waarover moet ik het hebben en wat gaat de titel zijn? De egels zijn nog niet wakker, behalve dat de vogels wakker worden zie ik hier niet meer leven.

Oké!

Het vogeltje wat letterlijk prate.

Nu de lente in opkomst is, merk je dat de vogels ook steeds meer activer worden. Wij benoemen deze geluiden meestal met piep, of skweek of iets anders.

Op een ochtend dat ik wakker werd en naar de vogelgeluiden aan het luisteren was, was er een vogeltje bij dat me een inzage gaf in waarom mensen dit soort benoemingen gegeven hadden. Deze piepte ook, maar in zijn piep klonk ook een letterlijke piep door, als in woorden ik zeg piep. Dat vond ik wel echt bijzonder, dus ben eens wat beter naar dat vogeltje gaan luisteren. En inderdaad, in de geluiden dat dat vogeltje gaf herkende ik woordomschrijvingen van ons om het geluidt uit te leggen. En dat vond ik zo tof te vernemen, omdat meestal twijfels heb over zaken die de mens bedacht heeft. Dat ik er een potje van heb zitten genieten, niet te zuinig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, Marika,

misschien zou je eens moeten opzoeken (of misschien dat blo ofzo dat wel weet??) wat een moederhond zou doen in dat geval...

(BTW, ik vind jou echt wel lief! Ook al hebben we ooit al es in de clinch gelegen, ik ben nl ook "nogal" impulsief met momenten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind jullie allebei lief, omdat jullie oude conflicten naast elkaar neerleggen. :heart:

Afleren van gedrag, leer ik nu is dat gedrag te negeren.

Dus als je bezig bent met je hond en deze vertoont niet het gedrag wat jij wenst, stoppen en negeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag jullie mening willen horen.

Want ik zit in dubio.

De meeste van jullie weten wel dat ik hier een zwerfkat heb lopen, en dat ik daar vorig jaar al weleens mee naar de dierenarts geweest ben omdat hij verschrikkelijk smerige wonden had aan zijn flanken.

Na dat bezoek is er tenminste 1 wond verdwenen en een andere waarvan de dierenarts al zei dat deze chronisch was, rustig gebleven met mijn aanpak. Deze elke maand ontvlooien, vermits hij er is natuurlijk en homeopatische middeltjes die ik gekocht had voor mijn eigen katten maar deze het weigerde te nemen.

Leek toen echt super te gaan met die wond. Er zat rust in.

Maar nu na de wintertijd waar ik hem een hele tijd niet gezien heb dus de behandeling ook niet heb kunnen voortzetten. Is hij teruggekomen, met een verschrikkelijk uitziende en ontrustige flank. Zijn flank is bezaaid met abcessen waar het pus continue uitloopt, en de plek is veel groter geworden, hij is aan 1 kant nu volledig kaal omdat daar continue ontstekingen zitten.

Het liefst ging ik per direct met hem nog eens naar de dierenarts, om het weg te laten snijden. Maar er zijn een aantal zaken die me weerhouden.

1 die kat loopt daar volgens de buurt al zijn hele leven mee en behalve ik, is er nog nooit iemand mee bezig geweest om dat te verhelpen. Blijkbaar redt hij het dus wel op zijn eentje en heeft hij er minder moeite mee dan ik. Dus moet ik wel ingrijpen?

2 een angst die ik heb, tijdens mijn kattenvang tijd heb ik geleerd en ervaren dat als je een zwerfkat helpt, je zijn dood ook kan bespoedigen. Ivm stress waardoor onderliggende virussen ruimte krijgen om zich te ontwikkelen en het ingrijpen in de natuur is.

Maarja, moet ik dan maar lijdzaam toekijken hoe hij weg ontsteekt en etterd en pust?

3 Als ik voor een operatie kies, hij moet revalideren, ik bedoel met zo´n wond zal ik hem echt niet makkelijk vrij kunnen laten na 3 dagen. En eigenlijk heb ik geen rustige revalidatie plek voor hem. Want binnen kan hij niet, mijn katten moeten hem namelijk niet en hij wil dat zelf ook niet. In de garage zou ik een plek kunnen maken, omdat hij daar nu eigenlijk ook al wel zijn intrek genomen heeft. Maar daar kan ik mijn andere katten ook niet uit houden dus erg veel rust zal hij dan niet hebben in de kooi die hij heeft. Bovendien, weet ik niet hoe hij reageert op tijdelijke gevangenschap. Hem vangen in een kooitje om naar de dierenarts te gaan liet hij goed over zich heenkomen, maar laat hij het ook toe als ik hem voor zijn eigen bestwil gevangen houdt totdat zijn wond voldoende genezen is?

4 Ben ik niet teveel gedreven in wat ik eigenlijk niet wil zien? Ik vind die wonden er immers vreselijk naar uitzien, maar hij heeft er blijkbaar geen moeite mee, want schuurt met de grootste liefde ook met die kant gewoon langs mijn benen. Blijkbaar heeft hij er minder last van dan ik. Dus moet ik mijn zin dan wel doordrijven?

Wat denken jullie? En wat is jullie mening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk moeilijk Spud. Ik zou hem gewoon laten gaan, denk ik. Niet behandelen door de DA dus. Al lijkt

het me wel vreselijk om al die wonden te zien. Je hebt al heel wat overwogen en dat zijn allemaal redelijke

argumenten om hem NIET te behandelen. En als je hem naar de DA zou brengen, krijgt hij mss de

komende winter weer allerlei wonden. En dan weer twijfelen. Hij heeft niet echt last ervan, blijkt, en dat

is ook belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...