Jori Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik vind mijzelf geen alcoholist, tenminste dat zegt ik tegen mezelf. Wat wel vaak gebeurt is dat wanneer ik drink ik de controle verlies over de hoeveelheid. Het gebeurt zelden dat ik de afgesproken hoeveelheid drink. Soms lukt het mij om op de bank 1 of 2 biertjes of wijntjes te drinken. Maar wanneer ik ga borrelen of de stad in ga verlies ik de controle...iets neemt het over. Met vrienden in de stad kies ik het speciaal biertje met het hoogste alcohol percentage, ik maak mijzelf dan wijs dat deze ook het lekkerst is echter weet ik diep van binnen dat (ik noem het de duivel) is die mij overtuigt dit biertje te kiezen. Wanneer ik teveel drink wordt ik joviaal, grappig en gezellig. Althans dit vind ik zelf, vaak hoor ik van mijn huidige vriendin of ex vriendinnen terug dat ik brutaal ben, hen beledig of arrogant doe. Hier heb ik dan geen weet meer van. Ik weet niet beter dat veel en snel drinken erbij hoort, zo deed ik dit altijd met vrienden. Het lijkt zo normaal, maar steeds vaker betrap ik mij erop dat ik nadenk over alcohol drinken ook wanneer er geen gelegenheid voor is. Dat de gedachten van drinken de overhand neemt, ik geef hier dan niet aan toe. Ik ga wederom (want dit is niet de eerste poging) proberen volledig te stoppen. Nogmaals niet omdat ik een alcoholist ben, maar om de controle weer terug te pakken en (hopelijk) een "gezonde" relatie met alcohol te krijgen.
Bob Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Welkom op het forum hier. Wat je beschrijft komt me bekend voor, zowel uit mijn eigen ervaring als van wat anderen hier geschreven hebben. Misschien moet je voor jezelf een wat duidelijker plan opstellen dan je nu aangeeft. Met termen als "proberen" en "hopelijk" is het nogal vrijblijvend. Wat ga je bijvoorbeeld anders doen dan bij die vorige pogingen, en wat heeft toen juist wel goed gewerkt?
Jori Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hee bedankt voor je reactie, een echt concreet plan is er nog niet. Kijk het probleem is dus dat ik geen geheel onthouder wil worden. Ik vind het gewoon belangrijk om af en toe wel een borrel te kunnen drinken. Maar ik wil gewoon kunnen stoppen met drinken wanneer ik dat zelf wil, gewoon in de stad na 6 biertjes kunnen zeggen: Ik ga naar huis. En niet wanneer ik al dronken ben nog maar baco's bestellen of zelfs shotjes of cocaïne. Een gezonde relatie met alcohol is het doel. Hoe mij dat gaat lukken is nog vaag, maar ik hoop.het zelf te kunnen.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 53 minuten geleden zei Jori: Ik ga wederom (want dit is niet de eerste poging) proberen volledig te stoppen. 8 minuten geleden zei Jori: Kijk het probleem is dus dat ik geen geheel onthouder wil worden vaag, hoop, proberen, je zelfbeeld t.o.v. dat van de anderen wanneer je hebt gedronken. Alles hierboven wijst er op dat je niet echt erkent hoe groot jouw drankprobleem is @Jori En zolang er geen erkenning is, is er ook geen oplossing. Je klinkt nog jong, dus misschien is het logisch dat je nog niet als volwassene een plan hebt. Maar kijk eens wat kritischer naar jezelf. Wat wil je, wat is haalbaar en hoe kun je dat bereiken? Misschien heb je daar een (verslavings)arts bij nodig. Tenminste als je echt iets wilt verbeteren in je situatie. succes!
Jori Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei lady jane: vaag, hoop, proberen, je zelfbeeld t.o.v. dat van de anderen wanneer je hebt gedronken. Alles hierboven wijst er op dat je niet echt erkent hoe groot jouw drankprobleem is @Jori En zolang er geen erkenning is, is er ook geen oplossing. Je klinkt nog jong, dus misschien is het logisch dat je nog niet als volwassene een plan hebt. Maar kijk eens wat kritischer naar jezelf. Wat wil je, wat is haalbaar en hoe kun je dat bereiken? Misschien heb je daar een (verslavings)arts bij nodig. Tenminste als je echt iets wilt verbeteren in je situatie. succes! Ook bedankt voor jouw reactie, in mijn hoofd is mijn drankprobleem ook niet zo groot, ik zie mezelf meer als een uit de hand gelopen gezelligheidsdrinker. Wellicht dat het groter is dan ik zelf kan/durf te erkennen. Overigens wordt ik volgende week 35 jaar inderdaad nog erg jong. Wat ik wil is duidelijk dat is controle over mijn drank gebruik, hoe ik daarvoor ga zorgen weet ik nog niet. De stap naar een arts vind ik (in mijn geval) vrij grote stap. Voor nu weet ik enkel dat ik 5 dagen geen alcohol gedronken heb.
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Welkom @Jori Succes met stoppen en het daarna onder controle krijgen. Hoelang wil je niets drinken?
bumperjim Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden (bewerkt) 37 minuten geleden zei Jori: Maar ik wil gewoon kunnen stoppen met drinken wanneer ik dat zelf wil, gewoon in de stad na 6 biertjes kunnen zeggen: Ik ga naar huis. Al na 6 biertjes?? 😁 Nee, je klinkt niet als een alcoholist. Evenmin als alle anderen hier 🤥🤥🤥 Maar het is OK, het is maar een etiket, je kan er vanaf raken maar weet wel dat stoppen na 6 biertjes moeilijker is dan stoppen na nul biertjes. Misschien is het wel godsonmogelijk voor je. Ik zou willen suggereren: drink eens een week niet 😁 en zie hoe het bevalt. Stap voor stap. Bewustwording is stap 1. 56 minuten geleden bewerkt door bumperjim
bumperjim Geplaatst 54 minuten geleden Rapport Geplaatst 54 minuten geleden 17 minuten geleden zei Jori: ik zie mezelf meer als een uit de hand gelopen gezelligheidsdrinker. Heb ik ook lang gedacht. Maar je kan heeeeeeeeeeeeeel ver uit de hand lopen en dan ben je nog steeds een uit de hand gelopen gezelligheidsdrinker 😜
Yana Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Geplaatst 17 minuten geleden Het lijkt me een goed idee om met jezelf een periode af te spreken dat je niet drinkt. Bijvoorbeeld 3 of 6 maanden of een jaar. Niet proberen, niet twijfelen, maar een besluit nemen. Als je dan daarna weer wel wat drinkt kom je er vanzelf achter of het dan wel lukt om maat te houden. Een periode zonder drank is sowieso essentieel, anders kom je hier zeker niet uit. Ik kan je aanraden om jezelf en je besluit serieus te nemen en ook om hier te blijven schrijven, dat heeft al velen geholpen. Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden